milenjs Публикувано 6 октомври 2007 Сподели Публикувано 6 октомври 2007 Преди малко ходих до едно приятелче, на отиване ОК, прибирам се и ми направи впечатление че светят 2 лампи - тази за ниско ново на маслото и тази за зареждане на акумулатора :( Вярно малко мокро беше по пътя но... паркирах я пред вкъщи, проверих маслото след 20мин. - нивото почти до макс. Запалих, лампите си светят, угасих, след 2-3 минути проверих пак нивото на маслото като си мислех че няма да се хване на щеката - пак си е почти на макс. А динамото очевидно не си работи - преди това при работещ двигател на празен ход при включването на "дълги" усещах как за момент мотора се натоварва, сега няма реакция.Някакви идеи? Възможно ли е два проблема едновременно? Динамото не ме плаши - ще си го отремонтирам, маслото трябваше да сменя след 2000 км., не съм доливал.Въобще странна работа, това Вагонче не е като нормалните - лампата за ниско ниво на маслото ми свети под датчика за температурата, там по книжка е индикатора за прегряване при дизелови двигатели :icon_crying: Нямам лампа Check Endgine, тази за налягане на маслото е по-наляво, лудница!Утре ще го разхвърлям по сериозно но всяка помощ с мнение ще ми дойде супер :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 7 октомври 2007 Автор Сподели Публикувано 7 октомври 2007 След оглед сутринта установих следното - наистина не зарежда динамото. Връзките са ОК, възбуждане има но ток не дава. Предполагам че и проблема с другата лампа ми е от това - акумулатора е паднал до 11.8В и най-вероятно не сработва правилно.За динамото предполагам че са четки, не съм го свалил още (като гледам доста работи трябва да се свалят предисамия генератор). Някой знае ли от къде да си намеря, евентуално с какво са заменяеми. На Колт-а съм ги сменял с Жигулски, пасваха точно но тука не знам а не ми се стои без автомобил... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 7 октомври 2007 Сподели Публикувано 7 октомври 2007 След оглед сутринта установих следното - наистина не зарежда динамото. Връзките са ОК, възбуждане има но ток не дава. Предполагам че и проблема с другата лампа ми е от това - акумулатора е паднал до 11.8В и най-вероятно не сработва правилно.За динамото предполагам че са четки, не съм го свалил още (като гледам доста работи трябва да се свалят предисамия генератор). Някой знае ли от къде да си намеря, евентуално с какво са заменяеми. На Колт-а съм ги сменял с Жигулски, пасваха точно но тука не знам а не ми се стои без автомобил...По принцип така не може да се каже, защото не зависи от колата, а от производителя на алтернатора............може и жигулски да станат ,но едва ли.......ако не станат с нищо налично, четките се преправят и готово............но дали са четки??? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 7 октомври 2007 Сподели Публикувано 7 октомври 2007 Хмм дефекта не прилича на четки. Повече ми прилича на загуба на маса някъде. Твърде вероятно е да има и дефект някъде по веригите към таблото с уредите. А тези две лампи на таблото една до друга ли са?? Виж сега не съм много убеден при твоита кола как е , но при болшинството системата е така направена:През сигналната лампа се взима сигнал за възбудителната намотка (по вярно е да се каже управляващ сигнал за релето), т.е. като подадеш на контакт се случва следното нещо: на единия полюс на лампата ти идват +12в от АСС, на другия извод (след съпротивлението на крушката) се подава сигнал към релето за зареждане. Когато завъртиш и запалиш генератора почва да зарежда и потенциалната разлика става 0в, тогава крушката гасне.(затова на някои автомобили като им изгори крушката на таблото, генератора не зарежда). А сега си представи че по някакъв начин са дали на късо двете лампи (за генератора и за маслото)тогава товара (и пада на напрежението) към генератора става двоино и пак няма да зарежда. :icon_blush: Пак казвам не съм убеден че при теб системата е същата, но все пак дано да съм помогнал с нещо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 7 октомври 2007 Сподели Публикувано 7 октомври 2007 Хмм дефекта не прилича на четки. Повече ми прилича на загуба на маса някъде. Твърде вероятно е да има и дефект някъде по веригите към таблото с уредите. А тези две лампи на таблото една до друга ли са?? Виж сега не съм много убеден при твоита кола как е , но при болшинството системата е така направена:През сигналната лампа се взима сигнал за възбудителната намотка (по вярно е да се каже управляващ сигнал за релето), т.е. като подадеш на контакт се случва следното нещо: на единия полюс на лампата ти идват +12в от АСС, на другия извод (след съпротивлението на крушката) се подава сигнал към релето за зареждане. Когато завъртиш и запалиш генератора почва да зарежда и потенциалната разлика става 0в, тогава крушката гасне.(затова на някои автомобили като им изгори крушката на таблото, генератора не зарежда). А сега си представи че по някакъв начин са дали на късо двете лампи (за генератора и за маслото)тогава товара (и пада на напрежението) към генератора става двоино и пак няма да зарежда. :icon_blush: Пак казвам не съм убеден че при теб системата е същата, но все пак дано да съм помогнал с нещо.И аз мислех че е така ,но не бях сигурен........... :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 12 октомври 2007 Автор Сподели Публикувано 12 октомври 2007 Оказа се че всички грешим. Днес нямаше накъде - акумулатора вече съвсем падна и трябваше да се вземат мерки. Свалихме динамото - четките са добре, ротор, статор, диоди също. Съмнения - към реле регулатора. Консултация с колегата Милен - също. Викам си - последно да се изпробват последно датчиците за ниво на маслото и лампата за зареждане. Докато разбера напрово ме побъркаха тези 2 кабела.Какво се оказа - има връзка между двата. И наистина като се замисли човек е логично - при работещ двигател не трябва да се мери нивото на маслото защото не е в картера, а ако сигнала за работещ двигател се взема (както се оказа) от това дали работи динамото работата е ясна.Повредата - реле регулатора вграден в динамото. Блокче с 6 извода, залято. До момента съм го модифицирал така - блока махнат, едната четка на маса, другата на извода на динамота, 3-те малки диода от статора на другия извода за да ги използвам за сигнализацията. Утре следва да монтирам реле регулатор от ладичка, малко срам за марката ама...Дано съм помогнал на някой с подобен проблем - да се знае че ако не работи динамото свети и лампата за ниско ниво на маслото! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 15 октомври 2007 Сподели Публикувано 15 октомври 2007 milenjs при мен е по абсолютно същия начин, работи перфектно ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.