biskata Публикувано 12 март Сподели Публикувано 12 март (редакция) Зравейте,колеги.Става въпрос за Лансер 10 1.8 MIVEC 2010г.От скоро забелязвам ,при нормално загряла кола,при по-дълго спускане по наклон на 5-та предавка без газ индикаторът за температуа в таблото пада с едно деление.Мисля,че до сега не беше така.Какъв може да е проблемът? Редактирано 12 март от biskata Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sunnyboy115 Публикувано 12 март Сподели Публикувано 12 март Карай си колата и не се притеснявай, при дълго спускане и ниска температура е нормално да спадне стрелката на термометъра защото двигателя не гори гориво от което да се отделя топлина. 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
biskata Публикувано 14 март Автор Сподели Публикувано 14 март Благодаря колега. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
biskata Публикувано 14 март Автор Сподели Публикувано 14 март Ще бъда благодарен и за други мнения по казуса. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
George_B Публикувано 14 март Сподели Публикувано 14 март (редакция) Според мен - не е нормално ! Тоест, на загрял мотор - стрелката за температурата на таблото -> трябва да "кове" на определено място, и НЕ МЪРДА - при каквито и да е условия ! Дали ще спускате - на неутрална, или на скорост, дали ускорявате - вентилаторите (охл. радиатор и ако има климатик - те компенсират.). Температурни датчици (диагностика-какво вижда ЕКУ-то), термостат... Този, за стрелката на таблото - не е "отговорен"/важен за смесообразуването. Успех ! Редактирано 14 март от George_B Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 3 април Сподели Публикувано 3 април Как може да се притеснявате, че ви пада температурата на мотора... притеснявайте се ако ви се покачва над работната температура! Съвсем нормално е при описаната ситуация мотора да се охлажда. При движение по инерция моторът работи като помпа за въздух. Гориво не се впръсква, единствено се компресира въздух в цилиндрите, който допълнително охлажда мотора. Отделно въздушния поток обдухващ радиатора охлажда. Не му бери грижа нормално е. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
George_B Публикувано 5 април Сподели Публикувано 5 април (редакция) На 3/12/2024 at 2:47 PM , biskata написа: ...От скоро забелязвам ,при нормално загряла кола,при по-дълго спускане по наклон на 5-та предавка без газ индикаторът за температуа в таблото пада с едно деление.Мисля,че до сега не беше така.Какъв може да е проблемът? На 4/3/2024 at 10:40 PM , LiX написа: Как може да се притеснявате, че ви пада температурата на мотора... притеснявайте се ако ви се покачва над работната температура! Съвсем нормално е при описаната ситуация мотора да се охлажда. При движение по инерция моторът работи като помпа за въздух. Гориво не се впръсква, единствено се компресира въздух в цилиндрите, който допълнително охлажда мотора. Отделно въздушния поток обдухващ радиатора охлажда. Не му бери грижа нормално е. LiX, уверен ли си ? Термостатът - за какво е ? ... Датчиците за охл. течност/радиатор/перки... ? За красота ?... ... Отделно въздушния поток обдухващ радиатора охлажда... ...Донякъде, зависи от скоростта, също и колко е замърсен радиатора... Преценяйте си !... Форумът не е това, което беше преди време ! Изумен съм... ... Редактирано 5 април от George_B Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 5 април Сподели Публикувано 5 април преди 1 час, George_B написа: LiX, уверен ли си ? Термостатът - за какво е ? ... Датчиците за охл. течност/радиатор/перки... ? За красота ?... ... Отделно въздушния поток обдухващ радиатора охлажда... ...Донякъде, зависи от скоростта, също и колко е замърсен радиатора... Преценяйте си !... Форумът не е това, което беше преди време ! Изумен съм... ... О да, уверен съм Термостатът е прост механичен клапан, не го намесвай. Датчици за радиатор и перки няма Има за температура на охладителната течност. Перките започват да духат според параметрите в една таблица е ECU-то, в която присъстват скоростта, температурата и условие дали работи климатика. Лично съм настройвал бившето ми Evo X да пуска перките 6-7 градуса по-рано от заводските параметки. Пак казвам, охлаждането на мотора при каране по инерция е съвсем нормално. За едно си прав, форумът не е както беше преди 15 г. Направо е замрял, както и марката Мицубиши между другото. 2 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.