Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Здравейте ! Имам проблем с колата ( Outlander 1 2004г 136ps 2000sm3 ) . След както загрее , колата произволно гасне и след това трудно пали. Когато върви не прекъсва, държи си нормални обороти и всичко си е ОК . Пробвах да изключа моторчето за празен ход , но проблема си остана. При изключено моторче държеше високи обороти на топъл двигател- 1200-1300. И на всичко отгоре не записва грешка когато моторчето си е включено. Гасненията са предимно когато е изключена от скорост или когато се преминава от една към друга предавка. В единия случай колата имаше инерция и се опитах да я запаля на скорост , но не се получи. Проблема се появява и на газ и на бензин . Това което ми направи впечатление е , че оборотомера остана неподвижен . За момента съм се ориентирал към датчика на коляновия вал. Някакви други предположения ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко уточнение - само на газ ли прави проблем? И също така, когато изгасне, автоматично ли си прехвърля да пали на бензин, или остава на газ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема се появява и на газ и на бензин. След като изгасне , винаги паленето е на бензин

Дросела чистен ли е?.ТPS как е ?.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дросела чистен ли е?.ТPS как е ?.

 

Мен друго ме съмнява - проблема вероятно е в газовото. Когато газовото ЕКУ е настроено да изключва помпата и дюзите, без да дава грешка на таблото, се получава така, че и другите грешки не се записват - пример: на неработещо/изключено стъпково. Ако можеш, отиди първо на диагностика за газта и би трябвало да хванат проблема.

А като казваш трудно, какво точно имаш предвид - въртиш и припуква, и се мъчи да запали или въртиш 1мин без никакви индикации за запалване и пали изведнъж, все едно нищо не е имало? Последното може да се получи при неизправен клапън на рейката - не задържа налягане и на помпата и трябва повече време да компенсира (същото се получава и при некоректно работеща помпа).

Ако проблема не се окаже в газовата, проверете налягането на горивото.

 

http://pichost.name/images/2019/12/07/789bb8afb1a011eb7907a9729253c959.jpg http://pichost.name/images/2019/12/07/7f166e1031ede724a2604f80b07accc0.jpg

 

Ето едно клипче как се замерва TPS с мултицет. Стойности около 0.6V на затворена клапа и 4.6 до 5V на изцяло отворен дросел.

 

 

Също така, ако не си сменял свещите скоро, го направи. Кабелите едва ли са зоподозрени в твоя случай...

 

И друго, ако на твоя дросел има винт за настройка на оборотите, след като махнеш буксата на стъпковото, можеш да регулираш оборотите от него. (не е най-правилния метод, но приблизително върши работа) На загрял мотор задължително, и с изключени всички консуматори ~850rpm

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дросел и TPS не съм поглеждал . от как я имам колата (9 години ) . Когато изгасне и се пробвам да я запаля- припалва и веднага гасне. Поради това , че при опит да я запаля на скорост , оборотомера ми не реагира се насочих към датчика на коляновия вал ( някаква собствена логика ) . Него го бях сменял преди може би две години . защото го бях счупил без да искам и със залепен датчик карах няколко години. За да се смени иска доста разглобяване и дори сваляне на хидрваличната помпа . За да си спестя тогава труда , го смених със запояване на кабелите долу при самия датчкик. Мисля , че доста добре го направих с термошлаух и добри спойки. Две години никакъв проблем нямаше. Сега до смених без да побългарявам. Вече трети ден няма проблем. Странно ми е , че не е записала грешка но факт. Надявам се да е било от него. Свещи кабели и бобини са сменяни това лято.

Редактирано от naskob
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...