Премини към съдържание

Неприятен звук от двигателя при празен ход


Препоръчано мнение

Колеги,

от известно време насам в купето чувам странен шум нещо подобно на виене или по-скоро като триене на метал в метал когато двигателят ми работи на празен ход. В последствие се оказа че шума идва от към двигателя аз го чувам от лявата страна някъде около динамото. Предполагам че е от водната помпа но може да е лагер на динамото. Колата е Галант '97-'03 дизел. Възможно ли е да е от водната помпа да стърже така или тя ако се повреди започва да изпуска антифриз? Как се преценява дали водната помпа е за смяна? Преди няколко месеца сменях ангренажен ремък и майстора каза че помпата нямало нужда да се сменя (не знам как го е преценил) Ако сваля ремъка на динамото (за да проверя дали не е от него) компютъра ще отчете ли някъква грешка докато работи двигателя (която допълнително да трябва да трия после) че не зарежда динамото?

Благодаря предварително

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

от известно време насам в купето чувам странен шум нещо подобно на виене или по-скоро като триене на метал в метал когато двигателят ми работи на празен ход. В последствие се оказа че шума идва от към двигателя аз го чувам от лявата страна някъде около динамото. Предполагам че е от водната помпа но може да е лагер на динамото. Колата е Галант '97-'03 дизел. Възможно ли е да е от водната помпа да стърже така или тя ако се повреди започва да изпуска антифриз? Как се преценява дали водната помпа е за смяна? Преди няколко месеца сменях ангренажен ремък и майстора каза че помпата нямало нужда да се сменя (не знам как го е преценил) Ако сваля ремъка на динамото (за да проверя дали не е от него) компютъра ще отчете ли някъква грешка докато работи двигателя (която допълнително да трябва да трия после) че не зарежда динамото?

Благодаря предварително

Я пусни климатика докато колата работи на празен ход и виж дали шумът ще изчезне. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я пусни климатика докато колата работи на празен ход и виж дали шумът ще изчезне. :)

 

Kаква ти е идеята? Едва ли ще изчезне, забравих да спомена че звука се чува тихичко (все още)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-нагоре съм пропуснал "не"-то :icon_doh: . Просто свети лампата с акумулатора като запалиш без да се върти алтернатора. Няколко пъти го палихме докато пробвахме как работи с новия ангренаж и нямаше никакви проблеми. Само ролката на климатика докато не е включен от време на време се обажда, но не е фрапиращо засега.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Kаква ти е идеята? Едва ли ще изчезне, забравих да спомена че звука се чува тихичко (все още)

 

Идеята на колегата е, че може да ти вие лагера за празен ход на компресора. Аз го имах същия проблем - виенето беше също така металическо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Казва че го чува откъм динамото.

Може и ролка на ангренажа да е, но едва ли.

Аз започнах с палене без късия ремък. Шумовете се размиват и не е лесно да се определи проблемния лагер или ролка. Не само аз не можах да определя източника. Карах я при няколко майстора само да ми кажат къде е проблема. Едни ми казваха лагери на динамото, други водна помпа, трети като казах че сега ще сменям ангренаж, викат ролка на ангренаж, четвърти хидравликата, а то се оказа съвсем друго.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Казва че го чува откъм динамото.

Може и ролка на ангренажа да е, но едва ли.

Аз започнах с палене без късия ремък. Шумовете се размиват и не е лесно да се определи проблемния лагер или ролка. Не само аз не можах да определя източника. Карах я при няколко майстора само да ми кажат къде е проблема. Едни ми казваха лагери на динамото, други водна помпа, трети като казах че сега ще сменям ангренаж, викат ролка на ангренаж, четвърти хидравликата, а то се оказа съвсем друго.

Е не би трябвало да е ролка сменяна е с ремъка преди 2-3 хил. км. А от компресора не е защото и при изключен климатик си вие.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това казвам и аз - едва ли е ролка на ангренажа.

Момчетата те насочват към лагерчето на шайбата на компресора, върху която върви дългия пистов ремък. Това лагерче се върти при изключен климатик и е много вероятно да е износено. И при мен се чува понякога, но много слабо към момента.

Водна помпа не знам шуми ли, вие ли като е за смяна.... нямам идея. Досега не ми се е налагало да сменям на нито една кола.

При това положение няма кой да каже със сигурност от какво е. Трябва да се чуе :-)

 

Ако се питаш при мен какво стана като пробвах без късия ремък - нищо, не бяха лагерите на динамото. За да свалиш късия, трябва да махнеш дългия ремък, иначе няма как да се извади. Поне аз не видях как да стане. Двете ролки на дългия пистов бяха приключили. Въртейки ги на ръка се усещаше леко задържане и като ги завъртя рязко, издаваха страховити звуци :D . Но нали знаеш, едно е при моята, друго е при друга такава кола.

Мисля че изброихме всички възможни източници на шумове от помощните агрегати. Двигателят ти не издава неприятния звук, спокойно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е не би трябвало да е ролка сменяна е с ремъка преди 2-3 хил. км. А от компресора не е защото и при изключен климатик си вие.

Ако е от този лагер, при изключен климатик ще вие, а при включен (зацепен компресор) трябва да спре...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че изброихме всички възможни източници на шумове от помощните агрегати. Двигателят ти не издава неприятния звук, спокойно.

 

Мисля, че има и други неща за изброяване, но не е това начина да помогнем на колегата.

 

Аз бих му предложил първо да полее с една бутилка вода, при работещ двигател, последователно върху различните въртящи се елементи (ролки и агрегати) докато шума изчезне. Това също не е 100% показателно, но в повечето случаи помага. Желателно е да се прави последователността поне през 5мин, иначе лесно ще се заблудиш, защото шума може и да не изчезне веднага. Успех.

Редактирано от bluffer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е не би трябвало да е ролка сменяна е с ремъка преди 2-3 хил. км. А от компресора не е защото и при изключен климатик си вие.

Сваляй помощните ремъци и завърти на ръка всеки един агрегат, ако има нещо, ще си покаже ..

Провери и обтяжната ролка на пистовият ремък (аз предполагам че е от нея) и ако не е и тя, чак тогава остава да е някоя дефектна ролка по ангренажа ..

Без тази процедура, няма как да се разбере кое точно е, тука можем само да гадаем .:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...