Andy Van Der Drift Публикувано 26 октомври 2011 Сподели Публикувано 26 октомври 2011 (редакция) Зачетох се в мрежата как хората си регулират огледалата - вътрешното и страничните. Общо взето мъртвата зона съществува и много е мислено от производителите по въпроса. Интересуват ме конкретно как стоят нещата при нашите по-старички автомобили. Вариант да слагам още огледала за мен не съществува, защото не искам. За себе си съм си ги настроил и слава Богу, към момента имам 1-2 случая някой да ми свирне че тръгвам да се изнасям наляво, а той е бил с предницата си около задната ми броня. Имам мъртва зона, но с често поглеждане в огледалата се стремя да сведа това до минимум. Общо взето ако някой не кара прекалено бързо спрямо моята скорост, няма как да не го видя че идва. За 1 мин. денем поглеждам поне 5 пъти назад, а ако има близо движещо се МПС и над 10-12 пъти. От много години карам и мотоциклет и знам как шофьорите на 4 и повече колесни МПС-та се изненадват от внезапния рев и отминаващия напред пистак с нещо наподобяващо ММммЯяяаааууу... когато се кара с 90-100 например, а моторът е с двойно или почти двойно по-висока скорост. Че повече понякога.Така, ето как съм ги направил аз - вътрешното съм го сложил в такова положение, че да виждам цялото задно стъкло и виждам трите подглавника на задните седалки. Образът на задното стъкло е симетричен, т.е. право назад че да виждам максимално далече зад мен.Страничните съм ги направил така, че да виждам част от задните панели на колата, като тази видима част от колата при мен е доста. Това е с цел да мога да връщам назад на огледала, защото иначе нямам добра видимост поради високата задница на колата. Трябва да се надигна от седалката, да извъртя глава през дясното рамо, да хвана облегалката на пасажерската седалка, ако е пространството е тясно и има движение на пешеходци, колоездачи, автомобили и т.н. трябва да гледам и през лявото рамо и в крайна сметка да се чекна като маймуна. Когато пътят е широк, няма бордюри, дупки, контейнери, пътни знаци и т. н., става без местене на главата. Но аз не виждам близките до задницата предмети зад колата си. Откакто седнах за пръв път на седалката и си я регулирах за мен, настроих огледалата и повече не съм ги пипал. Дори не знам ел. моторчетата дали още функционират.Тази настройка при мен обаче утежнява проблема с мъртвата зона, но казах как се справям.Как вие сте регулирали страничните огледала ми е интересно? Някъде гледах графика с т. нар. орлово око - видимата зона чрез страничните огледала и някъде пишеше, че част от панелите на колата трябва да се вижда. Редактирано 26 октомври 2011 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 26 октомври 2011 Сподели Публикувано 26 октомври 2011 Аз си ги настройвам на всяка кола еднакво, вътрешното винаги да хваща целия заден джам, а страничните, да закачат възможно най-най малко от задната броня, така гледам максимално най-широко. Паркирам изцяло и само на огледала и парктроник. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 26 октомври 2011 Сподели Публикувано 26 октомври 2011 Лявото огледало трябва да хваща цялото по-ляво платно, като същевременно се вижда малка част от колата, осовата линия в отражението да ти идва горе-долу успоредна. За дясното огледало - да хваща по-голяма част от колата отзад, ако паркираш да не се качва задната гума на бордюри и т.н. Същевременно дясното огледало трябва да е и достатъчно вдигнато за да се вижда какво става зад колата от дясната и страна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 27 октомври 2011 Сподели Публикувано 27 октомври 2011 В двете външни огледала страничния ръб на колата да е по остта на погледа ми, защото назад карам само на 3-те огледала, а така най-лесно преценявам дали мога да мина през някое тясно място, като дясното е леко наведено надолу заради бордюрите.А за вътрешното... като погледна в него трябва платното, в което се движа и остта на погледа ми, да са в една линия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
didotoo Публикувано 27 октомври 2011 Сподели Публикувано 27 октомври 2011 Аз страничните съм настроил така,че да виждам съвсем малко от задницата на колата , а централното ми е допълнително монтирано върху старото.Доста широко е и освен целия джам,хващам и малко настрани.Въпреки това още не съм свикнал да карам на зад и да гледам само огледалата... Колата е голяма и броните стърчат...Веднъж намлях калника на един голф 4 и от тогава предпочитам да се въртя насам натам когато е тясно.Имам една HD 720p камера тук и се чудя как да я скрия в задната част на колата ,а в купето да монтирам дисплея на камерата.Друго ме интересува мен,понеже съм с десен волан (не ме съдете:rolleyes: ) Колегите с обратна дирекция имат ли някакви по-специални техники? Аз нямам проблеми ,но все пак може да пропускам някоя добра идея:icon_angel: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 27 октомври 2011 Автор Сподели Публикувано 27 октомври 2011 И аз не бях карал назад на огледала докато не тръгнах да изкарвам галанта от гаража. Щом виждаш че има разстояние от задните панели (двустранно) до препятствието, значи минаваш. Но трябва да се прави сметка и за огледалата дали минават. Връщал съм назад между коли на огледала и беше толкова тясно веднъж, че се наложи да сгъна с ръка лявото огледало. Минава се лекичко и внимателно на 1 см. При задния десен калник няма как да видиш колко място настрани имаш, ако не гледаш в огледалото връщайки на заден ход. Иначе колко място остава да се "блъсна" в нещо назад и напред още не мога да преценя толкова точно, колкото ми се иска.Ще пробвам какво ще излезе като снимам гледната си точка на огледалата от шофьорското място. Галантите седан имат много добра видимост назад на огледала. Карал съм комби Е-класа, бмв 5-ца, и двете с тъмни задни стъкла и някакви странни огледала... едвам се оправих.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vess Публикувано 27 октомври 2011 Сподели Публикувано 27 октомври 2011 (редакция) Привет,Мен инструктора ме научи да настройвам външните така, че в долния вътрешен ъгъл на огледалото да виждам дръжката на задната врата. Вътрешното огледало в долния ляв ъгъл да виждаш ухото си. Досега все така ги настройвам. Честно казано размера на огледалото и дали е асферично според мен играе огромна роля. На предишната кола беше асферично и беше много по-добре от по-преходната, която беше с нормално огледало. На сегашната(АСХ) огледалата са като телевизори и трудно нещо остава скрито Редактирано 27 октомври 2011 от vess Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pai4one Публикувано 2 декември 2011 Сподели Публикувано 2 декември 2011 (редакция) Мисля, че настройката на огледалата е според твоите виждания. Аз примерно, не използвам някакъв точен критерий. Редактирано 2 декември 2011 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 5 декември 2011 Сподели Публикувано 5 декември 2011 Аз си ги настройвам на всяка кола еднакво, вътрешното винаги да хваща целия заден джам, а страничните, да закачат възможно най-най малко от задната броня, така гледам максимално най-широко. Паркирам изцяло и само на огледала и парктроник. Това как съм го решил не знам, нищо общо . На Лансъра няма как да се настроят така, както аз съм написал ))... никой да не ме слуша. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.