stalef Публикувано 7 ноември 2010 Сподели Публикувано 7 ноември 2010 Здравейте колегиимам Каризма 1.6 90к.с. 95г., от април месец си сложих газова уредба (не е с газов инжекцион, обикновенна е) и днес забелязах едно бучене при паркиране идващо от задните седалки, което веднага ме наведе на мисълта, че е от бензиновата помпа и като дигнах едната част на задната седалка наистиа от там (бучи леко) и въпроса ми е нормално ли е когато карам на газ бензиновата помпа да работи или тези които са ми я монтирали са пропуснали нещо? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stalef Публикувано 7 ноември 2010 Автор Сподели Публикувано 7 ноември 2010 Нормално е, но зависи от схемата, която са реализирали при монтажа. Обикновенно за да не се прецакат дюзите, помпата върти постоянно, а дюзите при работа на газ стоят постоянно затворени, при тази ситуация бензина се връща обратно през тръбата за излишно гориво в резервоара. Значи това което разбрах е, че е трябвало да сложат "емулатор" да не подава ток на дюзите, когато е на газ, а дали са го сложили никой не знае...! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 7 ноември 2010 Сподели Публикувано 7 ноември 2010 Значи това което разбрах е, че е трябвало да сложат "емулатор" да не подава ток на дюзите, когато е на газ, а дали са го сложили никой не знае...!Здравейте, след като помпата е оствена да работи постоянно и колата работи на газ значи са сложили емулатор за дюзите. Иначе щеше да смесва газ и бензин и съответно нямаше да работи колата. Относно бенз. помпата: Попринцип има противоречия по въпроса дали да се остави помпата да работи докато се кара на газ, но правилно е да се остави да работи, както са направили твоите газаджии. Предимствата са, че бензина не позволява да изсъхнат инжекторите. Също така когато работи бенз. помпата се разваля по-рядко, отколкото ако работи за 3-4мин. на ден. Недостатъците са, че винаги трябва да има бензин в резервоара, защото ако няма помпата прегрява е изгаря. Аз бих ви препоръчал да свалите резервоара и да го изчистите от буклуците, които са сабрали с годините с пароструйка. Намата си идея аз какво изкарах от моя.Иначе старата ми кола беше със заводска газова уредба (обикновенна) и помпата беше оставена да работи постоянно, което е още едно доказателство, че така е правилно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stalef Публикувано 8 ноември 2010 Автор Сподели Публикувано 8 ноември 2010 Здравейте, след като помпата е оствена да работи постоянно и колата работи на газ значи са сложили емулатор за дюзите. Иначе щеше да смесва газ и бензин и съответно нямаше да работи колата. Относно бенз. помпата: Попринцип има противоречия по въпроса дали да се остави помпата да работи докато се кара на газ, но правилно е да се остави да работи, както са направили твоите газаджии. Предимствата са, че бензина не позволява да изсъхнат инжекторите. Също така когато работи бенз. помпата се разваля по-рядко, отколкото ако работи за 3-4мин. на ден. Недостатъците са, че винаги трябва да има бензин в резервоара, защото ако няма помпата прегрява е изгаря. Аз бих ви препоръчал да свалите резервоара и да го изчистите от буклуците, които са сабрали с годините с пароструйка. Намата си идея аз какво изкарах от моя.Иначе старата ми кола беше със заводска газова уредба (обикновенна) и помпата беше оставена да работи постоянно, което е още едно доказателство, че така е правилно.Благодаря много колега за изчерпателното обяснение, сега вече съм спокоен, че всичко е нормално защото като знам на какво са способни някои майстори свят ми се завива... ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bobi78 Публикувано 19 ноември 2010 Сподели Публикувано 19 ноември 2010 За емулатор много лесно може да се провери дали имаш,ако не ти свети бордовия компютар значи имаш, но ако свети когато си на газ......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Илиан Публикувано 19 ноември 2010 Сподели Публикувано 19 ноември 2010 (редакция) За емулатор много лесно може да се провери дали имаш,ако не ти свети бордовия компютар значи имаш, но ако свети когато си на газ......... Колеги имате ли наблюдения дали емулатора сваля разхода.Аз карам 4g92 1.6 вече 48 хил.км без емулатор и нямам проблем.Разхода ми варира от 9.5 до 15.5 в зависимост от условията.Не знам дали като свети грешка не минава двигателя в авариен режим и да се качва разхода/или поне да променя някои параметри/ Редактирано 19 ноември 2010 от Илиан Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 19 ноември 2010 Сподели Публикувано 19 ноември 2010 За толкова мнения по безмислена тема и без коментар на последните мнения - 1. Помпата трябва да работи. Ако не бачка - не се охлаждат инжекторите и спичат ;)2. Не трябва емулатор, това че ако няма такъв ще смесва газ/бензин или за борд компютър няма да коментирам.3. Дали светва Check Engine не окзава влияние на разхода (за колегата от последната тема да е спокоен), за обикновенна уредба ясно, там е засмукване от вакума, за ГИ и аз се чудех че с това което монтирах ми светва чека с грешка от прекъснатите инжектори, питах, тествах 20000км. и отовора е НЕ. За справка - разхода в подписа ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Илиан Публикувано 20 ноември 2010 Сподели Публикувано 20 ноември 2010 За толкова мнения по безмислена тема и без коментар на последните мнения - 1. Помпата трябва да работи. Ако не бачка - не се охлаждат инжекторите и спичат ;)2. Не трябва емулатор, това че ако няма такъв ще смесва газ/бензин или за борд компютър няма да коментирам.3. Дали светва Check Engine не окзава влияние на разхода (за колегата от последната тема да е спокоен), за обикновенна уредба ясно, там е засмукване от вакума, за ГИ и аз се чудех че с това което монтирах ми светва чека с грешка от прекъснатите инжектори, питах, тествах 20000км. и отовора е НЕ. За справка - разхода в подписа ;)Колега при работа на газ сигурен ли си бензина ги охлажда? През инжекторите минава ли бензин? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 21 ноември 2010 Сподели Публикувано 21 ноември 2010 През тях не минава но покрай тях си циркулира - задния им край е в рейката в която се подържа постоянно налягане и циркулира бензина. Така че малко или много той им отнема част от топлината ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 21 ноември 2010 Сподели Публикувано 21 ноември 2010 През тях не минава но покрай тях си циркулира - задния им край е в рейката в която се подържа постоянно налягане и циркулира бензина. Така че малко или много той им отнема част от топлината ;)Това не ми се вярва. По скоро при добре загрял двигател цялата рейка е загрята и бензина в двигателиния сектор също(маркучета и рейка). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 24 ноември 2010 Сподели Публикувано 24 ноември 2010 За толкова мнения по безмислена тема и без коментар на последните мнения - 1. Помпата трябва да работи. Ако не бачка - не се охлаждат инжекторите и спичат ;)2. Не трябва емулатор, това че ако няма такъв ще смесва газ/бензин или за борд компютър няма да коментирам.3. Дали светва Check Engine не окзава влияние на разхода (за колегата от последната тема да е спокоен), за обикновенна уредба ясно, там е засмукване от вакума, за ГИ и аз се чудех че с това което монтирах ми светва чека с грешка от прекъснатите инжектори, питах, тествах 20000км. и отовора е НЕ. За справка - разхода в подписа ;)Колега, с теб сме коментирали вече темата за емулатор на инжекторите, но защо мислиш, че не трябва? Как ще лъжеш ЕКУ-то, че инжекторите работят, ако нямаш емулатор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 24 ноември 2010 Сподели Публикувано 24 ноември 2010 Е що да го лъжеш? Спираш им тока, ЕКУ-то засича това, светва чека, а ти си караш на газ.... Не трупа грешки, не минава в авариен режим, не се отразява на разхода (90 000км опит само на тази кола)....И да, помпата рябва да работи, за да:1. не изсъхват инжекторите2. да, охлажда ги, защото колкото и да е загряла цялата система - бензинът е в резервоара и се върти непрекъснато, което идва да каже, че отнема температура - затопленият отива в резервоара, а по-студен го замества - на принципа на охладителната система 3. в следствие на 1 и 2 - мокренето и охлаждането - се предпазват от спичане...... Принципно. Отделно на това и минава мъъъъъничко бензин през тях.... Емулатор може да се сложи, за да не светва чека (мисля, че това се прави при обикновена АГУ, но не съм 100% сигурен), а при ГИ има вариант да се разминеш и без емулатор (мисля, че Милен беше обяснявал за + и - на дюзите при японските автомобили) и зависи от монтажа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 24 ноември 2010 Сподели Публикувано 24 ноември 2010 Това не ми се вярва. По скоро при добре загрял двигател цялата рейка е загрята и бензина в двигателиния сектор също(маркучета и рейка).е да де но бензина в резервоара е с температурата на околната среда и малко или много охлажда рейката когато преминава през нея и от там инжекторите.Колега, с теб сме коментирали вече темата за емулатор на инжекторите, но защо мислиш, че не трябва? Как ще лъжеш ЕКУ-то, че инжекторите работят, ако нямаш емулатор. вярно го коментирахме но мисля извода беше че в тази ситуация ЕКУ-то просто отчита че през инжекторите не преминава обичайния ток, светва чек-а но не преминава в авариен режим. Съответно няма разлика в разхода и вървенето При мен си свети чек-а точно заради инжекторите, четох грешката и дава точно тях. А уредбата е ГИ - Prins, доволно висок клас. Разрових се из нета и намерих сервизен бюлетин с проблемите, за 4G63 имаше точно този - чек заради инжекторите, поради тяхното различно съпротивление, съответно ток. Препоръчват смяна на модула комутиращ управлението към инжекторите да се подменял с по-стария модел. А щом само препоръчват предполагам са изследвали сериозно проблема и не са установили проблем да си бачка така.Аз лично не намирам разлика във вървенето на бензин/газ Разбира се горното важи за :mitsu-smiley: , за други каляски не знам дали е така! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 24 ноември 2010 Сподели Публикувано 24 ноември 2010 Точно така, ЕКУ-то мери съпротивлението. Аз не казвам, че се отразява на вървежа, обаче лампата свети и се трупат грешки, което не е много професионално. На моя ГИ емулатора си е точния /16 ома, мисля че беше/ и нито свети лампата нито грешки се трупат. А по горе казах на колегата, че най-вероятно има емулатор, защото на обикновенните газови слагат един модул, който е хем емулатор, хем прекъсва захранването към инжекторите. Другия варянт е да няма емулатор, а с реле да се прекъсва само захранването / масата /, но тогава чека ще свети през цялото време доката е на газ и не ми се вярва така да са го направили. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 24 ноември 2010 Сподели Публикувано 24 ноември 2010 При загрят двигател и затворен капак темптературата в двигателния отсег е 80-90 градуса, при дебит на помпата примерно 120л/ч, тоест 2л/мин и дебит през маркуче ф6 не знам колко охлаждане ще има бензина. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.