tokata Публикувано 19 април 2012 Сподели Публикувано 19 април 2012 Здравейте,насочил съм се към покупката на този ван. Разбрах, че дизеловия мотор е на VW помпа-дюза.След малко търсене из форумите, разбрах, че трябва да се избягват двигателите на VW, които са с пиезо дюзи.Но никъде не намирам информация, за двигателите които се слагат на Grandis-a.Само намерих, че кода на двигателя (100kW/136k.c.) e BSY, а 103кW/140k.c. е BWC. Също така разбрах, че 136к.с. се монтира от началото на появата на Grandis, а 140к.с го монтират след 2007г.Има ли разлика в дюзите на двигателите? Или са едни и същи?! Някъде бях прочел също така, че единия двигател е 8 клапана (по 2 на цилиндър), а другия 16 клапана. п.п. Изчел съм целия форум относно мненията за Grandis. Като цяло разбирам, че е добър автомобил. Прочетох и доста мнения против мотора на VW. Нямам нищо против и 2.4 бензин, но задължително ще трябва да го газифицирам, а багажникът ми трябва и не виждам къде ще се монтира газовата бутилка. Затова се насочих към дизела. Ще се радвам на съвети и насоки, колеги! Благодаря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alex2511 Публикувано 19 април 2012 Сподели Публикувано 19 април 2012 Здрасти колега, моите насоки са твърдо за 2.4 бензина слагаш газ и здрав и корав японски мотор ... далеечееее от дизела луди пари ще даваш по него за обслужване и е супер скапан мотор на VW. . 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 19 април 2012 Сподели Публикувано 19 април 2012 Здравейте,насочил съм се към покупката на този ван. Разбрах, че дизеловия мотор е на VW помпа-дюза.След малко търсене из форумите, разбрах, че трябва да се избягват двигателите на VW, които са с пиезо дюзи.Но никъде не намирам информация, за двигателите които се слагат на Grandis-a.Само намерих, че кода на двигателя (100kW/136k.c.) e BSY, а 103кW/140k.c. е BWC. Също така разбрах, че 136к.с. се монтира от началото на появата на Grandis, а 140к.с го монтират след 2007г.Има ли разлика в дюзите на двигателите? Или са едни и същи?! Някъде бях прочел също така, че единия двигател е 8 клапана (по 2 на цилиндър), а другия 16 клапана. п.п. Изчел съм целия форум относно мненията за Grandis. Като цяло разбирам, че е добър автомобил. Прочетох и доста мнения против мотора на VW. Нямам нищо против и 2.4 бензин, но задължително ще трябва да го газифицирам, а багажникът ми трябва и не виждам къде ще се монтира газовата бутилка. Затова се насочих към дизела. Ще се радвам на съвети и насоки, колеги! Благодаря.Колегата ти е казал , но и аз да ти кажа ........по добре е бензин.......ще ти кажа моите доводи..........1. разликата м/у Б и Д е около 2 литра , и двете са с еднаква цена..........2. на бензина може да се сложи АГУ, моята е сложих на мястото на рез. гума ..........с малко преправяния де, тъй като мястото е много плитко ( рез, гума е патерицаи е около 15 см. ширина ,а най малката бутилка е 60см. на 16см......) и се наложи да поотрежа пода ( не се стряскай, знам какво правя и няма по никакъв начин да наруша - геометрията,сходимостта, здравина, устойчивостта на усуквания и т.н.) :D ,а резервната гума съм я демонтирал от джанттата и ще я боядисам , ще измия гумата и после ще я монтирам на джантата , след това ще си поръчам калъв за нея и ще седи зад задните седалки( има вдлъбнатина лека, и мисля да я ползвам )3.Много по тих е бензина, при всякакви обороти, а това води до подобряване на комфорта на дълги разстояния..........4. с по дълги скорости е от дизела, а и оборотите са с по голям диапазон..........5. При разход от 12 на 100 чисто градско, и 7-8 на 100 на дълъг път ,с АГУ при коефициент на по голямо "запълване " от 10-15% , разхода е към 14л. на 100 в градско и 9-10л. на 100 извънградско само че по средно 1.30 лв. е = на 18лв. / при дизела е 27 лв............от тук можете да си изчислите всичко ,каквото ви потрябва , за колко време ще изплатите инвестицията си ( 15 000км. пробег изплащате инвестицията).......и след това карате на почти двойно по ниска цена..........6. Мотора BSY е по стария мотор и по "безпроблемен"..........няма и ДПФ филтър..........докато другия е по чуствителен май на горивото.......7. но не и на последно място , съединителите на дизеловите мотори са проблемни и често не изкарват и 100 000 км. а цената им е солена,около 2500 лв. ,докато при бензина е около 500 лв. и изкарва около 200 000 км. 0 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tokata Публикувано 19 април 2012 Автор Сподели Публикувано 19 април 2012 Благодаря много за отговорите! Наистина са полезни. Покупката на дизеловия мотор остава на заден план. Ще поразгледам бензиновите и ако възникнат въпроси пак ще се пиша тук. :drinks: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 19 април 2012 Сподели Публикувано 19 април 2012 Още един глас за бензин много добре са обеснили колегите, аз бих си взел даже автоматик, понеже голяма кола и ръчка някак си не и отива, лично на мен не ми харесва, но с автоматика прибавяш още 1-2 литра на сто, но пък "кефа цена няма" а и виждам че си от Пз-к, ако го караш пали гаси и до някое кафе на главната или до работа на 3км ще ти гори около 14/100 , но ако караш спокойно и да кажем разходка до Пловдив с 90км/ч може да слезнеш и под 10/100. За автоматик говоря Забелязъл съм че на големите мотори разликата м/у градско и извънградско е голяма и може да стигне и до 5лтр. Успех с покупката :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 19 април 2012 Сподели Публикувано 19 април 2012 Забелязъл съм че на големите мотори разликата м/у градско и извънградско е голяма и може да стигне и до 5лтр. Успех с покупката :mitsu-smiley:Според моите наблюдения, точно на такъв клас автомобил,маржа м/у градско и извънградско е по малък, отколкото на лек автомобил, като примерно Галант............Поне при моята чисто градско е 12/100, а извънградско е около 8/100км. т.е разликата е 4 литра.........докато на един Галант В6 2.5 литровия мотор - градско е 13 ,а извън е 7.......разлита е 6 литра............това си го обяснявам на по голямото челно съпротивление на Грандиса, както и на по голямото тегло..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tokata Публикувано 20 април 2012 Автор Сподели Публикувано 20 април 2012 ако го караш пали гаси и до някое кафе на главната или до работа на 3км ще ти гори около 14/100 , но ако караш спокойно и да кажем разходка до Пловдив с 90км/ч може да слезнеш и под 10/100. За автоматик говоря До главната на кафе едва ли ще ходя, но до детската градина ще се ходи всеки ден (около 3-4км в едната посока от вкъщи). Работата ми също е на такова разстояние. 80% ще се кара градско. Затова доста ме вълнува разхода, а жената не ще и да чуе за газ, много е бъзлива. Иначе и аз съм "за" автоматик, но разхода... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 20 април 2012 Сподели Публикувано 20 април 2012 (редакция) До главната на кафе едва ли ще ходя, но до детската градина ще се ходи всеки ден (около 3-4км в едната посока от вкъщи). Работата ми също е на такова разстояние. 80% ще се кара градско. Затова доста ме вълнува разхода, а жената не ще и да чуе за газ, много е бъзлива. Иначе и аз съм "за" автоматик, но разхода... В момента мойта булка кара Аутлендър със същият 2.4 мотор като разхода и е около 15-18/100 , но и карането и е ужасно 1км в посока :icon_doh: въпреки че е постоянно 4х4 по дисплей разхода е почти същият като на грандиса като съм го карал точно по същия маршрут. Твойто каране определено ще е по-благоприятно за колата, но все пак си е градско на къси разстояния и въпреки че нямаш трафик в този град пак си идва пали гаси, което също не е удачно и за дизел, дизел иска каране с часове и градско и магистрала. Избора изцяло е ваш, хубаво е да прецените дали ще ви трябва такава голяма кола или нещо по-малко ще върши работа. За газта не трябва да се притеснява съпругата, когато е направена както трябва нямат проблеми, а цената си е друга, даже в Англия и Аутлендър и Грандис са се предлагали със заводско АГУ, така че споко. Грандисът е много добър ван, 2004 година е модел, а още стои на пътя еднакво добре и модерно наред с чисто новите ванове, красива, здрава, практична, просторна, удобна,вози хубаво, кара се като airbus шегичка ;) Нямаше да го продам моя ако имах повече деца за да го напълня :mitsu-smiley: :icon_thumbup: Редактирано 20 април 2012 от tonino_g3 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tokata Публикувано 20 април 2012 Автор Сподели Публикувано 20 април 2012 Мислил съм и за по-малък автомобил, но досега съм карал (и продължавам да карам) една Омега Б комби и съм свикнал на широко :rolleyes: Пробвах един Авенсис, но не ми допадна много. А и веднъж-два пъти в месеца пътувам до Истанбул по работа. Грандиса е идеален! Бях се насочил към този http://www.cars.bg/u598151Но няма да бързам... да не съжалявам после. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 20 април 2012 Сподели Публикувано 20 април 2012 Мислил съм и за по-малък автомобил, но досега съм карал (и продължавам да карам) една Омега Б комби и съм свикнал на широко :rolleyes: Пробвах един Авенсис, но не ми допадна много. А и веднъж-два пъти в месеца пътувам до Истанбул по работа. Грандиса е идеален! Бях се насочил към този http://www.cars.bg/u598151Но няма да бързам... да не съжалявам после.Тоюно този недей да купуваш.........на ЛС ще ти обясня........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veso Публикувано 21 април 2012 Сподели Публикувано 21 април 2012 Здрасти,карам дизел 136кс,взех я на 2 години на 175000км сега след 4 години е на 278000км,ако те интересува мога да ти кажа подробности по телефона. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 21 април 2012 Сподели Публикувано 21 април 2012 Здрасти,карам дизел 136кс,взех я на 2 години на 175000км сега след 4 години е на 278000км,ако те интересува мога да ти кажа подробности по телефона.Солиден пробег е това, при това в БГ............интересно е да псоделиш какви са им болките при тези км-три, ..........какво сте правили, турбина,дюзи и т.н. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veso Публикувано 22 април 2012 Сподели Публикувано 22 април 2012 Солиден пробег е това, при това в БГ............интересно е да псоделиш какви са им болките при тези км-три, ..........какво сте правили, турбина,дюзи и т.н.На 137000км в Италия сменен комплект ангренаж,в БГ на 190000км помпа нафтова потопяема в резервоара 250лв стана от БМВ 2.5 ТДС,ролка алтернатор и обтегач пистов ремък,дроселова клапа марка Пиербург 450лв,на 220000км предни дискове и накладки и 4бр. Кормилни накрайници от Балкан Стар 500лв само накраиници :(,на 250000км съединител комплект без маховик 1000лв LUK,свалих фабричния съединител ,също сменен ангренаж комплект, водна помпа и пистов ремък всичко марково към 400лв само части с отстъпка,подгревни свещи 4бр NGK 100лв,за труд не плащам имам сервиз на 277000км смених оргиналните предни амортисиори 270лв двата,марка KYB,това е,градско харчи 9,извънградско от 6.5 до 8 според скороста. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tokata Публикувано 22 април 2012 Автор Сподели Публикувано 22 април 2012 На 137000км в Италия сменен комплект ангренаж,в БГ на 190000км помпа нафтова потопяема в резервоара 250лв стана от БМВ 2.5 ТДС,ролка алтернатор и обтегач пистов ремък,дроселова клапа марка Пиербург 450лв,на 220000км предни дискове и накладки и 4бр. Кормилни накрайници от Балкан Стар 500лв само накраиници :(,на 250000км съединител комплект без маховик 1000лв LUK,свалих фабричния съединител ,също сменен ангренаж комплект, водна помпа и пистов ремък всичко марково към 400лв само части с отстъпка,подгревни свещи 4бр NGK 100лв,за труд не плащам имам сервиз на 277000км смених оргиналните предни амортисиори 270лв двата,марка KYB,това е,градско харчи 9,извънградско от 6.5 до 8 според скороста. Имаш ли информация дали има разлика между моторите 136к.с и 140к.с? С пиезо дюзи ли са? Твоя Грандис има ли филтър за твърди частици? Проблеми с него имал ли си? Масло гори ли? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veso Публикувано 22 април 2012 Сподели Публикувано 22 април 2012 Имаш ли информация дали има разлика между моторите 136к.с и 140к.с? С пиезо дюзи ли са? Твоя Грандис има ли филтър за твърди частици? Проблеми с него имал ли си? Масло гори ли?Масло гори 1л на 15000км,без филтър съм,мисля че дюзите на двата мотора са еднакви,не съм имал грам проблеми с дюзите,незнам дали има друга разлика между моторите Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veso Публикувано 22 април 2012 Сподели Публикувано 22 април 2012 Солиден пробег е това, при това в БГ............интересно е да псоделиш какви са им болките при тези км-три, ..........какво сте правили, турбина,дюзи и т.н.турбина и дюзи не са пипани,оргиналните са,мотора не е отварян,смених капачка на преливника на радиатора профилактично 16лв,стоп машинката 18лв.предимство е че този мотор е много масов и са евтини частите и то най-качествените. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tokata Публикувано 23 април 2012 Автор Сподели Публикувано 23 април 2012 Как може да се разбере, че даден Грандис е с филтър за тв. частици. Има ли някаква светлинна индикация на таблото, която като се даде на контакт светва за секунда и после угасва (като airbag например) или по друг начин може да се разбере конкретно за Грандис? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veso Публикувано 23 април 2012 Сподели Публикувано 23 април 2012 Как може да се разбере, че даден Грандис е с филтър за тв. частици. Има ли някаква светлинна индикация на таблото, която като се даде на контакт светва за секунда и после угасва (като airbag например) или по друг начин може да се разбере конкретно за Грандис?по табелката в коша на двигателяengine:BSY е без филтър Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tokata Публикувано 23 април 2012 Автор Сподели Публикувано 23 април 2012 по табелката в коша на двигателяengine:BSY е без филтър Значи 136к.с е без филтър. Мотора със 140к.с е BWC. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 23 април 2012 Сподели Публикувано 23 април 2012 Как може да се разбере, че даден Грандис е с филтър за тв. частици. Има ли някаква светлинна индикация на таблото, която като се даде на контакт светва за секунда и после угасва (като airbag например) или по друг начин може да се разбере конкретно за Грандис?Като погледнеш отдолу и видиш нещо подобно...........http://media.snimka.bg/s1/0230/026704154.jpg?r=0Т.е. гърне ,но отпреде и отзад е с тръбички опасано.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tokata Публикувано 23 април 2012 Автор Сподели Публикувано 23 април 2012 Ясно. За филтъра разбрах. Благодаря за снимката DJ Tymbi. На колегата veso също благодарности за мненията.Още един въпрос имам: може ли да се разберат реалните km на Грандис? И ако е възможно само в официален сервиз на Митсубиши ли трябва да отида или може и в друг сервиз с подходящото оборуване (софтуер)? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 24 април 2012 Сподели Публикувано 24 април 2012 Ясно. За филтъра разбрах. Благодаря за снимката DJ Tymbi. На колегата veso също благодарности за мненията.Още един въпрос имам: може ли да се разберат реалните km на Грандис? И ако е възможно само в официален сервиз на Митсубиши ли трябва да отида или може и в друг сервиз с подходящото оборуване (софтуер)?Може ,но само на дизела, тъй като те са с по подробния софтуер ,отчасти немски, на японските не съм откривал такава опция......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tokata Публикувано 8 Май 2012 Автор Сподели Публикувано 8 Май 2012 (редакция) Техническа информация за Grandis. Интерсено, че за дизела пише, че е Common-Rail, а всеки казва че е помпа-дюза. Редактирано 8 Май 2012 от tokata Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.