Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Препоръчано мнение

Здравейте! Искам да си внеса автомобил от САЩ, но съм объркан дали колата е акцизна, защото е точно някъде на границата. Става въпрос за Mitsubishi Outlander 2008, 2.4L, na 2000 мили само. Оттам ми подават информация, че колата е 168к.с. по SAE.Сайтът на Митсубиши България дава, че този двигател 2.4L е 170к.с. без да уточнява по DIN или по SAE.

Въпросът е митничарите правят ли разлика между DIN i SAE(защото по DIN колата излиза с акциз, а по SAE e без). Освен това, ако се окаже, че правят разлика между двете- с какъв документ аз мога да докажа, че е 168к.с по SAE - доколкото си спомням на тайтала от Щатите не пише конските сили, а само кубатурата.

 

Освен това бих помолил някои , ако е по-наясно да обясни има ли начин са се спестят мита, данъци и акцизи като се внесе колата и се остави с американските номера. Трябва ли да излиза извън Евросъюза на някакав период- изобщо има ли начин да се спестят всички такси по вноса?

 

Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По DIN и SAE има разлика едото мисля че е мощността само на агрегата, а другото със закачетото му обурудване... това не е толкова важно де. В Хамерика са на SAE а в Европа на DIN, тук можеш да ги конвертираш единиците за мощност както и да си сметнеш ДДС, акциз и т.н.

Ако не пише мощността в талона на колата в КАТ като я регистрираш те я гледат по VIN, така че провери VIN-a и виж с каква мощност е. Акцизна ще е ако е над 120KW по DIN.

А за карането с американски, немски и т.н. номера и на мен ми е интересно къде е килипира, като плащаш данъци и застраховки на друга д-ва а там цените са лудница. Аз не случайно карам с БГ номер в UK, но не бих карал с UK номер в БГ. Може Ванката да сподели какви пари му излиза да я кара неговата принцеса с унгарски номер.

П.С. Даже и акцизна да ти излезне колата не е болка за умиране защото 6 месеца от първата регистрация или до 6000км. пробег колата се води нова и ставките са много по ниски! Трябва да минеш технотест за светлини и друго не знам дали има. Нека и другите колеги да кажт които са вкарвали кола от Хамериканско. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По DIN и SAE има разлика едото мисля че е мощността само на агрегата, а другото със закачетото му обурудване... това не е толкова важно де. В Хамерика са на SAE а в Европа на DIN, тук можеш да ги конвертираш единиците за мощност както и да си сметнеш ДДС, акциз и т.н.

Ако не пише мощността в талона на колата в КАТ като я регистрираш те я гледат по VIN, така че провери VIN-a и виж с каква мощност е. Акцизна ще е ако е над 120KW по DIN.

А за карането с американски, немски и т.н. номера и на мен ми е интересно къде е килипира, като плащаш данъци и застраховки на друга д-ва а там цените са лудница. Аз не случайно карам с БГ номер в UK, но не бих карал с UK номер в БГ. Може Ванката да сподели какви пари му излиза да я кара неговата принцеса с унгарски номер.

П.С. Даже и акцизна да ти излезне колата не е болка за умиране защото 6 месеца от първата регистрация или до 6000км. пробег колата се води нова и ставките са много по ниски! Трябва да минеш технотест за светлини и друго не знам дали има. Нека и другите колеги да кажт които са вкарвали кола от Хамериканско. :icon_thumbup:

 

Благодаря за инфото. VINа го имам. Има ли сайт , на който можеш да разбереш по VINa, колко конски сили или киловата ти е колата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А за да не питаш кой е Ванката, ето го и него...... http://vbox7.com/play:124a525d ...На живо.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бай Марине, аз този мач съм го гледал :D , но ми е интересно защо го правят хората като например за моя Галант ми искат в UK около 1500 паунда застраховка на година (ГО), а ако колата ми е акцизна бих предпочел да си платя акциза и да карам с БГ номер, отколкото да ме цакат всяка година маса пари за застраховки и данъци които са в пъти по-високи от БГ, а и акциза оставя висящ и все някога трябва да се плати. А и много бие на очи кола с чудж номер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_n_oops: Най важното според мен е че колата няма гранция в Европа и не се внасят части............

Заслужава ли си разликата в цената ????????????????????????? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_n_oops: Най важното според мен е че колата няма гранция в Европа и не се внасят части............

Заслужава ли си разликата в цената ????????????????????????? :icon_hmm:

 

Outlandera от САЩ мисля е същия като в Европа с изключение на маската отпред.

Намират се коли на 2-3 хиляди мили на цена под 20 хиляди долара. Ако колата няма акциз, с всички разходи по транспорта и обмитяване излиза под 40 хиляди лева. Тук цената на еквивалентен модел е 58 хиляди лева.

Струва си- ако ти се занимава с поръчка, транспорт, ходене до пристанище Варна-запад да освобождаваш контейнера, технотест какъвто трябва.

Обаче не се купува на лизинг, а парите се дават накуп като я купуваш. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че само едната маска е разликата м/у европейски и американския модел, провери го по-обстойно, също виж и как стой въпроса за частите, поръчка-доставка-цени.

Ако си решил да го взимаш не би трябвало да те притеснява акциза, все пак колата се води нова и акциза ще ти легне към 1000лв.

Айде чакаме снимки :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_box: Например свършват ти накладките няма откъде да ги купиш и си ги порчваш от USA???????????? OK!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Между другото това е доста интересна тема! Иво, дай малко повече инфо, за да не отварям друга, относно съвместимостта на частите, че засичам тук в мобилето доста интересни цени и тъкмо бях почнал да се наточвам...... за след година, де! Ама ако всичко трбва да се поръчва от Щатите (при все, че имам човек там, който ще помага) - АМАН

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Знае ли някой, който си е патил да разддуха темата - Outlandera oт USA различава ли се от европейския-става въпрос за резервни части, които рано или късно ще се наложи да се купуват.

Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Знае ли някой, който си е патил да разддуха темата - Outlandera oт USA различава ли се от европейския-става въпрос за резервни части, които рано или късно ще се наложи да се купуват.

Благодаря.

Колега! Ако си си харесал колата, няма какво да питаш тоя оня за съвети, защото ще получиш "хиляда" различни мнения.....Поръчваш си я сядаш и караш......За вноса на части си има начини......Колегата SLX например в една др. тема в момента организира внос на части от шатите......Освен това не може чак всичко да им е различно от Европейските......
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така е, бе, батко, ама ако трябва едни накладки и ремъци да чакаш 3 седмици.........

Хайде, колеги, дайте акъл, че нещо ми се върти и на мен в главата такова.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е много сериозна тая дискусия. Разликите са повече от предната маска, но общите части са около 80% По някаква странна причина накладките и дисковете на почти всички коли, за които съм се интересувал са различни в САЩ и Европа за еднакви модели. Намерете отнякъде два ВИН-а на един европейски и на САЩ и ще стане ясна картинката. Вносът на автомобил от САЩ е изгоден, определено. Иначе ето акцизните ставки за употребявани и в ал. 2 за нови.

Акцизната ставка за употребяваните автомобили е, както следва:

1. за автомобили с мощност на двигателя над 120 kW до 150 kW по системата DIN - 35 лв. за 1 kW;

2. за автомобили с мощност на двигателя над 150 kW по системата DIN - 60 лв. за 1 kW;

3. за автомобили с мощност на двигателя над 126 kW до 157,5 kW по системата SAE - 33,33 лв. за 1 kW;

4. за автомобили с мощност на двигателя над 157,5 kW по системата SAE - 57,14 лв. за 1 kW.

(2) Акцизната ставка за новите автомобили е:

1. седемстотин лева + 90 лв. за 1 kW за разликата над 120 kW по системата DIN;

2. седемстотин лева + 85,71 лв. за 1 kW за разликата над 126 kW по системата SAE.

Колата несъмнено е акзизна, защото границата е на 163 к.с, еквивалента на 120 киловата. С частите по принцип няма съществен проблем, проблемът е в неважащата гаранция и в логистиката. Цените на транспорта се увеличават ежеседмично, но за около 5500 долара може да се наеме 40 футов контейнер, в който ще се съберат спокойно две коли.

Обаче не ми е ясно защо смятате само акзиза, би било редно и ДДС и мито да се добави, като за ваше съжаление основата, на, която се определя митото е цената на колата плюс транспортните разходи. От своя страна ДДС се начислява на цената на колата, увеличена с митото (без транспорта, слава Богу); Отделно имането на добър познат в САЩ не е достачъчно, трябва ви поне приятел :icon_thumbup: защото изисква известно внимание и време да се оформи покупката, транспортините и митнически документи и т.н. Много препоръчително е да се застрахова товара, а и това не е евтино... Единственият начин за намаляване на дължимите данъци и мита е подценяването на фактурната стойност, което беше актуално преди време, но по отношение на нова кола, надали е лесно да убедиш дилъра в САЩ, че искаш да ти напише двойно по-ниска цена :icon_thumbup:

В обобщение: струва си, но си струва, да речем, за една Х6-ца на БМВ, чиято цена в Европа е над 100 000 евро. Иначе си струва за еклипс на 5,6 години, особено от тези, поправени от застрахователите, които са по 3,4 к долари... Обаче това е за препродажба само...

Всъщност всичко е въпрос до мотивация. Билетът и престоят в САЩ са седмица са 2000 лв., Не е невъзможно и да скокне човек до там:)

Относно данъците и застраховките. В САЩ ситуацията е подобна, за аутландъра тамошната гражданска е над 1000 долара годишно, отделно има неголям данък за самата кола. Типична практика на новите търгаши е да се отписва колата от САЩ, но без да се връщат номерата и се кара тук с полуистински документи. Даже наскоро ми предложиха да си купя от Пловдив една хондичка тайп ар, с УСА номера, като сделката щеше да стане в САЩ (аз имам социално-осигурителен номер в САЩ) и колата пак ще си остане със щатски номера в БГ, за да спестим 5000 лв. акциз:) Иначе, ако собствеността ви е законна и изрядна в САЩ, плащате си съвестно застраховката и данъка там, няма пречка да се кара тук. От приемането ни в ЕС не се налага да напускате веднъжна 3 месеца страната, няма вече проблем и със каското на коли с чужди номера... Невъзможни работи няма, както казах, въпрос на мотивация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам приятели, бивше гадже, първа братовчедка, втора братовчедка........ Половината Чикаго са ми познати ;-)

Не идва реч за това, обаче! В мобиле-то има екземпляри, които не са толкова скъпи, а и моето око е друго от американското! Та моята мисъл е тази - покупка оттук. И щом Миро казва, че имат консумативите - ще почна да мисля по-сериозно.

(пък ако мога и паричките да спастря отнякъде :icon_angel: )

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...