Премини към съдържание

Газов изпарител


Edor

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Може би не е тук мястото, но тъй като колата е лансер 10..

 

1. Някой може ли да обясни коя характеристика на газовия изпарител го прави предназначен за по-мощен или за по слаб двигател ?

2. Ако се увеличи налягането на един изпарител предназначен за малко по-слаб двигател, това би ли направило изпарителя "по-мощен" ?

3. Как така тези 4 изпарителя (линка долу) са предназначени за различни видове мощности двигатели след като се еднакви по размер и абсолютно еднакво изглеждащи с изключение на някои цветове ?

 

https://www.tomasetto.com/en/products/lpg-reducers/model-at09

 

Благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не са еднакви по размери, виж тези за по голяма мощност стават по дебели. Колкото по голяма е мощността на автомобила толкова повече изпарена газ консумири и изпарителя трябва да може да я осигури (редуцира). За прехода от течно в газообразно състояние пък е нужна топлина и ако изпарителя не може да я отдаде ще почне да замръзва. Затова по-мощните са по-дебели и вътре имат повече каналчета за топлата вода за да има площ за отдаване на топлината.

С повишаване на налягането на газовата фаза много няма да си помогнеш ако изпарителя не е за подходящата мощност.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Потърси при руснаците и също май в българския Ауди форум имаше тема за разпробиване на изпарител Tomasetto, така че да се увеличи мощността му - със снимки и обяснения.

 

Ето я темата: http://audibg.com/forum/index.php?/topic/118264-почистване-отпушване-разпробиване-на-редуктор/

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря dreadx! Много ми помогна с това, че ме светна, че има такива хакове по принцип! Ще разгледам и твоя линк, но тук намерих едно видео руско (търсих при руснаците, както ме посъветва). Модела "аляска" е 90kw, а модела "аляска супер" е 100kw.. В това видео човека

 

 

установява, че разликата между двата модела е само в големината на 2 отвора с по 1 милиметър... тоест мисля да ги увелича просто, но може да направя и допълнителни канали.. Благодаря. Ще пиша какво съм направил после.

Редактирано от Edor
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж също как са допробивали към филтърчето за газ - онази дупчица хем е завряна на криво място - хем някой се оплакваше, че допълнително я закрива самото филтърче.

 

Те са се хванали да ги разпробиват, защото се е оказало, че не винаги обявената мощност отговаря на истината и изпарителят в заводския си вид понякога не може да нахрани колата. Веднъж обсъждахме изпарителите с един много добър газаджия от Стара Загора и той ми каза, че винаги монтира с около 15-20% по-голям изпарител, за да няма проблеми.

 

Иначе когато става въпрос за много по-голяма мощност, виждаш че същият изпарител се ползва с подобрено подгряване. (то така и не разбрах какво точно искаш да направиш - реших, че може би имаш такъв изпарител, но не успява да храни колата? - ако е така, може и да не е нужно да режеш канали в подгряването, а само малко да разшириш отворите, през които минава газта.)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте отново. Искам да ви споделя какво стана. Правилно, че не ми прилича моя изпарител на нито един от серията АТ09 на Томасето, този изпарител се оказа някакво турско копие на "Томасето ат09 аляска". Визуално е почти 1:1 но.. Въобще не трагнах да го разпробивам защото сметнах, че дори да му направя отворите по-големи, пак няма да стане достатъчно мощен, а и може да имам проблеми с него зимата.

 

Това, че разликата между "Томасето ат09 аляска 90kw" и "Томасето ат09 аляска супер 100kw" е само в големината на отворите ми се струва много тъпо. Според мене по-мощният изпарител трябва да има повече канали и от там да изпарява по-голямо количество газ и по-бързо.

 

Днес исталирахме нов изпарител "Томасето ат13 250kw" + нови инжектори Баракуда + нов компютър DIGITRONIC-АЕВ MP48 OBD с там някаква система за самонастройка или самообучение или нещо такова (Сменихме и трите неща защото колата освен, че беше слаба, и гаснеше и прецених така). Колата литна ! Супер мощна на газ! Разлика между газ и бензин все още се опитвам да намеря, но ще изчакам да се "разработи" мембраната.

 

Вярно, че е топло времето сега, но превключва на газ за 3-4 секунди буквално от паленето и това мисля, че е точно заради мощния изпарител за който аз изрично настоях.

 

Относно инжекторите Баракуда, предполагам знаете колко добри са те.

 

Съветвам ви да четете офицялната документация на компонентите, защото например един изпарител производителя казва че е за до 100киловата двигател, а в българския магазин продавача ще ви каже, че е 150киловата. Това важи и за газаджиите (има изключения доста разбира се).

 

Това е. Благодаря още веднъж.

Редактирано от Edor
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не охладя ентусиазма ти но за 3-4 сек. автомобила ти няма как да загрее до работна температура за нормално изпаряване. Моята газова съм я оставил на минимум - 30гр. но дори и днес пак минава минутка за да обърне ;)

Баракуда инжектори - не са кой знае какво, добри инжектори са Keihin и май пак Keihin. А турските изпълнения на външен вид са точно копие на оригинала ама материала особенно на мембраните скапва работата - няколко месеца е ОК и после....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя ми е 107 киловата.

 

Изпарителя менте не е пълно копие на оригинала. Различава се по това че оригинала има един черен кант през средата, а ментето има ръб на негово място.

 

За 3-4 секунди не лъжа! Защо да го права ? Днес колата стоя в подземен гараж 4 часа преди да запаля. Утре сутринта ще запаля да вида колко секунди ще отнеме и ще пиша.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Та... След 22 часа престой на колата на вън запалих и газовата се включи след 85 секунди, карах 1 километър, изгасих я. След 2 часа престой запалих и газовата се включи след 7 секунди. Вчера как запали след 4 часа престой за 3-4 секунди, незнам. Тва са фактите.

 

Относно изпарителя, колегата дето пишеше по-горе, че са абсолютно еднакви външно, показвам:

 

http://i64.tinypic.com/fa4dnm.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добри инжектори има много - ето например и тези хич не са лоши.. http://www.impco.com.au/product-page/gfi-fuel-injector

А Баракуда са си много добри де.

 

Читави изпарители има и на други марки, аз например харесвам KME-Gold.

(- но всякакъв ще върши работа, стига да работи де. - а те и турските могат да се направят да работят, ама не на всеки ще му се получи от първия опит и само ще си загуби времето. Затова сигурното решение е да се вземе нов от читава марка и просто да си работи.)

 

Температурата на превключване не е свързана само с подгряването в изпарителя, за изпаряването на газта.

 

Газта не иска чак много енергия за изпаряване. Обикновените АГУ (тези без дюзи) дори при минус -15 оС през зимата палят лесно на газ. -- да не забравяме, че до доста ниски температури газта нормално си е в газообразно състояние.

 

Проблемът с нужната по-висока температура за ГИ-то идва от там, че самите дюзи могат да замръзнат - на входа им има налягане 1.2 bar (примерно), а на изхода им - 0.3 bar. Разширението на газта води до охлаждането им, а във всмукателния колектор няма никакво предвидено подгряване. При карбураторните коли всмукателният колектор е първото нещо, което се подгрява от работата на двигателя, при multipoint инжекционите - не. Та дюзите на ГИ-то могат дори да натрупат лед и да замръзнат при по-ниски температури, но едва ли ще ти се случи през лятото. Баракудата май работи добре и при по-ниски температури. При бензиновите дюзи естествено го няма този проблем със замръзването. Но и против замръзването са измислени различни решения при ЕКО-автомобилите, които работят изцяло на LPG-газ.

 

p.s. А с какви компоненти беше старата система - с какъв компютър и дюзи?

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Старата беше марка E-gas, която е бранд всъщност на Matrix, тоест компонентите за произведени от фирма Matrix. Италянска. Моя изпарител беше този вдясно.

 

E-GAS-Automotive-Gas-Components.jpg

Редактирано от Edor
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами много са добри - дюзите им също.

 

- но друг е въпросът, че ако газаджията е нямал софтуера, ще му е по-лесно да монтира ново ГИ, което познава и което може да поддържа. - все пак дори едни дюзи да смениш, или изпарител, ще трябва да им направиш калибрация от софтуера на ГИ-то. Ако нямаш софтуера, става почти като да го настройваш на слух.. ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам и кабел и софтуер и драйвери.. Просто установих, че не е важно каква е уредбата, а кой ти я слага и настройва... Повечето газаджии инсталират компонентите, пускат автоматично настройване през софтуера и са до там. Ако възникне някакав проблем и трябва да се направи някаква фина настройка, те не могат, не разбират, не са компетентни разбираш ли ? :-) Все едно например ако ти продаваш гуми, знаеш за тях какав размер са и дали са зимни или летни и цена и в момента в който те питам какав е дота или до колко килограма тежест даржи гумата по спецификация, незнаеш :) Е такива "професионалисти" навсякаде бол.. и не само в България и не само в тази област :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...