Vasil Sivkov-Noby Публикувано 9 юли 2011 Сподели Публикувано 9 юли 2011 (редакция) Здравейте колеги.Имам ужасен проблем с колата, след като смених стандартният въздушен филтър с Takeda SRI Аir intake система.Когато подам рязко газ, на дисплея се появява една кола с криволичещи следи, а под нея пише "service request" и ECUто спира колата!След гасене и палене, колата започва да работи "УЖ" нормално,като обаче лампата на "check engine" светва, на тестера показва грешката "system too lean bank 1".Уж го обучавах това ECU почти 400км. Всичко както си трябва го направих.Монтирах системата при изключен акомулатор, после запалих и го оставих 10мин да бачка на място на бензин, после още 10 на газ.Няколко пъти форсиране до максимални обороти на газ и на бензин. Колата си стабилизира оборотите, които в началото играеха много, лампата за "check engine" не светна и след форсажа.Както сподели по-горе, съм карал почти 400км без да подминавам 3000 об/мин.След като минах това "обучение" на тъпото ECU, реших че колата мога да я карам както и преди! ДА ама НЕ.Дам ли газ как си трябва, се разсветва тоя дисплей, покаже се оная кола с криволичещи следи, разпищява се, изписва "service request", ECUто ми се намесва, газта изчезва и колата спита.Докато не загася и да запаля отново не тръгва. Има ли идея някой какво трябва да се направи, за да спре това компютърно своеволие? Редактирано 9 юли 2011 от Vasil Sivkov-Noby Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 9 юли 2011 Автор Сподели Публикувано 9 юли 2011 Как се държи автомобила с откачен дебитомер?Ами незнам. Няма ли да даде друга грешка? Че дебитомера не работи? :icon_hmm: След обяд ще пробвам и ще пиша! :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Lenkov Публикувано 9 юли 2011 Сподели Публикувано 9 юли 2011 Ами незнам. Няма ли да даде друга грешка? Че дебитомера не работи? :icon_hmm: След обяд ще пробвам и ще пиша! :icon_rock:А на бензин как е? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 10 юли 2011 Автор Сподели Публикувано 10 юли 2011 А на бензин как е?Ами то поведението на колата, е едно и също, дъли на газ или на бензин ще е. Разлика няма!Вчера вечерта, пробвах да карам с изключен дебитомер! Оказа се, че не е "Жигули" и дебитомер си и трябва!Когато запалих направо се разсвети дисплея, разпищя се, първоначално показа колата с криволичещи следи, но след няколко секунди смени картинката с тази на ABS индикацията. Кръг с надпис ABS, в две скоби отстрани, а под него по-голям кръг с "!" и под него изписа service require. Пак ми взе газта и колата започна да спира.Това всичкото се получи, секунди след като запалих и потеглих! Неможах и 50м да измина. :icon_rock: Така че номера с откачен дебитомер не минава на тая кола! :icon_rock: Най интересното, беше когато тази сутрин станах и отидох да карам жена ми на работа.Колата си запали бз никакъв проблем и без да свети check engine, което ме навежда на мисълта, че след определени часове престой, без да се използва, ECUто само си трие грешките.Модерна работа! :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Lenkov Публикувано 10 юли 2011 Сподели Публикувано 10 юли 2011 Ами то поведението на колата, е едно и също, дъли на газ или на бензин ще е. Разлика няма!Вчера вечерта, пробвах да карам с изключен дебитомер! Оказа се, че не е "Жигули" и дебитомер си и трябва!Когато запалих направо се разсвети дисплея, разпищя се, първоначално показа колата с криволичещи следи, но след няколко секунди смени картинката с тази на ABS индикацията. Кръг с надпис ABS, в две скоби отстрани, а под него по-голям кръг с "!" и под него изписа service require. Пак ми взе газта и колата започна да спира.Това всичкото се получи, секунди след като запалих и потеглих! Неможах и 50м да измина. :icon_rock: Така че номера с откачен дебитомер не минава на тая кола! :icon_rock: Най интересното, беше когато тази сутрин станах и отидох да карам жена ми на работа.Колата си запали бз никакъв проблем и без да свети check engine, което ме навежда на мисълта, че след определени часове престой, без да се използва, ECUто само си трие грешките.Модерна работа! :icon_thumbup:Не вярвам да е забравила грешката Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Lenkov Публикувано 10 юли 2011 Сподели Публикувано 10 юли 2011 Фолксваген груп правят идентични проблеми.когато им се скапе дебитомера Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 10 юли 2011 Автор Сподели Публикувано 10 юли 2011 Фолксваген груп правят идентични проблеми.когато им се скапе дебитомераАйде да не ги бъркаме :mitsu-smiley: co и VW-AUDI group! :rulez: На техните коли, ако дебитомери, дюзи и прочие се скапват за по-малко от 100 000км, тука немисля че е така! :icon_rock: Щом check engine не свети и колта си върви, защо не? :icon_hmm: Междувременно поразпитах тук там и ми казаха, че system too lean bank 1 е стандартна и незначителна грешка, която би могла да се получи и при:поставянето на подобни системи,не добре затворена кутия на стандартния филтър,скъсан или спукан маншон между филтъра и дроселаи подобни.ECUто отчита тази грешка, обогатява сместа, до предварително зададени от завода производител максимални стойности и продължава работа.Колата спира и иска сервизиране, когато тези предварително зададени максимални стойности, немогат да постигнат подаването на подходяща горивна смес, за нормална работа на двигателя! Други мнения и идеи? :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 10 юли 2011 Сподели Публикувано 10 юли 2011 Други мнения и идеи? :rolleyes: Отскочи до Пловдив, при Миленски - или поне се консултирай с него... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 10 юли 2011 Автор Сподели Публикувано 10 юли 2011 Разбира се, че си трябва дебитомер, идеята ми беше да видим какво се случва когато няма дебитомер, защото грешката понякога идва и от некоректно отчитане на количеството на постъпващия въздух. Трябва да се закачи на тестер и да се види какво предизвиква грешката.Е то е ясно какво става. Влиза повече въздух, от там иде тая грешка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 10 юли 2011 Сподели Публикувано 10 юли 2011 И да влиза повече проблем няма да има. Виж ако отнякъде влиза въздух които дебитомера не отчита (т.е. нехерметичност в зоната след дебитомера).....тогава ще излезне грешката. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 юли 2011 Сподели Публикувано 10 юли 2011 Грешката не може да се самоизтрие, а най вероятно се записва в Story паметта и за това не ти свети чека, когато поради някаква причина пак светне, тогава грешката се регистрира в "временната памет и така ако 3 пъти се повтори , тогава се записва в другата памет като трайна.........ВЕроятно ти смуче въздух от някъде ,след дебитомера или пък дросела ти седи много отворен.........по принцип тази кола е с ел. дросел и газта се обучава по една процедура......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 10 юли 2011 Автор Сподели Публикувано 10 юли 2011 (редакция) И да влиза повече проблем няма да има. Виж ако отнякъде влиза въздух които дебитомера не отчита (т.е. нехерметичност в зоната след дебитомера).....тогава ще излезне грешката.Освен от филтъра, въздух от другаде неможе да влезне! :icon_doh: Грешката се самоизтрива и не се запазва никъде! Проверено е! :icon_rock: Дросела си седи в чудесно положение (по показания на тестер)!Колата е обучена да работи на газ, от хора които се занимават с това, а не във фирмен сервиз, където се работи предимно на принципа проба - грешка! :icon_thumbup: Така като гледам, май никой не се е занимавал с такава кола, с такъв "проблем" Редактирано 10 юли 2011 от Vasil Sivkov-Noby Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 12 юли 2011 Сподели Публикувано 12 юли 2011 И какво казват хората занимаващи се с газифицирането и обучението на дросели? Така като гледам във форума явно няма гадатели и врачки. :D :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 12 юли 2011 Сподели Публикувано 12 юли 2011 Освен от филтъра, въздух от другаде неможе да влезне! :icon_doh: Грешката се самоизтрива и не се запазва никъде! Проверено е! :icon_rock: Дросела си седи в чудесно положение (по показания на тестер)!Колата е обучена да работи на газ, от хора които се занимават с това, а не във фирмен сервиз, където се работи предимно на принципа проба - грешка! :icon_thumbup: Така като гледам, май никой не се е занимавал с такава кола, с такъв "проблем"МИ щом ти си казал, така да бъде........... :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lancer4x4 Публикувано 12 юли 2011 Сподели Публикувано 12 юли 2011 МИ щом ти си казал, така да бъде........... :icon_bye: :excl: :mitsu-smiley: :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lancer4x4 Публикувано 12 юли 2011 Сподели Публикувано 12 юли 2011 Здравей колега извинявай че се намесвам в темата с моето не професионално мнение.За подобен на този ли филтър става въпрос http://stores.speedcorps.com/catalog/TR-4203P%20filter.jpgЗащо не върнеш фабричния и кутията му да видиш дали положененито с него е без промяна :good: :D(Да локализираш проблема от къде идва) DJ Tymbi мисля че ти е дал професионално мнениеГрешката не може да се самоизтрие, а най вероятно се записва в Story паметта и за това не ти свети чека, когато поради някаква причина пак светне, тогава грешката се регистрира в "временната памет и така ако 3 пъти се повтори , тогава се записва в другата памет като трайна.........по принцип тази кола е с ел. дросел и газта се обучава по една процедура......... незнам как си стиднал до Грешката се самоизтрива и не се запазва никъде! Проверено е! :icon_rock: Дросела си седи в чудесно положение (по показания на тестер)!Колата е обучена да работи на газ, от хора които се занимават с това, а не във фирмен сервиз, където се работи предимно на принципа проба - грешка! :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 12 юли 2011 Автор Сподели Публикувано 12 юли 2011 (редакция) Здравей колега извинявай че се намесвам в темата с моето не професионално мнение.За подобен на този ли филтър става въпрос http://stores.speedcorps.com/catalog/TR-4203P%20filter.jpgЗащо не върнеш фабричния и кутията му да видиш дали положененито с него е без промяна :good: :D(Да локализираш проблема от къде идва) DJ Tymbi мисля че ти е дал професионално мнение незнам как си стиднал доДа за подобно нещо става дума.Грешката се самоизтрива, когато колата (двигателя) по-дълго време не работи или работи в режим на ниски обороти, което с моята скоростна кутия е много лесно, защото до 110км/ч не надвишавам 2000 об/мин, а така количеството на въздушният поток не е в повече.Това ми го каза Lix, тъй като това е негова система и когато я е купил е имал същите проблеми.Той обаче, вече е няколко крачки напред, а именно на фаза TURBO, даде Takeda на мене, тъй като не му е необходима повече.Така се разбрах с Lix да ми оправят проблема с бензиновото ECU, a в Бургас ще ми пренапишат газовото и всичко ще се оправи. :icon_thumbup: Благодаря на всички, които имаха предложения за справяне с проблема. :good: Редактирано 12 юли 2011 от Vasil Sivkov-Noby Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tzenov Публикувано 12 юли 2011 Сподели Публикувано 12 юли 2011 Василе,напиши какво се случва и след пренаписването на ECU-тата!Темата е интересна и заслужава да се разисква,въпреки,че съм противник на газифицирането във всичките му вариянти! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 12 юли 2011 Автор Сподели Публикувано 12 юли 2011 (редакция) Василе,напиши какво се случва и след пренаписването на ECU-тата!Темата е интересна и заслужава да се разисква,въпреки,че съм противник на газифицирането във всичките му вариянти!Е то проблема не е в газифицирането, а в TAKEDAта. Lix е без газ и го е имал проблема. Разбирасе, че ще напиша какво е станало. :good: Редактирано 12 юли 2011 от Vasil Sivkov-Noby Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cpurage Публикувано 13 юли 2011 Сподели Публикувано 13 юли 2011 Василе,напиши какво се случва и след пренаписването на ECU-тата!Темата е интересна и заслужава да се разисква,въпреки,че съм противник на газифицирането във всичките му вариянти! Газова уретба ли ??? .... НИКОГАШ , то и без газ пай не мое да върви моя :D :P :D та на газ хептем ще каже НЕМООООООООООООООООООООЕМ, абе ако не карам на бензин, ще си купя дизел ама никогаш няма да карам на газ хем моя кофтьор е вече на 8 години ама газ никога няма да турям, но ДА всичко е въпрос на предпочитание , но на толкова нова кола като на Васко освен ако не е със заводска газова уретба, никога не бих тюрнал. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 13 юли 2011 Сподели Публикувано 13 юли 2011 Е, че каква ще да е разликата между кадърно сложен "после" ГИ и такъв, турнат в завода?Нали все ръка трябва да го е пипал? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 14 юли 2011 Автор Сподели Публикувано 14 юли 2011 (редакция) Аз незнам как трябва да обясня, че разлика ня практика във вървенето няма? :icon_doh: Разликите са само по показанията на компютърния тестер! Пък то колата като неще да върви на бензин, няма да ще ни на керосин ни на газ ни на ток! :icon_thumbup:За съжаление при представителите на :mitsu-smiley: в България, опции да си избереш нещо по-различно от 4 "нива" на оборудване и 4 цвята НЯМА. :icon_rock: Само това е в наличност и то не винаги!Ако решиш да си поръчаш колата с някой от допълнителните още 3 или 4 цвята (ако не се лъжа са толкова), трябва да чакаш ПОНЕ 6 месеца, защото не от България ги поръчват за нас. Май в списъка с представителства по света на :mitsu-smiley: BG не съществува. :icon_hmm: Аз исках да си поръчам колата да е бяла, 4х4, автоматик, с всички екстри, но без кожа, да же дизел исках да е. Обяваха ме за луд. :icon_doh: Казаха, че в :mitsu-smiley: такава кола немогат да произведат.До колкото знам обаче, такива коли за други държави се правят. :icon_crying: Редактирано 14 юли 2011 от Vasil Sivkov-Noby Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.