Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Повреда на климатроника?


Препоръчано мнение

:mitsu-smiley: Здравейте приятели на диамантите!!! От днес и аз съм един от вас :icon_thumbup: Преди една година си купих Мицубиши Каризма 1.8 GDI-1999г. и съм супер доволен-направо си мисля ,че ги излъгах всички в КАТ те си мислят че регистрират кола,а тя си е жив самолет бе... :icon_rock: Да обаче тази зима в мъглите и студа ми спретна едно номерче и сега се чудя какво да правя.Един ден си отидох на работа с парно,а вечерта си тръгнах на студено.Нещо отказа топлото. Закарах я на един приятел, той я направи за момента да духа само на топло,а сега трябва да измисля къде да я карам пак за да ми я оправят да си работи и в двата режима. Сега като я пусна да духа студено и нещо под таблото почва яко да щрака. Някой да знае някой спец в Пловдив по климатрониците и разбира се да не ми реже главата до кръста с цена. Благодаря предварително на тези които могат да ми помогнат. :mitsu-smiley: :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега, и ти имаш май моя проблем изразяващ се в следното - моторчето ти, което работи за смяна на режима топло/студено (контролира клапата) е отказало да работи или по-точно е превъртяло и е излезло от регулаж, в следствие на което клапата отива или на позиция студено или на топло и блокира на това положение. Трябва да отидеш да ти изрегулират моторчето и да го върнат в начален режим. :mitsu-smiley:

Препоръчвам ти да посетиш Ратола Пловдив и да ти замерят климатроника и моторчето, работещо на клапата за топло/студено.

post-1415-1204671585_thumb.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега, и ти имаш май моя проблем изразяващ се в следното - моторчето ти, което работи за смяна на режима топло/студено (контролира клапата) е отказало да работи или по-точно е превъртяло и е излезло от регулаж, в следствие на което клапата отива или на позиция студено или на топло и блокира на това положение. Трябва да отидеш да ти изрегулират моторчето и да го върнат в начален режим. :mitsu-smiley:

Препоръчвам ти да посетиш Ратола Пловдив и да ти замерят климатроника и моторчето, работещо на клапата за топло/студено.

post-1415-1204671585_thumb.jpg

 

 

Много благодаря Viper!!! Ще направя това, което ме посъветва и после ще дам пресконференция тук :icon_thumbup: . Да си жив и здрав!!! Благодаря!!! :icon_thumbup:

Редакция: Никога повече не пиши само с главни букви!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам един въпрос относно климатроника...защо когато дам на контакт, започва едно досадно щракане за няколко секунди (около 20тина) и след това спира.. От какво може да се получава това!! Това щракане се появява само когато се постопли времето, сега през зимата не ми е правила така, но напоследък като взеха да се качват температурите започна да щрака... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

имам един въпрос относно климатроника...защо когато дам на контакт започва едно досадно щтракане за няколко секунди (около 20тина) и след това спира..от какво може да се получава това!! това щтракане се появява само когато се постопли времето сега през зимата не ми е правила така,..но напоследък като взеха да се качват температурите започна да щтрака... :icon_hmm:

И при мен се получва същото щракане и се чудя от какво е. При мен когато купих колата системета беше празна и си мислех че е от това, ама като я напълних не спря това щракане. Мисля че е от някакво моторче за клапите за въздуха, но не съм сигурен. Някой ако знае какъв е проблема да сподели.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щракането мисля, че идва от моторчето за контрол достъпа на въздуха вътре/вънка (отвън или затворен в купето) - звука наподобява едно малко щракане и вакумно затваряне. До колкото знам при старт на двигателя се позиционира на зададената позоция, мисля че ако колата се изгаси и моторчето е позиционирано да влиза от вън въздух, то то се затваря и това щракане идва от там. Незнам как работи самото моторче, при какви външни и вътрешни температури се затваря и отваря при изключване/включване на контакт :icon_hmm:

 

P.S. На горната картинка е означено моторчето с номер - 86317D, картинката е климатроник и управление на Галант '97 и нагоре, незнам дали съотвества като на Каризмата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам климатик и това щракане си го имам, както аз така и всяка кола с GDI двигател. Просто като дадете на контакт колата се подготвя за запалване, докарва там нещо си до положение, в което да запали. Аз винаги давам на контакт и чакам да свърши - после паля!

 

За по-подробна информация мисля, че трябва да се включи Милен, той ми го обясни, но беше отдавна!

Не се косете няма и нищо на колата. :D

P/s: На blistera каризмата GDI ли е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес ми казаха, че изглежда на машинката която движи клапите зъбците може да са заоблили и затова се получава това щракане. Не съм сигурен затова, май трябва да се отвори таблото и да се разбере точно какво има.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 11 месеца ...

Нека и аз се включа с пресни впечатления :icon_blush: .Моята кола дойде с неработещо моторче на клапата за външен и вътрешен въздух.Същият щтракащ звук както при колегите.Онзи ден обаче ми спря моторчето на клапата за регулиране на топъл/студен въздух и така с един колега разглобихме таблото(в Carisma Workshop manual-a има схемичка ,на която горе-долу са обяснени стъпките за стигане до моторчетата)В пластмасовата кутийка на моторчето има три зъбни предавки.И при двете моторчета един зъб от едно и също колелце беше счупен.Значи това колелце се върти според моя преценка около 90 градуса или 1/4 просто го нагласих,така че счупения зъб да не се зацепва при въртенето и вече всичко е наред.Проблема е какво ще стане ако счупи пак зъбче,но да се надявам,че няма да е в близките 2-3 години.Дано да съм полезен с тази информация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То и без да е счупено си щрака, когато е на позицията, при която има ток на климатроника и прозорците, но не е на контакт - нещо позиционира, или се шашка за няколко секунди. Ако много щрака може да има нещо счупено. Иначе при GDI цъка нещо отпред под капака, сигурно дига налягането в горивната система, нека разбирачите да обяснят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...
Нека и аз се включа с пресни впечатления :icon_blush: .Моята кола дойде с неработещо моторче на клапата за външен и вътрешен въздух.Същият щтракащ звук както при колегите.Онзи ден обаче ми спря моторчето на клапата за регулиране на топъл/студен въздух и така с един колега разглобихме таблото(в Carisma Workshop manual-a има схемичка ,на която горе-долу са обяснени стъпките за стигане до моторчетата)В пластмасовата кутийка на моторчето има три зъбни предавки.И при двете моторчета един зъб от едно и също колелце беше счупен.Значи това колелце се върти според моя преценка около 90 градуса или 1/4 просто го нагласих,така че счупения зъб да не се зацепва при въртенето и вече всичко е наред.Проблема е какво ще стане ако счупи пак зъбче,но да се надявам,че няма да е в близките 2-3 години.Дано да съм полезен с тази информация.

На това колело(силно казано)защото така кат гледам е някаде една трета от колело,ако ства въпос за него(най долното,към платката)обърнете внимание на контакта между него и платката.И при мен имаше счупен зъб (на средното колело)завъртих го но нямаше ефект,след като понатиснах малко контактните пластинина платката и зъпчатото колело нещата се оправиха.Каквото и да направите,първо пробвайте преди да затваряте.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...