а.асенов Публикувано 7 ноември 2018 Сподели Публикувано 7 ноември 2018 Здравейте колеги. От днес съм собственик на Аутлендър 1; 2000 куб.см.; 136 к.с.; 2005 г. Имам наколко въпроса(засега)относно обслужването: От четеното във форума се спрях на трансмисионно масло със спецификации API GL-5LS,SAE 80W-90. Интересува ме колко възела (диференциали, раздатка) има и за всичките ли мога да използвам това масло. За ск. кутия същото масло ли да използвам. Извинявам се предварително за лаишките въпроси но това е първият ми автомобил с такова задвижване. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 7 ноември 2018 Сподели Публикувано 7 ноември 2018 (редакция) Здравей колега. Раздатката и задният диференциал (бил той с блокаж или не) можеш да използваш API GL-5 LS,SAE 80W-90 масло. За ръчката обаче ти трябва API GL-4, SAE 75W-85 или 75W-90 масло.На пазара има множество масла от рода на SAE 75W-90, които отговарят едновременно на API GL-4 / GL-5. Тогава няма страшно. Страшно е когато за нея използваш масло само по API GL-5, чиито съставки ще атакуват цветните метали, от които са направени синхронизаторите.Или казано простичко, много условно, но важащо в 99% от случаите:Диференциалите изискват API GL-5Ръчката изисква API GL-4Поздрави P.S. Ако сервизния ти механик провери и каже, или дилъра по VIN потвърди, че задният диференциал е без блокаж, то за 3-те възли можеш да използваш SAE 75W-90 API GL-4/GL-5 масло. То ще бъде синтетично и от комбинираните му стандарти API GL-4 ще се отнася за ръчката, а API GL-5 за раздатка+диф. Докато в самостоятелният си вид обикновено SAE 80W-90 масло е минерално. Редактирано 7 ноември 2018 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
а.асенов Публикувано 7 ноември 2018 Автор Сподели Публикувано 7 ноември 2018 Тогава за раздатка и задния диференциал взимам API GL- 5LS SAE 80W90; а за скоростната кутия API GL-4 SAE 75W90. А какво количество от двете масла е необходимо. В този ред на мисли смяната на маслата като на обикновена ск.кутия ли е или има нещо по специфично.Благодаря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 7 ноември 2018 Сподели Публикувано 7 ноември 2018 Заповядай изискванията за възлите: Transaxle, manualManualCapacity 2,2 liter 4WD: 2,3 literGears forward: 5Gears reverse: 1Use: NormalCheck 15000 km/12 monthsChange 45000 km/12 monthsOEM recommendation year-round API: GL-4 SAE 75W-85 year-round API: GL-4 SAE 75W-90---------------------- TransferboxCapacity 0,55 literUse: NormalCheck 15000 km/12 monthsChange 45000 km/12 monthsOEM recommendation Above 10 API: GL-5 SAE 90 Below 10 API: GL-5 SAE 80W---------------------- Differential, rearCapacity 0,55 literUse: NormalCheck 15000 km/12 monthsChange 90000 km/12 monthsOEM recommendation Above 10 API: GL-5 SAE 90 Below 10 API: GL-5 SAE 80W---------------------- Differential, rear, limited slipCapacity 0,55 literUse: NormalCheck 15000 km/12 monthsChange 45000 km/12 monthsOEM recommendation year-round API: GL-5 LS SAE 90 year-round API: GL-5 LS SAE 80W-90 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
а.асенов Публикувано 8 ноември 2018 Автор Сподели Публикувано 8 ноември 2018 Доколкото разбирам имам 3 възела с API GL-5LS,SAE 80W-90(раздатка и диференциали)-3х0,55мл и ск. кутия с API GL-4,SAE 75W-90 - 2,3 литра.А относно двигателното Yacco LUBE DE 5W-30 с API SN, ACEA C3 подходящо ли е?Благодаря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 8 ноември 2018 Сподели Публикувано 8 ноември 2018 Доколкото разбирам имам 3 възела с API GL-5LS,SAE 80W-90(раздатка и диференциали)-3х0,55мл и ск. кутия с API GL-4,SAE 75W-90 - 2,3 литра.А относно двигателното Yacco LUBE DE 5W-30 с API SN, ACEA C3 подходящо ли е?Благодаря. Ако правилно съм разбрал, системата показва, че имаш раздатка и заден диференциал (бил той с блокаж или не). Т.е. тук ти трябват 2х0,55л. Затова предложих, ако разбереш че задният диференциал е без блокаж, да обединиш 3-та възела (раздатка + заден диференциал + ръчка), с масло отговарящо на SAE 75W-90 API GL-4/GL5. Тогава 2х2л те оправят.Цитираното двигателно масло многократно надвишава изискванията на производителя. Конкретно ACEA C3 не се изисква, но покрива ACEA A3 стандарта. Отделно е и по API SN. Чудесна комбинация.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
а.асенов Публикувано 9 ноември 2018 Автор Сподели Публикувано 9 ноември 2018 Много благодаря колега за изчерпателната информация.А как да разбера дали диференциала има блокаж.Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 9 ноември 2018 Сподели Публикувано 9 ноември 2018 Много благодаря колега за изчерпателната информация.А как да разбера дали диференциала има блокаж.Поздрави. Сервизния ти механик да провери и каже, или дилъра по VIN потвърди, че задният диференциал е без блокаж... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
а.асенов Публикувано 9 ноември 2018 Автор Сподели Публикувано 9 ноември 2018 Колега а би ли ми казал какъв антифриз да търся. В книжката пише Dia Queen Super Long Life, а от прочетеното доколкото разбрах мога да го заменя с всеки отговарящ на стандарт VW TL 774-G. Правилно ли съм разбрал.Благодаря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 9 ноември 2018 Сподели Публикувано 9 ноември 2018 Mitsubishi имат няколко номенклатурни номера за антифриз, които могат да объркат потребителя. На база информацията в книжката, виж дилъра кой ще ти предложи и го вземи от там. Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 9 ноември 2018 Сподели Публикувано 9 ноември 2018 Колега а би ли ми казал какъв антифриз да търся. В книжката пише Dia Queen Super Long Life, а от прочетеното доколкото разбрах мога да го заменя с всеки отговарящ на стандарт VW TL 774-G. Правилно ли съм разбрал.Благодаря. Аз слагам IGAT G12++. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
а.асенов Публикувано 15 ноември 2018 Автор Сподели Публикувано 15 ноември 2018 Колега svetliof за кой дилър става въпрос, че не разбирам.В момента антифриза е зелен на цвят, но не знам какъв е и малко ме притеснява с какъв да доливам ако се наложи докато го сменя. За това искам да избера подходящия. Интересува ме и дали при мен има пробка за източване на антифриза от блока.Благодаря предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 15 ноември 2018 Сподели Публикувано 15 ноември 2018 (редакция) Колега svetliof за кой дилър става въпрос, че не разбирам.В момента антифриза е зелен на цвят, но не знам какъв е и малко ме притеснява с какъв да доливам ако се наложи докато го сменя. За това искам да избера подходящия. Интересува ме и дали при мен има пробка за източване на антифриза от блока.Благодаря предварително. Насочих те към дилър на Mitsubishi. След търсене в Google за "DiaQueen Super Long Life Coolant" стигнах първо до тази страница линк. В нея е даден номенклатурния номер MZ381032. Хубаво, но продължавайки да търся стигам тук линк, където е казано на стр 9, че: DiaQueen Super Long Life Coolant (genuine Mitsubishi COOLANT, part number MZ320125). До тук, имената на антифриза съвпадат, но се разминават по номенклатурен номер. Търсейки по втория, попадам тук линк, където наименованието DiaQueen липсва, но пък накрая има думичката Premium? Акцента тук е, че антифриза е 50/50 разреден. И преди 6 години и към днешен момент изискванията на Mitsubishi подадени към производителите на каталози за твоя възел са: Cooling systemCapacity 7 liter Use: NormalCheck 30000 km/24 monthsChange 60000 km/48 months OEM recommendation year-round Water with antifreeze (ethylene glycol base)(50%) - От тук каталозите за масла попълват, както червен антифриз, така и син. Затова те насочих към дилър, ако имаш притеснения. Защото те боравят с номенклатурни номера, които за различните региони на света е възможно да са различни? Но за крайният клиент няма в публичното пространство технически документ на продукта, да може да го разгледа.Поздрави. П.С. Антифриза на моя Мицку също бе зелен (дошъл от Италия). Направих си промивка на охлд.система и налях червен, органичен. Но понеже от 6-те литра се източиха само 4,8, сега субстанцията е оранжево-зелена. И при теб щеш не щеш, тя ще се смеси. Идеята на промивката е да бъде колкото се може по-хомогенна смес. Тя (промивката) е задължителна, когато сменяш типовете антифризи. Ако си намериш зелен/син, тя е пожелателна. Сервизния ти механик, също би имал мнение по въпрса. Редактирано 15 ноември 2018 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tosho74 Публикувано 15 ноември 2018 Сподели Публикувано 15 ноември 2018 Колега svetliof за кой дилър става въпрос, че не разбирам.В момента антифриза е зелен на цвят, но не знам какъв е и малко ме притеснява с какъв да доливам ако се наложи докато го сменя. За това искам да избера подходящия. Интересува ме и дали при мен има пробка за източване на антифриза от блока.Благодаря предварително.Здравей колега скоро смених антифриза събра точно 7 литра пробка има виж този линк Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
а.асенов Публикувано 16 ноември 2018 Автор Сподели Публикувано 16 ноември 2018 Колега svetliof по твой съвет потърсих дилър на Mitsubishi, и от там дават антифриза от третия посочен от теб линк - разредения (MZ320125. С какъв друг мога да го заменя, че този от дилъра излиза много скъп. Колега tosho74 този клип го гледах, но не заех, че става и за мен. Много Ви благодаря и хубав ден. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 16 ноември 2018 Сподели Публикувано 16 ноември 2018 (редакция) Колега svetliof по твой съвет потърсих дилър на Mitsubishi, и от там дават антифриза от третия посочен от теб линк - разредения (MZ320125. С какъв друг мога да го заменя, че този от дилъра излиза много скъп. Тогава, търсиш в Google "името на фирмата за масло lubricant advisor, т.е. маслото на което ще си спреш вниманието. Проверяваш си колата в съветника им за определяне на масла и избираш някой от предложените варианти за антифриз. Те ще бъдат от типа 50/50 разреден. Както казах, ако искаш червен, си купуваш и добавка за промивка на системата (от друга фирма, която има такива продукти). Ако ще си зелен/син, няма нужда.Поздрави EDIT. По-рано бе казал, че: "В книжката пише Dia Queen Super Long Life". Този антифриз има следното разтълкуване: Dia Queen Super Long Life CoolantSpecial HOAT coolant for Mitsubishi engines. Can also be used for aluminium engines. Note, this product doesn't contain silicate! Следователно ти ТРЯБВА само и единствено червен органичен и то хибриден антифриз. Защото Coolant, HOATLonglife Coolant ready for use based on a mixture of quality water and an hybrid organic additive technology (HOAT) based antifreeze. Antifreeze concentration for coolant is not stated, but varies depending on the outside temperature between 25% and 60%. Редактирано 16 ноември 2018 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.