Zargan_1 Публикувано 4 януари 2010 Сподели Публикувано 4 януари 2010 Здравейте!Исках да помоля за препоръка на акумулатор за Space star GDI 1.8, каква марка бихте препоръчали и колко амперчаса.За първи път ще сменям акумулатора на колата си, може би някой знае, дали има някакви особености при слагането на нов акумулатор при такъв тип коли, че от досегашния си опит със сервизи, разбрах че за този тип двигатели не трябва да им се вярва много.Ще съм благодарен за всякакви препоръки и ви благодаря предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
redsxz Публикувано 4 януари 2010 Сподели Публикувано 4 януари 2010 (редакция) Капацитета на алтернатора е 100 А.Поставя се акумулатор с по-малко А, примерно при мен 75 или 77 за да не се получи недозареждане. След това задължително спазваш процедурата описана от Милен Тук!, за да нямаш проблеми с оборотите на празен ход. Успех Редактирано 4 януари 2010 от redsxz Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bg20010 Публикувано 4 януари 2010 Сподели Публикувано 4 януари 2010 Bosch silver за мен е най-доброто. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
redsxz Публикувано 5 януари 2010 Сподели Публикувано 5 януари 2010 (редакция) "В това няма нищо вярно, между ток осигуряван от алтернатора и капацитет на акумулатора няма нищо общо, освен разбира се, че са електрически параметри. Моля колегите (нека никой не се обижда), които нямат понятие от тези неща не подвеждат колегите, които питат!" Няма обидени :rolleyes: Познанията ми по електротехника не са големи но насоката към колегата е в правилна посока 75Ah. Все си мисля че има някаква връзка.Ако се постави акумулатор с голям капацитет примерно 110 - 120Ah на автомобил с бензинов моторна които не му е необходим толкова голям, акумулатора остава недозареден.Причината според мен е в поставения алтернатора изчислен за по-малка консумация. За дизеловите мотори на Спейс Стар алтернатора е с 125А. Това са мои разсъждения и не съм имал проблеми с акумулаторите ползвани от мен, дори и "Монбат" :rolleyes: . Поздрави. Редактирано 5 януари 2010 от redsxz Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 5 януари 2010 Сподели Публикувано 5 януари 2010 Прав е колегата Мирослав!най-важния параметър на акумулатора е "пусковия ток".След запалване на двигателя цялата консумация се поема от алтернатора и "излишния" ампераж отива за дозареждане и поддържане на акумулатора.Мощността на алтернатора се съобразява с консуматоритеи екстрите в автомобила които трябва да са "захранени" вопределен оборотен режим. При ниски обороти акумулатора"подпира", а при високи се зарежда.Производителя предписва вида на акумулатора в зависимостот вида двигател - при дизелите компресията е двойно по-високаи мощността на консуматорите в колата. Има значение и климатичния пояс за който е предназначен автомобила.Алтернатора трябва да му хартисват не повече от десетина ампераза дозареждане. Не забравяйте, че алтернатора се явява от своястрана консуматор на мощност от двигателя - и там има ограничителни условия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
redsxz Публикувано 5 януари 2010 Сподели Публикувано 5 януари 2010 Според вашите думи до сега ако сложа на моята кола Спейс стар 1.8 GDI акумулатор 120Ahразликата ще е само в цената на първичната инвестиция за закупуване на по-голям акумулатор. Няма да се получи недозареждане(по-малък живот) на акумулатора и винаги ще разполагам с повече акумулирана ел енергия в запас. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 5 януари 2010 Сподели Публикувано 5 януари 2010 Според вашите думи до сега ако сложа на моята кола Спейс стар 1.8 GDI акумулатор 120Ahразликата ще е само в цената на първичната инвестиция за закупуване на по-голям акумулатор. Няма да се получи недозареждане(по-малък живот) на акумулатора и винаги ще разполагам с повече акумулирана ел енергия в запас. :icon_thumbup: Да! :icon_clap: И все пак гледай пусковия ток да е поне 450А/и дали ще се хване в леглото/.120Ah означава, че акумулатора може да отдава120А в продължение на 1 час или 1А в продължение на 120ч. При 45Ah е съответно 45А/1ч. или 1А/45ч.Резликата се вижда. Един стартер примерно от един киловат му трябват83.3А нормално. В студено време и гъсто масло можеда стигне до 300-400 А. Този пусков ток се отдава при напълно зареден акумулатор.Той не винаги е такъв, затова трябва да има резерв.Най-вредния режим за акумулатора е да се черпи многосилен ток. Тогава химичната реакция в клетките е бурнатой просто "кипва" и се получава по-бърза сулфатизацияи дори изкривяване на плочите с всички вредни последствия. Затова има показател "пусков ток" който показвакакъв максимален ампераж може да се ползва без вреда.Поради тази причина не се препоръчва разпространенияв миналото метод за изпробване на акумулаторите с"натоварваща вилка". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Веско Публикувано 5 януари 2010 Сподели Публикувано 5 януари 2010 Не знам защо влизаш в толкова сложни размишления. Вземаш един акумулатор 65 амперчаса с възможно най-високия стартов ток и пей сърце. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 5 януари 2010 Сподели Публикувано 5 януари 2010 Не знам защо влизаш в толкова сложни размишления. Вземаш един акумулатор 65 амперчаса с възможно най-високия стартов ток и пей сърце. Така е...Но понеже човека питаше...а е още рано за масата... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 5 януари 2010 Сподели Публикувано 5 януари 2010 Да слага един 62AH, колкото го дават и да кара без да мисли за такива глупости.По-големия акумулатор съхранява повече енергия, но и се зарежда по-бавно като му е паднало напрежението. Основното, което трябва да гледа при покупката е стартовия ток и цената, като не бива за няколко ампера стартов ток отгоре да се дават някакви луди пари. Също така трябва да се провери дали акумулатора има възможност за доливане, да не е залепен(ако не е с гел); Най-евтиния и сигурен вариант е искрата 62AH за около 120лв, има и варта и бош, като при боша ако ползват някакъв по-стар каталог може да искат да му пордадат неподходящ за монтаж акумулатор или да откажат гаранция, ако се вземе друг. Боша беше някъде 180лв. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zargan_1 Публикувано 6 януари 2010 Автор Сподели Публикувано 6 януари 2010 Благодаря ви на всичките за препоръки и рекомендации. Помогнахте ми да се ориентирам. Реших да се спра на BOSH SILVER 63Ah, серия S5, пусков ток 610 А Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Румен_88 Публикувано 14 октомври 2017 Сподели Публикувано 14 октомври 2017 колеги аз съм с 44Аh и....възможно ли е от там да имам рпоблем с оборотите Трябва ли да го сменям??? Сложих го пред 1 седмица Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.