Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Препоръчано мнение

Здравейте колеги, преди няколко дена разбрах че антифриза ми е различен от посоченото в книжката на колата. По спецификация трябва да е G30 който е розово-виолетов, а в казанчето ми се мъдри синя течност. Иакам да сложа G30, но трябва първо да промия охладителната система. Може ли да ми обясните как става това, за да знам какво да искам в сервиза и за да не ме мятат по върбите, а и да нямам негативни последствия за мотора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре че подхвана този сърбеж,че мойто пони откакто го вземах преди 8 години ,все гледам че в казанчето мъдрува кафеникава -ръждива течност,че съм беден за това G-30 ,за първи път я чувам тази формула ,а твойто синйото ,май е спирт ,дет не съм го виждал от 20 год,на лавиците в маг....антифриза си го вземи сам ,ама стой до майстора докато ти изкара и последното балонче,..че останели някоя въздушна възглавничка ,трудно се спи върху нея.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, преди няколко дена разбрах че антифриза ми е различен от посоченото в книжката на колата. По спецификация трябва да е G30 който е розово-виолетов, а в казанчето ми се мъдри синя течност. Иакам да сложа G30, но трябва първо да промия охладителната система. Може ли да ми обясните как става това, за да знам какво да искам в сервиза и за да не ме мятат по върбите, а и да нямам негативни последствия за мотора.

....червения антифриз е за алуминиеви блокове, те нямат антикорозионни съставки поради факта ,че алуминия не хваща ръжда,това е и причината червения антифриз да е Лонг лайф 5 год. защото антикорозионните съставки скапват свойствата на антифриза.....докато зеления или синия са до 2 год....В твоя случай нищо няма да се навреди, защото си с алуминиев блок, и дори и с антифриз за чугунени блокове ,няма проблем, по скоро обратното е проблем ,когато си с чугунен блок и червен антифриз, тогава след 1-2 години се получава това, което колегата по горе е описал на неговата си кола.......

Източете антифриза, махнете термостата, и с маркуч през него пуснете силна струя вода, един вид да промие блока ....естествено това се прави при изтинал мотор ,а не при загрят, щото ще спукаш блока.....после си върнете термостата и си нарпавете съотношението вода-концентрат ,като отчетете факт, че в блока има около 1-1.2л. вода.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ Tymbi, благодаря ти за отговора. Водата трябва ли да е дейонизирана или не вреди и обикновенна вода.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ Tymbi, благодаря ти за отговора. Водата трябва ли да е дейонизирана или не вреди и обикновенна вода.

....по твое желание е това, в днешно време всички антифризи могат да се разреждат с обикновенна вода , питейна, не от реката примерно.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....по твое желание е това, в днешно време всички антифризи могат да се разреждат с обикновенна вода , питейна, не от реката примерно.....

 

 

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/good.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Дейонизираната вода може да е корозивна към някои части от системата, хич не е препоръчителна. Или чешмяна, или "трапезна" от Кауфланд и т.н. - по 2 лева са тубите от 10 литра - тя е филтрирана до откат...

Редактирано от Celeborn
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги има ли място (кран или маркуч) за обезвъздушаване на охладителната система или се самообезвъздушава, питам за колата от подписа ми. Двигателя е 4N14.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като смених антифриза си следя температурата през ОБД и е около 88градуса, но вчера при 36 градуса на въздуха и здраво натоварване по стръмно , наложи се на трета дори да слизам и оборотите бяха около 3000 , климатика разбира се работеше и той , та стигна 97 градуса които си паднаха после, а и показанието си светеше в зелено но мен си ме притесни и затова питам нормално ли е.Индикатора на таблото въобще пък не отчете промяна в този диапазон.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

На Аутлендър 1 2,0 бензин 2004г. какъв на цвят трябва да е антифриза, че долях СИН

Ако беше червен в автомобила ти едва ли щеше да долееш син :mitsu-smiley: видял си че е син и такъв си долял :icon_thumbup: по принцип е добре да си се смени, така или иначе идва есен и зима след това .

Виж тук

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно трябваше зелен :icon_thumbup:

Както каза колегата спазвай цвета, ако не си обърнал внимание тогава сега погледни. И ако е бистър, няма парцали и утайка нямаш проблеми. Ако се е засили та втасва - смени го, не е цифра...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм видял а просто долях, надявам се да е Син �� че да не направя бела. Та син или червен трябва да е

Червеният е за алуминиеви блокове и няма антикорозионни добавки, от там и живота му е по дълъг 5 год.. Синият е със антикорозионни добавки и 2 години живот. Така че със синия няма как да сбъркаш става и за алуминиев блок , обратното не става червен на чугунен блок.Доколкото си спомням на нашите автомобили блока не е алуминиев но ,радиатора главата и корпуса на водната помпа са от алуминиева сплав.Така че смени го със син около 6,5 литра събира системата. :icon_thumbup: :mitsu-smiley: Или казано накратко слагай антифриз с антикорозионни добавки :icon_thumbup:

Редактирано от tosho74
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За първи път чувам за антифриз без антикорозионни добавки.

 

Синия, червения и т.н цветове антифриз всичките са с антикорозионни свойства (добавки), разликите са други - има достатъчно информация и на който му е интересно може да я намери.

 

Цветовете са за да се различават по-лесно и да се откриват по-лесно евентуални течове.

 

Най-добре е да се ползва антифриз препоръчан за конкретния автомобил от производителя, като се има в предвид, че производителите от Азия не оцветяват в съчщите цветове антифризите като приетите в Европа.

 

Няма логика "червения" антифриз да е агресивен към алуминиеви сплави, защото блока дори и да е чугунен, главите и радиаторите на всички съвременни автомобили са от алуминиеви сплави, а през тях също циркулира антифриз - разликите са други и лесно могат да се намерят като се прочетат стандартите на които отговарят съответните антифризи.

Не съм писал че червения е агресивен към алуминия .Разбира се, че е най добре да се ползва препоръката на производителя.e3c1eau-960.jpg :mitsu-smiley:

Редактирано от tosho74
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...