Премини към съдържание

Покупка на Grandis 2.4 MIVEC


backstage

Препоръчано мнение

Здравейте, колеги. След дълго лутане съм на път да се завърна към марката. От 2010 до 2013 карах Carisma 1.9TD, след това имах Skoda Octavia 1.9TD, после взех Volvo S60 2.4 D5, а сега по стечение на обстоятелствата карам Honda Civic 1.6 VTEC, но тя ми е работна. Имам нужда от голяма хубава кола за дълъг път, защото често пътувам България - Германия. Също предпочитам бензин, поради разликата в поддръжката. Знам какви са разходите да караш един 12 годишен, 5-цилиндров комън рейл и за сега предпочитам да се спра на безнин, който харчи повече, но на който няма да ми треперя постоянно. Дизелите са супер, само да са нови и под 200К.

 

Та така, гледах Мазда 6, но гният прекалено много, наистина много... Също така харесвам много и Хонда Акорд, но читав седан от 2004-2005 върви с 1000-1500 евро над цената на Грандис - не си заслужава. А като цяло държа да е японка и за това избора е ограничен. Спрял съм се на Grandis 2.4 MIVEC с ръчна кутия. Ще го взема от Германия и ще търся да е на под 200К км. Имам няколко въпроса обаче:

 

1. Има ли 2.4 мотора (4G69) някакви хронични проблеми?

2. Какъв разход дава с ръчна кутия на чисто извънградско с разумно каране 120-130км/ч ?

3. Колко струва смяната на ангренаж комплект с хубави или оригинални части и на какъв пробег се сменя?

4. Какви обороти държи на 5-та при 120-130-140?

5. Седалките удобни ли са за дълъг път и добре обезшумена ли е колата?

6. Хубава ли е саунд системата?

7. Има ли проблем с ръждата?

 

За окачването четох за амортисьори и тампони на макферсона, нищо фатално.

ПП Газ няма да се слага.

 

Благодаря ви за отговорите предварително. Дано ското пак да съм в клуба.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Бих ти препоръчал да видиш това видео:

https://www.youtube.com/watch?v=nKDziO6pB2A

 

Много подробно човека разказва за модела, плюсове и минуси.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледах го, колега. Горе долу разбрах някой неща, но не всичко. Не съм часк толкова на ти с руския. Ще се радвам много, ако някой колега сподели от личен опит инфо по въпросите, които ме интересуват :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледах го, колега. Горе долу разбрах някой неща, но не всичко. Не съм часк толкова на ти с руския. Ще се радвам много, ако някой колега сподели от личен опит инфо по въпросите, които ме интересуват :)

 

 

Здравей. Мога да частично на твоите въпроси:

5. Седалките удобни ли са за дълъг път и добре обезшумена ли е колата?

- за мен седалките са удобни. До някъде това е субективен фактор.

Преди това карах авенсис 2001г. Седалките в грандиса ми се виждат по-удобни.

Втория редседалки са удобни за пътниците. Те са пълноцени седалки и освен, че са

меки и пълноразмерни могат да се регулират по наклон и напред-назад.

Предните седалки имат подлакътници, които спомагат за комфортно пътуване за дълъг път.

Панела на шофьорската врата има достатъчен отстъп от стъклото за да сложиш лакъта там.

 

Относно обезшумяването. Тази кола няма добро обезшумяване. Това, че е бензин ще

компенсира липсата на доброто обезшумяване. Минавайки по локвите в дъждовно време

много се чува шума в подкалниците. Според мен, това е един от минусите на модела и

един от факторите, който повлия на избора на бензиновия, вместо дизеловия двигател.

 

6. Хубава ли е саунд системата?

- бих казал нормална. Ако не си много критичен към звука, според мен ще ти е достатъчно

оригиналното озвучаване.

 

7. Има ли проблем с ръждата?

- ръжда имам отдолу на колата. По купето ръжда няма. Бих казал, че много лесно се

надрасква боята. По предния капак имам отчупени парченца боя от камъчета. Трябва да се

внимава с това. Ако се кара някъде из между храстите, предполагам, че ще останат

сериозни следи.

 

Ако мога да бъда полезен с нещо друго, питай. Успех с избора!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спрял съм се на Grandis 2.4 MIVEC с ръчна кутия. Ще го взема от Германия и ще търся да е на под 200К км. Имам няколко въпроса обаче:

 

1. Има ли 2.4 мотора (4G69) някакви хронични проблеми?

2. Какъв разход дава с ръчна кутия на чисто извънградско с разумно каране 120-130км/ч ?

3. Колко струва смяната на ангренаж комплект с хубави или оригинални части и на какъв пробег се сменя?

4. Какви обороти държи на 5-та при 120-130-140?

5. Седалките удобни ли са за дълъг път и добре обезшумена ли е колата?

6. Хубава ли е саунд системата?

7. Има ли проблем с ръждата?

 

За окачването четох за амортисьори и тампони на макферсона, нищо фатално.

ПП Газ няма да се слага.

 

Благодаря ви за отговорите предварително. Дано ското пак да съм в клуба.

....Добре дошъл отново към истинското гориво.... :D

1. Почти няма,ако е каран с неподходящо малсо има единици с проблем в Мивека,маслото за тази кола е 5В40 или 5В30,а НЕ 10В40 или 10В50 ,виждал съм и с 15В40....... :mad:

2.....от личен богат опит са таква кола - 8-8.5л/100км......градско към 13...

3.....около 450-600 лв всичко с труда и частите, сменят се на 90 к км. пробег.

4.... по спомен около 3000-3600 об./мин.......

5. .....за мен бяха удобни,малко потъваш в тях ,но всичко си е ок, но това е субективен фактор...

6.....не, няма .....поне за мен,имам тема ,описваща дилемите ми по точно този проблем.....

7. .....моята беше на 6 години и нямаше грам ръжда, сега като идват при мен такива, тук там съм виждал ,но нищо фатално....

.....ако имаш ? питай конкретно .....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Звучи супер. Накарах се на визел за сега. Предпочитам колата да е здрава и лесна за обслужване. Надявам се да е по-тиха от Сивика, който карам в момента, защото той на 140 държи 4200 оборота и вятъра се чува като на мотор. Мисля тези дни да ходя да видя 1-2 Грандиса на живо, да покарам и да го усетя дали е за мен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Звучи супер. Накарах се на визел за сега. Предпочитам колата да е здрава и лесна за обслужване. Надявам се да е по-тиха от Сивика, който карам в момента, защото той на 140 държи 4200 оборота и вятъра се чува като на мотор. Мисля тези дни да ходя да видя 1-2 Грандиса на живо, да покарам и да го усетя дали е за мен.

....в първия момент ще ти се стори доста голяма, направо огромна ,особено ако слизаш от Сивик.....но повярвай ми, после ще ти хареса много че е с доста обтекаема предница, табло ,волан и т.н.....със сигурност ще е по безшумна от Сивика, аз на моята на няколко пъти въртях на стартер докато мотора работи, щото не се чуваше че работи.....задния ред седалки са в два варианта - с една цяла седалка, тип диван и две отделни седалки , като предните.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Звучи супер. Накарах се на визел за сега. Предпочитам колата да е здрава и лесна за обслужване. Надявам се да е по-тиха от Сивика, който карам в момента, защото той на 140 държи 4200 оборота и вятъра се чува като на мотор. Мисля тези дни да ходя да видя 1-2 Грандиса на живо, да покарам и да го усетя дали е за мен.

 

Сигурен ли си, че ти трябва ван за извъградско пътуване? Имаш 2 деца или ще превозваш огромни количества багаж? Защото за магистрално комфортно каране вановете може и да не са най-подходящият концептуално избор. 2,4 двигателят на мицубиши е подчертано лаком, а в комбинация с архаичната 4 степенна автоматична кутия е пълен кошмар.

ПП. спирачните дискове са консуматив на грандис, ама от онзи вид, който се сменя поне заедно с накладките.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си, че ти трябва ван за извъградско пътуване? Имаш 2 деца или ще превозваш огромни количества багаж? Защото за магистрално комфортно каране вановете може и да не са най-подходящият концептуално избор. 2,4 двигателят на мицубиши е подчертано лаком, а в комбинация с архаичната 4 степенна автоматична кутия е пълен кошмар.

ПП. спирачните дискове са консуматив на грандис, ама от онзи вид, който се сменя поне заедно с накладките.

 

 

Ако човека кара предимно на дълги разстояния, дисковете няма да са проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямам деца, но багаж ще се вози определено. Иначе съм свикнал на голяма кола. S60-ката беше доста широка и возеше веднъж. Автоматик също няма да е.

 

ПП Лаком, лаком, колко пък да е лаком? Когато живеещ в чужбина, се променят малко нещата, за миналата година, преди да продам Волво-то бях минал 40 000км за една година. Волво е супер кола и Д5 мотора е прекрасен, върви зверски, примерно на 3.0 ТДИ на Ауди не се дава по Аутобаните, но беше на 398 000. Извинявам се, амо ако някой си мисли, че 12-13 годишните италианки, дето се внасят в БГ са на по-малко, се лъже. А на тези километри им идва време (даже за втори път) за какво ли не - съединител, комплект с разтроплаия се така или иначе маховик - 2000лв. Турбина - 1000, Дюзи 5 на брой - към 1500лв, помпа високо налягане - Нова едва ли би взел някой... и т.н. А като правиш по 40К на година ускоряваш много процеса нещо да се счупи точно при теб (или неща - не дай си Боже). В България си е друго, много хора карат дизел, ама правят по 10К на година и каквото и да стане, може да го оправиш евтино при някой познат. В чужбина обаче няма такъв филм. По-добре да харчи 8-9, отколкото да е с толкова скъпа поддръжка.

 

Иначе има още един фактор за Германия специално. Има едни зелени стикери - Евро 4, дето се лепят на предния прозорец. Без Евро 4, не можеш да влезнеш в нито 1 голям град. Щом е над 200 000 човека града - обикновено още на отбивката от Аутобана има табела Euro 4 Frei. Глобата е 80 евро. Така, в момента, Евро 4 са кажи речи всички дизели след 2005-та и всички бензинови с катализатор - приблизително след 96-та. Проблемът е, че от 2017 ще приемат нови правила и само Евро 6 дизели ще могат да влизат в центровете на градовете. Няма да е както сега за целия град - а за идеален център само, но е супер ограничаващо. Това ще рече само дизели след 2015г. А всички бензинови коли, които отговарят на Евро 4, ще получат по право новия Син Стикер. Абе въобще, изобщо в Германия се ме еб@ло майката.

Редактирано от backstage
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямам деца, но багаж ще се вози определено. Иначе съм свикнал на голяма кола. S60-ката беше доста широка и возеше веднъж. Автоматик също няма да е.

 

ПП Лаком, лаком, колко пък да е лаком? Когато живеещ в чужбина, се променят малко нещата, за миналата година, преди да продам Волво-то бях минал 40 000км за една година. Волво е супер кола и Д5 мотора е прекрасен, върви зверски, примерно на 3.0 ТДИ на Ауди не се дава по Аутобаните, но беше на 398 000. Извинявам се, амо ако някой си мисли, че 12-13 годишните италианки, дето се внасят в БГ са на по-малко, се лъже. А на тези километри им идва време (даже за втори път) за какво ли не - съединител, комплект с разтроплаия се така или иначе маховик - 2000лв. Турбина - 1000, Дюзи 5 на брой - към 1500лв, помпа високо налягане - Нова едва ли би взел някой... и т.н. А като правиш по 40К на година ускоряваш много процеса нещо да се счупи точно при теб (или неща - не дай си Боже). В България си е друго, много хора карат дизел, ама правят по 10К на година и каквото и да стане, може да го оправиш евтино при някой познат. В чужбина обаче няма такъв филм. По-добре да харчи 8-9, отколкото да е с толкова скъпа поддръжка.

 

Иначе има още един фактор за Германия специално. Има едни зелени стикери - Евро 4, дето се лепят на предния прозорец. Без Евро 4, не можеш да влезнеш в нито 1 голям град. Щом е над 200 000 човека града - обикновено още на отбивката от Аутобана има табела Euro 4 Frei. Глобата е 80 евро. Така, в момента, Евро 4 са кажи речи всички дизели след 2005-та и всички бензинови с катализатор - приблизително след 96-та. Проблемът е, че от 2017 ще приемат нови правила и само Евро 6 дизели ще могат да влизат в центровете на градовете. Няма да е както сега за целия град - а за идеален център само, но е супер ограничаващо. Това ще рече само дизели след 2015г. А всички бензинови коли, които отговарят на Евро 4, ще получат по право новия Син Стикер. Абе въобще, изобщо в Германия се ме еб@ло майката.

Споделям избора ти на бензинова кола с ръчни скорости, въпросът е дали ти трябва микробусоподобен ван. Евро 4 съвсем не са всички бензинови коли след 96, само да вметна. Струва ми се далеч по-добър избор да търсиш бензинов японски седан, пред перспективата да караш ван.

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз много ги гледам. Фен съм на японките. Мазда 6 гние много, иначе е супер. Авенсис е дърво отвътре и не ме кефят, въпреки добрите си характерситики. Субарото е прекалено екзотично. Хонда Акорд 7 ми е над бюджета за момента. Остава Лансер Комби 2003-2007, кефят ме, но са теснички, иначе са хубави коли. Замислям се за такъв 2.0 Спорт.

 

Другият вариант е Акорд 6 фейслифт 2.0 VTEC около 2002г. Единственият проблем е, че баща ми кара такъв от 10 години и малко ми е омръзнал модела, но иначе са железни коли. Та това са двете алтернативи - Акорд или Лансер.

 

Каризмата пък е GDI мотор и колкото и да е си дава проблеми по високото налягане. Иначе има много хубави, запазени - само за по 1000 евро.

Редактирано от backstage
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз много ги гледам. Фен съм на японките. Мазда 6 гние много, иначе е супер. Авенсис е дърво отвътре и не ме кефят, въпреки добрите си характерситики. Субарото е прекалено екзотично. Хонда Акорд 7 ми е над бюджета за момента. Остава Лансер Комби 2003-2007, кефят ме, но са теснички, иначе са хубави коли. Замислям се за такъв 2.0 Спорт.

 

Другият вариант е Акорд 6 фейслифт 2.0 VTEC около 2002г. Единственият проблем е, че баща ми кара такъв от 10 години и малко ми е омръзнал модела, но иначе са железни коли. Та това са двете алтернативи - Акорд или Лансер.

 

Каризмата пък е GDI мотор и колкото и да е си дава проблеми по високото налягане. Иначе има много хубави, запазени - само за по 1000 евро.

....абе колега, защо ги слушаш другите, качи се на Грандис, покарай го малко ,пък после ще решиш за себе си дали е това колата....за същите пари няма какво друго да вземеш в този сегмент....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...