Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Звук от турбината?


Препоръчано мнение

Днес с мои приятели спорихме трябва ли, нетрябва ли, ако трябва то при какви обороти на двигателя, да се чува "свистене" или "свирене" от турбината. Бих искал да разбера и какво мислите по въпроса?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам две Митсубиши-та с турбодизелови двигатели и не чувам нищо, нито свистене, нито свирене. Предполагам, че не е нормално да се чува какъвто и да е звук от турбината.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес с мои приятели спорихме трябва ли, нетрябва ли, ако трябва то при какви обороти на двигателя, да се чува "свистене" или "свирене" от турбината. Бих искал да разбера и какво мислите по въпроса?

Свисте не едно , а свирене е друго...........нормално е при изправна турбина и някакви обороти да свисти ,свистенето се получава от въздуха който преминава с висока скорост през студения охлюв на турбото............освен това свистене има и когато въздуха минава през интеркулера.......получава се тогава ,когато турбината създаде достатъчно високо налягане на въздуха, обикновенно това става от 2500 до 5000 об./мин. на мотора, а при по новите модели и системи на турботата и под 1800 об./мин. Това са оборотите на кол. вал на мотора, а не об. на турбината- при тези обороти на кол. вал турбото се развърта от 15 000 до 80 -100 000 об. /мин. Има някои турбини на :mitsu-smiley: които се развъртат до 300 000 об. мин. :icon_doh: При тези обороти и това налягане е нормално да свисти въздуха...........Това е все едно да се качиш да поживееш малко на 15-я етаж на някоя сграда при силен вятър навън...........

Друго е свирене- при това положение може да има проблем турбината,свирене се появява ако не лагерува оста й както трябва, наред с свиренето трябва да се определи дали има и дрънене с висока честота.........тогава е кофти , защото някоя от турбинките се удря в стените ...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... Има някои турбини на :mitsu-smiley: които се развъртат до 300 000 об. мин. :icon_doh: При тези обороти и това налягане е нормално да свисти въздуха......................

 

 

DJ-ка какви лагери се използват при тези обороти...?

Въздушни?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ-ка какви лагери се използват при тези обороти...?

Въздушни?

Не.........лагерите се плъзгат в маслото , аналогично както при лагерите на коляновия вал, представляват черупки от спец. стомана , и м/у тях и вала влиза масло под налягане........затова и към турбините има и маслена магистрала, към която отива маслото.............в много от случаите към турбината идва и водна магистрала, която да я охлажда........с други думи може да има две магистрали, водна и маслена, в този случай магистралите са разположени една над друга,по този начин се постига по ефикасно охлаждане на турбината.......

Тези турбини, които се въртят до 300 000 об. /мин. се охлаждат по спец. начин и специални течности/газове..........там освен магистралите,турбината е "обута" в кожух, и вътре се пуска азот или някакъв друг газ охлаждащ..........Не сте ли виждали понякога ч е в ралитата понякога отпред под бронята ,там къде е интеркулера замръзва ,въпреки че е лято.............точно това е азот, който охлажда интеркулера с цел макс. свиване и изстудяване на въздуха, който преди това е минал и нагнетен от турбината.......... :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес с мои приятели спорихме трябва ли, нетрябва ли, ако трябва то при какви обороти на двигателя, да се чува "свистене" или "свирене" от турбината. Бих искал да разбера и какво мислите по въпроса?

Вчера забравих да напиша още нещо.............в повечето случаи по въздуховодите има специални доп. съдове,които служат за резониране и успокоители.........с други думи точно те намаляват свистенето на въздуха.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никакво стържене няма. Тва свистене се появи след като ми проби гарнитурата м/у турбината и изпускателните тръби. А тоя клапан който е захванат за всмукателните тръби и има вилка до турбото, той какво и как всъщност регулира, че един колега докато го видя какво прави - "ми връткам си тука тия гайки" .... може ли от разцентроването на тази вилка да се получава това свистене?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никакво стържене няма. Тва свистене се появи след като ми проби гарнитурата м/у турбината и изпускателните тръби. А тоя клапан който е захванат за всмукателните тръби и има вилка до турбото, той какво и как всъщност регулира, че един колега докато го видя какво прави - "ми връткам си тука тия гайки" .... може ли от разцентроването на тази вилка да се получава това свистене?

Абсолютно е възможно, тъй като клапана вече е разцентрован, да не задържа налягането от турбината ( което по принцип е 0.7 бара ) и от там да "издиша"............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега се сетих, че всеки турбо мотор си има предпазен клапан срещу свръхналягане. Ако турбината вдигне по-високо налягане от допустимото, този клапан се отваря и изпуска излишния въздух с цел предпазване на двигателя от свръхпълнене. Та точно този клапан свисти, когато изпуска въздух. Ако твоя майстор е натегнал байпасния клапан на турбото (този, който регулира каква част от изгорелите газове да минат през турбината и каква част да излязат направо през ауспуха), твърде вероятно е от това да се задейства предпазния клапан и да ти свисти от там.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...