Премини към съдържание

Препоръчано мнение

В долната част на всмукателния колектор от страната на скоростите

 

http://www.dsmtuners.com/forums/articles-intake-exhaust/249879-egr-block-off-plate-install-guide.html

Редактирано от CynepMEH
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зависи.

 

По принцип идеята е, че той вкарва изгорелите газове обратно във всмукателния колектор като по този начин намалява замърсяването и разни такива. Когато се смеси с чистия въздух той намалява кислорода и съответно мощността. Това е схващането.

 

Сега говори се, че той работи само като колата е на празен ход или в ниски обороти така, че не би трябвало да оказва влияние на мощността.

 

Едно е сигурно - качват разхода.

 

Аз лично съм ги разкарал. По-чисто ми е в коша :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже и аз съм с 4G63 да попитам - формата еднаква ли е за всички автомобили които са с този двигател? Например тази планка дали ще стане на Space Wagon-а?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Talon-Laser-DSM-EGR-Delete-Block-off-plate-4G63_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem414c2812e6QQitemZ280450568934QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Или ако някой знае от къде да намеря размерите да си пусна един на CNC-то :)

Редактирано от milenjs
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зависи.

 

По принцип идеята е, че той вкарва изгорелите газове обратно във всмукателния колектор като по този начин намалява замърсяването и разни такива. Когато се смеси с чистия въздух той намалява кислорода и съответно мощността. Това е схващането.

 

Сега говори се, че той работи само като колата е на празен ход или в ниски обороти така, че не би трябвало да оказва влияние на мощността.

 

Едно е сигурно - качват разхода.

 

Аз лично съм ги разкарал. По-чисто ми е в коша :)

Грешиш.................ЕГР-а работи точно обратното, на празен ход и при ниски обороти не работи , при среди и високи работи..........съответно влияе на мощността ............това зависи от вакуума, който отваря клапана чрез мембраната, или пък от ЕКУ-то, който управлява стъпковия мотор ............с други думи , има няколко системи за ЕГР и в зависимост от вида й, управлението е различно.......При вас тази система е вакуумна ,но има и електрическа такава ( както при MIVEC-ите ) и там е доста трудно да я отстраниш, тъй като ЕКУ-то управлява клапата със стъпков мотор а освен това има и обратна връзка, която е доста трудно да я игнорираш.........По принцип в този случай ЕГР системата работи на 4 стъпки при празен ход на мотора , значи все па ке леко отворен, обаче колкото повече давате газ и ускорявате ,с толкова повече стъпки се отваря моторчето доакто в един момент то е отворено напълно.......в този случай по документация изгорелите газове ,които се връщат обратно в смук. колектор за доизгаряне може да бъдат 15% ............при форсиране на празен ход и когато автомобила е приведен в движение ,тази стойност е различна ......т.е. при форсиране на п.х. не е като да е в движение автомобила........

При системите с вакуумно управление не е проблем да се махне тази система, аз направо не махам нищо , а слагам плътна алуминиева ламаринка на мястото на гарнитурката ,по точно не махам гарнитурката ,а просто добавям тази ламаринка, като се стегне и тя уплътнява и запушва притока на изг. газове ............почти същия ефект ще имате, ако просто откачите маркучето ,което захранва със вакуум клапана...........но все ппак не е същото като първия вариант и за това го правя по този начин.........

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен.

 

Отново си проверих източниците - на 6 места прочетох, че EGR-ът работи само при ниски стойности на дросела. Когато настъпваш колата - тогава ЕГР-а не е отворен. Вярно, че са форуми, но никъде не видях да пише, че работи колкото повече газ даваш.

 

Общо взето ЕГР-ът работи когато сместа е бедна. Обикновено случаите когато си отворил дросела съвсем малко. Това са случаите когато си караш по магистралата с лека газ. Както всички знаем тогава разходът е много малък, което значи, че бензинът се инжектира в малки количества. От друга страна когато се обеднпва сместа, тогава шансът за детонации се увеличават.

 

Рециркулирането на изгорелите газове намаля КПД-то на въздуха. Вече същото количество смесен въздух се нуждае от по-малко гориво от същото количество свеж въздух. В този случай помага да се намали разхода на гориво и да се намалят детонациите.

 

При WOT компа не го интересуват изгорелите газове. Ти си настъпил до край, влязъл си в Open Loop, хвърля гориво колкото си иска и целта на WOT е само една - performance и само performance. Затова ЕГР-а не работи, защото той пречи на колата да върви така, както ако се подава само свеж въздух

 

 

Колкото до 2Г еклипсите там ЕГР-а си има управляващ соленоид и махането на вакуумите не е проблем, ако соленоидът си стои свързан с ЕКУ-то.

 

При 1Г няма грижи. Аз съм разкарал всички вакууми и съм сложил въпросната блокираща плочка. Четох някъде, че трябва да е поне 3мм дебела. Моята е от 3мм алуминиий.

Редактирано от CynepMEH
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен.

 

Отново си проверих източниците - на 6 места прочетох, че EGR-ът работи само при ниски стойности на дросела. Когато настъпваш колата - тогава ЕГР-а не е отворен. Вярно, че са форуми, но никъде не видях да пише, че работи колкото повече газ даваш.

 

Общо взето ЕГР-ът работи когато сместа е бедна. Обикновено случаите когато си отворил дросела съвсем малко. Това са случаите когато си караш по магистралата с лека газ. Както всички знаем тогава разходът е много малък, което значи, че бензинът се инжектира в малки количества. От друга страна когато се обеднпва сместа, тогава шансът за детонации се увеличават.

 

Рециркулирането на изгорелите газове намаля КПД-то на въздуха. Вече същото количество смесен въздух се нуждае от по-малко гориво от същото количество свеж въздух. В този случай помага да се намали разхода на гориво и да се намалят детонациите.

 

При WOT компа не го интересуват изгорелите газове. Ти си настъпил до край, влязъл си в Open Loop, хвърля гориво колкото си иска и целта на WOT е само една - performance и само performance. Затова ЕГР-а не работи, защото той пречи на колата да върви така, както ако се подава само свеж въздух

 

 

Колкото до 2Г еклипсите там ЕГР-а си има управляващ соленоид и махането на вакуумите не е проблем, ако соленоидът си стои свързан с ЕКУ-то.

 

При 1Г няма грижи. Аз съм разкарал всички вакууми и съм сложил въпросната блокираща плочка. Четох някъде, че трябва да е поне 3мм дебела. Моята е от 3мм алуминиий.

 

Направи си експеримент - махни маркучето от клапичката , сложи друго маркуче ,толкова дълго, колкото да можеш с уста или една спринцовка да направиш вакуум ,когато мотора работи на празен ход и тогава с учудване :D

ще установиш че оборотите падат, а мотора се затормозява..........

Естествено ,има моменти при ускорение на автомобила ,в които ЕГР-а не отваря ,защото има разреждане в колектора ,чак когато се стабилизират оборотите или пък върнеш газта ,тогава може да отвори ............

И да допълня - ЕГР-ите със стъпков мотор и обратна връзка се управляват от ЕКУ-то директно , освен това има и системи, които чак следят и темп. на изг. гаазове .........тогава нищо не можеш да направиш , тъй като винаги ЕКУ-то ти ще влиза в авариен режим...........

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А по какъв начин е навързан и работи ЕГР-а при ГДИ-то?

Там е точно с моторче и алгоритъма е доста сложен за управление ............ще изчакам Милен да се появи............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Там е точно с моторче и алгоритъма е доста сложен за управление ............ще изчакам Милен да се появи............

На мен ми предложиха да "затапят" EGR-а и да поставят към обратната връзка някакъв резистор, за да подава сигнали към ЕКУ, че си работи нормално клапанът! За сега мисля да не рискувам (поне докато е в гаранция), но по принцип мислиш ли, че ще стане? Интересно ми е тъй като мисля да понадуя наддува след време, а не искам да ми се пълни с още сажди дросела :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен.

 

Отново си проверих източниците - на 6 места прочетох, че EGR-ът работи само при ниски стойности на дросела. Когато настъпваш колата - тогава ЕГР-а не е отворен. Вярно, че са форуми, но никъде не видях да пише, че работи колкото повече газ даваш.

 

Общо взето ЕГР-ът работи когато сместа е бедна........

1.Абсолютно прав е DJ-a.... При празен ход и при 100% натоварване EGR клапанът трябва да е затворен. Празният ход са най-ниските възможни устойчиви обороти на мотора (да работи без да гасне), но този режим на работа изобщо не е добър, тъй като коефициентът на пълнене и на очистване на цилиндърите е много нисък, а количеството остатъчни газове - доста високо! Тоест в цилиндрите така или инъче си остават достатъчно изгорели газове и рециркулацията би го удошила съвсем двигателя.

2. Ти сам си отговаряш.....ЕГР работи когато сместа е бедна, а на празен ход тя е доста богата за да се получи стабилна работа.

3.При 100% настъпан педал на газта се цели максимална мощност, което е абсолютно противоположно на максимална екологичност.....тогава ЕГР също се затваря (или е почти затворен)

4.Аз си направих експеримент със запушен ЕГР на моята кола. На празен ход всичко работеше нормално. Като ръгнах да карам нормално, с малко газ светна чек енджън, тоест тогава ЕКУ-то иска да го отваря, но засича, че има проблем и.....авария :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За празния ход е прав (там беше моя грешката, че съм разбрал неправилно), ама за това, че колкото повече газ даваш толкова повече е отворен егр-а не е прав ;)

Редактирано от CynepMEH
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми предложиха да "затапят" EGR-а и да поставят към обратната връзка някакъв резистор, за да подава сигнали към ЕКУ, че си работи нормално клапанът! За сега мисля да не рискувам (поне докато е в гаранция), но по принцип мислиш ли, че ще стане? Интересно ми е тъй като мисля да понадуя наддува след време, а не искам да ми се пълни с още сажди дросела :)

При тебе може и "чипче" да се сложи даже, но не знам с коя модификация на ЕКУ-то си ,ако си с В мод. тогава чип в "хардуерния" смисъл се слага.....ако си с мод. Е ,тогава само софта се ъпгрейдва ............една от функциите е и управлението на ЕГР-а ........т.е. кажи речи , почти винаги е затворен без да светкат разни лампи на таблото.........

Това го казвам само като допълниние ............

Грешката беше техническа , не съм се изказал правилно по повод на Лео констатацията.............. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При тебе може и "чипче" да се сложи даже, но не знам с коя модификация на ЕКУ-то си ,ако си с В мод. тогава чип в "хардуерния" смисъл се слага.....ако си с мод. Е ,тогава само софта се ъпгрейдва ............една от функциите е и управлението на ЕГР-а ........т.е. кажи речи , почти винаги е затворен без да светкат разни лампи на таблото.........

Това го казвам само като допълниние ............

Грешката беше техническа , не съм се изказал правилно по повод на Лео констатацията.............. :D

Ще я ъпгрейдваме с БДМ интерфейс, но след 1 годинка. :)

Значи в тоя случай ЕГР-ът ми ще бъде препрограмиран и няма да се отваря толкова...правилно ли те разбрах??? :icon_hmm:

 

п.п Сори, че оспамвам темата за Еклипс :icon_angel:

Редактирано от Pavkata JPN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 години ...

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...