GoFarAta Публикувано 26 февруари 2022 Сподели Публикувано 26 февруари 2022 След 10тина КМ каране по гората спря да включва на скорост. Замириса странно на съединител май. Беше тясно нагорнище по пътя и после връщах на задна около километър или три... Добре, че мина човек с Нисан 4x4 и ме дръпна - Благодаря му! Педалът на съединителя не стои долу, но е доста по - мек на натиск. Преди това си отделяше нормално, малко над средата на хода на педала. Скоростите са SuperSelect ръчна, колата е 2.0 GDI бензин. Дали е съединителен диск за смяна? Кардан? Възможно ли е да са съединителни цилиндри - главен и роб (master / slave)? Какво може да е? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P.Penchev Публикувано 27 февруари 2022 Сподели Публикувано 27 февруари 2022 Здравей колега,свали скоростната кутия ,свали феродовия и притискателният диск и ще ти се изясни ситуацията! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GoFarAta Публикувано 27 февруари 2022 Автор Сподели Публикувано 27 февруари 2022 Здравей и благодаря за отговора! А по- лесен начин няма ли за диагностика? Може ли да е скъсан кабел на съединителя или помпа? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GoFarAta Публикувано 27 февруари 2022 Автор Сподели Публикувано 27 февруари 2022 Всъщност май се случи след като превключих от 2H - 4H на изкачването. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 27 февруари 2022 Сподели Публикувано 27 февруари 2022 ....има малка вероятност да е помпата или изпълнителния механизъм на съединителя ,т.е. изпуснала е хидравликата...... 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GoFarAta Публикувано 27 февруари 2022 Автор Сподели Публикувано 27 февруари 2022 преди 3 часа, DJ Tymbi написа: ....има малка вероятност да е помпата или изпълнителния механизъм на съединителя ,т.е. изпуснала е хидравликата...... Благодаря за отговора! Как мога да проверя помпата и изпълнителния механизъм на съединителя на улицата? Трябва ли да се вдигне на крик или може и отгоре с отворен капак? Или да ги купя тези части и първо тях да сменя, ако може на улицата? Ако трябва ще вдигна на крик и сложа на стойки колата, и ще махна някоя гума, ако така се сменят? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GoFarAta Публикувано 27 февруари 2022 Автор Сподели Публикувано 27 февруари 2022 Горната помпа главен цилиндър го проверих под капака откъм съединителя и е пълен. На капачката пише NABCO. Как да проверя долната помпа/ цилиндър и има ли смисъл? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GoFarAta Публикувано 27 февруари 2022 Автор Сподели Публикувано 27 февруари 2022 Ето снимка на горния главен цилиндър на съединителя (горна помпа) - пълен е и не е от него. https://ibb.co/4NtzRY1 Поставям линк, защото снимката не се побира във форума. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
George_B Публикувано 27 февруари 2022 Сподели Публикувано 27 февруари 2022 Гофарата, Тая снимка нищо не значи, също и, че казанчето на горната помпа е пълно... Махнете капачката и вижте течността - трябва да е бистра, без утайки по дъното" Ако е мътна/черна, или има черни утайки по дъното - някоя от помпите е заминала. Разглобяват се (помпите - горна и долна), и се проверяват - "огледалото" (цилиндричната повърхност), и уплътненията. Принципно, първо си "заминава" долната помпа (изпълнитения цилиндър, дето DJ Tumbi е писал по-горе, къса се гумения маншон, влиза влага и мизерия, цилиндърчето корозира, съответно язви по "огледалото", износени уплътнители...) Успех ! 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GoFarAta Публикувано 27 февруари 2022 Автор Сподели Публикувано 27 февруари 2022 Благодаря за отговора @George_B ! Мътна е течността, но не съм разглобил още горната помпа за проверка на дъното й. Кое е ""огледалото" / "(цилиндричната повърхност)" и как изглежда? - може ли термин и на английски да търся в Google? Или "огледалото" е вътрешността на цилиндричните помпи на съединителя? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GoFarAta Публикувано 27 февруари 2022 Автор Сподели Публикувано 27 февруари 2022 Достатъчно ли е някоя от двете помпи да е развалена и да не включва на никоя предавка? Дори като стартирам колата с ключ на първа и не тръгва, както някои писаха, че може да тръгне без съединител на "междинна скорост" или нещо подобно (форум на Рено). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 27 февруари 2022 Сподели Публикувано 27 февруари 2022 За тази цел трябва да проверите следното: преди да запалите колата, опитайте да включите скоростите на загасен мотор.... ако влизат нормално, опитайте се да запалите мотора на 1 ва предавка и натиснат съединител,....при завъртане на стартера, ако колата тръгва при натиснат съединител педала,значи някоя помпа е фира и трябва да се ремонтира.... 1 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GoFarAta Публикувано 1 март 2022 Автор Сподели Публикувано 1 март 2022 Не тръгна с натиснат съединител. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GoFarAta Публикувано 1 март 2022 Автор Сподели Публикувано 1 март 2022 Изобщо все едно съединителят е откачен и не може да превключи на никоя предавка. Долната помпа на съединителя изглежда здрава отвън и няма течове. Горната също. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GoFarAta Публикувано 1 март 2022 Автор Сподели Публикувано 1 март 2022 (редакция) Иначе отпреди си мига оранжевата лампа LOCK на таблото за среден диференциал, дори и лоста да е на 4H - първа позиция, където трябва да светят само двете задни гуми само за задно предаване в зелено. https://ibb.co/J3dB3V1 Редактирано 1 март 2022 от GoFarAta Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GoFarAta Публикувано 5 март 2022 Автор Сподели Публикувано 5 март 2022 (редакция) Един автомонтьор погледна и каза, че е за смяна на съединител, щом не тръгва на скорост. Къде и колко ще ми струва смяната? Някой знае ли? Редактирано 5 март 2022 от GoFarAta Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GoFarAta Публикувано 27 март 2022 Автор Сподели Публикувано 27 март 2022 Смених съединителя и се оправи. Може да се заключи темата. Благодаря на всички! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.