Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

По-бързо подгряване на дизелов двигател - идеи ?


Препоръчано мнение

Дойде студеното време и започна страданията с дизела, от към време да загрее и да ме стопли.

Та търся идеи, какво може да се направи по-въпроса. Новите премиуми си имат инверторен климатик, който веднага духва топлина в купето. Отделно си имат печки за подгряване на охлаждащия кръг.

Не смятам да си слагам печка, на Ebespaecher или на Webasto.

 

Питам за някакви хитринки, които може би ми убягват.

 

Съседа ми, пали, застопорява двигателя на 3000 оборота за 5 минути и тогава се качва в колата. Но това е селска история.

 

Въпросът е, че карам 8 км сутрин и то все по нанадолно, та колата какато е сега 2 градуса над нулата и след тези 8 км не е стоплила, а парното едва тръгва.

 

Термостата и е ОК. Като тръгна на обратно по нанагорното стопля по-бързо, но пак не е както с бензинка за 4 пъти по-малко време.

 

С електрическите духалки тип сешоар не става, а бушоните гърмят за норматив, така че и това не е решение.

 

Накрая ще излезе, че селския номер е най-ефикасен ....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Джипа си стопля що годе бързо,е има ел.нагревател в парното и топли супер.

Сравнявам го със Ситроен ХМ 3.0 бензин-при поставен на 27гр. климатроник в Ситроена е приятно топло и така през целия път,но не бих казал ,че първоначално стопля по бързо от джипа.В джипа само първоначално на 27гр. после трябва да го намалиш на около 20-21 защото става като в пещ,в ХМа си е ни топло,ни студено,а бе става.

Специалистите казват,че най бързо загрява мотор в движение с малко натоварване,палиш,минута-две на място(колкото да се съвземе мотра и без форсажи естествено) и тръгваш полека,без да го рязкаш-така най бързо стопля по мои наблюдения.

Иначе за да ти духа топло през зимата климатика нали знаеш-обръщаш клемите на акумулатораhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пускай директно от акуто два по дебели кабела през 40А предпазител и с духалката щом си толкова зиморничев :)

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....в казармата се палеше един леген с нафта и парцал и се буташе под картера на Урала..... :D Може да пробваш и ти на твоята ...... :icon_thumbup: :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....в казармата се палеше един леген с нафта и парцал и се буташе под картера на Урала..... :D Може да пробваш и ти на твоята ...... :icon_thumbup: :D
... чувал съм, че в Коми изобщо не гасяха двигателите... чч

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... чувал съм, че в Коми изобщо не гасяха двигателите... чч

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

 

И един дневален с нож кат на Сандокан да реже водните съединения,ако изгасне мАтора!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....в казармата се палеше един леген с нафта и парцал и се буташе под картера на Урала..... :D Може да пробваш и ти на твоята ...... :icon_thumbup: :D

 

Урала е само чугун и стомана. Моя е 1/3 пластмаса.

 

Имам познати в Монреал имат нова корола. Поръчана е с електрическо подгряване. Въпреки, че седи в гараж, цяла нощ е включена в тока. Сутринта пали и тръгва парно и двигателя е топъл. Предишната им без тази екстра със седмици не можеха да я ползват, като стане под 20 градуса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

днес на празен ход за 6 минути със скорост 14 км в час температурт от 9 гр стогна 30гр. Мисля, че за нашите ширини едно подгряване на седалките е достатъчно.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има достатъчно фирми, които предлагат такъв електрически подгрев за доста видове автомобили.Така, че ако има условия...

Иначе моето камионче загрява до степен климатроника да засили вентилатора (вероятно около 40 гр. на водата) след 2 минути на място и после бавно движение около километър. Това при -3 навън.

Редактирано от Delyan.Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чета по разни форуми, че като се пусне климатроника и температурата е на макс, това влияе на по-бързо загряване. Може би ако има допълнителен електрически подгрев на охладителната течност. Това моят Лансер едва ли го има.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При дизелите на ПСА малките мотори са с ел.подгрев на антифриза,а големите с ел.нагревател 1 кВ в кожуха на парното.

Започва да духа топло доста преди да загрее мотора,но зависи колко бързо от външната температура.

Това не спомага за по бързо загряване на самия двигател.

Климатика го пускам зимата само ако се запотят стъклата,за по бързо загряване не съм.

То има логика в това единствено,че се натоварва мотора и оттам да загрее по бързо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...