joro1979 Публикувано 8 октомври 2018 Сподели Публикувано 8 октомври 2018 (редакция) Здравейте , Колата е Аутлендър 1, 20 бензин 4х4 Едната от гумите ми "цепната" от горе. Въпросът ми е дали трябва да се сменят по 4-ри винаги или може да се сменят 2 по 2 , че ако при всеки проблем с гума трябва да сменям 4-ри на веднъж......... Редактирано 8 октомври 2018 от joro1979 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 8 октомври 2018 Сподели Публикувано 8 октомври 2018 Мое мнение е че, могат да се сменят и две по две но задължително четирите да са еднакъв размер. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GameSetMatch Публикувано 8 октомври 2018 Сподели Публикувано 8 октомври 2018 Гумите спокойно могат да се сменят на двойки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro1979 Публикувано 9 октомври 2018 Автор Сподели Публикувано 9 октомври 2018 Гумите спокойно могат да се сменят на двойки. Идеално , че иначе трябваше доста да "олекна" , сега ще търся да намеря и същата шарка Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro1979 Публикувано 10 октомври 2018 Автор Сподели Публикувано 10 октомври 2018 Здравейте отново намерих същата гума същата шарка / само че е нова / , а моите сана няколко сезона. LASSA ICEWAYS Мога ли да взема само 1 брой и да сменя "цепнатата" гума или трябва задължително да сменя и двете , че бройката е около 150лв Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Даниел Цветков Публикувано 10 октомври 2018 Сподели Публикувано 10 октомври 2018 Щом е същия размер мисля,че няма проблем. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro1979 Публикувано 10 октомври 2018 Автор Сподели Публикувано 10 октомври 2018 Щом е същия размер мисля,че няма проблем. А някой който е сигурен може ли да каже Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cruiser Публикувано 10 октомври 2018 Сподели Публикувано 10 октомври 2018 (редакция) На един мост винаги е препоръчително частите и консумативите, от които зависи сцеплението, да се сменят като чифт и естествено да са еднакви модели и еднакво състояние. Амортисьори, накладки, дискове, гуми - от това зависи как ще спира и завива един автомобил. В тестовете на ADAC зимна гума на три сезона имаше 30% разлика в сцеплението от нова. Също така износена гума спрямо нова спокойно може да има разминаване в диаметъра от порядъка на 10мм. При нормално шофиране може да няма разлика, но в критична ситуация има вероятност колата да не се държи както очакваш. Попитай дали не може да се ремонтира старата гума, вертоятно е по-добрия вариант отколкото да купуваш само една нова. След време другите как ще ги смениш? Тогава пък ще се наложи да караш с една стара и три нови? Като ги сменяш една по една накрая ще имаш четири гуми от четири различни години. Редактирано 10 октомври 2018 от Cruiser Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro1979 Публикувано 10 октомври 2018 Автор Сподели Публикувано 10 октомври 2018 На един мост винаги е препоръчително частите и консумативите, от които зависи сцеплението, да се сменят като чифт и естествено да са еднакви модели и еднакво състояние. Амортисьори, накладки, дискове, гуми - от това зависи как ще спира и завива един автомобил. В тестовете на ADAC зимна гума на три сезона имаше 30% разлика в сцеплението от нова. Също така износена гума спрямо нова спокойно може да има разминаване в диаметъра от порядъка на 10мм. При нормално шофиране може да няма разлика, но в критична ситуация има вероятност колата да не се държи както очакваш. Попитай дали не може да се ремонтира старата гума, вертоятно е по-добрия вариант отколкото да купуваш само една нова. След време другите как ще ги смениш? Тогава пък ще се наложи да караш с една стара и три нови? Като ги сменяш една по една накрая ще имаш четири гуми от четири различни години. Ясно , значи местим тая да е задна , а задната предна и гледаме да искараме сезона а догодина ще го мислим понеже гумите са дот 2014:) тази зима ще им е 5 поредДогодина без това мислех зимните да ги дигам на 215/65/16 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cruiser Публикувано 11 октомври 2018 Сподели Публикувано 11 октомври 2018 Дори такава размяна трябва да се прави на чифт. В този случай и двете предни отиват отзад, не само проблемната. Обикновено износването отпред и отзад е различно. Сложи я задна дясна, на тази позиция натоварването е най малко, защото по кръстовищата нормално левите завои се взимат с по-ниска скорост от десните, както и при евентуално спукване е по-малко вероятно да навлезнеш в насрещното. Но преди това се консултирай с опитен и съвестен гумаджия, който си разбира от работата до колко тази гума е безопасна за употреба въобще. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro1979 Публикувано 12 октомври 2018 Автор Сподели Публикувано 12 октомври 2018 Дори такава размяна трябва да се прави на чифт. В този случай и двете предни отиват отзад, не само проблемната. Обикновено износването отпред и отзад е различно. Сложи я задна дясна, на тази позиция натоварването е най малко, защото по кръстовищата нормално левите завои се взимат с по-ниска скорост от десните, както и при евентуално спукване е по-малко вероятно да навлезнеш в насрещното. Но преди това се консултирай с опитен и съвестен гумаджия, който си разбира от работата до колко тази гума е безопасна за употреба въобще.Вчера я смених със задна дясна , лявата си я оставихме на място . просто сменихме предна и задна.Гумаджията каза че " цепнатината" не голяма и отдолу има още 5-6 пласта , така че се надявам да изкарам зимата с тези :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.