Премини към съдържание

Трябва ли да работи бензиновата помпа?


stalef

Препоръчано мнение

Здравейте колеги

имам Каризма 1.6 90к.с. 95г., от април месец си сложих газова уредба (не е с газов инжекцион, обикновенна е) и днес забелязах едно бучене при паркиране идващо от задните седалки, което веднага ме наведе на мисълта, че е от бензиновата помпа и като дигнах едната част на задната седалка наистиа от там (бучи леко) и въпроса ми е нормално ли е когато карам на газ бензиновата помпа да работи или тези които са ми я монтирали са пропуснали нещо?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е, но зависи от схемата, която са реализирали при монтажа. Обикновенно за да не се прецакат дюзите, помпата върти постоянно, а дюзите при работа на газ стоят постоянно затворени, при тази ситуация бензина се връща обратно през тръбата за излишно гориво в резервоара.

Значи това което разбрах е, че е трябвало да сложат "емулатор" да не подава ток на дюзите, когато е на газ, а дали са го сложили никой не знае...!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи това което разбрах е, че е трябвало да сложат "емулатор" да не подава ток на дюзите, когато е на газ, а дали са го сложили никой не знае...!

Здравейте, след като помпата е оствена да работи постоянно и колата работи на газ значи са сложили емулатор за дюзите. Иначе щеше да смесва газ и бензин и съответно нямаше да работи колата.

Относно бенз. помпата: Попринцип има противоречия по въпроса дали да се остави помпата да работи докато се кара на газ, но правилно е да се остави да работи, както са направили твоите газаджии. Предимствата са, че бензина не позволява да изсъхнат инжекторите. Също така когато работи бенз. помпата се разваля по-рядко, отколкото ако работи за 3-4мин. на ден. Недостатъците са, че винаги трябва да има бензин в резервоара, защото ако няма помпата прегрява е изгаря. Аз бих ви препоръчал да свалите резервоара и да го изчистите от буклуците, които са сабрали с годините с пароструйка. Намата си идея аз какво изкарах от моя.

Иначе старата ми кола беше със заводска газова уредба (обикновенна) и помпата беше оставена да работи постоянно, което е още едно доказателство, че така е правилно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, след като помпата е оствена да работи постоянно и колата работи на газ значи са сложили емулатор за дюзите. Иначе щеше да смесва газ и бензин и съответно нямаше да работи колата.

Относно бенз. помпата: Попринцип има противоречия по въпроса дали да се остави помпата да работи докато се кара на газ, но правилно е да се остави да работи, както са направили твоите газаджии. Предимствата са, че бензина не позволява да изсъхнат инжекторите. Също така когато работи бенз. помпата се разваля по-рядко, отколкото ако работи за 3-4мин. на ден. Недостатъците са, че винаги трябва да има бензин в резервоара, защото ако няма помпата прегрява е изгаря. Аз бих ви препоръчал да свалите резервоара и да го изчистите от буклуците, които са сабрали с годините с пароструйка. Намата си идея аз какво изкарах от моя.

Иначе старата ми кола беше със заводска газова уредба (обикновенна) и помпата беше оставена да работи постоянно, което е още едно доказателство, че така е правилно.

Благодаря много колега за изчерпателното обяснение, сега вече съм спокоен, че всичко е нормално защото като знам на какво са способни някои майстори свят ми се завива... ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

За емулатор много лесно може да се провери дали имаш,ако не ти свети бордовия компютар значи имаш, но ако свети когато си на газ......... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За емулатор много лесно може да се провери дали имаш,ако не ти свети бордовия компютар значи имаш, но ако свети когато си на газ......... :)

Колеги имате ли наблюдения дали емулатора сваля разхода.Аз карам 4g92 1.6 вече 48 хил.км без емулатор и нямам проблем.Разхода ми варира от 9.5 до 15.5 в зависимост от условията.Не знам дали като свети грешка не минава двигателя в авариен режим и да се качва разхода/или поне да променя някои параметри/

Редактирано от Илиан
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За толкова мнения по безмислена тема и без коментар на последните мнения -

1. Помпата трябва да работи. Ако не бачка - не се охлаждат инжекторите и спичат ;)

2. Не трябва емулатор, това че ако няма такъв ще смесва газ/бензин или за борд компютър няма да коментирам.

3. Дали светва Check Engine не окзава влияние на разхода (за колегата от последната тема да е спокоен), за обикновенна уредба ясно, там е засмукване от вакума, за ГИ и аз се чудех че с това което монтирах ми светва чека с грешка от прекъснатите инжектори, питах, тествах 20000км. и отовора е НЕ.

За справка - разхода в подписа ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За толкова мнения по безмислена тема и без коментар на последните мнения -

1. Помпата трябва да работи. Ако не бачка - не се охлаждат инжекторите и спичат ;)

2. Не трябва емулатор, това че ако няма такъв ще смесва газ/бензин или за борд компютър няма да коментирам.

3. Дали светва Check Engine не окзава влияние на разхода (за колегата от последната тема да е спокоен), за обикновенна уредба ясно, там е засмукване от вакума, за ГИ и аз се чудех че с това което монтирах ми светва чека с грешка от прекъснатите инжектори, питах, тествах 20000км. и отовора е НЕ.

За справка - разхода в подписа ;)

Колега при работа на газ сигурен ли си бензина ги охлажда? През инжекторите минава ли бензин?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

През тях не минава но покрай тях си циркулира - задния им край е в рейката в която се подържа постоянно налягане и циркулира бензина. Така че малко или много той им отнема част от топлината ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

През тях не минава но покрай тях си циркулира - задния им край е в рейката в която се подържа постоянно налягане и циркулира бензина. Така че малко или много той им отнема част от топлината ;)

Това не ми се вярва. По скоро при добре загрял двигател цялата рейка е загрята и бензина в двигателиния сектор също(маркучета и рейка).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За толкова мнения по безмислена тема и без коментар на последните мнения -

1. Помпата трябва да работи. Ако не бачка - не се охлаждат инжекторите и спичат ;)

2. Не трябва емулатор, това че ако няма такъв ще смесва газ/бензин или за борд компютър няма да коментирам.

3. Дали светва Check Engine не окзава влияние на разхода (за колегата от последната тема да е спокоен), за обикновенна уредба ясно, там е засмукване от вакума, за ГИ и аз се чудех че с това което монтирах ми светва чека с грешка от прекъснатите инжектори, питах, тествах 20000км. и отовора е НЕ.

За справка - разхода в подписа ;)

Колега, с теб сме коментирали вече темата за емулатор на инжекторите, но защо мислиш, че не трябва? Как ще лъжеш ЕКУ-то, че инжекторите работят, ако нямаш емулатор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е що да го лъжеш? Спираш им тока, ЕКУ-то засича това, светва чека, а ти си караш на газ.... Не трупа грешки, не минава в авариен режим, не се отразява на разхода (90 000км опит само на тази кола)....

И да, помпата рябва да работи, за да:

1. не изсъхват инжекторите

2. да, охлажда ги, защото колкото и да е загряла цялата система - бензинът е в резервоара и се върти непрекъснато, което идва да каже, че отнема температура - затопленият отива в резервоара, а по-студен го замества - на принципа на охладителната система :-)

3. в следствие на 1 и 2 - мокренето и охлаждането - се предпазват от спичане...... Принципно. Отделно на това и минава мъъъъъничко бензин през тях....

 

Емулатор може да се сложи, за да не светва чека (мисля, че това се прави при обикновена АГУ, но не съм 100% сигурен), а при ГИ има вариант да се разминеш и без емулатор (мисля, че Милен беше обяснявал за + и - на дюзите при японските автомобили) и зависи от монтажа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това не ми се вярва. По скоро при добре загрял двигател цялата рейка е загрята и бензина в двигателиния сектор също(маркучета и рейка).

е да де но бензина в резервоара е с температурата на околната среда и малко или много охлажда рейката когато преминава през нея и от там инжекторите.

Колега, с теб сме коментирали вече темата за емулатор на инжекторите, но защо мислиш, че не трябва? Как ще лъжеш ЕКУ-то, че инжекторите работят, ако нямаш емулатор.

вярно го коментирахме но мисля извода беше че в тази ситуация ЕКУ-то просто отчита че през инжекторите не преминава обичайния ток, светва чек-а но не преминава в авариен режим. Съответно няма разлика в разхода и вървенето :)

При мен си свети чек-а точно заради инжекторите, четох грешката и дава точно тях. А уредбата е ГИ - Prins, доволно висок клас. Разрових се из нета и намерих сервизен бюлетин с проблемите, за 4G63 имаше точно този - чек заради инжекторите, поради тяхното различно съпротивление, съответно ток. Препоръчват смяна на модула комутиращ управлението към инжекторите да се подменял с по-стария модел. А щом само препоръчват предполагам са изследвали сериозно проблема и не са установили проблем да си бачка така.

Аз лично не намирам разлика във вървенето на бензин/газ :)

Разбира се горното важи за :mitsu-smiley: , за други каляски не знам дали е така!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, ЕКУ-то мери съпротивлението. Аз не казвам, че се отразява на вървежа, обаче лампата свети и се трупат грешки, което не е много професионално. На моя ГИ емулатора си е точния /16 ома, мисля че беше/ и нито свети лампата нито грешки се трупат. А по горе казах на колегата, че най-вероятно има емулатор, защото на обикновенните газови слагат един модул, който е хем емулатор, хем прекъсва захранването към инжекторите. Другия варянт е да няма емулатор, а с реле да се прекъсва само захранването / масата /, но тогава чека ще свети през цялото време доката е на газ и не ми се вярва така да са го направили.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При загрят двигател и затворен капак темптературата в двигателния отсег е 80-90 градуса, при дебит на помпата примерно 120л/ч, тоест 2л/мин и дебит през маркуче ф6 не знам колко охлаждане ще има бензина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...