Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

моля ако някой е имал случай като моя или има идея каква е причината за проблема да помогне със съвет!

Скоро направих основен ремонт на двигателя на паджерото ми(2.8 ТДИ 94 г. ) . Монтирах комплект бутала китайски (комплект с ризи и сементи). След пускане на двигателя в действие, работи на място около 30 часа, след което го подкарах. Изминах около 40 км. и двигателя угасна. Като го разглобихме се оказа че буталото на втори цилиндър се е разтопило до такава степен че имаше дупка, ризата се беше деформирала. Отдадох проблема на некачествен материал. Направих втори път ремонт с оргинални бутала (втора употреба, японски) ,нови ризи и сегменти японски. След запалването на мотора, работи на място около 30 часа, след което го подкарах. След иминаване на около 70 км., двигателя извенъж изпуши бял пушек от аспуха и двигателя угасна. Отново разглобяване и отново...разтопено бутало , този път на първи цилиндър, ризата беше само надрана но не беше деформирана. Нямаше дупка на буталото, но имаше голямо количество разтопен алуминии от буталото, който беше застинал като кюлче с формата на горивната камера.камерата е деформирала и калпаните са се изкривили от високата температура (няма следи от механичен удар) И в двата случай температурата на двигателя е следена и никога не е превишавала нормалната, дори при първия случай нямаше термостат и двигателя работеше при ниска температура.

Това е в общи линии проблема, ако има въпроси, питайте!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дюзите качвани ли са на стенд ?

Ако не са е хубаво да ги качиш , ако са добре сменяи майстора ако не са значи това ти е проблема !

 

поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дюзите качвани ли са на стенд ?

Ако не са е хубаво да ги качиш , ако са добре сменяи майстора ако не са значи това ти е проблема !

 

поздрави

Дюзите са проверени на стенд, помпата също е ремонтирана от бай Агоп .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че е челосан поне малко, това го правят винаги след след като монтират ризите

Добре, а пипани ли са бренерите ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

моля ако някой е имал случай като моя или има идея каква е причината за проблема да помогне със съвет!

Скоро направих основен ремонт на двигателя на паджерото ми(2.8 ТДИ 94 г. ) . Монтирах комплект бутала китайски (комплект с ризи и сементи). След пускане на двигателя в действие, работи на място около 30 часа, след което го подкарах. Изминах около 40 км. и двигателя угасна. Като го разглобихме се оказа че буталото на втори цилиндър се е разтопило до такава степен че имаше дупка, ризата се беше деформирала. Отдадох проблема на некачествен материал. Направих втори път ремонт с оргинални бутала (втора употреба, японски) ,нови ризи и сегменти японски. След запалването на мотора, работи на място около 30 часа, след което го подкарах. След иминаване на около 70 км., двигателя извенъж изпуши бял пушек от аспуха и двигателя угасна. Отново разглобяване и отново...разтопено бутало , този път на първи цилиндър, ризата беше само надрана но не беше деформирана. Нямаше дупка на буталото, но имаше голямо количество разтопен алуминии от буталото, който беше застинал като кюлче с формата на горивната камера.камерата е деформирала и калпаните са се изкривили от високата температура (няма следи от механичен удар) И в двата случай температурата на двигателя е следена и никога не е превишавала нормалната, дори при първия случай нямаше термостат и двигателя работеше при ниска температура.

Това е в общи линии проблема, ако има въпроси, питайте!

 

Здравей колега,

 

Съжалявам да чуя това което се е случило. Има някои моменти на които може да се обърне внимание с цел достигане на истината. Колегите по-горе с право са попитали за изправността на дюзите и ГНП, както и дали блока е "челосван". Аз искам да те попитам и някои други неща.

 

1. Какво масло си сипвал двата пъти след ремонта.

2. Доколкото разбирам сте набили ризи в блока, а не сте го шлайфали на стандартните ремонтни размери?

3. Какъв е диаметъра на ризите след хонинг-а? Какъв е диаметъра на буталата? Какви сегменти сте сложили? Като цяло допуска за 4М40 е 0,04-0,05

4. Какви ключове имаха сегментите?

5. Ревизирали ли сте маслената помпа?

6. Ревизирали ли сте водната помпа?

7. Сигурен ли си в правилното поставяне на буталата? При турбинираните двигатели буталата имат и отвори за мазане, сигурен ли си, че "човките" не са запушени или маслопроводите нямат проблеми?

8. На двигателя има ли ЕГР? Има ли течове от него?

9. Как работи турбината? Хвърля ли масло?

10. Вакуумната помпа на алтернатора работи ли?

11. След първото стапяне тествахте ли дюзите на стенд отново?

12. Каква глава има двигателя? Неговата си ? Нова? Шлайфахте ли я?

13 Каква гарнитура слагахте в двата случая и на какъв размер?

14. Мерихте ли компресия след ремонтите?

 

Като цяло е много рядко дизел да стопи бутала, при него няма бедна/богата горивна смес. Това все пак е по-присъщо на бегачки с чип тунинги и сериозни обороти. Както и да е. Явно тук има проблем с температурата, който се е появил и при двата случая в режим на нормална работа, не и при разработването. Температурата може да се появи от прекомерно триене, - стегнати бутала, нарушено мазане, и както колегите по-горе казаха за дюзите, - пикаещите дават такива ядове. Може и да е от лошо охлаждане на двигателя, макар че 1-2 цил би трябвало да са с предимство. Ако блока и главата са челосвани можеш да имаш по-висока компресия, което за хонингован мотор е нормално, и в съчетание на стегнатост-висока компресия може да даде същите ядове. ЕГР-ите също могат да окажат процентно влияние на работата, много минимално, но възможно.

 

Като кажеш инфо ще го мислим.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

Съжалявам да чуя това което се е случило. Има някои моменти на които може да се обърне внимание с цел достигане на истината. Колегите по-горе с право са попитали за изправността на дюзите и ГНП, както и дали блока е "челосван". Аз искам да те попитам и някои други неща.

 

1. Какво масло си сипвал двата пъти след ремонта.

2. Доколкото разбирам сте набили ризи в блока, а не сте го шлайфали на стандартните ремонтни размери?

3. Какъв е диаметъра на ризите след хонинг-а? Какъв е диаметъра на буталата? Какви сегменти сте сложили? Като цяло допуска за 4М40 е 0,04-0,05

4. Какви ключове имаха сегментите?

5. Ревизирали ли сте маслената помпа?

6. Ревизирали ли сте водната помпа?

7. Сигурен ли си в правилното поставяне на буталата? При турбинираните двигатели буталата имат и отвори за мазане, сигурен ли си, че "човките" не са запушени или маслопроводите нямат проблеми?

8. На двигателя има ли ЕГР? Има ли течове от него?

9. Как работи турбината? Хвърля ли масло?

10. Вакуумната помпа на алтернатора работи ли?

11. След първото стапяне тествахте ли дюзите на стенд отново?

12. Каква глава има двигателя? Неговата си ? Нова? Шлайфахте ли я?

13 Каква гарнитура слагахте в двата случая и на какъв размер?

14. Мерихте ли компресия след ремонтите?

 

Като цяло е много рядко дизел да стопи бутала, при него няма бедна/богата горивна смес. Това все пак е по-присъщо на бегачки с чип тунинги и сериозни обороти. Както и да е. Явно тук има проблем с температурата, който се е появил и при двата случая в режим на нормална работа, не и при разработването. Температурата може да се появи от прекомерно триене, - стегнати бутала, нарушено мазане, и както колегите по-горе казаха за дюзите, - пикаещите дават такива ядове. Може и да е от лошо охлаждане на двигателя, макар че 1-2 цил би трябвало да са с предимство. Ако блока и главата са челосвани можеш да имаш по-висока компресия, което за хонингован мотор е нормално, и в съчетание на стегнатост-висока компресия може да даде същите ядове. ЕГР-ите също могат да окажат процентно влияние на работата, много минимално, но възможно.

 

Като кажеш инфо ще го мислим.

Точно и ясно обяснено........ :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно и ясно обяснено........ :good:

 

Аз залагам на майстора , на който му е било през оная работа какви части слага щом клиента си ги носи и са нови . Набил е буталата без да мери ризите а те най - вероятно са имали някаква елипса и т.н.

п.п. Там дето са ги правили тези ремонти недават ли някаква гаранция за работата ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има и още един вариант, който не ми хрумна първоначално, много неприятен.

Разпръсквачите да не са тези които трябва да бъдат. Ако колегата чете темата все още може да провери по номера им дали са предназначени за турбо двигатели или не. Проблемът е в наляганията и температурния диапазон на работа. Реално дюзите работят на стенд, пръскат нормално и т н т , и уж всичко е наред, докато не стопят я глава я бутало. Като се поръчват тези части получаваш доставката на доверие и поставяш без да се замисляш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има и още един вариант, който не ми хрумна първоначално, много неприятен.

Разпръсквачите да не са тези които трябва да бъдат. Ако колегата чете темата все още може да провери по номера им дали са предназначени за турбо двигатели или не. Проблемът е в наляганията и температурния диапазон на работа. Реално дюзите работят на стенд, пръскат нормално и т н т , и уж всичко е наред, докато не стопят я глава я бутало. Като се поръчват тези части получаваш доставката на доверие и поставяш без да се замисляш.

 

аз съм с дюзи и разпръсквачи от нисан блубърд и нямам никакви проблеми от както съм правил ремонта. не мисля че дюзите са проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има и още един вариант, който не ми хрумна първоначално, много неприятен.

Разпръсквачите да не са тези които трябва да бъдат. Ако колегата чете темата все още може да провери по номера им дали са предназначени за турбо двигатели или не. Проблемът е в наляганията и температурния диапазон на работа. Реално дюзите работят на стенд, пръскат нормално и т н т , и уж всичко е наред, докато не стопят я глава я бутало. Като се поръчват тези части получаваш доставката на доверие и поставяш без да се замисляш.

Разпръсквачите не са сменявани, само са тествани

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...