Celeborn Публикувано 21 април 2019 Сподели Публикувано 21 април 2019 Вече няколко пъти ми се случва през годините след въртене на зимни и летни комплекти джанти+гуми (и двата 225/55/R18) да ми правят лош баланс и да има вибрации във волана над 120км/ч (мерси, ДИАНА - явно и за фирми работят некадърно!). Тъй като трябваше да оставя летните джанти за пребоядисване, преди две седмици ги разкомплектовах като направих същото и със зимните гуми от зимните джанти, с които карах последните месеци. Крайният резултат е летни гуми монтирани на зимните джанти. Тук правя уточнението, че в края на февруари цялото предно окачване беше инспектирано и стегнато (благодарение на DJ Tymbi!) + естествено реглаж. Със зимните джанти + зимните гуми почти всяка седмица от Декември насам пътувам до Бургас и обратно и при никакви скорости не е имало проблеми с вибрации. Веднага след смяната на гумите описана по-горе още при първото извънградско на магистрала тресеше страшно, чак ме беше страх да карам с повече от 120. Тук правя второ уточнение, че със същите гуми + летните джанти цяло лято не съм имал проблем при никакви скорости. Като се върнах в София веднага отидох при друг гумаджия, направихме читав баланс и вчера до Бургас и обратно по Тракия всичко беше перфектно независимо от скоростта (на отиване колата беше пълна до тавана, налягането на 2.4 - на връщане го пуснах до 2.2, защото карах сам). Пиша всичко това детайлно, за да отпаднат всякакви съмнения, че първоизточникът на вибрациите при скорост над 120км/ч е различен от дисбаланса на колелата. Сега, въпросът е следният: в повечето случаи при ускорение вибрациите се усещат значително по-малко. В момента, в който кракът отпусне педала на газта, вибрирането става много по-силно изразено. Да кажем, че в конкретния пример от 100 до 120 при ускорение вибрации няма. Отпусне ли се педалът, воланът започва да вибрира осезаемо. От 120 до 140 вибрациите вече се усещат и при подаване на газ, но отпусне ли се стават още по-силни. От 140 до 160 цялата кола се тресе и отново става още по-зле при отнемане на газта. Чудя се каква е механо-логиката на това - дали се наблюдава при повечето модерни автомобили сходно поведение, когато имаме дисбаланс в колелата и това е нормално, или пък е симптом, че нещо нагоре по веригата не е съвсем точно - очевидно при подаване и отнемане на газта заедно с промяната на позицията на мотора следва и значителна промяна в геометрията (ъгъла) на много от останалите елементи... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Даниел Цветков Публикувано 21 април 2019 Сподели Публикувано 21 април 2019 Същата работа и на С5 и с летните на Ц Кросъра,но след смяна на гумаджията всичко се оправи.Просто машината за баланс трябва да се калибрира на определено време,а явно не го правят.Защото тя се нулира ,но баланса реално не е добър. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 21 април 2019 Сподели Публикувано 21 април 2019 Колко грама беше дизбаланса.Смея да твърдя, че небалансирана задна гума не се усеща, предна се усеща във тресене на волана. Аз трета година въртя летен и зимен комплект без да балансирам и тресене нямам. Сам си ги въртя, колата е на 40к. Небалансирана гума тресе само при критични обороти (скоруст) под тях и над тях не тресе. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Даниел Цветков Публикувано 21 април 2019 Сподели Публикувано 21 април 2019 Ами при мен специално на едната гума обърнах внимание и сложи доста по малко от това което свали.При мен проблема беше веднага след баланс,а не е получен впоследствие.Три комплекта гуми балансирах на тази машина и при трите едно и също,чак след смяна на гумаджията нещата се оправиха. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 21 април 2019 Сподели Публикувано 21 април 2019 То е най-добре след като се балансира и се покара 100-на км. пак да се балансира, ако си състезател де. Иначе с тези модерни машини и циганче с 2 клас ще ги направи като хората.А за по-голяма вибрация при ускоряване - различни сили се прилагат на гумата, тя си измяна малко геометрията и ако съвпада с дисбаланса се увелечава тресенето. При намаляне - обратното явление. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Celeborn Публикувано 21 април 2019 Автор Сподели Публикувано 21 април 2019 ^^ При мен с ускоряване вибрацията се усеща по-малко, но има логика в това, което казваш. Моето притеснение е да няма нещо друго "хлабаво" по веригата, което да усилва тази вибрация и да я предава още по-осезаемо към волана. Иначе вторият гумаджия каза, че изобщо не са били балансирани правилно - имало е страшно много тежести, а е нямало нужда. И мога да му повярвам, защото сега поведението е перфектно. За втори път го правят този номер в Диана и повече надали ще стъпя там (Околовръстен път на София при Драгалевци) - просто минава през фирма и на мен ми излиза без пари... но предпочитам да не ми излиза и през носа Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.