Премини към съдържание

Въпрос за Pajero


Препоръчано мнение

Здравеите колеги !

Имам питане относно Pajero модел 1998г. Съжалявам но незная точният модел на купето !

Та .. с няколко думи става вапрос за задвижването 4 по 4 . На таблото има дадено моментното задвижване на колелата дали е 4 по 4 или 2 по 4 посредством светещи индикации . Надявам се че ме разбирате защото немога да го обясня по подробно . Та .. принципат е следният при движение на 2 по 4 на дисплеят светят само задните две колела постоянно . Когато включим задвижване 4 по 4 светват и индикацията за предните . когато отново искаме да караме на 2 по 4 превключвам посредством лоста и индикацията за предните колела започва да премигва даокато недадем на заден ход окло 3 - 4 метра , след което угасва и се разбира че автомобила се движи само на 2 по 4 .

Но това бе допреди няколко седмици , когато се наложи да сменим накладки на предните колела . След като моята приятелка взела колата от сервиза прибираики се към вкъщи забелязала че индикацията за предните колела премигва постоянно дори и след като връщала на заден ход многоброини пъти . На другият ден отидохме до сервиза ,зада дадем рекламация за некачествен ремонт . От там бяха категорични че рекламация се прави само при предаването на автомобила и нямат нищо общо с непрестанното мигане на индикацията на предните колела . След което по традиционен за българите приом за прогонване на нежелани клиенти ни объна гръб и си тръгна . Но както и да е .... от тогава си караме така индикацията за предните колела мига посоянно . Като исключим моментите когато е на 4 по 4 тогава си свети както е било преди . Но превключим ли на 2 по 4 отново започва да мига , вапреки че връщахме на заден ход многоброини пъти !

Та .. колеги вапросът м е следният може ли така да продължаваме или трябва да отидем на майстор по най бързият възможен начин ?

А също така какво са направи според вас в този сервиз ? Възможно ли е да са скъсали по невнимание някои кабел или още по лошо да свалят дадена част от джипа и да я сменят с същата но развалена ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,приятели, ще изпозвам темата на колега да попитам следното......

Тъй като съм рибар и корабособственик на лодка с колесар, съм на път да си взема джип. В момента пазара на десния волан е доста благоприятен та се ориентирам към това:

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21267368269861278&f1=details

 

Карам на метан от 5 години и това е горивото за мен, та искам да попитам, има ли колега с метанова уредба на въпросното возило, ако има с каква вместимост бутилки са необходими за да изминава 250км по шосе и къде е най-добре да се монтира уредбата, защото предполагам че това е пълна инжекция.

Благодаря на всички предварително

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,приятели, ще изпозвам темата на колега да попитам следното......

Тъй като съм рибар и корабособственик на лодка с колесар, съм на път да си взема джип. В момента пазара на десния волан е доста благоприятен та се ориентирам към това:

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21267368269861278&f1=details

 

Карам на метан от 5 години и това е горивото за мен, та искам да попитам, има ли колега с метанова уредба на въпросното возило, ако има с каква вместимост бутилки са необходими за да изминава 250км по шосе и къде е най-добре да се монтира уредбата, защото предполагам че това е пълна инжекция.

Благодаря на всички предварително

Правилно си се ориентирал към марката, но ми се струва, че си избрал неподходящ двигател. Бензиновите джипове имат висок разход и щом си решил да му слагаш метан, значи ще ти трябва мнооого голяма бутилка, за да изминаваш 250 км с едно зареждане. Може би две бутилки ще ти свършат работа, но тогава ще останеш без багажник, пък и бутилките са тежки и задницата ще увисне много скоро. Съвсем отделен е въпроса в местоположението на волана, но това е въпрос на личен избор, или по-скоро на компромис, който лично аз не бих направил заради 2-3 хиляди лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Правилно си се ориентирал към марката, но ми се струва, че си избрал неподходящ двигател. Бензиновите джипове имат висок разход и щом си решил да му слагаш метан, значи ще ти трябва мнооого голяма бутилка, за да изминаваш 250 км с едно зареждане. Може би две бутилки ще ти свършат работа, но тогава ще останеш без багажник, пък и бутилките са тежки и задницата ще увисне много скоро. Съвсем отделен е въпроса в местоположението на волана, но това е въпрос на личен избор, или по-скоро на компромис, който лично аз не бих направил заради 2-3 хиляди лв.

Ами незнам, колебая се, 2.8ТД има разход 10 средно което е 20лв на 100км, бензина има разход 15 средно което е 30 лв на 100км Разхода на метан е 1/3 от бензина или иначе казано 10лв на 100км. т.е 1/2 от цената на дизела. При бензина имам 200коня при дизела 130, бензина пали по лесно зимата, от друга страна за да изминава поне 200км ще му трябват 20кг метан който ще се събере в 3 бутилки по 50л или ще има постоянно натоварване от поне 150кг. В офруда, чета за разни усилени пружини и прочее, но всичко това са пари :mad: Немога да си позволя ляв волан защото едвам ще скълапя за десен. Чак без багажник няма да остана, като сложа 3 бутилки една до друга легнали и върху тях капак става, ама няма да става за спане :mad: Плюса пък е че ще изравни тежеста с тази на предницата и по рядко ще се включва предното. Изобщо пълно щастие няма, аз за това искам съвет от колега който е монтирал метан да ми каже как точно харчат тези 3500 кубика. Гледам че по принцип, се минава от малки към големи варианти. Така поне е в офроуда, ама там експоатацията е голяма, натоварването също. При мен е важно най-малко да ми излиза изминат километър защото съм работник човек.

И има ли нещо вярно в изсказването че след 200хил км паджерото се трошало по расписание....

И наистина ли е най-доброто "супер-селект" предаването?

Благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, пропуснал си да калкулираш цената на метановата уредба заедно с 3-те бутилки. Ти си знаеш колко км ще минаваш с джипа месечно, но те съветвам да си направиш сметката предварително - колко ще ти струва цялата метанова уредба и след колко години ще си избие парите. Простата сметка показва, че щом с метана ще ти излиза с по 10 лв по-евтино на 100 км, значи за 10 000 км ще икономисаш 1000 лв, и ако уредбата ти струва примерно 5000 с бутилките и монтажа, значи трябва да минеш 50 000 км за да се изплати, от там нататък вече ще си на далавера, ако това за теб е далавера, щото за мен не е. Моя съвет е да си вземеш 2.8 TDI и да си го караш. Колкото до десния волан, подочух, че застрахователите ще искат по-висока такса за задължителната застраховка, също така и данъка на колите с десен волан щели да увеличават. Та в този ред на мисли, може и се прецакаш точно в стремежа си да минеш по-тънко. Не ти го пожелавам, само споделям, че се провеждат разговори по тези въпроси. Дали ще има някаква промяна на досегашното положение - никой не знае.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, прав си разбира се за цената на уредбата,тя е около 2500. Ама ако взема посочения от мен автомобил за 3500 и му сложа уредба за 2500, пак става на цената на дизела, който е около 5500-6000, и така остават всички аргументи в полза на метана :icon_thumbup:

Единственото което ме спира, че ако реша да ида за риба на Доспат да речем, е че като заредя на Пазарджик, до Доспат, ще глътне метанчето и там трябва да се возя на един разход от мин 20л бензинец, ама на 2 год веджъж се ядва.

Незнам ще видя 2.8 също е добър автомобил,но няма харектеристиката на 3500 V24............

Интересно защо, никой не взема отношение с монтирана метанова уредба, невярвам да няма такава....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересно защо, никой не взема отношение с монтирана метанова уредба, невярвам да няма такава....

Никой не взима отношение за метана, защото поне аз не знам някой в този форум да кара на метан. Вероятно има защо да предпочитат газовите уредби пред метановите такива. Липсата на достатъчно метан-станции, тежките бутилки, краткия пробег, високата цена на уредбата и не на последно място осезаемия спад на мощноста на колата.

Редактирано от Mitsubishi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 седмици ...

Колега моето мнение за метана е че става само за автомобил с малък мотор(за бакшишите например).Слагал сам метанова уредба на 3,5 литрово БМВ с тънките сметки дето и ти си ги правиш и резултата беше катастрофален-имах 4уството 4е от кола с 311 коня се превърнала в кола за разходки-просто не е уда4но за голям мотор.Относно бензиновото Паджеро-да много добър вариант но ако си го караш на бензин.За предпо4итане е ако го вземаш за офроуд-по добре е от дизела,но както разбирам 4е искаш джипа за разходки и риболов тогава категорично дизела е по добрия вариант.Карал сам и 2,5 и 2,8 и аз лично мисля че 2,8 е по добрия мотор и в момента съм с такова Паджеро и съм много доволен.А това че е с десен волан да не те притеснява-то безопасноста по пътищата не зависи от това къде е волана а от задволанното устройство :drive:

Редактирано от BG+
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.А това че е с десен волан да не те притеснява-то безопасноста по пътищата не зависи от това къде е волана а от задволанното устройство :drive:

Колега, вероятно и твоето Паджеро е с десен волан, нещо много "модерни" станаха напоследък колите с десен волан. С горната част от твоя пост по никакъв начин не мога да се съглася, защото проблем с десния волан има и той не е само на каращия го, но и на движещите се срещу него. Съвсем наскоро едно Паджеро с десен волан за малко да ме отнесе, изпреварвайки бус без да има видимост дали идва кола насреща.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко офтопик, но и аз да добавя. Тази зима ме блъснаха - Дифендър с ДЕСЕН волан и смея да твърдя, че ако беше с нормална лява дирекция нямаше да се стигне до ПТП!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да колега сегашното ми е с десен волан,не става въпрос за модерно а за разлика в цената от около 6000 лв.които мисляче съм си спестил и състоянието е както се казва отлично.Предишното ми Паджеро беше с нормален волан и не намирам разлика,има може би някаква психологическа бариера към колите с десен волан,която ако се преодолее всичко си е наред.А за фаровете съм напълно съгласен-трябва да се сменят-аз ги намерих по 120 лв.за бройка :icon_blush:

 

 

 

 

 

 

брой.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен няма никаква бариера . По скоро нещата опират до безопасност и комфорт . Аз лично немога да си представя как става изпреварването на камион или автобус без предпоставка за п.т.п. !!

 

Относно метана : Колега ти сам казваш че караш на метан . Mоже да си направиш елементарната сметка . Ако сега си с 1.8 двигател и за изминаването на X километра са ти нужни A килограма метан събрани в бутилка с големина B . За двигател с обем 3.5 ще са ти нужни почти двойното количество метан и почти два пъти по голяма бутилка !!

 

Сега относно моят въпрос : Някой да може да ми препоръча добър сервиз в София или околностите ?

 

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите колеги !

Имам питане относно Pajero модел 1998г. Съжалявам но незная точният модел на купето !

Та .. с няколко думи става вапрос за задвижването 4 по 4 . На таблото има дадено моментното задвижване на колелата дали е 4 по 4 или 2 по 4 посредством светещи индикации . Надявам се че ме разбирате защото немога да го обясня по подробно . Та .. принципат е следният при движение на 2 по 4 на дисплеят светят само задните две колела постоянно . Когато включим задвижване 4 по 4 светват и индикацията за предните . когато отново искаме да караме на 2 по 4 превключвам посредством лоста и индикацията за предните колела започва да премигва даокато недадем на заден ход окло 3 - 4 метра , след което угасва и се разбира че автомобила се движи само на 2 по 4 .

Но това бе допреди няколко седмици , когато се наложи да сменим накладки на предните колела . След като моята приятелка взела колата от сервиза прибираики се към вкъщи забелязала че индикацията за предните колела премигва постоянно дори и след като връщала на заден ход многоброини пъти . На другият ден отидохме до сервиза ,зада дадем рекламация за некачествен ремонт . От там бяха категорични че рекламация се прави само при предаването на автомобила и нямат нищо общо с непрестанното мигане на индикацията на предните колела . След което по традиционен за българите приом за прогонване на нежелани клиенти ни объна гръб и си тръгна . Но както и да е .... от тогава си караме така индикацията за предните колела мига посоянно . Като исключим моментите когато е на 4 по 4 тогава си свети както е било преди . Но превключим ли на 2 по 4 отново започва да мига , вапреки че връщахме на заден ход многоброини пъти !

Та .. колеги вапросът м е следният може ли така да продължаваме или трябва да отидем на майстор по най бързият възможен начин ?

А също така какво са направи според вас в този сервиз ? Възможно ли е да са скъсали по невнимание някои кабел или още по лошо да свалят дадена част от джипа и да я сменят с същата но развалена ?

Не разбрах точно проблема, но щом мига, значи не изкл. 4х4 и си работи на тази система ,въпреки че лоста е на позиция 2Н.............вероятно нещо по механизма от долу на колата е станало,я вакуум, я ел. захранването на моторчето ако е с такава система............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах точно проблема, но щом мига, значи не изкл. 4х4 и си работи на тази система ,въпреки че лоста е на позиция 2Н.............вероятно нещо по механизма от долу на колата е станало,я вакуум, я ел. захранването на моторчето ако е с такава система............

 

Явно съм се изразил малко сложно . Мисълта ми бе : според мен автомобила е с напрактика исклучено предно предаване което не е отразено на дисплеят . Такова е поне поне моето усещане . Истината е че никога не съм го тествал !

Сега ще потърся някой да го тества и евентуално да провери захранването и вакумите !

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...