ZAPPA Публикувано 13 януари 2012 Сподели Публикувано 13 януари 2012 (редакция) Колеги, от четири години карам SPACE WAGON 2.0 GLXi 4Х4 произведен 1994 год. От скоро сутрин, при студено време запалва трудно. Уточнявам- колата винаги е карана на бензин и никога не е имала АГУ. Припалва, притриса силно за секунда, две (сякаш не работят всички цилиндри) и тогава запалва, както е нормално с високи обороти на студен мотор, след това работи безупречно, без забележки, върви чудесно при всякакви натоварвания и всяко следващо стартиране на мотора е перфектно. Второто, което искам да споделя и си мисля, че има връзка със споменатия проблем е, че понякога, макар и рядко светва чека в движение и след няколко секунди загасва. Имам опит с друга японска марка, там се поставя мост между двата пина на буксата за самодиагностика и премигванията на лампите на таблото са код, който те ориентира къде е проблема, разбира се трябва да имаш сервизна книга със съответните таблици и кодове. Но за MITSUBISHI нямам никаква информация и опит в тази посока, та затова се обръщам за съвет тук. Ако има някъде из форума писано и коментирано по този въпрос, моля за извинение, просто не намерих. Ще бъда много благодарен ако някой се отзове със съвет или информация! Предварително благодаря! Редактирано 13 януари 2012 от ZAPPA Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 13 януари 2012 Сподели Публикувано 13 януари 2012 Провери си налягането в рейката на инжекторите, вероятно пада вечер, не държи клапанчето което го регулира. Не е болка за умиране ;)За самодиагностика - и тука става с мигащи кодове, пишеш в чичко Гугъл "mitsubishi self check" и първия резултат е отговор на въпроса ти - http://www.mivec.co.nz/tech/Mitsu_DiagCode.pdf .Успех Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 14 януари 2012 Сподели Публикувано 14 януари 2012 (редакция) Между 1-ви и 12-ти пин бучиш светодиод с 1кOhm съпротивление и даваш на контакт. Посоката на свързване с налучкване (ако е обратно просто няма да мига). Ако няма записана грешка мига постоянно с кратки импулси. Ако има записана грешка реди дълги и къси мигания. Дългите са десетици, а късите единици.Ето тук съм сложил и картинка:http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=22599&st=0&p=224698&fromsearch=1entry224698 Редактирано 14 януари 2012 от krasipet Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZAPPA Публикувано 17 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 17 януари 2012 Колеги, благодаря за отговорите! Може и да е малко смешно , но след обстойно ровене под таблото, там където трябва да е буксата за самодиагностика- около блока с бушоните, не открих такава или не я разпознах. :icon_hmm: Моля, ако някой може и иска да ми даде практически напътствия- коя е точната букса (местоположение, цвят, свободна ли е или трябва да се извади от инсталацията и т. н.) Става въпрос за Mitsubishi Space Wagon 2.0 GLXi 4X4 произведен IV 1994 год. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 18 януари 2012 Сподели Публикувано 18 януари 2012 Там е до блока с предпазителите. Не трябва да се вади нищо, моята е черна на цвят. И аз като теб я намерих малко трудно първия път, огледай по обстойно ниско долу, твоята би трябвало да е с 12 извода (2 реда по 5-7 пина) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZAPPA Публикувано 18 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 18 януари 2012 Ами тя буксата е била под носа ми, докато я търся, но има гумено капаче а аз зяпах за гола, лъснала букса. :D Направи ми впечатление, че доста от крачетата липсват и то заводски въпреки, че буксата е като показаната на схемата. Но 1 и 12 са там. Ето снимки: http://i42.tinypic.com/2eupsld.jpg http://i41.tinypic.com/2j4d4ck.jpg http://i40.tinypic.com/219z28o.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 19 януари 2012 Сподели Публикувано 19 януари 2012 И какво казва мигането за кода на грешката? Или не си пробвал да я прочетеш? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZAPPA Публикувано 19 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 19 януари 2012 Първо да си направя уреда със светодиода и като прочета грешка ще пиша. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 19 януари 2012 Сподели Публикувано 19 януари 2012 Аз го закачих и "забравих" да го махна. Сега си мига постоянно докато карам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nola Публикувано 19 януари 2012 Сподели Публикувано 19 януари 2012 Колеги, моята кола е Спейс Вагон 4х4 JMBLNN43WSZ000665. Куплунга като показания горе ли е или друг? Как се мери ако е 16 пинов. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZAPPA Публикувано 19 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 19 януари 2012 И какво казва мигането за кода на грешката? Или не си пробвал да я прочетеш? Ето какво показа теста: 31 Knock sensor fault. А сега да видим, къде да го търся този сензор? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rudoni Публикувано 19 януари 2012 Сподели Публикувано 19 януари 2012 как къде? от къде да го купуваш или къде се намира на двигателя? защото око е последното е върху мотора между 2 и 4 цилиндър!кръгло устройство с болт в средата.важен е момента на стягане на болта, при неправилно почва да дава "грешка".обикновено се почиства контактната му повърхност , намазва се с контактен вазелин(аз ползвам руска графитна смазка от тубичка) и с динамометричен ключ се затяга!после триеш "грешката" или ресетваши проверяваш отново! сигналът се проверява с осцилоскоп! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZAPPA Публикувано 19 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 19 януари 2012 (редакция) Този knock sensor е датчик за детонация. Допускам, че в моя случай с описания в първия ми пост проблем със силно притрисане при студен старт, датчика отчита кофти детонация и после при теста показва код 31. Склонен съм да търся причината за този лош студен старт на друго място, защото ако този датчик е повреден, цялата работа на мотора ще е скапана, а вагона си върви повече от прилично. Цената на knock sensor- Mitsubishi е $114,70 , между другото. :icon_crying: Ето схема от която се вижда къде се намира (14924): http://i44.tinypic.com/34hxgdl.jpg Редактирано 19 януари 2012 от ZAPPA Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 20 януари 2012 Сподели Публикувано 20 януари 2012 Не вярвам лошия старт да е от този датчик. Според мен неговата задача е ако се получи детонационно горене ЕКУ-то да коригира ъгъла на запалване. При студен старт не вярвам въобще информацията от него да се взема в предвид от ЕКУ-то, аналогично на сигнала от ламбда сондата.Май Роско си караше Рънърчето с повреден кнок сензор и не се е оплаквал от такива симптоми при палене. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZAPPA Публикувано 14 март 2012 Автор Сподели Публикувано 14 март 2012 Мина доста време, през което промих и изчистих перфектно дросела,MAF сензора, ревизирах свещи, кабели, делко. Всичко изброено си беше и без това в чудесно състояние. Резултат- никакъв, колата си работи пак като преди. Студения старт е тресене, припалване на по цилиндър за секунда- две и чак тогава нормални обороти- 1200. Ако върна ключа, т.е. да избегна това припалване и после завъртя отново- пали на четвърт оборот, след това работи като часовник. Честно да ви кажа леко съм бясен и направо ми идва да я захвърля тази кола. :D Ако имате идеи и съвети, споделете моля! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 15 март 2012 Сподели Публикувано 15 март 2012 Мина доста време, през което промих и изчистих перфектно дросела,MAF сензора, ревизирах свещи, кабели, делко. Всичко изброено си беше и без това в чудесно състояние. Резултат- никакъв, колата си работи пак като преди. Студения старт е тресене, припалване на по цилиндър за секунда- две и чак тогава нормални обороти- 1200. Ако върна ключа, т.е. да избегна това припалване и после завъртя отново- пали на четвърт оборот, след това работи като часовник. Честно да ви кажа леко съм бясен и направо ми идва да я захвърля тази кола. :D Ако имате идеи и съвети, споделете моля!Премерете налягането в рейката на инжекторите по време на първо палене колко е,то трябва да е работно 3 атм и абсолютно - 6 атм или малко по малко,защото има "теч" от дюзите ......колата има ли АГУ? Какво е то?От колко време има??? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZAPPA Публикувано 15 март 2012 Автор Сподели Публикувано 15 март 2012 ...колата има ли АГУ? Какво е то?От колко време има??? Не, няма АГУ и не е имала никога. Освен това мотора е много добре поддържан, няма омасляване, няма шумове, няма разход на масло, на 190 000км., не е отварян, въобще всичко, което е правено по него е смяна на ангренаж преди около 20 000 км. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 18 март 2012 Сподели Публикувано 18 март 2012 (редакция) Не вярвам лошия старт да е от този датчик. Според мен неговата задача е ако се получи детонационно горене ЕКУ-то да коригира ъгъла на запалване. При студен старт не вярвам въобще информацията от него да се взема в предвид от ЕКУ-то, аналогично на сигнала от ламбда сондата.Май Роско си караше Рънърчето с повреден кнок сензор и не се е оплаквал от такива симптоми при палене.ООооо, много отдавна го смених, сложих втора употреба за 15 или 20 лева, не помня. Мислех си, че и вторият не става, ама след диагностика се оказа читав Според мен описаните проблеми с паленето не може да са от него.... Абе как го правите това с диагностиката? Има ли откъде да се купи такъв куплонг (женски) та да не се окъси нещо по другите пинове, или не е страшно? Редактирано 18 март 2012 от rosko Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 18 март 2012 Сподели Публикувано 18 март 2012 Хич недей и си го помисляй :icon_box: теб токовете не те обичат. Не че не може да се намери (OBD конектор) но е безмислено, предполагам при теб е стария конектор и самодиагностиката става с светодиодче. Пък и какво ще видиш - нали не ти свети чека? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nola Публикувано 29 март 2012 Сподели Публикувано 29 март 2012 Преди известно вре бях питал ту за моята кола "Колеги, моята кола е Спейс Вагон 4х4 JMBLNN43WSZ000665. Куплунга като показания горе ли е или друг? Как се мери ако е 16 пинов. " Сега знам, че е 16 пинов, но продължавам да не зная как се четат грешките. Достатъчно ли е да замася 1 краче, за да чета грешките с лампата на чека? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 29 март 2012 Сподели Публикувано 29 март 2012 Преди известно вре бях питал ту за моята кола "Колеги, моята кола е Спейс Вагон 4х4 JMBLNN43WSZ000665. Куплунга като показания горе ли е или друг? Как се мери ако е 16 пинов. " Сега знам, че е 16 пинов, но продължавам да не зная как се четат грешките. Достатъчно ли е да замася 1 краче, за да чета грешките с лампата на чека?Би трябвало да им аш два конектора, единия е 16 пинов трапецовиден, досущ приличащ на ОБД ,и един 12 пинов бял, като се ползват само няколко пина, той си е на :mitsu-smiley: куплунг и протокол........твоята кола обаче ползва само 12 пиновия куплунг на :mitsu-smiley: а другия е оставен само за захранване на диагностичния интерфейс/компютър...........така че схемата с даването на късо м/у 1 и 4 пин не става.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 29 март 2012 Сподели Публикувано 29 март 2012 Хич недей и си го помисляй :icon_box: теб токовете не те обичат. Не че не може да се намери (OBD конектор) но е безмислено, предполагам при теб е стария конектор и самодиагностиката става с светодиодче. Пък и какво ще видиш - нали не ти свети чека?Хахаха..... За тоците - знам Ама той и преди не ми светеше чека, всъщнпст - никога не е светел, но на диагностиката ми показа кнок сензора. Та ей така, да си знам как се прави..... Ама зарежи.... аз диод не знам как да вържа, забрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZAPPA Публикувано 29 март 2012 Автор Сподели Публикувано 29 март 2012 (редакция) Преди известно вре бях питал ту за моята кола "Колеги' date=' моята кола е Спейс Вагон 4х4 JMBLNN43WSZ000665. Куплунга като показания горе ли е или друг? Как се мери ако е 16 пинов. " Сега знам, че е 16 пинов, но продължавам да не зная как се четат грешките. Достатъчно ли е да замася 1 краче, за да чета грешките с лампата на чека? [/quote'] nola, виж тук, прочети и пробвай. http://www.mivec.co.nz/tech/Mitsu_DiagCode.pdf Редактирано 29 март 2012 от ZAPPA Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nola Публикувано 30 март 2012 Сподели Публикувано 30 март 2012 nola, виж тук, прочети и пробвай. http://www.mivec.co.nz/tech/Mitsu_DiagCode.pdfТова го гледах още когато го пуснахте тук, но освен 16-пиновия, който е закрепен зад бушоните 12-пинов не намирам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZAPPA Публикувано 30 март 2012 Автор Сподели Публикувано 30 март 2012 (редакция) Това го гледах още когато го пуснахте тук, но освен 16-пиновия, който е закрепен зад бушоните 12-пинов не намирам. В пост N6 публикувах снимки къде се намира 12- пиновата букса. Търси отстрани на блока с бушони, тя е в гумено маншонче и може би не я забелязваш. Редактирано 30 март 2012 от ZAPPA Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.