aga Публикувано 10 юни 2008 Сподели Публикувано 10 юни 2008 Днес имахме дълъг митинг с GETRAG, това е фирма за механични агрегати за автомобили, с 3 милиона продадени трансмисии годишно. Както си му е реда, преди да стигнем до нашия проект за сензор на ъглова позиция за трансмисия с двоен съединител, беше направена обстойна презентация на фирмата която трая има-няма 5 часа :D Пълен обзор на трансмисиите от 100 до 1000 нютон метра и технологиите, от АТ трансмисия с торк конвертор, през МАТ (Manual Automated Transmission), конвенционална МТ и т.н. Специалитет на фирмата е технологията Powershift, адаптивно сменяща шифт патърна според стила на каране - нещо което е реализирано като алгоритъм (който е независим от механичната имплементация) преди повече от 15 години с технологията INVEX на Мицубиши. Тенденцията през близките години е двойният съединител напълно да измести всички други видове дори в баничарки като Форд Кънект. Позиционирането на зъбните предавки става с електродвигатели. Риск анализът е показал че Парк позицията трябва да остане изцяло механична. Като приятна изненада за мен беше постоянното споменаване на Мицубиши като партньор в техните разработки, по-специално става дума за автоматичната трансмисията на Мицубиши Колт и Смарт Фор-фор, която е изцяло Made in Germany. Новата им гама трансмисии ще бъде за първи път в моделите на Рено, които са известни с охотното си използване на нови недоказани концепции (нещо като тест платформа, затова са известни като Рендета). Имат сериозен развоен център в Братислава. Изобщо източна европа се оформя като развоен център за автомобилни агрегати, защото в Унгария се проектират кормилните системи на ThyssenKrupp за БМВ и Форд, там се произвежда изцяло Ауди ТТ. В Румъния Сименс-Континентал имат голям развоен център за електронни модули. Кога и в България ще има подобни инвестиции (освен Мелексис)? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gig Публикувано 13 юни 2008 Сподели Публикувано 13 юни 2008 Освен Мелексис в България са и Johnson Controls (JCI) със софтуерен развоен център (в момента м/у 400 и 500 човека). Слава богу още не работят за Мицубиши Но ако си купите догодина BMW 5,6 или 7-ма серия и "телевизора" му не свети като хората да знаете, че и аз имам малък принос. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 13 юни 2008 Автор Сподели Публикувано 13 юни 2008 Освен Мелексис в България са и Johnson Controls (JCI) със софтуерен развоен център (в момента м/у 400 и 500 човека). Слава богу още не работят за Мицубиши Но ако си купите догодина BMW 5,6 или 7-ма серия и "телевизора" му не свети като хората да знаете, че и аз имам малък принос. Вярно, забравих за JCI. При вас нали има една Тони? С нея сме колеги от ТУ. Нали главно дашборд и инфотейнмънт, тестове? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gig Публикувано 13 юни 2008 Сподели Публикувано 13 юни 2008 Аз бях там в периода 12.2005 - 10.2006 г. Тони-та има и то не една. Сещам се за Антония Лаврова. Има и боди контролери, но таблата и дисплеите са най-много. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 13 юни 2008 Автор Сподели Публикувано 13 юни 2008 Аз бях там в периода 12.2005 - 10.2006 г. Тони-та има и то не една. Сещам се за Антония Лаврова. Има и боди контролери, но таблата и дисплеите са най-много. Преди да се омъжи беше Антоанета Антова, но и забравих новата фамилия. Даваше ми лекции :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.