momo81 Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 (редакция) Здравейте, четох доста във форума за GDI двигателите, но не можах да намеря нещо за моя проблем. А той е следният: когато колата е студена(обикновено сутрин) след запалване прекъсва и има пукане в генерацията. Мисля тези дни да проверя свещите, но към момента нямам подходящия ключ. Според вас възможно ли е да е от тях? И още нещо - колата сякаш ми се струва малко мудна за този мотор, вярно че Волвото е по-тежко от каризмата, но ...... Поздрави на всички и предварително блалгодаря! Редактирано 8 юли 2010 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 (редакция) Виж свещите и лулите в какво състояние са. Лулите трябва да са 0 ома, свещите около 5Кома. За свещите максималното разстояние е 0.75 за IZFR6B 0.6. Ако не се оправи посети DJ Tymbi или Milen_z в Пловдив (Той им е майстора); Цената на въпросните свещи е около 30лв бройката, ако не са сменяни е повече от желателно да се сменят, дори и проблема да не е от там. За пукането може и ангренажа да е прескочил или да не е зацепен правилно и да стават разни ужасии, по-компетентните да се изкажат каква може да е причината за него. Редактирано 8 юли 2010 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dell Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 (редакция) При мен има същият проблем, но още не съм направил нищо по въпроса, изчаквам малко свободно време за Милен. От ангренажа ми се струва, че не може да е, защото след около 20-30 сек. всичко се нормализира. Подозирам дюзите... Редактирано 8 юли 2010 от Dell Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 Аз си мисля че не трябва да "гърми". При мен миришеше на бензин веднага след запалването и имаше малко по-различен звук първите няколко секунди, преди да сменя свещите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dell Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 (редакция) Ами то не трябва, ама свещите ми са наред, чисти и с доста електрод поне трите, първата така и не мога да я развия все още. А и имат още доста пробег.... Редактирано 8 юли 2010 от Dell Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
momo81 Публикувано 8 юли 2010 Автор Сподели Публикувано 8 юли 2010 (редакция) Ами то не трябва, ама свещите ми са наред, чисти и с доста електрод поне трите, първата така и не мога да я развия все още. А и имат още доста пробег.... Аз досега се опитвах да си сменя свещите - смених само една в продължение на около 2 часа се опитвах да извадя втулката на гидорето си от дупката за свещите , понеже ми остана вътре. Да знаете откъде мога да си закупя ключ за свещи с външен диаметър 20 мм, и с подходяща дължина? Много ще съм Ви благодарен! Редактирано 8 юли 2010 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hondata Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 Колега, нека ти погледнат центровката на запалването, възможно е да е дадено по-голямо предверение в резултат на което да се получават детонации от късно запаления бензин, при мен ми се е случвало два пъти единия път дистрибуторната капачка беше се пукнала и се изместила от правилното положение, другия път смених палеца и колата тръгна като нова :icon_clap: Възможно е и да греша понеже мотора ми не е GDI и колата ми е друга марка за сега, но симптомите са абсолютно същите :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 Колега, нека ти погледнат центровката на запалването, възможно е да е дадено по-голямо предверение в резултат на което да се получават детонации от късно запаления бензин, Няма дистрибуторна капачка, центровката си е изцяло "компютърна". Мисълта ми беше че по някаква причина изкарва големи количества невъзпламенена смес. @momo81 ако още не е извадено и съчмата, която го захваща е здрава ако го мърдаш ляво-дясно и теглиш нагоре може да излезне. Камъка може да се мине на струг, или да си купиш друг подходящ за целта от някоя "железария" за 6.-7лв. В магазините за инструменти на BOSH преди съм гледал такива, беше около 16лв камъка. Ами то не трябва, ама свещите ми са наред, чисти и с доста електрод поне трите, първата така и не мога да я развия все още. А и имат още доста пробег.... В темата за свещите съм писал как развих моята, ама много трябва да се внимава да не се счупи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 (редакция) Аз досега се опитвах да си сменя свещите - смених само една в продължение на около 2 часа се опитвах да извадя втулката на гидорето си от дупката за свещите , понеже ми остана вътре. Да знаете откъде мога да си закупя ключ за свещи с външен диаметър 20 мм, и с подходяща дължина? Много ще съм Ви благодарен! Виж ТАЗИ тема.По-точно ТОЗИ пост. Редактирано 8 юли 2010 от valboss Неработещ линк... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dell Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 (редакция) Аз досега се опитвах да си сменя свещите - смених само една в продължение на около 2 часа се опитвах да извадя втулката на гидорето си от дупката за свещите , понеже ми остана вътре. Да знаете откъде мога да си закупя ключ за свещи с външен диаметър 20 мм, и с подходяща дължина? Много ще съм Ви благодарен! Колега, купи си един нормален хубав ключ и 20 см среднo груба шкурка, а ако имаш ключ само шкурка. След това на ръка правиш тръбичка от шкурката, стискаш леко и почваш да въртиш вътре ключа. Разликите са минимални, така, че при мен това костваше точно 4-5 минути. Операцията звучи малко диво, но ако е неделя и двигателят е вече поразглобен е доста добро решение. Редактирано 8 юли 2010 от Dell Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 По железариите ги има по 5-7лв, просто трябва да се примери външния диаметър - ако помолите ще го направят. http://www.bagira.bg/product_review.php?id=230005488&from=200&page_special_title=%D0%92%D0%9B%D0%9E%D0%96%D0%9A%D0%90+%D0%A8%D0%95%D0%A1%D0%A2%D0%9E%D0%93%D0%A0%D0%90%D0%9C+%D0%A3%D0%94%D0%AA%D0%9B%D0%96%D0%95%D0%9D%D0%90+1%2F2%22+16+%D0%BC%D0%BC.+FORCE%2F5457716%2F+9410848 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
momo81 Публикувано 8 юли 2010 Автор Сподели Публикувано 8 юли 2010 Няма дистрибуторна капачка, центровката си е изцяло "компютърна". Мисълта ми беше че по някаква причина изкарва големи количества невъзпламенена смес. @momo81 ако още не е извадено и съчмата, която го захваща е здрава ако го мърдаш ляво-дясно и теглиш нагоре може да излезне. Камъка може да се мине на струг, или да си купиш друг подходящ за целта от някоя "железария" за 6.-7лв. В магазините за инструменти на BOSH преди съм гледал такива, беше около 16лв камъка. В темата за свещите съм писал как развих моята, ама много трябва да се внимава да не се счупи. Благодаря колега за бързите отговори. Ще птърся в някой магазин на BOSCH тези дни и тогава ще продължа със смяната на следващите 3 свещи. Още веднъж благодаря на всички за помощта и съветите! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 (редакция) Ако отидеш в сервиз ще ти вземат около 10лв за цялата операция, а свещите се сменят на 60-90 000км пробег. Проблема е че ако някоя не иска да се развие лесно няма да се навият да я сменят. Предполагам имаш въпросните свещи. Ако сложиш нещо друго може да стане и по-зле. А и да не забравя - тези хубавите накрайници са за по-дебело рамо, според мен ако ги вземеш от някоя железария ще се разделиш с минимум 20лв. В Багира-та го има за 4.80, трябва да видиш диаметъра само. А и да не се излъжеш да вземеш някакъв фалшив ключ за свещи от тези които стават на 8 или се чупят вътре: http://www.euromasterbg.com/data/product/356/small.jpg (забрави за такива, като от картинката); Редактирано 8 юли 2010 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
momo81 Публикувано 8 юли 2010 Автор Сподели Публикувано 8 юли 2010 Предполагам имаш въпросните свещи. Ако сложиш нещо друго може да стане и по-зле. http://www.euromasterbg.com/data/product/356/small.jpg (забрави за такива, като от картинката); Да закупих си днес точно такива свщи na NGK IZFR6B Platinum Iridium za 35 лв. бройката. Както казах успях да сменя с огромни усиля само една. Свещта, която беше на колата ми(старата) се оказа bosch. Сега не зная дали си внушавам, но ми се струва, че дори и само с една сменена свещ колата върви по-леко. Преди малко направих едно кръгче за 10-15 мин. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 (редакция) Е значи проблема ти е решен до някъде, само че свещите са с резистор вътре около 5Кома, а боша не. Най-вероятно може и да се е повредила някоя бубина или лула. Пружинките на лулите трябва да са чисти и нямат съпротивление вътре - трябва да показва около 0 ома, новите лули са по около 50лв. P.S. Трябва да пише Laser Iridium...P.S.2. Щом си успял да развиеш свещта, пробвай метода със шкурката, явно малко му остава на твоя ключ, за да не се заклещва. Редактирано 8 юли 2010 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
momo81 Публикувано 8 юли 2010 Автор Сподели Публикувано 8 юли 2010 Е значи проблема ти е решен до някъде, само че свещите са с резистор вътре около 5Кома, а боша не най-вероятно може и да се е повредила някоя бубина или лула. Пружинките на лулите трябва да са чисти и нямат съпротивление вътре - трябва да показва около 0 ома, новите лули са по около 50лв. P.S. Трябва да пише Laser Iridium...P.S.2. Щом си успял да развиеш свещта, пробвай метода със шкурката, явно малко му остава на твоя ключ, за да не се заклещва. Да точно Laser Iridium пише - поне вече съм спокоен, че съм си купил правилните свещи Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dell Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 (редакция) Ами нормално е да върви по-добре, защото свещите за този двигател са точно и само тези. И евентуално още едни на Denso. Но по-добре не карай със старите, или поне ги смени възможно най-бързо, защото може да имаш после проблем с бобините. Редактирано 8 юли 2010 от Dell Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 Предполагам че първите няколко секунди когато го има този проблем двигателя работи тихо......След като заработи равномерно появява ли се някакво тракане в мотора. Да кажем приличащо на повдигачи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dell Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 Да, но това е и в повечето случай напоследък. Първо е по-тих, а след това започват да се чуват повдигачите или каквото и да е там. Но май не е, защото ако бяха те, щеше да е постоянно, а има случай, в които двигателят почти не се чува. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 Да, но това е и в повечето случай напоследък. Първо е по-тих, а след това започват да се чуват повдигачите или каквото и да е там. Но май не е, защото ако бяха те, щеше да е постоянно, а има случай, в които двигателят почти не се чува. Ами значи следиш темата за срещите във Варна.....Неделя в 19.00 те чакаме. И така си нося половината сервиз в багажника.... :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dell Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 Аз по принцип си ги следя, за съжаление, на повечето винаги изниква нещо, но при положение, че бях взел вече няколко дни отпуска за Пловдив, там съм.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 Добре че вали и адаша си носи инструментариума за да не скучае Иначе ще види почивка на кукуво лято, колегите го чакат като хотел румънски турист Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
momo81 Публикувано 10 юли 2010 Автор Сподели Публикувано 10 юли 2010 Предполагам че първите няколко секунди когато го има този проблем двигателя работи тихо......След като заработи равномерно появява ли се някакво тракане в мотора. Да кажем приличащо на повдигачи. Здравей колега, точно така както го описваш се получава! Днес смених свещите с NGK IZRFB, но проблема с детонациите в генерацията веднага след запалване на студен мотор си остана. Колко сериозен е този проблем и трябва ли много да ме притеснява Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 10 юли 2010 Сподели Публикувано 10 юли 2010 Ами сериозен е дотолкова че ти пали кофти, че ти влияе на разхода,влияе и на вървенето на автомобила..... че има тропане в двигателя(за което всички си мислят че е от повдигачи). И какво ли още не, дето не се сещам в момента.....Иначе ако питаш дали от този проблем можеш да закъсаш някъде, не неможеш.......Ще си прави номерата до момента както е , но няма да закъсаш насред път. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.