biakata Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Колеги искам да се допитам до вас, какво масло да си сложа на колта 93 ,12 клапана, предлагат ми репсол 10в40 и титан 10в40. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rado_85 Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Не знам за вас ама аз карам с някакво белгийско 14 лв. литъра и не ми мръднало грам и нямам грижи като се има в предвид ,че и баща ми го ползва на неговата кола от 2 години и няма никакви грижи.... :D 10W40 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 8 март 2013 Сподели Публикувано 8 март 2013 (редакция) Мисля, че темата има чар и си заслужава да бъде поизтупана от прахоляка на времето Колеги, какво мислите за това масло: ЦЪК (цъквате горе на двигателя). Ето го и в БГ с цена: ЦЪК. Аз ще го купя от другаде (трябват ми три литра).Питам, защото скоро ще сменям маслото, в момента съм налял от същата марка масло в ск. кутия и добре звучи Колата е Колт 1.3 на 270к км. Сега е пак с 10w40, марката не знам. Малко трака на студен старт, май иска реглаж :icon_hmm: Някой друг, освен мен, ползвал ли е Манол и доволен ли е? Като четете характеристиките му, какво мислите?Мерси, мерси... :icon_thumbup: ПП: И още един въпрос - масло с молибден вАжи ли за моя двигател? Понеже разликата с горното Класик е по-малко от левче, левче-кефче Редактирано 8 март 2013 от Арх. Пътко Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 8 март 2013 Сподели Публикувано 8 март 2013 (редакция) Ето го и в БГ с цена: ЦЪК. Аз ще го купя от другаде (трябват ми три литра). Здравей колега. Спецификация: SAE 10W-40 API SM/CF ACEA A3/B4 MB 229.3 VW 502.00/505.00Ако са верни спецификациите на маслото, то си заслужава. Обаче внушителните стандарти API SM; MB 229.3, VW 502.00 на цена от 8,20 лв/л :icon_hmm: . Цената на това масло (ако тя не е с включена отстъпка в сайта) би била минимум 17 лв и нагоре. За 17 лв обаче и нагоре, би могло да се вземе SAE 5W40 със същите и по-горни стандарти. Всяко едно масло на пазара покрива бензиновият стандарт API SG (1988-1992). В комбинация от позволен вискозитетен клас всичко е правилно.За инфо API SM (бензинова защита преди и между 2004-2010г)Поздрави Заповядай и заводските препоръки за Colt-а ти: Engine 4G13Petrol, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 3 valves/cyl, liquid cooledCylinder capacity: 1298 ccPower output: 75 HP/55 kW at 6000 RPMCapacity 3,3 literFilter capacity: 0,3 liter Use: NormalChange 15000 km/12 monthsOEM recommendation: See below OEM recommendationFrom -25 to 40 API: SG SAE 10W-30Above -25 API: SG SAE 10W-40Above -25 API: SG SAE 10W-50Above -15 API: SG SAE 15W-40Above -15 API: SG SAE 15W-50Above -10 API: SG SAE 20W-40Above -10 API: SG SAE 20W-50Below 20 API: SG SAE 5W-40Below 10 API: SG SAE 5W-30 Редактирано 8 март 2013 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 8 март 2013 Сподели Публикувано 8 март 2013 (редакция) Здравей колега. Спецификация: SAE 10W-40 API SM/CF ACEA A3/B4 MB 229.3 VW 502.00/505.00Ако са верни спецификациите на маслото, то си заслужава. Обаче внушителните стандарти API SM; MB 229.3, VW 502.00 на цена от 8,20 лв/л :icon_hmm: . Цената на това масло (ако тя не е с включена отстъпка в сайта) би била минимум 17 лв и нагоре. За 17 лв обаче и нагоре, би могло да се вземе SAE 5W40 със същите и по-горни стандарти. Всяко едно масло на пазара покрива бензиновият стандарт API SG (1988-1992). В комбинация от позволен вискозитетен клас всичко е правилно.За инфо API SM (бензинова защита преди и между 2004-2010г).........Колега, благодаря за мигновената и компетентна информация. Обаче аз много от масла не разбирам (нито от вискозитет). Това, което разбрах, е че за моята кола става . API SG е по-стария стандарт и всяко предлагано масло отговаря на него, API SM е по-новия стандарт, и маслото, което отговаря на него, е над 15лв/литър - по тази логика предложеното от мен масло е менте? За вискозитета - "чувал" съм, че 10w40 е най-подходящият за стара кола над 200к км; нещо като универсален вискозитет. Затова се насочвам към него, а и сега съм с такова масло. То, че е на мин, на мин е, но понеже изпуска по малко . Относно коя цифра какво значи - има достатъчно инфо, мога да го прочета. По-скоро питането ми беше за впечатления като марка масла. Относно цената - не знам защо е евтино, но ми харесва именно това . За малко над 17лв и доста под 17лв не мога да си позволя масло, по-скоро се въртя около 10-етака За различните стандарти - те повечето са си немски, и маслото е немско (маслото мисля е евтиния бранш на една по-голяма марка масла, не помня коя); дали не значи това, че има "шушу-мушу" на фашистка земя... Не знам защо е 9лв, но както казвам "по-добре евтино оригинално, отколкото скъпо менте" . Интересно, че сайтът им е на английски, немски и... руски, разбира се :D А има ли смисъл да се замислям за масло с молибден (дали моторът ще възкръсне, или ще умре преждевременно, или нищо няма да стане)? Повече ми допада Класическото .И друго - 3.3 литра без или с маслен филтър (0.3литра), т.е. общо 3.3 литра или 3.6 литра? Така или иначе, ще взема 4 литра, да има да доливам :D Редактирано 8 март 2013 от Арх. Пътко Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 8 март 2013 Сподели Публикувано 8 март 2013 Колега, благодаря за мигновената и компетентна информация. Обаче аз много от масла не разбирам (нито от вискозитет). Това, което разбрах, е че за моята кола става . API SG е по-стария стандарт и всяко предлагано масло отговаря на него, API SM е по-новия стандарт, и маслото, което отговаря на него, е над 15лв/литър - по тази логика предложеното от мен масло е менте? За вискозитета - "чувал" съм, че 10w40 е най-подходящият за стара кола над 200к км; нещо като универсален вискозитет. Затова се насочвам към него, а и сега съм с такова масло. То, че е на мин, на мин е, но понеже изпуска по малко . Относно коя цифра какво значи - има достатъчно инфо, мога да го прочета. По-скоро питането ми беше за впечатления като марка масла. Относно цената - не знам защо е евтино, но ми харесва именно това . За малко над 17лв и доста под 17лв не мога да си позволя масло, по-скоро се въртя около 10-етака За различните стандарти - те повечето са си немски, и маслото е немско (маслото мисля е евтиния бранш на една по-голяма марка масла, не помня коя); дали не значи това, че има "шушу-мушу" на фашистка земя... Не знам защо е 9лв, но както казвам "по-добре евтино оригинално, отколкото скъпо менте" . Интересно, че сайтът им е на английски, немски и... руски, разбира се :D А има ли смисъл да се замислям за масло с молибден (дали моторът ще възкръсне, или ще умре преждевременно, или нищо няма да стане)? Повече ми допада Класическото .И друго - 3.3 литра без или с маслен филтър (0.3литра), т.е. общо 3.3 литра или 3.6 литра? Така или иначе, ще взема 4 литра, да има да доливам :D Не съм казал че е менте. Споделих мнение, че изключително високите стандарти които притежава би трябвало да вдигнат цената. Все пак това са много високи изисквания, които маслото трябва да покрие, респективно по-причистено базово масло + внимателно подбрани присадки. А че стандартите са повече немски е съвпадение ;) Основното изискване е остарял към днешна дата бензинов стандарт по американския петролен институт API в комбинация от друга американска класификация на съюза на американските инженери SAE. Отделно маслото притежава и европейски стандарти по ACEA и на 4-то място някои високи фирмени стандарти (главно за немски двигатели). Но можеше и да има и по PSA (Peugeot/Citroen), по Renault, Fiat, GM и т.н. Както се вижда от заводските препоръки, в тях не може да се намери информация до еди колко си километра с такова масло, след това с друго (молибден или не и т.н.). Основните фактори са да е мин API SG + позволен вискозитетен клас SAE 5W40 / 10W40 и т.н. Няма масло на пазара, колкото и куча марка да е то, да не надвишава изискванията. Стига да не е последно поколение двигател, изискванията за масла към двигателите са такива с 10-15, че и 20г назад смазочни норми. Вземи пример с колта ти. Произвежда се до 2004г, а изисква смазочни качества от края на 80-те. От тук каквото и масло да намериш (от масовите на пазара), няма начин да не стане. Рядкост са маслата 10W40 да са с толкова насъскани стандарти, затова възкликнах. Фирмите предпочитат да създават новотехнологични продукти примерно от SAE 5W40 имащо същите и по-горни стандарти, отколкото да избузват класическото 10W40. Защото понякога става така, че цената й (на 10W40) е малко по-висока от по-горен масло 5W40 със същите стандарти. А везните накланят от където и да се погледне към SAE 5W40 при равни други условия. Не винаги обаче SAE 10W40 (познат по слух вискозитетен клас) е полусинтетично масло. Понякога това може да е много висок клас синтетика.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 9 март 2013 Сподели Публикувано 9 март 2013 Съвета ми е да не се занимаваш с тази марка масло.Добре, да кажем, че приемам съвета ти на доверие. Дайте съвети тогава какво масло (марка) да сложа, в рамките на 10лв/литър? Само да не влезем в едни "дъвкани" полемики... Някой казва Мотул, друг казва Репсол, друг Кастрол, пък най-добре е ОЕМ Диамантено . Може и Яко. Мисля да се доверя на колегата svetliof, който каза в общи линии, че моята кола ще върви с кое да е масло (е, все пак западно, не руско ). Снощи четох доста за маслата по другите форуми, и стигнах до следния извод:На мен ми трябва 10в40 универсално масло полусинтетика. Защо не синтетика? Ами защото след време не се лепяла за метала (добавките му се скапвали) - грубо казано. Т.е. ако за колата ми изрично не е казано "синтетика", по-добре да не я карам със синтетика. Пък и на близо 300к км... мисля полусинтетика е добър избор. Вискозитет - може и 5в40, но вече отиваме на по-висок клас масло. Така че, 10в40 полусинтетика мисля, че е най-оптималния избор за мен. И вече стигаме до марката - във форума съм чел "важни са показателите, не марката". Мисля да се доверя на тази максима, макар че (както вече стана ясно от тези няколко поста) се наблюдава и "леко слъгване" в предоставената информация за показатели на маслото.С една дума - просто отивам до близкия магазин и взимам някакво масло, наливам и карам.ПП: Днес видях под колата си локва, колкото човешка длан, масло. Отворих капака и що да видя: целият двигател се лъска - мазен та мазен . Щеката закачи едва на върха си (по-точно 0.5 см под минимума) масло (все още бистричко и мазно). В този ред на мисли - каквото и масло да взема, все тая, важното е да взема :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 9 март 2013 Сподели Публикувано 9 март 2013 ...Дайте съвети тогава какво масло (марка) да сложа, в рамките на 10лв/литър? В този ред на мисли - каквото и масло да взема, все тая, важното е да взема :D Здравей колега. За около 10 лв литъра е много вероятно да намериш масло SAE 10W40 със следните показатели на бутилката. Гледай поне тях минимум да присъстват (цитирам само бензиновите норми): 1. API SL (защита преди и между 2000-2004г) (API SJ/SH - също става, но маслото ще е или много старо произведено и/или по остаряла технология);2. ACEA A3 (ACEA A2 също става - бензинова норма влезнала в сила между 1996-2002г) И да, важното е да сменяш маслото в интервала препоръчан от производителя. В твоя случай и според българските схващания нека да бъде до 10000км/12 месеца (което събитие дойде по-напред). Относно реномираните марки масла изброени по-горе...страхувам се че в този бюджет който си си отпуснал, на някои от тях не ще можеш да вземеш минерално масло SAE 15W40, камо ли полусинтетика SAE 10W40.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mit_slx Публикувано 9 март 2013 Сподели Публикувано 9 март 2013 TOTAL QUARTZ 7000 ACEA 2007 A3/B4 API SL/CF VW 501.01/505.00•MB-Approval 229.1•PSA B71 2294 / B 71 2294 .Днес взех туба от 4л.Продавача естествено ме поизлъга,каза че е произведено в Белгия,но вече в къщи с телефона ,върху бар кода...изписа RO :icon_blush: На тубата изписана дата 13.01. 2013г.Да изкара 4-5к км....за 46лв. 2 филтъра Ashika..да има!по 8лв.Та това масло,става или не?За ....Пътко разбира се.... .Цената се вмества.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 9 март 2013 Сподели Публикувано 9 март 2013 (редакция) Ок. Само малка поправка: TOTAL QUARTZ 7000 ACEA 2007 A3/B4 API SL/CF VW 501.01/505.00 / MB-Approval 229.1 Списъкът за стандарт 229.1 е този- маслото на Тотал си е там, което значи, че маслото отговаря на всички норми и е безопасно за покупка. Което ще ми успокоява психиката всеки път, когато запаля Мицка, че съм инвестирал тези 46лв разумно За бай Манол:В същия стандарт на Бенц видях единствено Mannol TS-5, което е масло за камиони. Хоп, отиваме на страницата им и гледаме как прилежно са си приложили всички документи: ЦЪК (точен линк не мога да дам; цъкате на продукти, двигателя горе, масла за камиони). Като разгледаме и другите им продукти, ще видим, че има масла с приложена документация, има и масла само с писаници и сладкодумно превъзходно обяснение. И все пак - компания, която произвежда всякакви масла, и все пак - руският език присъства. От друг форум четох, че били руснаци, произвеждащи в Германия.Така, извод - маслото Манол е подозрително евтино, въпросът е дали ще получа по-добро качество от "неподозрително" евтините масла? Разгледах в един сайт цените на другите - за 10лв/литър има голям избор, дори се срещат големи марки като БМВ, Тотал, Мобил и ... други подобни В момента съм с масло, което ми наляха в сервиза, където обслужих колата първоначално. Имаха два вида, питаха ме кое искам, аз казах - което сложите, и те сложиха... Цената беше 10 и 12 лв, сложих от 10лв. И сега, ако не ми течеше гарнитурата и помнех кое сложиха, щях да знам дали съм доволен :D. Факт е, че зимата доста тракаше на студен старт, а сега с малко масло, работи по-шумно и нестабилно. ПП: И все пак, да предложа вариант на колегата mit_slx (за следващия път да знае :D):Ето алтернатива на Тотала - Моторно масло MANNOL Classic SAE 10W-40 4 литра SAE 10W-40 API SM/CF ACEA A3/B4 MB 229.3 VW 502.00/505.00 Ужким :D. Еми к'во - има и SM (туй по-добре от SL), има и A3/B4... даже и признато от лидерите по стандартизацията Редактирано 9 март 2013 от Арх. Пътко Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 10 март 2013 Сподели Публикувано 10 март 2013 (редакция) Обикновенно маслата получили одобрение от Мерцедес се намират в списъка, който е достъпен на техния сайт. За MB229.3 списъка е тук: http://bevo.mercedes-benz.com/bevolistenmain.php?navigation_path=bevolisten&blatt=229.3&content_action=show Този производител с точно този продукт не го откривам.Възможно е и да е пропуск, но това е достатъчно за да сме по-внимателни и да проверим информацията преди да си купим такъв продукт. На бутилката има множество стандарти. В зависимост от това дали е платен лиценз за тях, те ще бъдат в една от 2-те графи. Трябва да се прави разлика между спецификация и официално одобрение (последното някои производители го наричат и хомологация). Ако няма платен лиценз, ще бъдат в раздела спецификация (поддържани стандарти). Ако са официално одобрени по съответният стандарт ще присъстват в раздела хомологация и на страницата на производителя ще има доказателство както при МБ. Дали ще се лицензират стандартите, зависи от това дали производителя на масло иска да налива пари (и цената на продукта в крайна сметка ще е висока). Този стандарт MB 229.3 не изисква само и единствено да се лицензира, т.е. може да си покрива нормите. По-горният обаче MB 229.5 се лицензира задължително и ще присъства в табличката на MB в сайта им. Същата аналогия и е с API. Стандарта им може и да се лицензира, т.е. ако е платен лиценз отзад на бутилката ще има поничка (кръгче) и в нея ще пише примерно API SL/CF. Т.е. стандартите приливат спецификация-хомологация в зависимост от това иска ли се от маслото да бъде проверено от съответната лаборатория. Поздрави Редактирано 10 март 2013 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kish Публикувано 22 март 2013 Сподели Публикувано 22 март 2013 Здравейте! Аз пък да ви кажа, преди карах само със скъпо масло. Но от 20 000км насам си взимам евтино Плама Жерина 15W-40 8 лв литъра(туба 5л -32лв) и съм много доволен. Нямам никакъв разход на масло. А на сайта на Плама дават много добри характеристики на това масло, чак да не повярваш. Доволен съм от него и не мисля да го сменям за сега. :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 22 март 2013 Сподели Публикувано 22 март 2013 А на сайта на Плама дават много добри характеристики на това масло, чак да не повярваш. Няма как да е друго яче. Това масло е няколко години (8-13) по-напред като смазочни норми спрямо това което се е изисквало към края на 90-те. Но не мисли че минаваш много тънко. Ние сме в Европа а тук и се очаква маслата да отговарят и на европейски норми. Това масло няма. Да, по случайност е подходящо за твоя Мицку, но е голо като пушка погледнато от друг ъгъл (или за друга марка кола).Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cerwin Публикувано 12 юли 2013 Сподели Публикувано 12 юли 2013 Аз карам с v300 competition (то е 15w50 троино естерно) Вече към 35000 километра само с такова си карам и не се е налагало да доливам или тем подобни. Работната температура е около 130 градуса а на магистрала понякога минава 140 Пробвал съм и 20w60 но зимата трябва да се чака по 10 минути повече да падне налягането на маслото в сръвнение с 15w50 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.