Borizanov Публикувано 24 септември 2007 Сподели Публикувано 24 септември 2007 Днес с мои приятели спорихме трябва ли, нетрябва ли, ако трябва то при какви обороти на двигателя, да се чува "свистене" или "свирене" от турбината. Бих искал да разбера и какво мислите по въпроса? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 24 септември 2007 Сподели Публикувано 24 септември 2007 Аз имам две Митсубиши-та с турбодизелови двигатели и не чувам нищо, нито свистене, нито свирене. Предполагам, че не е нормално да се чува какъвто и да е звук от турбината. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Borizanov Публикувано 25 септември 2007 Автор Сподели Публикувано 25 септември 2007 А защо тогава на по-новите товарни камини едва ли не се чува само свистенето на турбината (/те)??? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 26 септември 2007 Сподели Публикувано 26 септември 2007 Днес с мои приятели спорихме трябва ли, нетрябва ли, ако трябва то при какви обороти на двигателя, да се чува "свистене" или "свирене" от турбината. Бих искал да разбера и какво мислите по въпроса?Свисте не едно , а свирене е друго...........нормално е при изправна турбина и някакви обороти да свисти ,свистенето се получава от въздуха който преминава с висока скорост през студения охлюв на турбото............освен това свистене има и когато въздуха минава през интеркулера.......получава се тогава ,когато турбината създаде достатъчно високо налягане на въздуха, обикновенно това става от 2500 до 5000 об./мин. на мотора, а при по новите модели и системи на турботата и под 1800 об./мин. Това са оборотите на кол. вал на мотора, а не об. на турбината- при тези обороти на кол. вал турбото се развърта от 15 000 до 80 -100 000 об. /мин. Има някои турбини на :mitsu-smiley: които се развъртат до 300 000 об. мин. :icon_doh: При тези обороти и това налягане е нормално да свисти въздуха...........Това е все едно да се качиш да поживееш малко на 15-я етаж на някоя сграда при силен вятър навън...........Друго е свирене- при това положение може да има проблем турбината,свирене се появява ако не лагерува оста й както трябва, наред с свиренето трябва да се определи дали има и дрънене с висока честота.........тогава е кофти , защото някоя от турбинките се удря в стените ........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 27 септември 2007 Сподели Публикувано 27 септември 2007 ... Има някои турбини на :mitsu-smiley: които се развъртат до 300 000 об. мин. :icon_doh: При тези обороти и това налягане е нормално да свисти въздуха...................... DJ-ка какви лагери се използват при тези обороти...?Въздушни? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 27 септември 2007 Сподели Публикувано 27 септември 2007 Може би са нещо което лагерува в масло? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 27 септември 2007 Сподели Публикувано 27 септември 2007 DJ-ка какви лагери се използват при тези обороти...?Въздушни?Не.........лагерите се плъзгат в маслото , аналогично както при лагерите на коляновия вал, представляват черупки от спец. стомана , и м/у тях и вала влиза масло под налягане........затова и към турбините има и маслена магистрала, към която отива маслото.............в много от случаите към турбината идва и водна магистрала, която да я охлажда........с други думи може да има две магистрали, водна и маслена, в този случай магистралите са разположени една над друга,по този начин се постига по ефикасно охлаждане на турбината.......Тези турбини, които се въртят до 300 000 об. /мин. се охлаждат по спец. начин и специални течности/газове..........там освен магистралите,турбината е "обута" в кожух, и вътре се пуска азот или някакъв друг газ охлаждащ..........Не сте ли виждали понякога ч е в ралитата понякога отпред под бронята ,там къде е интеркулера замръзва ,въпреки че е лято.............точно това е азот, който охлажда интеркулера с цел макс. свиване и изстудяване на въздуха, който преди това е минал и нагнетен от турбината.......... :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 27 септември 2007 Сподели Публикувано 27 септември 2007 Днес с мои приятели спорихме трябва ли, нетрябва ли, ако трябва то при какви обороти на двигателя, да се чува "свистене" или "свирене" от турбината. Бих искал да разбера и какво мислите по въпроса?Вчера забравих да напиша още нещо.............в повечето случаи по въздуховодите има специални доп. съдове,които служат за резониране и успокоители.........с други думи точно те намаляват свистенето на въздуха....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Borizanov Публикувано 27 септември 2007 Автор Сподели Публикувано 27 септември 2007 Никакво стържене няма. Тва свистене се появи след като ми проби гарнитурата м/у турбината и изпускателните тръби. А тоя клапан който е захванат за всмукателните тръби и има вилка до турбото, той какво и как всъщност регулира, че един колега докато го видя какво прави - "ми връткам си тука тия гайки" .... може ли от разцентроването на тази вилка да се получава това свистене? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 27 септември 2007 Сподели Публикувано 27 септември 2007 Никакво стържене няма. Тва свистене се появи след като ми проби гарнитурата м/у турбината и изпускателните тръби. А тоя клапан който е захванат за всмукателните тръби и има вилка до турбото, той какво и как всъщност регулира, че един колега докато го видя какво прави - "ми връткам си тука тия гайки" .... може ли от разцентроването на тази вилка да се получава това свистене?Абсолютно е възможно, тъй като клапана вече е разцентрован, да не задържа налягането от турбината ( което по принцип е 0.7 бара ) и от там да "издиша"............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 27 септември 2007 Сподели Публикувано 27 септември 2007 Сега се сетих, че всеки турбо мотор си има предпазен клапан срещу свръхналягане. Ако турбината вдигне по-високо налягане от допустимото, този клапан се отваря и изпуска излишния въздух с цел предпазване на двигателя от свръхпълнене. Та точно този клапан свисти, когато изпуска въздух. Ако твоя майстор е натегнал байпасния клапан на турбото (този, който регулира каква част от изгорелите газове да минат през турбината и каква част да излязат направо през ауспуха), твърде вероятно е от това да се задейства предпазния клапан и да ти свисти от там. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.