TRiStaN Публикувано 10 октомври 2020 Сподели Публикувано 10 октомври 2020 Здравейте колеги,Става въпрос за Спейс Стар 1,6 2001г. 268 000км. Пали на бензин, карам я на газ. Появи се странен казус при стартиране. До сега двигателя почти винаги при завъртане на ключа правеше 2-3 оборота и бръм - след това стартираше. От няколко месеца обаче започна да пали "от четвърт оборот", като повечето пъти няма "бръм" а нестабилно ниски такива обороти за 1 сек и ако не загасне, до 2-3 сек се вдигат и се нормализират. Карам я всекидневно, сменям масло два пъти годишно. Някой ден може да дойде зима и у нас и искам да нямам този недостатък. Подскажете моля, от опит или от знание, как да отстраня проблема? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bateto Публикувано 10 октомври 2020 Сподели Публикувано 10 октомври 2020 Колега,кабели и свещи сменял ли си? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TRiStaN Публикувано 10 октомври 2020 Автор Сподели Публикувано 10 октомври 2020 Да. Лятото ги сменях. Карах няколко дни в София на 3-4 цилиндъра. Една от свещите беше пробила. Първо смених кабелите за свещите, после едната бобина и накрая свещите ... то се оказа пък свещ. Личеше и. Въпроса с паленето е от преди това. От миналата зима някъде. Просто аха завърташ ключа и тя вече започва да пали. Ама веднъж успешно, веднъж не. Много нетипично за тоз модел - вече над 10 години я карам. Много ми е любопитно от какво е. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 октомври 2020 Сподели Публикувано 10 октомври 2020 Да. Лятото ги сменях. Карах няколко дни в София на 3-4 цилиндъра. Една от свещите беше пробила. Първо смених кабелите за свещите, после едната бобина и накрая свещите ... то се оказа пък свещ. Личеше и. Въпроса с паленето е от преди това. От миналата зима някъде. Просто аха завърташ ключа и тя вече започва да пали. Ама веднъж успешно, веднъж не. Много нетипично за тоз модел - вече над 10 години я карам. Много ми е любопитно от какво е......позапушени бензинови дюзи имаш....пробвай като за начало добавка за бензин за почистване на горивната система да сипеш в бензина и да я караш така за 6-7 дни само на бензин...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TRiStaN Публикувано 11 октомври 2020 Автор Сподели Публикувано 11 октомври 2020 .....позапушени бензинови дюзи имаш....пробвай като за начало добавка за бензин за почистване на горивната система да сипеш в бензина и да я караш така за 6-7 дни само на бензин...... Мдам. Ами време им е. Понякога след студено палене отзад излизат едни сиви пушеци за 5-10 сек и после се изчистват, все едно, че нищо не е имало ... Това съм го засякъл ден, два след дълго пътуване на газ (400-500км за ден). Ама не можех с нищо да го свържа. Веднага ще опитам дали добавка ще помогне достатъчно ... Благодаря Пламка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Angel Hristozov Публикувано 13 февруари 2021 Сподели Публикувано 13 февруари 2021 Здравейте , имам подобен проблем като колегата по горе.Колата е Спейс Стар 2004 г. 1.3/16V 86 коня DG1A.Проблема се изразява в това че колата пали и моментално гасне.Ако успея да я изфорсирам и напомпя газта няколко пъти след трето-четвърто запалване успява да си задържи обороти и после няма проблем.Прави го и на студен и на загрял мотор.Моля за съвеет къде да гледам и какви проверки да направя.По професия съм монтьор ,но в оторизиран сервиз за камиони и леките коли са ми малко трудни за диагностициране. Мерси предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 13 февруари 2021 Сподели Публикувано 13 февруари 2021 Проверете си горивната рейка и по-точно регулатора за горивно налягане - би трябвало да е в ляво на рейката. Както DJ-я е написал, може да е има позапушен бензинов инжектор ако колата се кара предимно на газ. От личен опит мога да ви кажа че трябва да се профилактират когато колата се използва повече на газ. Най-добре да се свалят и почистят на стенд. Уверете се че са ви изправни кабели, свещи, бобина и всичко останало по запалителната система. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Angel Hristozov Публикувано 13 февруари 2021 Сподели Публикувано 13 февруари 2021 Проверете си горивната рейка и по-точно регулатора за горивно налягане - би трябвало да е в ляво на рейката. Както DJ-я е написал, може да е има позапушен бензинов инжектор ако колата се кара предимно на газ. От личен опит мога да ви кажа че трябва да се профилактират когато колата се използва повече на газ. Най-добре да се свалят и почистят на стенд. Уверете се че са ви изправни кабели, свещи, бобина и всичко останало по запалителната система.Мерси за бързия отговор .Ще ги проверя.Друго забравих да споделя закачах я с китайско делфи тъй като проблема не го прави всеки път забелязах нещо интересно когато не иска да запали показваше 61 % положение на дроселовата клапа ,тя е механична с жило за подаване нагаз но видях че има позиционен сензор възможно ли е ако забива този сензор да лъже стъпковото моторче то да не отваря при празен ход и да гаси колата ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 13 февруари 2021 Сподели Публикувано 13 февруари 2021 Мерси за бързия отговор .Ще ги проверя.Друго забравих да споделя закачах я с китайско делфи тъй като проблема не го прави всеки път забелязах нещо интересно когато не иска да запали показваше 61 % положение на дроселовата клапа ,тя е механична с жило за подаване нагаз но видях че има позиционен сензор възможно ли е ако забива този сензор да лъже стъпковото моторче то да не отваря при празен ход и да гаси колата ? Възможно е. Сходен проблем на друга кола, успях да отстраня с директна смяна на целия дросел с такъв втора ръка. Тъй като след смяна на стъпковия мотор с уж нов , не успя и 5000км. да мине и реших да сменя целия дросел, поне да се знае че е с оригинални части. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Angel Hristozov Публикувано 13 февруари 2021 Сподели Публикувано 13 февруари 2021 Възможно е. Сходен проблем на друга кола, успях да отстраня с директна смяна на целия дросел с такъв втора ръка. Тъй като след смяна на стъпковия мотор с уж нов , не успя и 5000км. да мине и реших да сменя целия дросел, поне да се знае че е с оригинални части.Добре , той няма да е милиони 20-30 лв.Ще пробвам и ще върна обратна информация ако има подобрение, за колегите да не си чукат главите и те като мен сега .Пак голямо мерси за бързия отговор и приятна вечер! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 13 февруари 2021 Сподели Публикувано 13 февруари 2021 Здравейте , имам подобен проблем като колегата по горе.Колата е Спейс Стар 2004 г. 1.3/16V 86 коня DG1A.Проблема се изразява в това че колата пали и моментално гасне.Ако успея да я изфорсирам и напомпя газта няколко пъти след трето-четвърто запалване успява да си задържи обороти и после няма проблем.Прави го и на студен и на загрял мотор.Моля за съвеет къде да гледам и какви проверки да направя.По професия съм монтьор ,но в оторизиран сервиз за камиони и леките коли са ми малко трудни за диагностициране. Мерси предварително.....имате проблем с подкачването на бензина и съответно правенето на налягане в горивната рейка ,която храни инжекторите ,,,,,работното налягане на бензина трябва да е 3-3.5 атм. а максималното при затворена система - около 6 атм.Ако проблема беше от запушени дюзи ,то ефекта и симптомите ще са при студен мотор , трудно палене и като запали ,при рязко подаване на газ, мотора глъхне а понякога и гасне....при студен мотор и потегляне, мотора ще хълца и глъхне, и няма да въри, това с подходящ тестер се гледат живите данни от показанията на импулса на дюзите, от МАФ сензора, от ТПС-а ,от кнок сензора и аванса.....т.е. ако има детонационно горене, най вероятно е от пикаещи дюзи.....Като загрее мотора, всичко се оправя ,или ако минете принудително на газ ,също ще се оправи ..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Angel Hristozov Публикувано 26 февруари 2021 Сподели Публикувано 26 февруари 2021 Колеги,здравейте .На тези който ,се отзоваха голямо Благодаря.Проблема изчезна след като смених акумулатора.Най -верятната причина според мен е ,че при палене волтажа пада под 10 волта(понякога и до 8.2-8.5v) и имобилайзера не разчита данните от ключа.Поразрових се и открих,че под напрежение от 10v Имобилайзера не достига работно напрежение и вероятно той гаси мотора,затова след изфорсиране 4-5 пъти колата си забива на работни обороти и върви без проблем.Също акумулатора беше 86 Аh и според мен е трябвало доста дълго време на генератора да успее да го зареди и затова проблема се задълбочи с падането на температурите .Сега с новия 45 Ah всичко е наред.Поздрави ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.