Balistik92 Публикувано 6 Май 2012 Сподели Публикувано 6 Май 2012 Колеги,решил съм се да пипна малко колтчето.Става въпрос за колт 5 генерация.В момента е с 1.3 ДВГ,олекотен маховик,спортно окачване и генерация.. Искам обаче да му сложа истински двигател,не 1.3 :D Моля някой по-вещ да ми подскаже към какъв двигател да се насоча..И при какъв двигател ще стане с най-малко главоболия.За 4G16 ми е ясно,но ми писаха във форума,че може да сложа 1.8 GDI от Каризма с комп от 4G16.Моля по-опитните за някое съветче..Да не се хвърлям направо в непознати води Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 6 Май 2012 Сподели Публикувано 6 Май 2012 (редакция) Колеги,решил съм се да пипна малко колтчето.Става въпрос за колт 5 генерация.В момента е с 1.3 ДВГ,олекотен маховик,спортно окачване и генерация.. Искам обаче да му сложа истински двигател,не 1.3 :D Моля някой по-вещ да ми подскаже към какъв двигател да се насоча..И при какъв двигател ще стане с най-малко главоболия.За 4G16 ми е ясно,но ми писаха във форума,че може да сложа 1.8 GDI от Каризма с комп от 4G16.Моля по-опитните за някое съветче..Да не се хвърлям направо в непознати води Ако знаеш ангийски в този сайт http://www.coltuk.org/, секция "Projects" има много проекти за суап на двигател във всякакви варинати.От 1.8 MPI на Каризма до 2.5 би-турбо от VR4 Галант.Доста снимков материал има също така и доста информация. Редактирано 6 Май 2012 от S.Iliev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 6 Май 2012 Сподели Публикувано 6 Май 2012 Колеги,решил съм се да пипна малко колтчето. Искам обаче да му сложа истински двигател,не 1.3 :D Моля някой по-вещ да ми подскаже към какъв двигател да се насоча.. %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif4G63T или 6A13TT :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 6 Май 2012 Сподели Публикувано 6 Май 2012 %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif4G63T или 6A13TT :icon_rock: На кратко казан, цялата галимация си струва за точно този суап,поради ред причини.Най-изпъкващата е вложени пари - резултат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Balistik92 Публикувано 7 Май 2012 Автор Сподели Публикувано 7 Май 2012 Благодаря за началната насока..Ще попрочета чуждия форум и ще разгледам по-обстойно двата двигателя които предлагате.По-нататък ще пиша за още съвети със сигурност Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s_mitko Публикувано 8 Май 2012 Сподели Публикувано 8 Май 2012 6А13ТТ е доста рядък според мен , докато 4Г63 , може да сложиш първо атмосферен вариант и после да го турбинираш . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Balistik92 Публикувано 10 Май 2012 Автор Сподели Публикувано 10 Май 2012 Ами да ама през какви перипетии трябва да мина за да го наглася вътре? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s_mitko Публикувано 12 Май 2012 Сподели Публикувано 12 Май 2012 Виж това да се изкажат по-запознатите , имаше едно момче дето го беше правило тоя суап , ама той мисля че беше прехвърлил целия преден и заден мост от еклипс . Даже в момента колта му се продава , но е от по-стария модел - този преди твоя . Соред мен за 4Г63 най-малкото двигател+скоростна кутия + ЕКУ + инсталация ще трябва и някой дреболии като генерация и т.н.Спирачките и окачването също трябва да се подобрят най-малкото , ако искаш колата да се държи добре и по завои . По-евтино ще ти излезне цял еклипс да си купиш общо взето , но пък така се губи индивидуалността , пък и колт с 4Г63 ще е лудница . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Balistik92 Публикувано 12 Май 2012 Автор Сподели Публикувано 12 Май 2012 Именно.. Аз обаче обмислям нещо с което да не стигам чак до окачване и т.н. Ако има вариант да сменя само двг,комп,инсталация,помпа и евентуално трансмисия(макар,че предпочитам ако моята може да издържи да не я сменям).А относно спирачките аз оттам ще започна Обаче искам да се насоча за момента. Най ми допада идеята да сложа 1.8 GDI от Каризма,но в чуждия форум не намирам подобен проект. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Balistik92 Публикувано 12 Май 2012 Автор Сподели Публикувано 12 Май 2012 Just so you know for the cj you can fit> 2ltr V6 Fto engine> Evo 4/5/6> Carisma (non gdi) 1.8 sohc> 1.6 or 1.3 sohc standard> 1.8 turbo (GSR)> 1.6 MivecТова копирах от сайта.. Явно няма проект 1.8 GDI защото просто не става :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s_mitko Публикувано 12 Май 2012 Сподели Публикувано 12 Май 2012 Или просто ГДИ-я не е двигател за пържене , който да има потенциал Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 12 Май 2012 Сподели Публикувано 12 Май 2012 Що да не става за пържене? Има изпържен от Rallyart, който е по-добър от атмосферния шестак на галанта, а гори колкото двулитровия или по-малко. Ако сложи дори атмосферно GDI, ако може стане на неговата кутия колта ще стане много по-вървежен и даже по-икономичен от колкото е в момента. Проблема е че GDI двигателя има по-сложно управление и периферия и ще трябва да се прехвърли и цялата инсталация и да се приспособи към колта. Иначе има и 1,5GDI - това е оптималния вариант, но няма от къде да се намери такъв лансър за донор. До колкото разбирам е да се подобри колта, но и да остане кола за ежедневно каране по улиците, не драгстер... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s_mitko Публикувано 12 Май 2012 Сподели Публикувано 12 Май 2012 Абе не ги знам , но не съм виждал ГДИ над 300 коня - не казвам , че няма , но и да има са рядкост - докато 4Г63Т си търпят доста на тунинг и има части , правени са в БГ много такива и има кой да оправя . Иначе си прав , че дори и с обикновен 1.8 ГДИ ще върви доста колта и ще е икономичен , но ако реши да го турбинира ме съмнява , че ще успее . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 12 Май 2012 Сподели Публикувано 12 Май 2012 (редакция) Има готов турбиниран 165 коня. Прави се 200 коня със всичко сток по него без хардуерни интервенции и колата пак може да се ползва като ежедневна и то с нисък разход. Проблема е че донора на такъв ще се намира на другия край на света - например в Малайзия или Филипините.... http://autospeed.com.au/cms/title_Mitsubishis-Direct-Injection-Turbo-18/A_1063/article.html Иначе от HYUNDAI още използват технологията и са я доразвили. А има и това http://i1135.photobucket.com/albums/m624/yd3n3y/GDI8A80.jpg 280 коня 412Nm в атмосферния си вариант. Ако мисли да прави колта за драгстер ще му трябва 4G63T или 6А12TT и донор за 4x4 задвижване. И вероятно ще му надхвърли бюджета, а ако добавим и някакъв сериозен тунинг още повече. От към реализируемост със стандартните 4G92/93 ще е най-лесно. Редактирано 12 Май 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Balistik92 Публикувано 13 Май 2012 Автор Сподели Публикувано 13 Май 2012 Аз към 4G93 GDI се бях насочил именно заради бюджета и икономията.. За има няма 1500 лв можеше да имам по-мощна и по-икономична кола..Пък и преправянето се надявах да е по-малко.. Ще се опитам да намеря някоя GDI-ка в града и да разгледам как изглежда двг.И оттам да преценя колко ще е трудно.. Иначе то ми е ясно,че с пари всичко става,но тоя вариант дет се вика отбивам от 2 заплати и съм аз! :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s_mitko Публикувано 13 Май 2012 Сподели Публикувано 13 Май 2012 4G63T в никакъв случай не е само за драгстери . Иначе ГДИ-я си има яки двигатели , явно , но както ти си отбелязал не са по нашите географски ширини . Balistik92 усещам , че на сърце тие 1.8 ГДИ-я , така че не го мисли повече . Какъвто и двигател да избереш ще е голям филма , така че щом няма до сега такъв суап го направи ти и после постни във чуждия форум да видят , че има и други варианти :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 13 Май 2012 Сподели Публикувано 13 Май 2012 (редакция) Щом влиза обикновения 4G93 ще влезне и тоя с GDI. Само че трябва някой който разбира повечко от тоци да прехвърля инсталация и компютри. Ако се взима такъв двигател от БГ преди да го монтираш му сваляш смукателния колектор и го чистиш от нагара, както и надолу към клапаните, както и горивната камера с някаква химия която става на пяна. Гледай да запазиш твоята кутия ако може, че тази на GDI е с много по-дълги скорости. Редактирано 13 Май 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 13 Май 2012 Сподели Публикувано 13 Май 2012 А причината да го правят с обикновения 1,8 е че ползват готова инсталация за двигателя от 1,6 колт и конекторите в купето са напълно съвместими, а в другия случай трябва да се преправи инсталацията за да е съвместима с оборудването в колта. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 13 Май 2012 Сподели Публикувано 13 Май 2012 А причината да го правят с обикновения 1,8 е че ползват готова инсталация за двигателя от 1,6 колт и конекторите в купето са напълно съвместими, а в другия случай трябва да се преправи инсталацията за да е съвместима с оборудването в колта.За 1.8 конверсията няма нужда и да сменяш целият двигател.Само блок асе сменя и изпускателната уредба.Всичко е plug and play. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 13 Май 2012 Сподели Публикувано 13 Май 2012 (редакция) Добре. На 1,3 е с дистрибутор и 12 клапана, на останалите 1,6 и 1,8 SOHC (при колт CJ и каризмата) е DIS с две бобини и 16 клапана. При GDI е DIS с 4 бобини и драйвер за инжекторите и още датчици. Ако става въпрос от 1,6 към 1,8 сигурно си прав, но номера е на блока, така че нищо не се печели. Ако прави 1,3 12V -> 1,8 GDI трябва да прехвърля инсталацията и да я приспособи към копчалъците на колта, за таблото не знам дали ще стане и с неговото (по-скоро не), трябва да си направи нов ключ с транспонер за каризма (може да извади чипа например и да го сложи на евтина заготовка без чип или в дистанционно със сгъваем ключ) и т.н. И си мисля, че основния проблем ще е електрически в случая.На мен например ми е интересно дали блока на 4G93 GDI е абослютно еднакъв с 4G93 GDI Turbo и да се прехвърли карантията, ако е по-различна. Също така дали има такъв двигател без CVT... Редактирано 13 Май 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 13 Май 2012 Сподели Публикувано 13 Май 2012 Добре. На 1,3 е с дистрибутор и 12 клапана, на останалите 1,6 и 1,8 SOHC (при колт CJ и каризмата) е DIS с две бобини и 16 клапана. При GDI е DIS с 4 бобини и драйвер за инжекторите и още датчици. Ако става въпрос от 1,6 към 1,8 сигурно си прав, но номера е на блока, така че нищо не се печели. Ако прави 1,3 12V -> 1,8 GDI трябва да прехвърля инсталацията и да я приспособи към копчалъците на колта, за таблото не знам дали ще стане и с неговото (по-скоро не), трябва да си направи нов ключ с транспонер за каризма (може да извади чипа например и да го сложи на евтина заготовка без чип или в дистанционно със сгъваем ключ) и т.н. И си мисля, че основния проблем ще е електрически в случая.На мен например ми е интересно дали блока на 4G93 GDI е абослютно еднакъв с 4G93 GDI Turbo и да се прехвърли карантията, ако е по-различна. Също така дали има такъв двигател без CVT...Нормално е при конверсия от 1.3 към 1.8 да смениш и всичкия кабеляк.Точно там е бонуса plug and play.Вече за по екзотичните смедни с 4g63T,GDI и не знам си какво още, си е филм.Ама то суап без филм няма.Аз все още се озъртам за подходящ донор,ама нещо все не ми достига да влезна във филма, а и сега взеха да изкачат ЕВО-та които са по смиалем филм. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Balistik92 Публикувано 14 Май 2012 Автор Сподели Публикувано 14 Май 2012 Ами откъм копчалъци той колта е бая осакатен.. Нямам никакви ел. джиджавки ;) Единствено таблото и окабеляването на двг ще трябва да се свържат..На мен главния проблем ми е дали ще паснат тампоните и ск.кутия.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 14 Май 2012 Сподели Публикувано 14 Май 2012 (редакция) Щом става с 1,8 ще стане и с GDI. Захваща се по принцип на същите места, но дали е bolt-on към колта трябва да видиш в онзи форум, където вече са слагали 4G93. Все някак ще го наврете. Въпроса е от къде ще намериш проверен човек да прехвърли кабеляците, компютри, релета и т.н. и да ги приспособи към твоето купе, без да подпали колата, ако ти не можеш. По принцип къде си намислил да правиш операцията? http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Colt_Mirage_Lancer/Manuals/1992-2000%20Electrical%20Wiring/96MY_CJ_CK/PHME9511_COLT_LANCER96_ELECTRICAL_WIRING.pdf http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Carisma/Manuals/1996-2002%20Carisma%20Electrical%20Wiring/PHDE9501-B_CARISMA_98_ELECTRICAL_WIRING_(except_GDI).pdfhttp://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Carisma/Manuals/1996-2002%20Carisma%20Electrical%20Wiring/PHDE9501-C_CARISMA_98(GDI)_ELECTRICAL_WIRING.pdf Редактирано 14 Май 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.