Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Светнаха ми 2 лампи?


milenjs

Препоръчано мнение

Преди малко ходих до едно приятелче, на отиване ОК, прибирам се и ми направи впечатление че светят 2 лампи - тази за ниско ново на маслото и тази за зареждане на акумулатора :( Вярно малко мокро беше по пътя но... паркирах я пред вкъщи, проверих маслото след 20мин. - нивото почти до макс. Запалих, лампите си светят, угасих, след 2-3 минути проверих пак нивото на маслото като си мислех че няма да се хване на щеката - пак си е почти на макс. А динамото очевидно не си работи - преди това при работещ двигател на празен ход при включването на "дълги" усещах как за момент мотора се натоварва, сега няма реакция.

Някакви идеи? Възможно ли е два проблема едновременно? Динамото не ме плаши - ще си го отремонтирам, маслото трябваше да сменя след 2000 км., не съм доливал.

Въобще странна работа, това Вагонче не е като нормалните - лампата за ниско ниво на маслото ми свети под датчика за температурата, там по книжка е индикатора за прегряване при дизелови двигатели :icon_crying: Нямам лампа Check Endgine, тази за налягане на маслото е по-наляво, лудница!

Утре ще го разхвърлям по сериозно но всяка помощ с мнение ще ми дойде супер :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След оглед сутринта установих следното - наистина не зарежда динамото. Връзките са ОК, възбуждане има но ток не дава. Предполагам че и проблема с другата лампа ми е от това - акумулатора е паднал до 11.8В и най-вероятно не сработва правилно.

За динамото предполагам че са четки, не съм го свалил още (като гледам доста работи трябва да се свалят предисамия генератор). Някой знае ли от къде да си намеря, евентуално с какво са заменяеми. На Колт-а съм ги сменял с Жигулски, пасваха точно но тука не знам а не ми се стои без автомобил...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След оглед сутринта установих следното - наистина не зарежда динамото. Връзките са ОК, възбуждане има но ток не дава. Предполагам че и проблема с другата лампа ми е от това - акумулатора е паднал до 11.8В и най-вероятно не сработва правилно.

За динамото предполагам че са четки, не съм го свалил още (като гледам доста работи трябва да се свалят предисамия генератор). Някой знае ли от къде да си намеря, евентуално с какво са заменяеми. На Колт-а съм ги сменял с Жигулски, пасваха точно но тука не знам а не ми се стои без автомобил...

По принцип така не може да се каже, защото не зависи от колата, а от производителя на алтернатора............може и жигулски да станат ,но едва ли.......ако не станат с нищо налично, четките се преправят и готово............но дали са четки???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хмм дефекта не прилича на четки. Повече ми прилича на загуба на маса някъде. Твърде вероятно е да има и дефект някъде по веригите към таблото с уредите. А тези две лампи на таблото една до друга ли са?? Виж сега не съм много убеден при твоита кола как е , но при болшинството системата е така направена:През сигналната лампа се взима сигнал за възбудителната намотка (по вярно е да се каже управляващ сигнал за релето), т.е. като подадеш на контакт се случва следното нещо: на единия полюс на лампата ти идват +12в от АСС, на другия извод (след съпротивлението на крушката) се подава сигнал към релето за зареждане. Когато завъртиш и запалиш генератора почва да зарежда и потенциалната разлика става 0в, тогава крушката гасне.(затова на някои автомобили като им изгори крушката на таблото, генератора не зарежда). А сега си представи че по някакъв начин са дали на късо двете лампи (за генератора и за маслото)тогава товара (и пада на напрежението) към генератора става двоино и пак няма да зарежда. :icon_blush:

Пак казвам не съм убеден че при теб системата е същата, но все пак дано да съм помогнал с нещо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хмм дефекта не прилича на четки. Повече ми прилича на загуба на маса някъде. Твърде вероятно е да има и дефект някъде по веригите към таблото с уредите. А тези две лампи на таблото една до друга ли са?? Виж сега не съм много убеден при твоита кола как е , но при болшинството системата е така направена:През сигналната лампа се взима сигнал за възбудителната намотка (по вярно е да се каже управляващ сигнал за релето), т.е. като подадеш на контакт се случва следното нещо: на единия полюс на лампата ти идват +12в от АСС, на другия извод (след съпротивлението на крушката) се подава сигнал към релето за зареждане. Когато завъртиш и запалиш генератора почва да зарежда и потенциалната разлика става 0в, тогава крушката гасне.(затова на някои автомобили като им изгори крушката на таблото, генератора не зарежда). А сега си представи че по някакъв начин са дали на късо двете лампи (за генератора и за маслото)тогава товара (и пада на напрежението) към генератора става двоино и пак няма да зарежда. :icon_blush:

Пак казвам не съм убеден че при теб системата е същата, но все пак дано да съм помогнал с нещо.

И аз мислех че е така ,но не бях сигурен........... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се че всички грешим. Днес нямаше накъде - акумулатора вече съвсем падна и трябваше да се вземат мерки. Свалихме динамото - четките са добре, ротор, статор, диоди също. Съмнения - към реле регулатора. Консултация с колегата Милен - също. Викам си - последно да се изпробват последно датчиците за ниво на маслото и лампата за зареждане. Докато разбера напрово ме побъркаха тези 2 кабела.

Какво се оказа - има връзка между двата. И наистина като се замисли човек е логично - при работещ двигател не трябва да се мери нивото на маслото защото не е в картера, а ако сигнала за работещ двигател се взема (както се оказа) от това дали работи динамото работата е ясна.

Повредата - реле регулатора вграден в динамото. Блокче с 6 извода, залято. До момента съм го модифицирал така - блока махнат, едната четка на маса, другата на извода на динамота, 3-те малки диода от статора на другия извода за да ги използвам за сигнализацията. Утре следва да монтирам реле регулатор от ладичка, малко срам за марката ама...

Дано съм помогнал на някой с подобен проблем - да се знае че ако не работи динамото свети и лампата за ниско ниво на маслото!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...