Премини към съдържание

Музика в Колтчето


Препоръчано мнение

Колеги предлагам ви тук да поствате каква музичка сте си сложили в любимото Митсу:)

Ето и моето проектче

 

Head Unit: Alpine 9882RI http://www.uplandscarradios.com/images/uploads/cde9882riweb.jpg - Среден клас Алпин с USB и подръжка на IPOD.

Front: DLS R5A http://aval-bg.com/pictures/products/260/2/pic_260_5864935.jpg - Прилична компонентна система DLS, много добри високи, леко се губят средите, имам закупени R6 среди - 16.5 см , но прозореца пречи да се поставят :( ако измисля начин да ги сложа с някакви дървени планки, ще пиша.

Amplifier: Infinity reference 7541a http://www.allcarstereos.com/_images/products/brands/infinity_7541a_4_channel_amplifier.jpg Усилвател с 4x111rms на канал реални. CEA 2006 ;) Свири на бридж за суба около 260 W RMS

Subwoofer: Hertz ES300 http://www.audison.de/hertz/pics/energy/es300.jpg Свири доста прилично за парите си и прави стабилно налягане в колата. Предстой смяна с Helix Precision 12.

Кондензатор: Dietz 1F http://x1media.de/bilder/produkte/gross/929_1.jpg - 1 фарад кондензатор, оправи проблема с премигването на светлините при удар на баса;)

Изолация: Bituself http://www.e-banyo.net/images/products/00/01/43/143_buyuk.jpg Битумна изолация от Бриколаж. Излезе ми около 40 лв за 2те врати:)

Кабели и бушон - 10кв кабели, 60 ампера бушон

Редактирано от Ra1N
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И тези работи, колко пари ти излязоха?

Редактирано от Emil Dimitrov
Кирилица!!!
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Реални? Я дефинирай малко :) Нали правиш разлика меду ел. величина ВАТ и РМС мощност? Ела да ти покажа 4х100 реално как свири в нас. Само, че за такава изходяща мощност, двата усилвателя правят почти киловат консумация в мрежата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Реални? Я дефинирай малко :) Нали правиш разлика меду ел. величина ВАТ и РМС мощност? Ела да ти покажа 4х100 реално как свири в нас. Само, че за такава изходяща мощност, двата усилвателя правят почти киловат консумация в мрежата.

 

Емо, прилагам ти кратката статийка за CEA 2006:

On May 28, 2003, the Consumer Electronics Association published standard CEA-2006, "Testing & Measurement Methods for Mobile Audio Amplifiers." This "voluntary" standard advocates a uniform method for determining an amplifier's RMS power and signal-to-noise ratio. Using 14.4 volts, RMS watts are measured into a 4-ohm impedance load at 1 percent Total Harmonic Distortion (THD) plus noise, at a frequency range (for general purpose amplifiers) of 20 Hz to 20,000 Hz. Signal-to-Noise ratio is measured in weighted absolute decibels (dBA) at a reference of 1 watt into 4 ohms. This applies to both external amplifiers and the amplifiers within in-dash receivers.

 

Усилвателя реално докарва посочените тук ватове но при увеличение до край е в клипинг. За това при мен gain-а е малко под средата и няма кривене до доста високи нива усилване от плеъра :) Утре пристига този суб, и ще видя как е :)

 

За цената.. лека полека стават нещата, от 2 години съм почнал да си играя с аудиото в колата, и много нещо смених от тогава;) не знам колко съм инвестирал.

 

Pilchard: колега за тези пари толкоз ;) в моя хеч се справя прилично, въпреки че му липсва малко удар.. прекалено меко ми свир на мен. За това и сменям на Helix precision 12 ;)

Редактирано от Ra1N
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Още един с моята болест... въпреки, че аз съм с по голямичък колт, че и комби (точно заради музиката :)

Много приятна конфигурация, само не видях ампа за предната линия - не казвай, че мислиш за р6-ци и да ги вържеш към плейъра :icon_box:

Да, херца е по мек, но това зависи до голяма степен и от кутията и настройките ;)

Струва ми се, че може да сложиш и малко по дебело кабелче...

 

Аз съм заформил една приятна конфигурация, събирана 2-3 годинки... още малко остана преди финалния монтаж и доработки за красота

 

Едно хамериканско ДВД с предна линия Р6ци и US Acoustics амп за тях, без задна линия, кикър солобарик 5л15 и един амп audiosystem f4 600 - 2х2 на бридж, тамън за двунамотковия кикър :) една батерия ексайд хеви дюти (сега се търси по голямо алтернаторче) и към нея един конд. на power acoustik 5 фарада (това чудо ми е спасялвало г... задните части доста пъти в старата каручка- трябва да се влагат фабрично във всички коли по един хубав конд. 0.5 или 1 фарад) и сега се чудя какви кабели да ползвам, че съм събрал 2 комплекта - единя е с 52 квадрата кабел, а другия е с 2х 25 квадрата - ако не може да се прокара 50ката, ще я карам с 2х25 - съответно разпределителни кутиичета за кабеляци, сигнални кабели на кикър, 2 автоматични прекъсвача - 120А и 150А и всякакви там други щуротиики...

Като приключа с другите работи по колата ще я пратя да я съблечат и да се изолират 2те предни врати и целия багажник и тогава да почне да вика смолистия дух

 

 

До двете 15ки дет не свирели - на крива ракета и космоса им пречи, а и тук става дума за 12ка :)

А и тук пак се вижда една от любимите ми реплики, типични за БГ - ела у нас да видиш :)

Нищо лично към автора, но това е емблематичен лаф!

 

А по темата, май никой не взема пердвит разликата на напрежението в мрежата и в колата - а на лампа и 4 вата са ти достатъчни, а пък 100 :)

И ако човек си направи труда да загледа написаното от CEA може да забележи, че резултатите са получени при напрежение 14,4 волта, а в реални авто музикални условия e с доста по малка стойност - да не говориме че е при 1% кривене

За истински данни смятам получените при замерване на 12 волта и не повече от 0.05 THD

 

 

Определенията за номинална, максимална и музикална мощност на инж.Димитър Попянев, побликувани в книгата му "Конструиране на озвучителни тела", за да не се обяснява напразно какво е РМС и т.н.

 

Номинална мощност - Номиналната мощност на високоговорителя се обявява от производителя с оглед на предназначението му при експлоатация.Този параметър е свързан ц възможностите на електроакостучния преобразовател да възпроизвежда продължително време музика и говор.Номиналната мощност се дефинира и като мощност на усилвателя , към който високоговорителя може да работи продължително време , без да настъпят в него електрически или механични повреди.

Максимална синусоидална мощност - Това е електрическата мощност на продължителен синусоидален сигнал с честота ,съдържаща се в номиналния честотен обхват , която високоговорителят може да издържи продължително време , без да настъпят електрически или механични проблеми.

Музикална мощност - Тя характеризира нискочестотните високоговорители . Определя се от максималната синусоидална мощност , която високоговорителят може да издържи за кратко време не повече от 0,2 секунди в частта на номиналния честотен обхват под 250 Hz .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега :) Нека да обясня - както явно знаеш - CEA измерват максималните постижими стойности. А в кар аудиото определено имаше нужда от унифициране на методите за измерване - виж ниските класове на ланзар и други бла бла производители, които пишат, че усилвателите им с 30а бушон дават 1000W РМС.

Сега по темата: Никой няма да тръгне да слуша на 1% кривене. Както обясних някъде, гейн-а на бриджа е едва наполовина за да избегна клипинг. Усилвателя е 4 канален, по 1 канал за ДЛС-а и 2 канала за баса. Нямам задна линия. Успех с проектчето, този кикър направо втечнява въздуха :)

Редактирано от Ra1N
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...