Премини към съдържание

Volvo S40 1.8 GDI


Препоръчано мнение

Здравейте,

четох доста във форума за GDI двигателите, но не можах да намеря нещо за моя проблем. А той е следният: когато колата е студена(обикновено сутрин) след запалване прекъсва и има пукане в генерацията. Мисля тези дни да проверя свещите, но към момента нямам подходящия ключ. Според вас възможно ли е да е от тях? И още нещо - колата сякаш ми се струва малко мудна за този мотор, вярно че Волвото е по-тежко от каризмата, но ......

 

Поздрави на всички и предварително блалгодаря! :)

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж свещите и лулите в какво състояние са. Лулите трябва да са 0 ома, свещите около 5Кома. За свещите максималното разстояние е 0.75 за IZFR6B 0.6. Ако не се оправи посети DJ Tymbi или Milen_z в Пловдив (Той им е майстора); Цената на въпросните свещи е около 30лв бройката, ако не са сменяни е повече от желателно да се сменят, дори и проблема да не е от там. За пукането може и ангренажа да е прескочил или да не е зацепен правилно и да стават разни ужасии, по-компетентните да се изкажат каква може да е причината за него.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен има същият проблем, но още не съм направил нищо по въпроса, изчаквам малко свободно време за Милен. От ангренажа ми се струва, че не може да е, защото след около 20-30 сек. всичко се нормализира. Подозирам дюзите...

Редактирано от Dell
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мисля че не трябва да "гърми". При мен миришеше на бензин веднага след запалването и имаше малко по-различен звук първите няколко секунди, преди да сменя свещите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами то не трябва, ама свещите ми са наред, чисти и с доста електрод :) поне трите, първата така и не мога да я развия все още. А и имат още доста пробег....

Редактирано от Dell
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами то не трябва, ама свещите ми са наред, чисти и с доста електрод :) поне трите, първата така и не мога да я развия все още. А и имат още доста пробег....

 

Аз досега се опитвах да си сменя свещите - смених само една в продължение на около 2 часа се опитвах да извадя втулката на гидорето си от дупката за свещите :), понеже ми остана вътре. Да знаете откъде мога да си закупя ключ за свещи с външен диаметър 20 мм, и с подходяща дължина? Много ще съм Ви благодарен! :)

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, нека ти погледнат центровката на запалването, възможно е да е дадено по-голямо предверение в резултат на което да се получават детонации от късно запаления бензин, при мен ми се е случвало два пъти единия път дистрибуторната капачка беше се пукнала и се изместила от правилното положение, другия път смених палеца и колата тръгна като нова :icon_clap: Възможно е и да греша понеже мотора ми не е GDI и колата ми е друга марка за сега, но симптомите са абсолютно същите :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, нека ти погледнат центровката на запалването, възможно е да е дадено по-голямо предверение в резултат на което да се получават детонации от късно запаления бензин, 

 

Няма дистрибуторна капачка, центровката си е изцяло "компютърна". Мисълта ми беше че по някаква причина изкарва големи количества невъзпламенена смес.

 

@momo81 ако още не е извадено и съчмата, която го захваща е здрава ако го мърдаш ляво-дясно и теглиш нагоре може да излезне. Камъка може да се мине на струг, или да си купиш друг подходящ за целта от някоя "железария" за 6.-7лв. В магазините  за инструменти на BOSH преди съм гледал такива, беше около 16лв камъка.

 

 

 

 

Ами то не трябва, ама свещите ми са наред, чисти и с доста електрод поне трите, първата така и не мога да я развия все още. А и имат още доста пробег....
В темата за свещите съм писал как развих моята, ама много трябва да се внимава да не се счупи.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз досега се опитвах да си сменя свещите - смених само една в продължение на около 2 часа се опитвах да извадя втулката на гидорето си от дупката за свещите :), понеже ми остана вътре. Да знаете откъде мога да си закупя ключ за свещи с външен диаметър 20 мм, и с подходяща дължина? Много ще съм Ви благодарен! :)

Виж ТАЗИ тема.

По-точно ТОЗИ пост.

Редактирано от valboss
Неработещ линк...
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз досега се опитвах да си сменя свещите - смених само една в продължение на около 2 часа се опитвах да извадя втулката на гидорето си от дупката за свещите :), понеже ми остана вътре. Да знаете откъде мога да си закупя ключ за свещи с външен диаметър 20 мм, и с подходяща дължина? Много ще съм Ви благодарен! :)

 

Колега, купи си един нормален хубав ключ и 20 см среднo груба шкурка, а ако имаш ключ само шкурка. След това на ръка правиш тръбичка от шкурката, стискаш леко и почваш да въртиш вътре ключа. Разликите са минимални, така, че при мен това костваше точно 4-5 минути. Операцията звучи малко диво, но ако е неделя и двигателят е вече поразглобен е доста добро решение.

Редактирано от Dell
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 По железариите ги има по 5-7лв, просто трябва да се примери външния диаметър - ако помолите ще го направят.

 

http://www.bagira.bg/product_review.php?id=230005488&from=200&page_special_title=%D0%92%D0%9B%D0%9E%D0%96%D0%9A%D0%90+%D0%A8%D0%95%D0%A1%D0%A2%D0%9E%D0%93%D0%A0%D0%90%D0%9C+%D0%A3%D0%94%D0%AA%D0%9B%D0%96%D0%95%D0%9D%D0%90+1%2F2%22+16+%D0%BC%D0%BC.+FORCE%2F5457716%2F+9410848

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма дистрибуторна капачка, центровката си е изцяло "компютърна". Мисълта ми беше че по някаква причина изкарва големи количества невъзпламенена смес.

 

@momo81 ако още не е извадено и съчмата, която го захваща е здрава ако го мърдаш ляво-дясно и теглиш нагоре може да излезне. Камъка може да се мине на струг, или да си купиш друг подходящ за целта от някоя "железария" за 6.-7лв. В магазините  за инструменти на BOSH преди съм гледал такива, беше около 16лв камъка.

 

 

 

В темата за свещите съм писал как развих моята, ама много трябва да се внимава да не се счупи.

 

Благодаря колега за бързите отговори. Ще птърся в някой магазин на BOSCH тези дни и тогава ще продължа със смяната на следващите 3 свещи. Още веднъж благодаря на всички за помощта и съветите!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако отидеш в сервиз ще ти вземат около 10лв за цялата операция, а свещите се сменят на 60-90 000км пробег. Проблема е че ако някоя не иска да се развие лесно няма да се навият да я сменят. Предполагам имаш въпросните свещи. Ако сложиш нещо друго може да стане и по-зле.

 

А и да не забравя - тези хубавите накрайници са за по-дебело рамо, според мен ако ги вземеш от някоя железария ще се разделиш с минимум 20лв. В Багира-та го има за 4.80, трябва да видиш диаметъра само.

 

А и да не се излъжеш да вземеш някакъв фалшив ключ за свещи от тези които стават на 8 или се чупят вътре:

 

 

http://www.euromasterbg.com/data/product/356/small.jpg

 

 

(забрави за такива, като от картинката);

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам имаш въпросните свещи. Ако сложиш нещо друго може да стане и по-зле.

http://www.euromasterbg.com/data/product/356/small.jpg

 

 

(забрави за такива, като от картинката);

 

 

Да закупих си днес точно такива свщи na NGK IZFR6B Platinum Iridium za 35 лв. бройката. Както казах успях да сменя с огромни усиля само една. Свещта, която беше на колата ми(старата) се оказа bosch. Сега не зная дали си внушавам, но ми се струва, че дори и само с една сменена свещ колата върви по-леко. Преди малко направих едно кръгче за 10-15 мин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е значи проблема ти е решен до някъде, само че свещите са с резистор вътре около 5Кома, а боша не. Най-вероятно може и да се е повредила някоя бубина или лула. Пружинките на лулите трябва да са чисти и нямат съпротивление вътре - трябва да показва около 0 ома, новите лули са по около 50лв.

 

 

 

 

P.S. Трябва да пише Laser Iridium...

P.S.2. Щом си успял да развиеш свещта, пробвай метода със шкурката, явно малко му остава на твоя ключ, за да не се заклещва.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е значи проблема ти е решен до някъде, само че свещите са с резистор вътре около 5Кома, а боша не най-вероятно може и да се е повредила някоя бубина или лула. Пружинките на лулите трябва да са чисти и нямат съпротивление вътре - трябва да показва около 0 ома, новите лули са по около 50лв.

 

 

 

 

P.S. Трябва да пише Laser Iridium...

P.S.2. Щом си успял да развиеш свещта, пробвай метода със шкурката, явно малко му остава на твоя ключ, за да не се заклещва.

 

Да точно Laser Iridium пише :) - поне вече съм спокоен, че съм си купил правилните свещи :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами нормално е да върви по-добре, защото свещите за този двигател са точно и само тези. И евентуално още едни на Denso. Но по-добре не карай със старите, или поне ги смени възможно най-бързо, защото може да имаш после проблем с бобините.

Редактирано от Dell
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че първите няколко секунди когато го има този проблем двигателя работи тихо......След като заработи равномерно появява ли се някакво тракане в мотора. Да кажем приличащо на повдигачи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, но това е и в повечето случай напоследък. Първо е по-тих, а след това започват да се чуват повдигачите или каквото и да е там. Но май не е, защото ако бяха те, щеше да е постоянно, а има случай, в които двигателят почти не се чува.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, но това е и в повечето случай напоследък. Първо е по-тих, а след това започват да се чуват повдигачите или каквото и да е там. Но май не е, защото ако бяха те, щеше да е постоянно, а има случай, в които двигателят почти не се чува.

 

 

Ами значи следиш темата за срещите във Варна.....Неделя в 19.00 те чакаме. И така си нося половината сервиз в багажника.... :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз по принцип си ги следя, за съжаление, на повечето винаги изниква нещо, но при положение, че бях взел вече няколко дни отпуска за Пловдив, там съм.. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре че вали и адаша си носи инструментариума за да не скучае:) Иначе ще види почивка на кукуво лято, колегите го чакат като хотел румънски турист :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че първите няколко секунди когато го има този проблем двигателя работи тихо......След като заработи равномерно появява ли се някакво тракане в мотора. Да кажем приличащо на повдигачи.

 

Здравей колега, точно така както го описваш се получава! Днес смених свещите с NGK IZRFB, но проблема с детонациите в генерацията веднага след запалване на студен мотор си остана. Колко сериозен е този проблем и трябва ли много да ме притеснява

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами сериозен е дотолкова че ти пали кофти, че ти влияе на разхода,влияе и на вървенето на автомобила..... че има тропане в двигателя(за което всички си мислят че е от повдигачи). И какво ли още не, дето не се сещам в момента.....Иначе ако питаш дали от този проблем можеш да закъсаш някъде, не неможеш.......Ще си прави номерата до момента както е , но няма да закъсаш насред път.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...