Премини към съдържание

Задни спирачки


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

днес минах технически преглед на Мицу, нещо не ми харесаха задните спирачки.

Като бяха на валяците задните колела ръчната се справи, но натискайки педала на спирачката човека каза че нищо не става тоест нямам задни спирачки.

Казаха ми че за моя модел съотношението предни към задни трябва да е 80 към20.

Тоест аз съм без тези 20 процента. Какво трябва да погледна барабаните и челюстите отзад или някакъв синхронизатор спомена човека от прегледите?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, като махнеш барабана, се виждат накладките, които в горната си част са запънати с шпилка /по-точно две/, навити във втулка /назъбена от едната страна/. Това е механизмът за саморегулиране на спирачката, който разпъва накладките към барабана при тяхното износване. Естествено механизмът се е задръстил с боклуци и не работи. Така се получава нулев спирачен ефект с педала, въпреки, че ръчната спирачка работи.

Лечението е следното:

Отвиваш гайката на барабана /мисля размерът беше 32-ка/; внимателно махаш барабана, като едновременно го издърпваш към себе и въртиш;

Махаш два щифта, които придържат накладките и сваляш и тях. Запомни реда на сваляне /качването е в обратен ред/. Шпилките почистваш добре, но не ги смазвай с масло или грес. Важното е да се въртят свободно във втулката.

След като сложиш обратно целия спирачен апарат, с въртеливо движение вкарваш и барабана.

При въртене на барабана, трябва да чуваш как накладките леко стържат.

Ако не се чуват - сваляш барабана и разпъваш шпилките, въртейки втулката, която ги свързва.

И така, докато започнеш да чуваш характерния звук. Имай предвид, че ако са много разпънати, няма да може да вкараш барабана.

Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите, изглежда лесно но едва ли ще се справя сам.

Ще се ходи на майстор спирачките са важно нещо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях на сервиз за спирачките. Накладките за двете задни колела 34лв., но се оказа че и двата цилиндъра са за смяна.

Обаче във цяла Варна намериха само едно цилиндърче (така е като караш екзотична кола каза приемчика) другото ще дойде утре от София (30лв.).

След обратното монтиране майстора каза че за смяна е и лагера, показа ми как играе целия барабан. Което беше странно понеже преди да свали гумата всичко си беше наред.

Впоследствие се оказа че не го е сложил както трябва лагера та спестих едни 30-50 лв.

Между другото лагера си е оригиналния японски, видях йероглифчетата. Осемнадесет годишен лагер браво.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...