nighthawk Публикувано 20 януари 2012 Сподели Публикувано 20 януари 2012 Здравеите.Проблема ми се състои в това,че маслото ми намаля драстично за много малко километри.Маслото го смених за първи път като купих колата маслото е формула 10W-40.Маслото ми беше на максумум като го смених,обаче след известно време падна до средата,преди това имах леки течове от семеринги и капака на клапаните.Колата я карам много малко общо взето сам минал към 700 км,а днес за моя неприятна изненада видях,че е на минимума.Долях около 200 грама масло и пак за моя изненада маслото отиде почти до максимума.Та въпроса ми е каде може да е отишло това масло.Нямам никакви течове днес много добре огледах двигателя,ако гори масло което е много неприятно това не е ли множко за толкова малко километри.Също какви са симптомите,ако колата гори масло,защото не сам почуствал да и има нещо което не е наред,колата си варви нормално нямам черни сажди на ауспуха,при изфорсирване няма бял дим.Дали е възможно тая марка масло да не е хубава,също възможно ли е предишния собственик да е карал по дълго с маслото и да са се получили отлагания и новото масло да ги е измило и изпарило.Благодаря ви предварително за помоща всяко мнения ще ми е от полза. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 20 януари 2012 Сподели Публикувано 20 януари 2012 Здравей колега,в работен режим маслото леко си увеличава обема - в картера влиза въздух и маслото се пени. Разбира се за това има противопенни добавки, които неутрализират този процес в голяма степен. Когато обаче маслото е на максимум, самият двигател може да се опита да се саморегулира при високи обороти (ръчка на магистралата) и от високото налягане да изхвърли ненужното му масло, къде през сегментите в горивната камера, къде през семеринги и гарнитури. Друг фактор е изпаряемостта на маслото при висока температура. Ниската формула ще издъхне по-бързо сравнение с по-качественото масло. Разбира се трябва да се отчете и наслагванията/чистотата на сегментите където стават страхотни температури. Ако маслото не може да се върне обратно в каретера, то или ще изгори или ще се изпари.Толкова ли е малка (200 мл) разликата между мин и макс на щеката в действителност? Много съмнително е. Моят съвет е да предпочетеш друга марка масло и да го държиш постоянно на средата на щеката. Така много от горепосочените вредни фактори биха отпаднали при технически изправен двигател.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 20 януари 2012 Сподели Публикувано 20 януари 2012 Когато обаче маслото е на максимум, самият двигател може да се опита да се саморегулира при високи обороти (ръчка на магистралата) и от високото налягане да изхвърли ненужното му масло, къде през сегментите в горивната камера, къде през семеринги и гарнитури. Друг фактор е изпаряемостта на маслото при висока температура........когато маслото е макс, това значи че по проект на мотора до там стига маслото , което е нужно на мотора при всякакви условия (разбирай температура, степен на налягане,критични обороти и т.н.),Пропускането на масло от семеринги, сегменти, гумички на клапани и т .н. става само в слуаите на износен мотор или повече масло от допустимото ,както и от кофти масло......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nighthawk Публикувано 21 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 21 януари 2012 (редакция) Колеги благодаря ви за бързите отговори,забравих да ви кажа,че маслото ми е леко черно,възможно ли е поради продължителното каране на предишния собственик с старото масло,моето да е измило и изпарило остатъците и натрупванията в двигателя от предишното защото това ми беше първа смяна откакто сам я взел.Колата трябва ли задължително да пуши сив дим или това не е фактор,защото при мен го няма.Ще следя нивото за сега,ако пак намалее мисля да сменя маслото,ако може да ми препорачате марка масло,толкова много писане а забравих да кажа,че колата е Каризма 1.6 90 коня.Също да питам,за да се сменят гумичките на клапаните маха ли се главата на двигателя.Също смених свещите и бяха много чистички не трява ли ако имам проблем със сигментите свещите да са силно зацапани.Благодаря ви за отговорите. Редактирано 21 януари 2012 от nighthawk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 21 януари 2012 Сподели Публикувано 21 януари 2012 ...възможно ли е поради продължителното каране на предишния собственик с старото масло,моето да е измило и изпарило остатъците и натрупванията в двигателя от предишното защото това ми беше първа смяна откакто сам я взел......че колата е Каризма 1.6 90 коня. 700 км пробег са много малко, новото ти масло да свърши тази работа. Прилагам извадка от публикация от Интернет, където на разбираем език са го казали. По спомен това е ъплоаднат материал от книгата "Масла и смазки" на инж. Любен Трайков второ издание 2007г: Детергентно-диспергиращи свойства на маслата Под детергентни {миещи) свойства се разбира способността на маслата да не образуват отлагания върху детайлите, т.е. да ги запазват чисти. Терминът „миещи“ е до известна степен условен, тъй като качествата на маслото в тази насока трябва да се разглеждат главно като способност за намаляване на отлаганията и в много по-малка степен да оказват миещо действие в прекия смисъл на тази дума. От опит е установено, че детергентните свойства на маслата трябва да се свързват с възможността за диспергиране (поддържане в състояние на колоиден разтвор) на някои от получаваните при стареенето на маслото продукти, за да не се натрупват отлагания в картерите, маслопроводите, масления смукател и други зони, което е възможно при работа на ДВГ при малки натоварвания. ....че колата е Каризма 1.6 90 коня. Коя година ти е хубавата Каризма и на колко хилияди км пробег е? Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nighthawk Публикувано 21 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 21 януари 2012 Каризмата е 97 г на 189 000 км Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ивайло Нинов Публикувано 21 януари 2012 Сподели Публикувано 21 януари 2012 Колеги, Аз да задам един глупав въпрос: Кога е правилно да се мери нивото на маслото (посредством щеката разбира се)?Аз съм чувал, че не трябва да е на студена кола, нито пък непосредствено след изгасяне на мотора след дълго каране -така ли е? Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nighthawk Публикувано 21 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 21 януари 2012 Ами колега вчера го примерих след като бях запалил за малко,защото долях масло за хидравликата и запалих да развартя волана напред назад,и като я изгасих се сетих,че да проверя двигателното масло и се ужасих като го видях на минимум.Иначе винаги го меря на сутринта мисля,че тогава показва наи верно,зашото се оттича цяла вечер. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 21 януари 2012 Сподели Публикувано 21 януари 2012 Каризмата е 97 г на 189 000 км Въз основа на тази информация, подходящите вискозитетни класове масло са SAE 5W40 и/или SAE 10W40Поздрави Колеги,Аз да задам един глупав въпрос: Кога е правилно да се мери нивото на маслото (посредством щеката разбира се)?Аз съм чувал, че не трябва да е на студена кола, нито пък непосредствено след изгасяне на мотора след дълго каране -така ли е?Поздрави. Най-важната функция на маслото е да смазва триещите се компоненти. Следователно колкото по-точно щеката установи че има нужното количество, толкова ще бъдеш по-спокоен. Трябва маслото да се стече в картера. В момента в който гасиш двигателя, примерно връщаш се от работа и той е достигнал работна температура, маслото е супер течливо. Около 10 мин след гасенето, трябва да е слезнало към картера. Значи тогава, или рано сутринта (при нивилиран автомобил) ще показва почти пълният обем (не винаги всичко може да се изтече, просто конструкцията на мазителната уредба е така).Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 21 януари 2012 Сподели Публикувано 21 януари 2012 Най правилно е маслото да се мери на загрят мотор, след около 10-15 мин. след като си го угасил мотора, като автомобила трябва да е паркиран на равно естествено.........след което се взима щеката, избърсва се с парцала , и след това се мери нивото на маслото ..........ако нещо се съмнявате, то повторете 2-3-4 пъти процедурата .......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.