Премини към съдържание

Омаслени свещи


каризмич

Препоръчано мнение

Честито Рождество Христово!

 

Днес си прегледах свещите и установих, че по първите две имам доволно количество масло. Освен омасляването, си бяха почерняли добре.

Трета и четвърта бяха в по-добро състояние, макар и по тях да имаше малко масло.

Сменял съм ги преди 17000 км с каквито трябва - NGK IZFR6B.

Преди месец установих, че имам и "бутане на масълце - показанието беше малко под минимума, при положение, че го сменях преди около 6000 км, при което майсторчето ми бе налял съвсем малко над минимума. МАслото, с което карам последно е Diamond Evolution 5W30.

 

Та така - някакви съвети или по-скоро идеи кви са ми бъговете - не че ще ги оправям сам, ми поне да снам как да си коригирам настроението.

 

Весело посрещане на Новата година и НАЗДРАВЕ!

Редактирано от каризмич
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

виновника за масло при свещите е гарнитура на капака.. на мен смяната ми излезе 20 лв с работата :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Че то при ГДИ-то се маха половината двигател, бре!

Как така и труд и гарнитура 20 лв - да не си я рязал на двора от парче гума?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да допълня, че при ГДИ-то само с махане на капака не става - свещите са доста надолу...

http://www.auto-part...DwljFu2ezt45Q==

И аз да допълня, че колегата не говори за масло отгоре при свещите :P а за масло вътре в цилиндрите ..

А там за да се стигне, се свалят още повече работи ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито Рождество Христово!

 

Днес си прегледах свещите и установих, че по първите две имам доволно количество масло. Освен омасляването, си бяха почерняли добре.

Трета и четвърта бяха в по-добро състояние, макар и по тях да имаше малко масло.

Сменял съм ги преди 17000 км с каквито трябва - NGK IZFR6B.

Преди месец установих, че имам и "бутане на масълце - показанието беше малко под минимума, при положение, че го сменях преди около 6000 км, при което майсторчето ми бе налял съвсем малко над минимума. МАслото, с което карам последно е Diamond Evolution 5W30.

 

Та така - някакви съвети или по-скоро идеи кви са ми бъговете - не че ще ги оправям сам, ми поне да снам как да си коригирам настроението.

 

Весело посрещане на Новата година и НАЗДРАВЕ!

На първо време смени маслото и си замери компресията.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз да допълня, че колегата не говори за масло отгоре при свещите :P а за масло вътре в цилиндрите ..

 

 

То май маслото е и от двете страни на свещите.... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То май маслото е и от двете страни на свещите.... :icon_hmm:

 

 

Не е от двете страни. Отгоре са перфектни - като нови.

Маслото е вътре. Не е чак да се излива, ама имаше масло по резбите, което не ми харесва.

Между другото, бях слагал една добавка за почистване на инжектори на Wurth преди време. Взех да си мисля дали пък не е прекалено "силна" и да е подкарала де що гумичка и уплътнение намери по пътя си..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Маслото е вътре. Не е чак да се излива, ама имаше масло по резбите, което не ми харесва.

 

Ако си ги свалял след каране на студено и на къси разстояния, съвсем нормално е да са опушени и леко навлажнени ..

Пък и разход на масло за 6000 км. от малко над минимума до малко под него не е толкова притеснителен ..

Виж ако си ги проверявал след дълго пътуване, тогава вече можеш да започваш да се притесняваш ..:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако си ги свалял след каране на студено и на къси разстояния, съвсем нормално е да са опушени и леко навлажнени ..

Пък и разход на масло за 6000 км. от малко над минимума до малко под него не е толкова притеснителен ..

Виж ако си ги проверявал след дълго пътуване, тогава вече можеш да започваш да се притесняваш ..:)

 

Ми моето каране е почти само такова - на къси разстояния 3-4 км, баирчета и така.

Е, правя и по някой преход 10-20 км в едната посока веднъж в седмицата да речем. Иначе дългите ми пътувания се броят на пръсти - море или нещо подобно 2-3 пъти в годината.

Свалих ги днес, колата бе изстинала, ама я запалих за съвсем малко(30 секунди), за да я вкарам в гаража, че беше бахърец.

Точно така - опушени си бяха, пъпките бяха бели обаче. Ама течността по резбите си беше масло.

Казваш, че този разход не е притеснителен при това каране.. Ъм добре де, ама аз все си мисля, че по принцип никакъв разход на масло е най-нормален..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами провери ги свещите след такъв преход от 20 км. примерно и тогава вече можем да гадаем ..:)

След такова сутрешно запалване само за преместване, на всяка една кола ще са опушени и мокри ..

По принцип при смяна на масло се налива от средата до макса и ако до следващата смяна не се наложи доливане, дори да е слязло до минимума се приема за нормален разход ..

Все пак сегментите не са пълен обръч, а имат срез който е няколко десети от милиметъра и през този срез няма как да не премине никакво масло ...

Няма как да определя колко точно ти е изгорила за тези 6000 км. без да съм видял щеката, но предполагам, че става въпрос за 3- 4- 5 мм.(малко над мин.- малко под мин.) за това ти казвам, че този разход е нормален ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе да си призная, почнах да се успокоявам, макар че по принцип не си го слагам чак толкова навътре, що се отнася до автомобила..

Има ли файда, ако направя една диагностика? В смисъл, някакви показатели, които биха косвено показали наличието на проблем, имащ нещо общо със случая?

Бахти, как се изказах.. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе да си призная, почнах да се успокоявам, макар че по принцип не си го слагам чак толкова навътре, що се отнася до автомобила..

Има ли файда, ако направя една диагностика? В смисъл, някакви показатели, които биха косвено показали наличието на проблем, имащ нещо общо със случая?

Бахти, как се изказах.. :icon_blush:

 

Здравей колега, аз мога да ти бъда полезен с безплатен анализ на маслото в двигателя. За подробности на ЛС.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега първо за маслото моят опит 7000км.с Diamond Evolution 5W30 разход около 500-600мл.Маслото е закупено от Мирослав.Колата е със солиден нагар и това масло почисти поне малко от него защото след 2000км. беше станало много черно, но нали това е едно от свойствата на маслата да мият двигатела.След консултация реших да го сменя с Repsol 5/30 отговарящо на изискванията на форд.Мерил съм компресията и тя е 15 та затова не се притеснявам за разхода на масло.По книжка дават колата да гори масло така че споко.С новото масло разхода за 3000км е нищожен почти никакъв.Колата се кара по 3-4км.на ден искам да кажа почти както ти описваш така че имаме нещо общо.Бях пуснал снимки за свещите и мойте бяха черни.Също като теб с предното масло бях сложил добавка за почистване на повдигачи на LIQUI MOLY може да се лъжа но сега или свикнах с шума или се чуват по малко, но това е мое мнение.Много се задълбочих съветът ми е замери си компресията(замерва се като педалът на газта е натиснат до край) и ако е между 14,5/17 не се безпокой сменяй си маслото като му дойде времето и карай.Весела нова година и безаварийни километри.

Редактирано от Живко и Галя
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...