Премини към съдържание

Вибрация при дисбаланс на гумите


Препоръчано мнение

Вече няколко пъти ми се случва през годините след въртене на зимни и летни комплекти джанти+гуми (и двата 225/55/R18) да ми правят лош баланс и да има вибрации във волана над 120км/ч (мерси, ДИАНА - явно и за фирми работят некадърно!).

Тъй като трябваше да оставя летните джанти за пребоядисване, преди две седмици ги разкомплектовах като направих същото и със зимните гуми от зимните джанти, с които карах последните месеци. Крайният резултат е летни гуми монтирани на зимните джанти. Тук правя уточнението, че в края на февруари цялото предно окачване беше инспектирано и стегнато (благодарение на DJ Tymbi!) + естествено реглаж. Със зимните джанти + зимните гуми почти всяка седмица от Декември насам пътувам до Бургас и обратно и при никакви скорости не е имало проблеми с вибрации. Веднага след смяната на гумите описана по-горе още при първото извънградско на магистрала тресеше страшно, чак ме беше страх да карам с повече от 120. Тук правя второ уточнение, че със същите гуми + летните джанти цяло лято не съм имал проблем при никакви скорости. Като се върнах в София веднага отидох при друг гумаджия, направихме читав баланс и вчера до Бургас и обратно по Тракия всичко беше перфектно независимо от скоростта (на отиване колата беше пълна до тавана, налягането на 2.4 - на връщане го пуснах до 2.2, защото карах сам). Пиша всичко това детайлно, за да отпаднат всякакви съмнения, че първоизточникът на вибрациите при скорост над 120км/ч е различен от дисбаланса на колелата.

 

Сега, въпросът е следният: в повечето случаи при ускорение вибрациите се усещат значително по-малко. В момента, в който кракът отпусне педала на газта, вибрирането става много по-силно изразено. Да кажем, че в конкретния пример от 100 до 120 при ускорение вибрации няма. Отпусне ли се педалът, воланът започва да вибрира осезаемо. От 120 до 140 вибрациите вече се усещат и при подаване на газ, но отпусне ли се стават още по-силни. От 140 до 160 цялата кола се тресе и отново става още по-зле при отнемане на газта. Чудя се каква е механо-логиката на това - дали се наблюдава при повечето модерни автомобили сходно поведение, когато имаме дисбаланс в колелата и това е нормално, или пък е симптом, че нещо нагоре по веригата не е съвсем точно - очевидно при подаване и отнемане на газта заедно с промяната на позицията на мотора следва и значителна промяна в геометрията (ъгъла) на много от останалите елементи...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Същата работа и на С5 и с летните на Ц Кросъра,но след смяна на гумаджията всичко се оправи.

Просто машината за баланс трябва да се калибрира на определено време,а явно не го правят.

Защото тя се нулира ,но баланса реално не е добър.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колко грама беше дизбаланса.

Смея да твърдя, че небалансирана задна гума не се усеща, предна се усеща във тресене на волана.

Аз трета година въртя летен и зимен комплект без да балансирам и тресене нямам. Сам си ги въртя, колата е на 40к. Небалансирана гума тресе само при критични обороти (скоруст) под тях и над тях не тресе.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами при мен специално на едната гума обърнах внимание и сложи доста по малко от това което свали.

При мен проблема беше веднага след баланс,а не е получен впоследствие.

Три комплекта гуми балансирах на тази машина и при трите едно и също,чак след смяна на гумаджията нещата се оправиха.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То е най-добре след като се балансира и се покара 100-на км. пак да се балансира, ако си състезател де. Иначе с тези модерни машини и циганче с 2 клас ще ги направи като хората.

А за по-голяма вибрация при ускоряване - различни сили се прилагат на гумата, тя си измяна малко геометрията и ако съвпада с дисбаланса се увелечава тресенето. При намаляне - обратното явление.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

^^

 

При мен с ускоряване вибрацията се усеща по-малко, но има логика в това, което казваш. Моето притеснение е да няма нещо друго "хлабаво" по веригата, което да усилва тази вибрация и да я предава още по-осезаемо към волана. Иначе вторият гумаджия каза, че изобщо не са били балансирани правилно - имало е страшно много тежести, а е нямало нужда. И мога да му повярвам, защото сега поведението е перфектно. За втори път го правят този номер в Диана и повече надали ще стъпя там (Околовръстен път на София при Драгалевци) - просто минава през фирма и на мен ми излиза без пари... но предпочитам да не ми излиза и през носа :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...