naskob Публикувано 4 декември 2019 Сподели Публикувано 4 декември 2019 Здравейте ! Имам проблем с колата ( Outlander 1 2004г 136ps 2000sm3 ) . След както загрее , колата произволно гасне и след това трудно пали. Когато върви не прекъсва, държи си нормални обороти и всичко си е ОК . Пробвах да изключа моторчето за празен ход , но проблема си остана. При изключено моторче държеше високи обороти на топъл двигател- 1200-1300. И на всичко отгоре не записва грешка когато моторчето си е включено. Гасненията са предимно когато е изключена от скорост или когато се преминава от една към друга предавка. В единия случай колата имаше инерция и се опитах да я запаля на скорост , но не се получи. Проблема се появява и на газ и на бензин . Това което ми направи впечатление е , че оборотомера остана неподвижен . За момента съм се ориентирал към датчика на коляновия вал. Някакви други предположения ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 5 декември 2019 Сподели Публикувано 5 декември 2019 Малко уточнение - само на газ ли прави проблем? И също така, когато изгасне, автоматично ли си прехвърля да пали на бензин, или остава на газ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
naskob Публикувано 5 декември 2019 Автор Сподели Публикувано 5 декември 2019 Проблема се появява и на газ и на бензин. След като изгасне , винаги паленето е на бензин Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
angel1223 Публикувано 6 декември 2019 Сподели Публикувано 6 декември 2019 Проблема се появява и на газ и на бензин. След като изгасне , винаги паленето е на бензинДросела чистен ли е?.ТPS как е ?. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 7 декември 2019 Сподели Публикувано 7 декември 2019 Дросела чистен ли е?.ТPS как е ?. Мен друго ме съмнява - проблема вероятно е в газовото. Когато газовото ЕКУ е настроено да изключва помпата и дюзите, без да дава грешка на таблото, се получава така, че и другите грешки не се записват - пример: на неработещо/изключено стъпково. Ако можеш, отиди първо на диагностика за газта и би трябвало да хванат проблема. А като казваш трудно, какво точно имаш предвид - въртиш и припуква, и се мъчи да запали или въртиш 1мин без никакви индикации за запалване и пали изведнъж, все едно нищо не е имало? Последното може да се получи при неизправен клапън на рейката - не задържа налягане и на помпата и трябва повече време да компенсира (същото се получава и при некоректно работеща помпа). Ако проблема не се окаже в газовата, проверете налягането на горивото. http://pichost.name/images/2019/12/07/789bb8afb1a011eb7907a9729253c959.jpg http://pichost.name/images/2019/12/07/7f166e1031ede724a2604f80b07accc0.jpg Ето едно клипче как се замерва TPS с мултицет. Стойности около 0.6V на затворена клапа и 4.6 до 5V на изцяло отворен дросел. Също така, ако не си сменял свещите скоро, го направи. Кабелите едва ли са зоподозрени в твоя случай... И друго, ако на твоя дросел има винт за настройка на оборотите, след като махнеш буксата на стъпковото, можеш да регулираш оборотите от него. (не е най-правилния метод, но приблизително върши работа) На загрял мотор задължително, и с изключени всички консуматори ~850rpm Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
naskob Публикувано 7 декември 2019 Автор Сподели Публикувано 7 декември 2019 (редакция) Дросел и TPS не съм поглеждал . от как я имам колата (9 години ) . Когато изгасне и се пробвам да я запаля- припалва и веднага гасне. Поради това , че при опит да я запаля на скорост , оборотомера ми не реагира се насочих към датчика на коляновия вал ( някаква собствена логика ) . Него го бях сменял преди може би две години . защото го бях счупил без да искам и със залепен датчик карах няколко години. За да се смени иска доста разглобяване и дори сваляне на хидрваличната помпа . За да си спестя тогава труда , го смених със запояване на кабелите долу при самия датчкик. Мисля , че доста добре го направих с термошлаух и добри спойки. Две години никакъв проблем нямаше. Сега до смених без да побългарявам. Вече трети ден няма проблем. Странно ми е , че не е записала грешка но факт. Надявам се да е било от него. Свещи кабели и бобини са сменяни това лято. Редактирано 7 декември 2019 от naskob Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 9 декември 2019 Сподели Публикувано 9 декември 2019 Идеално, дано да не създава повече проблеми.Поздрави! :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
naskob Публикувано 9 декември 2019 Автор Сподели Публикувано 9 декември 2019 Благодаря на всички ! За момента всичко е ОК ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.