Премини към съдържание

Удар при смяна на предавки при автоматик


Препоръчано мнение

Здравейте,

Искам да споделя с вас за проблем с автоматика. Карам Галант 2.5 V6, 163hp и от известно време срещам проблем при включване от D към R и обратно. Няма значение дали колата е загряла или не, понякога се усеща един удар, сякаш някой ме блъска по задната броня, а чувството е като лек камшичен удар или като удара, който се получава ако изпуснем педала на съединителя при първа скорост на автомобили с ръчна скоростна кутия. Надявам се, че обясних добре проблема :)) Автоматикът иначе няма никакви проблеми със смяната на трансмисиите повреме на движение, прави го плавно и без напрежение. Проблемът е само при D и R в спряло положение, когато правя маневра на паркинг.

Това, което ми направи впечатление е, че винаги и без изключение ударът се получава само ако между превключването от D към R първо съм завъртял волана и след това дам на R. Буквално в секундата, в която лостът премине на R, при вече завъртян волан, се усеща този удар. Ако обаче направя така, че да речем от позиция D дам на R и чак след това завъртя волана, няма удар.

Всичко това е много странно. Получих две различни мнения в два сервиза. В единия ми казаха, че е от хидротрансформатора, който е заминал, но пък колата е перфектна в движение и сменя гладко, което беше причина в другия сервиз да кажат, че не е проблемът в хидротрансформатора. Голяма загадка. Моля ви за мнение, ако някой е имал сходен проблем. Иначе маслото се сменя на всеки 8000 км и колата получава всичко останало заслужено грижи.

Пишете, моля, в случай, че някой има знание и решение на проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Искам да споделя с вас за проблем с автоматика. Карам Галант 2.5 V6, 163hp и от известно време срещам проблем при включване от D към R и обратно. Няма значение дали колата е загряла или не, понякога се усеща един удар, сякаш някой ме блъска по задната броня, а чувството е като лек камшичен удар или като удара, който се получава ако изпуснем педала на съединителя при първа скорост на автомобили с ръчна скоростна кутия. Надявам се, че обясних добре проблема :)) Автоматикът иначе няма никакви проблеми със смяната на трансмисиите повреме на движение, прави го плавно и без напрежение. Проблемът е само при D и R в спряло положение, когато правя маневра на паркинг.

Това, което ми направи впечатление е, че винаги и без изключение ударът се получава само ако между превключването от D към R първо съм завъртял волана и след това дам на R. Буквално в секундата, в която лостът премине на R, при вече завъртян волан, се усеща този удар. Ако обаче направя така, че да речем от позиция D дам на R и чак след това завъртя волана, няма удар.

Всичко това е много странно. Получих две различни мнения в два сервиза. В единия ми казаха, че е от хидротрансформатора, който е заминал, но пък колата е перфектна в движение и сменя гладко, което беше причина в другия сервиз да кажат, че не е проблемът в хидротрансформатора. Голяма загадка. Моля ви за мнение, ако някой е имал сходен проблем. Иначе маслото се сменя на всеки 8000 км и колата получава всичко останало заслужено грижи.

Пишете, моля, в случай, че някой има знание и решение на проблема.

...скоро ще превърти торк конвертора във шлиците и ще останете на пътя....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато въртиш волана, оборотите на двигателя се повишават, ако все още оборотите са високи (не са паднали до оборотите на празен ход) е възможно да се получава този удар, но може да има и други причини.

 

Това с двигателя звучи много правдоподобно. Наистина се съмнявам да е торкът, както е написал DJ, защото в движение Автоматикът сменя трансмисиите безупречно и недоловимо, като чисто нов, а колата е на 16 г.

Ако е двигателят, какво считате, че е конкретно?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това с двигателя звучи много правдоподобно. Наистина се съмнявам да е торкът, както е написал DJ, защото в движение Автоматикът сменя трансмисиите безупречно и недоловимо, като чисто нов, а колата е на 16 г.

Ако е двигателят, какво считате, че е конкретно?

Тампоните на двигателя прегледа ли?

При мен около година преди да превърти торк-а се усещаше хлопване при подаване и отнемане на газта при пъплене(в задръстване). След ремонта на торк-а това изчезна. Удар какъвто описваш не съм имал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тампоните на двигателя прегледа ли?

При мен около година преди да превърти торк-а се усещаше хлопване при подаване и отнемане на газта при пъплене(в задръстване). След ремонта на торк-а това изчезна. Удар какъвто описваш не съм имал.

Ще я закарам да ѝ видят двигателя и специално как е положението с тампоните му. Нямам никакви забележки при подаване на газ дотук. Единствено педалът на газта леко се втвърдява след каране на автопилот, след което понякога при натискане припуква и прищраква самият педал. Друго, по двигателя, което забелязах е веднъж, два пъти на слизане от планина, по път със завои, когато бях минал на ръчни скорости (знаете, че кутията е стептроник) и ползвах двигателя за спирачка, понякога се чуваше ръмжене от двигателя, като от претоварване.

Редактирано от herrscher
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато въртиш волана двигателя повишава оборотите, защото трябва да компенсира натоварването от хидравликата, така че това е нормално и не е необходимо да се търсиш проблем. Относно проблема с автоматика, може да се случва при повишаване на обротите, но е възможно и да има проблем в автоматика.

В момента освен да провериш нивото на маслото в автоматика и състоянието на тампоните на двигателя и скоростната кутия друго мисля, че не може да направиш. Ако имаш проблем с торк-конвертора, така или иначе ще се повреди някога - не мисля, че в момента можеш нещо да направиш. Иначе тези автомобили сравнително често имат проблем с торк-конвертора, особенно след по-голям пробег.

 

Мерси, ще направя нужното за двигателя и ще пиша, щом стане ясно дали това е причината.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Слушой/чети какво е написал Пламен/DJ=

 

Уважавам мнението му! Ще го взема под внимание. Към този момент обаче Автоматикът сменя в движение изключително плавно и безпроблемно! Проблемът идва от маневри на място, при смяна между R и D и определено моментът на завъртането на волана влияе много за това дали ще има удар или не. В нито един случай не е имало удар ако при маневра първо превключва лоста и след това врътна волана. Винаги проблемът идва ако след като дам D след това врътна волана и след това като дам на R, в 5 от 10 случая има удар.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Уважавам мнението му! Ще го взема под внимание. Към този момент обаче Автоматикът сменя в движение изключително плавно и безпроблемно! Проблемът идва от маневри на място, при смяна между R и D и определено моментът на завъртането на волана влияе много за това дали ще има удар или не. В нито един случай не е имало удар ако при маневра първо превключва лоста и след това врътна волана. Винаги проблемът идва ако след като дам D след това врътна волана и след това като дам на R, в 5 от 10 случая има удар.

.....не се инатите, убеждението ви е грешно...винаги има удар при превкл. от Р на Д и обратно ,защото имате вече луфт в шлиците,който при превкл. от Д на Р примерно, този луфт се обира в едната посока,и така се задържа натиска шлици -шлици в едната посока,....след като превкл. от Р на Д(т.е. реверсирате посоката на въртене откъм скоростите,този натиск се обръща в другата посока, и когато имате луфт в шлиците,имате и свободно пространство м/у тях което се "обира" и за това има удар....а факта че го прави по отчетливо при въртене на волана примерно идва от това ,че мотора се товари в този момент и ЕКУ-то му вдига оборотите на пр. ход чрез М.П.Х. а заедно с това и увеличава времето на впръскване в цилиндрите с цел да не изгасне мотора при този товар....това може да стане и при пускане на климатика(мотора се товари от компресора на климатика), пускане на много ел. консуматори едновременно (тогава мотора се товари от алтернатора)....а не само от въртенето на волана....когато мотора е натоварен в този режим, съответно и "обирането " на луфта е по голямо-шумно или там както го разбирате....

Работата на кутията в този случай не се влияе от това че има луфт в шлиците, защото той е чисто механичен проблем и не влияе на вискозо-хидравличния и фрикционния процес на кутията....т.е. кутията си работи нормално, но торка е застрашен от превъртане.....а кога ще превърти , там вече не мога да кажа......

И за да ви стане още по ясно , ще доуточня нещо ....

Профила на шлиците е трапецовиден по дефолт, т.е. оригинално са така, но поради умората на материала, те придобиват "иглен" профил,нещо подобно на тази "рисунка" /-\ -това е норманлия профил , |\ - това е когато имате умора на материала ......

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....не се инатите, убеждението ви е грешно...винаги има удар при превкл. от Р на Д и обратно ,защото имате вече луфт в шлиците,който при превкл. от Д на Р примерно, този луфт се обира в едната посока,и така се задържа натиска шлици -шлици в едната посока,....след като превкл. от Р на Д(т.е. реверсирате посоката на въртене откъм скоростите,този натиск се обръща в другата посока, и когато имате луфт в шлиците,имате и свободно пространство м/у тях което се "обира" и за това има удар....а факта че го прави по отчетливо при въртене на волана примерно идва от това ,че мотора се товари в този момент и ЕКУ-то му вдига оборотите на пр. ход чрез М.П.Х. а заедно с това и увеличава времето на впръскване в цилиндрите с цел да не изгасне мотора при този товар....това може да стане и при пускане на климатика(мотора се товари от компресора на климатика), пускане на много ел. консуматори едновременно (тогава мотора се товари от алтернатора)....а не само от въртенето на волана....когато мотора е натоварен в този режим, съответно и "обирането " на луфта е по голямо-шумно или там както го разбирате....

Работата на кутията в този случай не се влияе от това че има луфт в шлиците, защото той е чисто механичен проблем и не влияе на вискозо-хидравличния и фрикционния процес на кутията....т.е. кутията си работи нормално, но торка е застрашен от превъртане.....а кога ще превърти , там вече не мога да кажа......

И за да ви стане още по ясно , ще доуточня нещо ....

Профила на шлиците е трапецовиден по дефолт, т.е. оригинално са така, но поради умората на материала, те придобиват "иглен" профил,нещо подобно на тази "рисунка" /-\ -това е норманлия профил , |\ - това е когато имате умора на материала ......

 

Благодаря за изчерпателното мнение, Пламен! Мисля, че получих отговор на почти всичките си въпроси и си дадох сметка за някои процеси в колата ми. Ще взема под внимание твоята версия на проблема, защото звучи най-правдоподобно, макар че ми "мирише" на едни 800-900 лева бъркане в джоба за нов торк. Има ли вариант такъв проблем да излезе по-евтино, с рециклиране на торка или да не се надявам според теб?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тампоните на двигателя прегледа ли?

При мен около година преди да превърти торк-а се усещаше хлопване при подаване и отнемане на газта при пъплене(в задръстване). След ремонта на торк-а това изчезна. Удар какъвто описваш не съм имал.

 

Колко пари ти излезе ремонтът на торка?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателното мнение, Пламен! Мисля, че получих отговор на почти всичките си въпроси и си дадох сметка за някои процеси в колата ми. Ще взема под внимание твоята версия на проблема, защото звучи най-правдоподобно, макар че ми "мирише" на едни 800-900 лева бъркане в джоба за нов торк. Има ли вариант такъв проблем да излезе по-евтино, с рециклиране на торка или да не се надявам според теб?

....значи, едно е тук да коментираме различните варианти и приблизително да се установи проблема, друго е да се види на живо и тества....тук във форума няма как да кажа на 100% какъв е проблема, и за това е твърде възможно да има вариант в който да се окаже че не е от торка,например - сменявалили сте скоро предна лагер главина или предно каре? Ако да, твърде възможно е да се окаже че не е стегната гайката на карето (номер 32 е при Галантите)и там да има луфт и него да чувате.....може и други работи да са, примерно тампон на ск. кутия или е скъсан или е разхлабен.....за това ако се предприема нещо, най добре е да се отиде на сервиз ,в който знаят за какво става въпрос....

Иначе ремонта на торк конвертора е около 900-920 лв. всичко - сваляне и качване на ск. кутия, ремонт на торка ,смяна на маслото на кутията и м. филтър ,като тук ще споделя ,че при нас ремонта е замяна на главината с нова на фирмата СОНАКС,а не ремонт на старата с пренарязване на шлиците й....

029216741.jpg?r=0

 

029216744.jpg?r=0

ето вече тук е въпросната главина, на която са превъртели шлиците:

029216747.jpg?r=0

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колко пари ти излезе ремонтът на торка?

Пламен ти е отговорил. При мен имаше и 400лв за пътна помощ за да стигне до него, защото се счупи по средата на нищото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...