Премини към съдържание

Странен проблем с Каризмата


Препоръчано мнение

Нещо странно се случи с Каризмата ми:

Прибирам се днеска от Плевен и никакви проблеми до момента, в който реших да паркирам колата в гаража.... алармата ми почна да дава предопредителни сигнали (5-6 изпиукания) след което се включи и не спираше до момента, в който не изключих двигателя. Тогава пък се задействаха аварийните светлини и светеха в такт със същите единични сигнали на алармата - тогава се наложи да я изключа от апаратчето и. Опитах се да запаля двигателя за да довкарам колата в гаража, но не можа да запали (само въртеше стартера).

 

Какъв може да е проблема и евентоално как да се разреши, понеже колата не може запали и да се премести от мястото си?

 

Благодаря предварително.

Редактирано от Ивайло Нинов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще е прекъснато нещо (бензинова помпа/главно реле или нещо друго с цел да не пали). На повечето аларми блокировката за допълнително реле дава 12V за релето, когато алармата е включена и ако и извадиш предпазителя (само че за тази цел трябва да го намериш) вероятно ще спре блокировката. Другия вариант е да се намери релето или захранването му. Някои аларми имат паник режим или режим срещу кражба, като след втория трябва да я изключиш от сервизния бутон. Всъщност как е изключена? Откачена е пищялката, извадил си кабелите от блока или от сервизния бутон. Най-добре си намери упътването и виж този сигнал, който се получил за какво е. Възможно е например вратата да не е била затворена добре и алармата да е игнорирала сигнала за отворена врата и после като си врътнал ключа да е влезнала в режим срещу кражба. Възможно е и да има проблем в алармата или някой датчик, който да е предизвикал това поведение.  

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако алармата има сервизен бутон и се изключи чрез него, това трябва да игнорира цялата аларма, включително и блокировките на запалването. Стига да се знае къде е бутона.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Алармата наистина ми е доста сложна (GENMAX), но досега не е правила такива неща.

Изключих алармата от нейния си блок, който е монтиран отпред при двигателя - имам ключе за алармата, с което я изключвам и включвам.

Предполагам, че на тази контролна кутия казвате сервизен бутон?

 

Довечера ще опитам да пусна отново алармата и да запаля колата - дано да стане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами твоята вероятно е от по-хубавите, където са в отделна метална кутия при двигателя. Съседа имаше такава хваната под едно желязо и май бяха счупили ключа и тя с резервно захранване, че май я разпробиваха после с бормашина... При теб като е по-сериозно изпълнение може да се наложи да потърсиш някой алармаджия, предлагащ подобни или да и намериш упътването (може и в интернет, ако знаеш модела). Възможно е и прекъсването на запалването да е много по-сериозно. Вероятно ще е на бензиновата помпа. Ако е с допълнителен имобилайзер може да е сдал багажа и да се получава така. Също така ключа с колко позиции е ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами да, от по-хубавите е... има 4-ри бутона и 16 режима на работа (разл. компинации на бутони).

Имам книжката на алармата, но за жалост не разбирам много от тези неща..., а като съм ходил до сега при алармаджии са я гледали (алармата) с неразбиране.

Днес не ми остана време, но утре ще опитам да я стартирам на ново и да запаля.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като имаш ръководство в краен случай го снимай или сканирай, ако е на "неразбираем език", някой да ти преведе какво трябва да правиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, пробвах да подкарам колата, но не иска да запали,... а алармата продължава да се държи странно - сега се опитвам да кача клип в нета и да го постна тук.

С две думи накратко: Слагам клемите на акумулатора и започва нехарактерно пиукане на алармата 2,3 пъти, след което започва да цъка само реле и да светят аварийните, а малко след това и да се включва CD-то.

 

Снимал съм ръководството на алармата и го пускам в темата. Ако на някой колега му се занимава и му се превежда от руски, ще се радвам да съдейства - поне да изключим алармата като причина:

 

http://ivocarisma.snimka.bg/automobiles/alarma.537474

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я първо пробвай с един нов акумулатор...

 

Мислиш, че е от акумулатора? Той е сравнително нов и дава бая ток. Какво може да му е? Не те разбирам :)

 

Ето го и клипчето: http://vbox7.com/play:ce39b959

Редактирано от Ивайло Нинов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И сравнително нови акумулатори се случва да сдадат багажа.

А алармата е чувствителна и първа усеща....

Та, вземи от някой френд назаем, за 10 минути акумулатор и пробвай дали проблема ще изчезне.

Не е чак толкова сложна операцията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей ! Според мен, проблемът е в алармата ти. Имах подобен проблем с една от служебните си коли. Деактивирането на алармата би трябвало да реши проблема ти и да можеш да я откараш до сервиз за аларми където да я проверят и пренастроят. Ще проверя тръководството което си пуснал и ако успея да разбера, ще пиша как да преминеш най-малкото във Валет режим, които би трябвало да изключи всички алармени датчици и блокировки с изключение на централното .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ивайло по незнаен за мен начин ти се е включила явно функцията Hi-Jack. Описана е на десетата снимка.......За да се изключи тази функция доколкото разбрах се задържа бутон 4 (май е най-горния) за 3сек. когато колата е на контакт........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще пускам едно по едно, каквото мога да открия за алармата ти.

 

Първо алармата ти не е GENMAX, а Cenmax HIT 320 EURO !

 

За преминаване в Valet режим, включи на контакт и задръж левия бутон от дистанционното за не по-малко от 3 сек ! Би тлябвало да се чеу звуков сигнал придружен със светлинен и да премине в сервизен режим !

 

Всъщност за да се разбере моментното състояние на алармата, би било добре да кажеш състоянието на светодиода ? А и сервизния бутон не е този при двигателя - би трябвало да е на сухо място някъде в купето / най-мероятно под арматурното табло/.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да включиш алармата. След това...

 

"В случай на загуба или повреда на дистанционното за изключване на системата/алармата/ е необходимо: да се отвори вратата с ключа, /ще се включи сирената/, сяда се в автомобила, включва се на контакт и 5 пъти се натиска бутона за аварийно изключване. Системата се изключва, като потвърждава това с три звукови сигнала и три мигвания на светодиода."

 

Опитай...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да включиш алармата. След това...

 

"В случай на загуба или повреда на дистанционното за изключване на системата/алармата/ е необходимо: да се отвори вратата с ключа, /ще се включи сирената/, сяда се в автомобила, включва се на контакт и 5 пъти се натиска бутона за аварийно изключване. Системата се изключва, като потвърждава това с три звукови сигнала и три мигвания на светодиода."

 

Опитай...

 

 

Това е точно така ! Тъкмо щях да му го постна, НО първо трябва да си намери аварийния бутон ! :icon_hmm:„

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей, страшни сте!:worthy:

Тая аларма я разнищихте отвсякъде...

...............

Да се знае, ако някому изчезне автомобила и е с такава аларма, сте замесени и вие....:) :) :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам кой е аварийния бутон колеги - имам едно червено бутонче зад жабката.

 

Извинявам се за невежеството си, но малко се обърках от всички постове (предимно от последните 6-7) понеже информацията е различна.

 

Гледахте ли клипчето което съм пуснал в темата - как се държи алармата? Питам, защото веднага като поставя клемите започва да цъка яко в синхрон със премигване на аварийните и от там почвам да се шашкам.

 

И последно - ще Ви помоля, колеги,... този който е разбрал най-много от алармата да систематизира стъпките.

 

П.С. Трябва ли да включа алармата от централния блок при двигателя - с ключа. И да отбележа, юе тогава алармата ми се включва (в някакъв тих режим).

 

 

МНОГО ВИ БЛАГОДАРЯ !!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Включи я от централния блок, дай на контакт и я хакни от сервизния бутон - после при алармаджия :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да - включи си алармата ! Да е така както си е била преди да се получи проблема, който най-вероятно е от две причини: или неволно натискане на бутон от дистанционното или от авария.

След като включиш алармата, така както си е била, влез в колата, затвори вратите, включи на контакт и 5 пъти натисни бутона за аварийно изключване. Това би трябвало да изключи алармата ти !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще я изключи , ако не се е сдухала......А ако е станало така начина е само един. Онова отпред с ключа ти е автономна сирена.....Тръгваш и и проследяваш кабелите ще намериш една кутиика с две по-големи букси (едната е с 6, другата с 10 кабела). Има и още две букси с по 2 кабела и една с 4.......Та ако сервизния бутон не помогне търси кутииката и буксата с 10 извода. После ще го мислим другото...ама незнам дали е редно да пиша как да я ликвидираш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...ама незнам дали е редно да пиша как да я ликвидираш.

 

Може би на ЛС....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги,

 

Ще се занимая със тази предизвикателност през weekend-а и да видим дали ще стане, стискайте палци.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стана колеги, успях да изключа защитата на алармата и да запаля колата.

Всичко стана по горе описания начин, с 5 натискания на аварийното изключване.... с една единствена разлика - след петото натискане, изпиука и светна само 2 пъти, а не 3.

 

Отново искам да изкажа своите благодарности към хората, които дадоха своите мнения... ето за това е добър нашия форум.

Редактирано от Ивайло Нинов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...