Премини към съдържание

Grandis 2.0 DI-D 100кW или 103кW?


Препоръчано мнение

Здравейте,

насочил съм се към покупката на този ван. Разбрах, че дизеловия мотор е на VW помпа-дюза.

След малко търсене из форумите, разбрах, че трябва да се избягват двигателите на VW, които са с пиезо дюзи.

Но никъде не намирам информация, за двигателите които се слагат на Grandis-a.

Само намерих, че кода на двигателя (100kW/136k.c.) e BSY, а 103кW/140k.c. е BWC. Също така разбрах, че 136к.с. се монтира от началото на появата на Grandis, а 140к.с го монтират след 2007г.

Има ли разлика в дюзите на двигателите? Или са едни и същи?! Някъде бях прочел също така, че единия двигател е 8 клапана (по 2 на цилиндър), а другия 16 клапана.

 

п.п. Изчел съм целия форум относно мненията за Grandis. Като цяло разбирам, че е добър автомобил. Прочетох и доста мнения против мотора на VW. Нямам нищо против и 2.4 бензин, но задължително ще трябва да го газифицирам, а багажникът ми трябва и не виждам къде ще се монтира газовата бутилка. Затова се насочих към дизела.

Ще се радвам на съвети и насоки, колеги! Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега, моите насоки са твърдо за 2.4 бензина слагаш газ и :drive: здрав и корав японски мотор ... далеечееее от дизела луди пари ще даваш по него за обслужване и е супер скапан мотор на VW. :yes3: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

насочил съм се към покупката на този ван. Разбрах, че дизеловия мотор е на VW помпа-дюза.

След малко търсене из форумите, разбрах, че трябва да се избягват двигателите на VW, които са с пиезо дюзи.

Но никъде не намирам информация, за двигателите които се слагат на Grandis-a.

Само намерих, че кода на двигателя (100kW/136k.c.) e BSY, а 103кW/140k.c. е BWC. Също така разбрах, че 136к.с. се монтира от началото на появата на Grandis, а 140к.с го монтират след 2007г.

Има ли разлика в дюзите на двигателите? Или са едни и същи?! Някъде бях прочел също така, че единия двигател е 8 клапана (по 2 на цилиндър), а другия 16 клапана.

 

п.п. Изчел съм целия форум относно мненията за Grandis. Като цяло разбирам, че е добър автомобил. Прочетох и доста мнения против мотора на VW. Нямам нищо против и 2.4 бензин, но задължително ще трябва да го газифицирам, а багажникът ми трябва и не виждам къде ще се монтира газовата бутилка. Затова се насочих към дизела.

Ще се радвам на съвети и насоки, колеги! Благодаря.

Колегата ти е казал , но и аз да ти кажа ........по добре е бензин.......ще ти кажа моите доводи..........

1. разликата м/у Б и Д е около 2 литра , и двете са с еднаква цена..........

2. на бензина може да се сложи АГУ, моята е сложих на мястото на рез. гума ..........с малко преправяния де, тъй като мястото е много плитко ( рез, гума е патерицаи е около 15 см. ширина ,а най малката бутилка е 60см. на 16см......) и се наложи да поотрежа пода ( не се стряскай, знам какво правя и няма по никакъв начин да наруша - геометрията,сходимостта, здравина, устойчивостта на усуквания и т.н.) :D ,а резервната гума съм я демонтирал от джанттата и ще я боядисам , ще измия гумата и после ще я монтирам на джантата , след това ще си поръчам калъв за нея и ще седи зад задните седалки( има вдлъбнатина лека, и мисля да я ползвам )

3.Много по тих е бензина, при всякакви обороти, а това води до подобряване на комфорта на дълги разстояния..........

4. с по дълги скорости е от дизела, а и оборотите са с по голям диапазон..........

5. При разход от 12 на 100 чисто градско, и 7-8 на 100 на дълъг път ,с АГУ при коефициент на по голямо "запълване " от 10-15% , разхода е към 14л. на 100 в градско и 9-10л. на 100 извънградско само че по средно 1.30 лв. е = на 18лв. / при дизела е 27 лв............от тук можете да си изчислите всичко ,каквото ви потрябва , за колко време ще изплатите инвестицията си ( 15 000км. пробег изплащате инвестицията).......и след това карате на почти двойно по ниска цена..........

6. Мотора BSY е по стария мотор и по "безпроблемен"..........няма и ДПФ филтър..........докато другия е по чуствителен май на горивото.......

7. но не и на последно място , съединителите на дизеловите мотори са проблемни и често не изкарват и 100 000 км. а цената им е солена,около 2500 лв. ,докато при бензина е около 500 лв. и изкарва около 200 000 км.

 

 

 

 

 

 

 

0

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за отговорите! Наистина са полезни. Покупката на дизеловия мотор остава на заден план. Ще поразгледам бензиновите и ако възникнат въпроси пак ще се пиша тук. :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Още един глас за бензин много добре са обеснили колегите, аз бих си взел даже автоматик, понеже голяма кола и ръчка някак си не и отива, лично на мен не ми харесва, но с автоматика прибавяш още 1-2 литра на сто, но пък "кефа цена няма" а и виждам че си от Пз-к, ако го караш пали гаси и до някое кафе на главната или до работа на 3км ще ти гори около 14/100 , но ако караш спокойно и да кажем разходка до Пловдив с 90км/ч може да слезнеш и под 10/100. За автоматик говоря

Забелязъл съм че на големите мотори разликата м/у градско и извънградско е голяма и може да стигне и до 5лтр. Успех с покупката :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забелязъл съм че на големите мотори разликата м/у градско и извънградско е голяма и може да стигне и до 5лтр. Успех с покупката :mitsu-smiley:

Според моите наблюдения, точно на такъв клас автомобил,маржа м/у градско и извънградско е по малък, отколкото на лек автомобил, като примерно Галант............Поне при моята чисто градско е 12/100, а извънградско е около 8/100км. т.е разликата е 4 литра.........докато на един Галант В6 2.5 литровия мотор - градско е 13 ,а извън е 7.......разлита е 6 литра............това си го обяснявам на по голямото челно съпротивление на Грандиса, както и на по голямото тегло.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ако го караш пали гаси и до някое кафе на главната или до работа на 3км ще ти гори около 14/100 , но ако караш спокойно и да кажем разходка до Пловдив с 90км/ч може да слезнеш и под 10/100. За автоматик говоря

 

До главната на кафе едва ли ще ходя, но до детската градина ще се ходи всеки ден (около 3-4км в едната посока от вкъщи). Работата ми също е на такова разстояние. 80% ще се кара градско. Затова доста ме вълнува разхода, а жената не ще и да чуе за газ, много е бъзлива. Иначе и аз съм "за" автоматик, но разхода...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До главната на кафе едва ли ще ходя, но до детската градина ще се ходи всеки ден (около 3-4км в едната посока от вкъщи). Работата ми също е на такова разстояние. 80% ще се кара градско. Затова доста ме вълнува разхода, а жената не ще и да чуе за газ, много е бъзлива. Иначе и аз съм "за" автоматик, но разхода...

 

В момента мойта булка кара Аутлендър със същият 2.4 мотор като разхода и е около 15-18/100 , но и карането и е ужасно 1км в посока :icon_doh: въпреки че е постоянно 4х4 по дисплей разхода е почти същият като на грандиса като съм го карал точно по същия маршрут. Твойто каране определено ще е по-благоприятно за колата, но все пак си е градско на къси разстояния и въпреки че нямаш трафик в този град пак си идва пали гаси, което също не е удачно и за дизел, дизел иска каране с часове и градско и магистрала. Избора изцяло е ваш, хубаво е да прецените дали ще ви трябва такава голяма кола или нещо по-малко ще върши работа. За газта не трябва да се притеснява съпругата, когато е направена както трябва нямат проблеми, а цената си е друга, даже в Англия и Аутлендър и Грандис са се предлагали със заводско АГУ, така че споко. Грандисът е много добър ван, 2004 година е модел, а още стои на пътя еднакво добре и модерно наред с чисто новите ванове, красива, здрава, практична, просторна, удобна,вози хубаво, кара се като airbus шегичка ;) Нямаше да го продам моя ако имах повече деца за да го напълня :mitsu-smiley: :icon_thumbup:

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мислил съм и за по-малък автомобил, но досега съм карал (и продължавам да карам) една Омега Б комби и съм свикнал на широко :rolleyes: Пробвах един Авенсис, но не ми допадна много. А и веднъж-два пъти в месеца пътувам до Истанбул по работа. Грандиса е идеален! Бях се насочил към този http://www.cars.bg/u598151

Но няма да бързам... да не съжалявам после.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мислил съм и за по-малък автомобил, но досега съм карал (и продължавам да карам) една Омега Б комби и съм свикнал на широко :rolleyes: Пробвах един Авенсис, но не ми допадна много. А и веднъж-два пъти в месеца пътувам до Истанбул по работа. Грандиса е идеален! Бях се насочил към този http://www.cars.bg/u598151

Но няма да бързам... да не съжалявам после.

Тоюно този недей да купуваш.........на ЛС ще ти обясня........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,карам дизел 136кс,взех я на 2 години на 175000км сега след 4 години е на 278000км,ако те интересува мога да ти кажа подробности по телефона.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,карам дизел 136кс,взех я на 2 години на 175000км сега след 4 години е на 278000км,ако те интересува мога да ти кажа подробности по телефона.

Солиден пробег е това, при това в БГ............интересно е да псоделиш какви са им болките при тези км-три, ..........какво сте правили, турбина,дюзи и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Солиден пробег е това, при това в БГ............интересно е да псоделиш какви са им болките при тези км-три, ..........какво сте правили, турбина,дюзи и т.н.

На 137000км в Италия сменен комплект ангренаж,в БГ на 190000км помпа нафтова потопяема в резервоара 250лв стана от БМВ 2.5 ТДС,ролка алтернатор и обтегач пистов ремък,дроселова клапа марка Пиербург 450лв,на 220000км предни дискове и накладки и 4бр. Кормилни накрайници от Балкан Стар 500лв само накраиници :(,на 250000км съединител комплект без маховик 1000лв LUK,свалих фабричния съединител :),също сменен ангренаж комплект, водна помпа и пистов ремък всичко марково към 400лв само части с отстъпка,подгревни свещи 4бр NGK 100лв,за труд не плащам имам сервиз :) на 277000км смених оргиналните предни амортисиори 270лв двата,марка KYB,това е,градско харчи 9,извънградско от 6.5 до 8 според скороста.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 137000км в Италия сменен комплект ангренаж,в БГ на 190000км помпа нафтова потопяема в резервоара 250лв стана от БМВ 2.5 ТДС,ролка алтернатор и обтегач пистов ремък,дроселова клапа марка Пиербург 450лв,на 220000км предни дискове и накладки и 4бр. Кормилни накрайници от Балкан Стар 500лв само накраиници :(,на 250000км съединител комплект без маховик 1000лв LUK,свалих фабричния съединител :),също сменен ангренаж комплект, водна помпа и пистов ремък всичко марково към 400лв само части с отстъпка,подгревни свещи 4бр NGK 100лв,за труд не плащам имам сервиз :) на 277000км смених оргиналните предни амортисиори 270лв двата,марка KYB,това е,градско харчи 9,извънградско от 6.5 до 8 според скороста.

 

Имаш ли информация дали има разлика между моторите 136к.с и 140к.с? С пиезо дюзи ли са? Твоя Грандис има ли филтър за твърди частици? Проблеми с него имал ли си? Масло гори ли?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаш ли информация дали има разлика между моторите 136к.с и 140к.с? С пиезо дюзи ли са? Твоя Грандис има ли филтър за твърди частици? Проблеми с него имал ли си? Масло гори ли?

Масло гори 1л на 15000км,без филтър съм,мисля че дюзите на двата мотора са еднакви,не съм имал грам проблеми с дюзите,незнам дали има друга разлика между моторите

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Солиден пробег е това, при това в БГ............интересно е да псоделиш какви са им болките при тези км-три, ..........какво сте правили, турбина,дюзи и т.н.

турбина и дюзи не са пипани,оргиналните са,мотора не е отварян,смених капачка на преливника на радиатора профилактично 16лв,стоп машинката 18лв.

предимство е че този мотор е много масов и са евтини частите и то най-качествените.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как може да се разбере, че даден Грандис е с филтър за тв. частици. Има ли някаква светлинна индикация на таблото, която като се даде на контакт светва за секунда и после угасва (като airbag например) или по друг начин може да се разбере конкретно за Грандис?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как може да се разбере, че даден Грандис е с филтър за тв. частици. Има ли някаква светлинна индикация на таблото, която като се даде на контакт светва за секунда и после угасва (като airbag например) или по друг начин може да се разбере конкретно за Грандис?

по табелката в коша на двигателя

engine:BSY е без филтър

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как може да се разбере, че даден Грандис е с филтър за тв. частици. Има ли някаква светлинна индикация на таблото, която като се даде на контакт светва за секунда и после угасва (като airbag например) или по друг начин може да се разбере конкретно за Грандис?

Като погледнеш отдолу и видиш нещо подобно...........

http://media.snimka.bg/s1/0230/026704154.jpg?r=0

Т.е. гърне ,но отпреде и отзад е с тръбички опасано..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. За филтъра разбрах. Благодаря за снимката DJ Tymbi. На колегата veso също благодарности за мненията.

Още един въпрос имам: може ли да се разберат реалните km на Грандис? И ако е възможно само в официален сервиз на Митсубиши ли трябва да отида или може и в друг сервиз с подходящото оборуване (софтуер)?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. За филтъра разбрах. Благодаря за снимката DJ Tymbi. На колегата veso също благодарности за мненията.

Още един въпрос имам: може ли да се разберат реалните km на Грандис? И ако е възможно само в официален сервиз на Митсубиши ли трябва да отида или може и в друг сервиз с подходящото оборуване (софтуер)?

Може ,но само на дизела, тъй като те са с по подробния софтуер ,отчасти немски, на японските не съм откривал такава опция.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Техническа информация за Grandis.

Интерсено, че за дизела пише, че е Common-Rail, а всеки казва че е помпа-дюза.

Редактирано от tokata
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...