alf Публикувано 8 юли 2016 Сподели Публикувано 8 юли 2016 Здравейте колеги, преди няколко дена разбрах че антифриза ми е различен от посоченото в книжката на колата. По спецификация трябва да е G30 който е розово-виолетов, а в казанчето ми се мъдри синя течност. Иакам да сложа G30, но трябва първо да промия охладителната система. Може ли да ми обясните как става това, за да знам какво да искам в сервиза и за да не ме мятат по върбите, а и да нямам негативни последствия за мотора. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vasaci Публикувано 8 юли 2016 Сподели Публикувано 8 юли 2016 Добре че подхвана този сърбеж,че мойто пони откакто го вземах преди 8 години ,все гледам че в казанчето мъдрува кафеникава -ръждива течност,че съм беден за това G-30 ,за първи път я чувам тази формула ,а твойто синйото ,май е спирт ,дет не съм го виждал от 20 год,на лавиците в маг....антифриза си го вземи сам ,ама стой до майстора докато ти изкара и последното балонче,..че останели някоя въздушна възглавничка ,трудно се спи върху нея. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 8 юли 2016 Сподели Публикувано 8 юли 2016 Здравейте колеги, преди няколко дена разбрах че антифриза ми е различен от посоченото в книжката на колата. По спецификация трябва да е G30 който е розово-виолетов, а в казанчето ми се мъдри синя течност. Иакам да сложа G30, но трябва първо да промия охладителната система. Може ли да ми обясните как става това, за да знам какво да искам в сервиза и за да не ме мятат по върбите, а и да нямам негативни последствия за мотора.....червения антифриз е за алуминиеви блокове, те нямат антикорозионни съставки поради факта ,че алуминия не хваща ръжда,това е и причината червения антифриз да е Лонг лайф 5 год. защото антикорозионните съставки скапват свойствата на антифриза.....докато зеления или синия са до 2 год....В твоя случай нищо няма да се навреди, защото си с алуминиев блок, и дори и с антифриз за чугунени блокове ,няма проблем, по скоро обратното е проблем ,когато си с чугунен блок и червен антифриз, тогава след 1-2 години се получава това, което колегата по горе е описал на неговата си кола.......Източете антифриза, махнете термостата, и с маркуч през него пуснете силна струя вода, един вид да промие блока ....естествено това се прави при изтинал мотор ,а не при загрят, щото ще спукаш блока.....после си върнете термостата и си нарпавете съотношението вода-концентрат ,като отчетете факт, че в блока има около 1-1.2л. вода....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alf Публикувано 10 юли 2016 Автор Сподели Публикувано 10 юли 2016 DJ Tymbi, благодаря ти за отговора. Водата трябва ли да е дейонизирана или не вреди и обикновенна вода. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 11 юли 2016 Сподели Публикувано 11 юли 2016 DJ Tymbi, благодаря ти за отговора. Водата трябва ли да е дейонизирана или не вреди и обикновенна вода.....по твое желание е това, в днешно време всички антифризи могат да се разреждат с обикновенна вода , питейна, не от реката примерно..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alf Публикувано 11 юли 2016 Автор Сподели Публикувано 11 юли 2016 ....по твое желание е това, в днешно време всички антифризи могат да се разреждат с обикновенна вода , питейна, не от реката примерно..... http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/good.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Celeborn Публикувано 21 юли 2016 Сподели Публикувано 21 юли 2016 (редакция) Дейонизираната вода може да е корозивна към някои части от системата, хич не е препоръчителна. Или чешмяна, или "трапезна" от Кауфланд и т.н. - по 2 лева са тубите от 10 литра - тя е филтрирана до откат... Редактирано 21 юли 2016 от Celeborn Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alf Публикувано 24 юли 2016 Автор Сподели Публикувано 24 юли 2016 Колеги има ли място (кран или маркуч) за обезвъздушаване на охладителната система или се самообезвъздушава, питам за колата от подписа ми. Двигателя е 4N14. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alf Публикувано 31 юли 2016 Автор Сподели Публикувано 31 юли 2016 След като смених антифриза си следя температурата през ОБД и е около 88градуса, но вчера при 36 градуса на въздуха и здраво натоварване по стръмно , наложи се на трета дори да слизам и оборотите бяха около 3000 , климатика разбира се работеше и той , та стигна 97 градуса които си паднаха после, а и показанието си светеше в зелено но мен си ме притесни и затова питам нормално ли е.Индикатора на таблото въобще пък не отчете промяна в този диапазон. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro1979 Публикувано 12 септември 2018 Сподели Публикувано 12 септември 2018 На Аутлендър 1 2,0 бензин 2004г. какъв на цвят трябва да е антифриза, че долях СИН Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tosho74 Публикувано 12 септември 2018 Сподели Публикувано 12 септември 2018 На Аутлендър 1 2,0 бензин 2004г. какъв на цвят трябва да е антифриза, че долях СИНАко беше червен в автомобила ти едва ли щеше да долееш син :mitsu-smiley: видял си че е син и такъв си долял :icon_thumbup: по принцип е добре да си се смени, така или иначе идва есен и зима след това .Виж тук Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro1979 Публикувано 12 септември 2018 Сподели Публикувано 12 септември 2018 Не съм видял а просто долях, надявам се да е Син 😁 че да не направя бела. Та син или червен трябва да е Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 12 септември 2018 Сподели Публикувано 12 септември 2018 Най-вероятно трябваше зелен :icon_thumbup: Както каза колегата спазвай цвета, ако не си обърнал внимание тогава сега погледни. И ако е бистър, няма парцали и утайка нямаш проблеми. Ако се е засили та втасва - смени го, не е цифра... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tosho74 Публикувано 13 септември 2018 Сподели Публикувано 13 септември 2018 (редакция) Не съм видял а просто долях, надявам се да е Син �� че да не направя бела. Та син или червен трябва да еЧервеният е за алуминиеви блокове и няма антикорозионни добавки, от там и живота му е по дълъг 5 год.. Синият е със антикорозионни добавки и 2 години живот. Така че със синия няма как да сбъркаш става и за алуминиев блок , обратното не става червен на чугунен блок.Доколкото си спомням на нашите автомобили блока не е алуминиев но ,радиатора главата и корпуса на водната помпа са от алуминиева сплав.Така че смени го със син около 6,5 литра събира системата. :icon_thumbup: :mitsu-smiley: Или казано накратко слагай антифриз с антикорозионни добавки :icon_thumbup: Редактирано 13 септември 2018 от tosho74 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tosho74 Публикувано 13 септември 2018 Сподели Публикувано 13 септември 2018 (редакция) За първи път чувам за антифриз без антикорозионни добавки. Синия, червения и т.н цветове антифриз всичките са с антикорозионни свойства (добавки), разликите са други - има достатъчно информация и на който му е интересно може да я намери. Цветовете са за да се различават по-лесно и да се откриват по-лесно евентуални течове. Най-добре е да се ползва антифриз препоръчан за конкретния автомобил от производителя, като се има в предвид, че производителите от Азия не оцветяват в съчщите цветове антифризите като приетите в Европа. Няма логика "червения" антифриз да е агресивен към алуминиеви сплави, защото блока дори и да е чугунен, главите и радиаторите на всички съвременни автомобили са от алуминиеви сплави, а през тях също циркулира антифриз - разликите са други и лесно могат да се намерят като се прочетат стандартите на които отговарят съответните антифризи.Не съм писал че червения е агресивен към алуминия .Разбира се, че е най добре да се ползва препоръката на производителя. :mitsu-smiley: Редактирано 13 септември 2018 от tosho74 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.