Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Вибрация при дисбаланс на гумите


Препоръчано мнение

Вече няколко пъти ми се случва през годините след въртене на зимни и летни комплекти джанти+гуми (и двата 225/55/R18) да ми правят лош баланс и да има вибрации във волана над 120км/ч (мерси, ДИАНА - явно и за фирми работят некадърно!).

Тъй като трябваше да оставя летните джанти за пребоядисване, преди две седмици ги разкомплектовах като направих същото и със зимните гуми от зимните джанти, с които карах последните месеци. Крайният резултат е летни гуми монтирани на зимните джанти. Тук правя уточнението, че в края на февруари цялото предно окачване беше инспектирано и стегнато (благодарение на DJ Tymbi!) + естествено реглаж. Със зимните джанти + зимните гуми почти всяка седмица от Декември насам пътувам до Бургас и обратно и при никакви скорости не е имало проблеми с вибрации. Веднага след смяната на гумите описана по-горе още при първото извънградско на магистрала тресеше страшно, чак ме беше страх да карам с повече от 120. Тук правя второ уточнение, че със същите гуми + летните джанти цяло лято не съм имал проблем при никакви скорости. Като се върнах в София веднага отидох при друг гумаджия, направихме читав баланс и вчера до Бургас и обратно по Тракия всичко беше перфектно независимо от скоростта (на отиване колата беше пълна до тавана, налягането на 2.4 - на връщане го пуснах до 2.2, защото карах сам). Пиша всичко това детайлно, за да отпаднат всякакви съмнения, че първоизточникът на вибрациите при скорост над 120км/ч е различен от дисбаланса на колелата.

 

Сега, въпросът е следният: в повечето случаи при ускорение вибрациите се усещат значително по-малко. В момента, в който кракът отпусне педала на газта, вибрирането става много по-силно изразено. Да кажем, че в конкретния пример от 100 до 120 при ускорение вибрации няма. Отпусне ли се педалът, воланът започва да вибрира осезаемо. От 120 до 140 вибрациите вече се усещат и при подаване на газ, но отпусне ли се стават още по-силни. От 140 до 160 цялата кола се тресе и отново става още по-зле при отнемане на газта. Чудя се каква е механо-логиката на това - дали се наблюдава при повечето модерни автомобили сходно поведение, когато имаме дисбаланс в колелата и това е нормално, или пък е симптом, че нещо нагоре по веригата не е съвсем точно - очевидно при подаване и отнемане на газта заедно с промяната на позицията на мотора следва и значителна промяна в геометрията (ъгъла) на много от останалите елементи...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Същата работа и на С5 и с летните на Ц Кросъра,но след смяна на гумаджията всичко се оправи.

Просто машината за баланс трябва да се калибрира на определено време,а явно не го правят.

Защото тя се нулира ,но баланса реално не е добър.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колко грама беше дизбаланса.

Смея да твърдя, че небалансирана задна гума не се усеща, предна се усеща във тресене на волана.

Аз трета година въртя летен и зимен комплект без да балансирам и тресене нямам. Сам си ги въртя, колата е на 40к. Небалансирана гума тресе само при критични обороти (скоруст) под тях и над тях не тресе.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами при мен специално на едната гума обърнах внимание и сложи доста по малко от това което свали.

При мен проблема беше веднага след баланс,а не е получен впоследствие.

Три комплекта гуми балансирах на тази машина и при трите едно и също,чак след смяна на гумаджията нещата се оправиха.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То е най-добре след като се балансира и се покара 100-на км. пак да се балансира, ако си състезател де. Иначе с тези модерни машини и циганче с 2 клас ще ги направи като хората.

А за по-голяма вибрация при ускоряване - различни сили се прилагат на гумата, тя си измяна малко геометрията и ако съвпада с дисбаланса се увелечава тресенето. При намаляне - обратното явление.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

^^

 

При мен с ускоряване вибрацията се усеща по-малко, но има логика в това, което казваш. Моето притеснение е да няма нещо друго "хлабаво" по веригата, което да усилва тази вибрация и да я предава още по-осезаемо към волана. Иначе вторият гумаджия каза, че изобщо не са били балансирани правилно - имало е страшно много тежести, а е нямало нужда. И мога да му повярвам, защото сега поведението е перфектно. За втори път го правят този номер в Диана и повече надали ще стъпя там (Околовръстен път на София при Драгалевци) - просто минава през фирма и на мен ми излиза без пари... но предпочитам да не ми излиза и през носа :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...