Премини към съдържание

Въпрос относно суап на двигател


Препоръчано мнение

Колеги,решил съм се да пипна малко колтчето.Става въпрос за колт 5 генерация.В момента е с 1.3 ДВГ,олекотен маховик,спортно окачване и генерация.. Искам обаче да му сложа истински двигател,не 1.3 :D Моля някой по-вещ да ми подскаже към какъв двигател да се насоча..И при какъв двигател ще стане с най-малко главоболия.За 4G16 ми е ясно,но ми писаха във форума,че може да сложа 1.8 GDI от Каризма с комп от 4G16.Моля по-опитните за някое съветче..Да не се хвърлям направо в непознати води :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,решил съм се да пипна малко колтчето.Става въпрос за колт 5 генерация.В момента е с 1.3 ДВГ,олекотен маховик,спортно окачване и генерация.. Искам обаче да му сложа истински двигател,не 1.3 :D Моля някой по-вещ да ми подскаже към какъв двигател да се насоча..И при какъв двигател ще стане с най-малко главоболия.За 4G16 ми е ясно,но ми писаха във форума,че може да сложа 1.8 GDI от Каризма с комп от 4G16.Моля по-опитните за някое съветче..Да не се хвърлям направо в непознати води :)

 

Ако знаеш ангийски в този сайт http://www.coltuk.org/, секция "Projects" има много проекти за суап на двигател във всякакви варинати.От 1.8 MPI на Каризма до 2.5 би-турбо от VR4 Галант.Доста снимков материал има също така и доста информация.

Редактирано от S.Iliev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,решил съм се да пипна малко колтчето.

Искам обаче да му сложа истински двигател,не 1.3 :D Моля някой по-вещ да ми подскаже към какъв двигател да се насоча..

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
4G63T или 6A13TT :icon_rock:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
4G63T или 6A13TT :icon_rock:

На кратко казан, цялата галимация си струва за точно този суап,поради ред причини.Най-изпъкващата е вложени пари - резултат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за началната насока..Ще попрочета чуждия форум и ще разгледам по-обстойно двата двигателя които предлагате.По-нататък ще пиша за още съвети със сигурност :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

6А13ТТ е доста рядък според мен , докато 4Г63 , може да сложиш първо атмосферен вариант и после да го турбинираш .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами да ама през какви перипетии трябва да мина за да го наглася вътре?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж това да се изкажат по-запознатите , имаше едно момче дето го беше правило тоя суап , ама той мисля че беше прехвърлил целия преден и заден мост от еклипс . Даже в момента колта му се продава , но е от по-стария модел - този преди твоя . Соред мен за 4Г63 най-малкото двигател+скоростна кутия + ЕКУ + инсталация ще трябва и някой дреболии като генерация и т.н.Спирачките и окачването също трябва да се подобрят най-малкото , ако искаш колата да се държи добре и по завои . По-евтино ще ти излезне цял еклипс да си купиш общо взето , но пък така се губи индивидуалността , пък и колт с 4Г63 ще е лудница .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Именно.. Аз обаче обмислям нещо с което да не стигам чак до окачване и т.н. Ако има вариант да сменя само двг,комп,инсталация,помпа и евентуално трансмисия(макар,че предпочитам ако моята може да издържи да не я сменям).А относно спирачките аз оттам ще започна :) Обаче искам да се насоча за момента. Най ми допада идеята да сложа 1.8 GDI от Каризма,но в чуждия форум не намирам подобен проект.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Just so you know for the cj you can fit

> 2ltr V6 Fto engine

> Evo 4/5/6

> Carisma (non gdi) 1.8 sohc

> 1.6 or 1.3 sohc standard

> 1.8 turbo (GSR)

> 1.6 Mivec

Това копирах от сайта.. Явно няма проект 1.8 GDI защото просто не става :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Що да не става за пържене? Има изпържен от Rallyart, който е по-добър от атмосферния шестак на галанта, а гори колкото двулитровия или по-малко. Ако сложи дори атмосферно GDI, ако може стане на неговата кутия колта ще стане много по-вървежен и даже по-икономичен от колкото е в момента. Проблема е че GDI двигателя има по-сложно управление и периферия и ще трябва да се прехвърли и цялата инсталация и да се приспособи към колта. Иначе има и 1,5GDI - това е оптималния вариант, но няма от къде да се намери такъв лансър за донор. До колкото разбирам е да се подобри колта, но и да остане кола за ежедневно каране по улиците, не драгстер...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе не ги знам , но не съм виждал ГДИ над 300 коня - не казвам , че няма , но и да има са рядкост - докато 4Г63Т си търпят доста на тунинг и има части , правени са в БГ много такива и има кой да оправя . Иначе си прав , че дори и с обикновен 1.8 ГДИ ще върви доста колта и ще е икономичен , но ако реши да го турбинира ме съмнява , че ще успее .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има готов турбиниран 165 коня. Прави се 200 коня със всичко сток по него без хардуерни интервенции и колата пак може да се ползва като ежедневна и то с нисък разход. Проблема е че донора на такъв ще се намира на другия край на света - например в Малайзия или Филипините....

 

http://autospeed.com.au/cms/title_Mitsubishis-Direct-Injection-Turbo-18/A_1063/article.html

 

Иначе от HYUNDAI още използват технологията и са я доразвили.

 

А има и това

 

http://i1135.photobucket.com/albums/m624/yd3n3y/GDI8A80.jpg

 

280 коня 412Nm в атмосферния си вариант.

 

Ако мисли да прави колта за драгстер ще му трябва 4G63T или 6А12TT и донор за 4x4 задвижване. И вероятно ще му надхвърли бюджета, а ако добавим и някакъв сериозен тунинг още повече. От към реализируемост със стандартните 4G92/93 ще е най-лесно.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз към 4G93 GDI се бях насочил именно заради бюджета и икономията.. За има няма 1500 лв можеше да имам по-мощна и по-икономична кола..Пък и преправянето се надявах да е по-малко.. Ще се опитам да намеря някоя GDI-ка в града и да разгледам как изглежда двг.И оттам да преценя колко ще е трудно.. Иначе то ми е ясно,че с пари всичко става,но тоя вариант дет се вика отбивам от 2 заплати и съм аз! :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

4G63T в никакъв случай не е само за драгстери . Иначе ГДИ-я си има яки двигатели , явно , но както ти си отбелязал не са по нашите географски ширини . Balistik92 усещам , че на сърце тие 1.8 ГДИ-я , така че не го мисли повече . Какъвто и двигател да избереш ще е голям филма , така че щом няма до сега такъв суап го направи ти и после постни във чуждия форум да видят , че има и други варианти :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом влиза обикновения 4G93 ще влезне и тоя с GDI. Само че трябва някой който разбира повечко от тоци да прехвърля инсталация и компютри. Ако се взима такъв двигател от БГ преди да го монтираш му сваляш смукателния колектор и го чистиш от нагара, както и надолу към клапаните, както и горивната камера с някаква химия която става на пяна. Гледай да запазиш твоята кутия ако може, че тази на GDI е с много по-дълги скорости.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А причината да го правят с обикновения 1,8 е че ползват готова инсталация за двигателя от 1,6 колт и конекторите в купето са напълно съвместими, а в другия случай трябва да се преправи инсталацията за да е съвместима с оборудването в колта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А причината да го правят с обикновения 1,8 е че ползват готова инсталация за двигателя от 1,6 колт и конекторите в купето са напълно съвместими, а в другия случай трябва да се преправи инсталацията за да е съвместима с оборудването в колта.

За 1.8 конверсията няма нужда и да сменяш целият двигател.Само блок асе сменя и изпускателната уредба.Всичко е plug and play.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре. На 1,3 е с дистрибутор и 12 клапана, на останалите 1,6 и 1,8 SOHC (при колт CJ и каризмата) е DIS с две бобини и 16 клапана. При GDI е DIS с 4 бобини и драйвер за инжекторите и още датчици. Ако става въпрос от 1,6 към 1,8 сигурно си прав, но номера е на блока, така че нищо не се печели. Ако прави 1,3 12V -> 1,8 GDI трябва да прехвърля инсталацията и да я приспособи към копчалъците на колта, за таблото не знам дали ще стане и с неговото (по-скоро не), трябва да си направи нов ключ с транспонер за каризма (може да извади чипа например и да го сложи на евтина заготовка без чип или в дистанционно със сгъваем ключ) и т.н. И си мисля, че основния проблем ще е електрически в случая.

На мен например ми е интересно дали блока на 4G93 GDI е абослютно еднакъв с 4G93 GDI Turbo и да се прехвърли карантията, ако е по-различна. Също така дали има такъв двигател без CVT...

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре. На 1,3 е с дистрибутор и 12 клапана, на останалите 1,6 и 1,8 SOHC (при колт CJ и каризмата) е DIS с две бобини и 16 клапана. При GDI е DIS с 4 бобини и драйвер за инжекторите и още датчици. Ако става въпрос от 1,6 към 1,8 сигурно си прав, но номера е на блока, така че нищо не се печели. Ако прави 1,3 12V -> 1,8 GDI трябва да прехвърля инсталацията и да я приспособи към копчалъците на колта, за таблото не знам дали ще стане и с неговото (по-скоро не), трябва да си направи нов ключ с транспонер за каризма (може да извади чипа например и да го сложи на евтина заготовка без чип или в дистанционно със сгъваем ключ) и т.н. И си мисля, че основния проблем ще е електрически в случая.

На мен например ми е интересно дали блока на 4G93 GDI е абослютно еднакъв с 4G93 GDI Turbo и да се прехвърли карантията, ако е по-различна. Също така дали има такъв двигател без CVT...

Нормално е при конверсия от 1.3 към 1.8 да смениш и всичкия кабеляк.Точно там е бонуса plug and play.Вече за по екзотичните смедни с 4g63T,GDI и не знам си какво още, си е филм.Ама то суап без филм няма.Аз все още се озъртам за подходящ донор,ама нещо все не ми достига да влезна във филма, а и сега взеха да изкачат ЕВО-та които са по смиалем филм. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами откъм копчалъци той колта е бая осакатен.. Нямам никакви ел. джиджавки ;) Единствено таблото и окабеляването на двг ще трябва да се свържат..На мен главния проблем ми е дали ще паснат тампоните и ск.кутия..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом става с 1,8 ще стане и с GDI. Захваща се по принцип на същите места, но дали е bolt-on към колта трябва да видиш в онзи форум, където вече са слагали 4G93. Все някак ще го наврете. Въпроса е от къде ще намериш проверен човек да прехвърли кабеляците, компютри, релета и т.н. и да ги приспособи към твоето купе, без да подпали колата, ако ти не можеш. По принцип къде си намислил да правиш операцията?

 

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Colt_Mirage_Lancer/Manuals/1992-2000%20Electrical%20Wiring/96MY_CJ_CK/PHME9511_COLT_LANCER96_ELECTRICAL_WIRING.pdf

 

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Carisma/Manuals/1996-2002%20Carisma%20Electrical%20Wiring/PHDE9501-B_CARISMA_98_ELECTRICAL_WIRING_(except_GDI).pdf

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Carisma/Manuals/1996-2002%20Carisma%20Electrical%20Wiring/PHDE9501-C_CARISMA_98(GDI)_ELECTRICAL_WIRING.pdf

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...