Премини към съдържание

Въпросче за климатроник на Галант 97-02


Todor V.

Препоръчано мнение

Колеги от няколко дена обърнах внимание че един от режимите на климатроника ми е "изчезнал". При включен климатроник до колкото знам от звездичката се сменят режимите на работа на климатроника: ECO O, ECO, и ръчно (нещо подобно). До колкото знам "ECO O" е някакъв икономичен режим който не изсушава въздуха, другият режим "ECO" (режим за изсушаване на въздуха) в моента при мене липсва (имам два ECO O режима), а съм сигурен че есента го имах. Та въпросът ми е заради атмосферните условия ли в момента (или някъква друга причина) го няма този режим или имам някакъв проблем?

Благодаря предварително

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги от няколко дена обърнах внимание че един от режимите на климатроника ми е "изчезнал". При включен климатроник до колкото знам от звездичката се сменят режимите на работа на климатроника: ECO O, ECO, и ръчно (нещо подобно). До колкото знам "ECO O" е някакъв икономичен режим който не изсушава въздуха, другият режим "ECO" (режим за изсушаване на въздуха) в моента при мене липсва (имам два ECO O режима), а съм сигурен че есента го имах. Та въпросът ми е заради атмосферните условия ли в момента (или някъква друга причина) го няма този режим или имам някакъв проблем?

Благодаря предварително

Имаш малко изфирясал фреон, вероятно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаш малко изфирясал фреон, вероятно.

 

На пролет на профилактика - масло и фреон - по принцип всеки 2 години е добре да се прави, т.к. от вибрациите е нормално да изтече дори до 50% на година :icon_bye: . Виж тази тема ако имаш желание: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=17377&st=0&p=180553&hl=%EA%EB%E8%EC%E0%F2%F0%EE%ED%E8%EA&fromsearch=1entry180553

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано версията с фреона ми се струва малко нереална защото при мен е изчезнал самия режим а не вярвам компютъра да следи количството на фреона и да премахва режима. При това положение би било редно режима да го има но просто да не функционира. Или се лъжа? Интересува ме колеги с Галант като моя климатроникът им в момента имат ли ги и трите режима на работа?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега се зачетох какви режими изброяваш. Режимите са

'*' - пуска компресора винаги - и посред зима - цел - изсушаване на въздуха, има го винаги ако системата е Ок. Трябва да се самоактивира като се натисне врътката (режим Auto) или се натисне бутона за изсушаване на прозореца.

'ECO' - Пуска компресора само когато му е нужно за да докара зададената температура - съответно по-рядко, под 5 градуса околна не го пуска.

' ' - не го пуска никога.

Прецъкват се с бутона "*".

Не знам за какво ECO 0 говориш, предполагам нещо си се объркал.

 

Иначе вярваш-не вярваш, точно така прави когато падне налягането на фреона - режима "*" изчезва или по-точно не може да се включи..

Има един датчик навит върху дехидратора (зад десния фар), пресостат се казва, той играе ролята на ключ, който сработва при налягане извън нормите. Защо ти е чудно че контролера на климатроника го следи? Това си е в реда на нещата.

Но както и да е, ще видиш че като се постопли и се поразшири малкото останал в системата фреон пак ще се появи режима, а като идеш на профилактика (трябва да е над 20 градуса околната температура, за това на пролет), ще разбереш че имаш около 200 грама от 700 (почти съм сигурен).

Това съм го видял лично същото на 2 такива Галанта на познати, единия дизел, другия 2.5. Странното е, че и те бяха скептични (щото лятото духало студено) - почти ги изнудих да идат да си ги напълнят, пък после черпиха :D.

Иначе точно вчера вечерта правих нещо на отворен капак и обърнах внимание на компресора как се пуска - за съвсем кратко (5-10 секунди през 1-2 минути) но се пуска.

Трите режима са ми налични винаги, така е и при онези двамата от как си напълниха системите.

Не казвам че няма и друга възможна причина, но тази е най-вероятната.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ECO при мен имаше когато беше намалял фреона. Знаех за "теча" и карах с оцветител. Първо си работеше на *, а ден-два по-късно не можеше да се включи. Не показваше * на дисплея, а два пъти ЕСО и изключено. Към края имаше климатик само над 2000 оборота, докато накрая изписваше ЕСО, но не работеше компресора (логично). Така че Любо има право.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега почна ли да ти се прояснява повече, след като го обясни Любо?

 

Вече да.

Благодаря на всички колеги за отговорите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...