Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Нов член с Грандис 2.4


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

ЧНГ с пожелание за много лично и семейно щастие, бъдете здрави и безпроблемно шофиране!!!

След 10г. шофиране на френски автомобили прескочих към японски.Тъй като семейството ми е четиричленно това беше най-добрият автомобил за мен.Вече имам и въпроси,макар че изчетох всичко във форума.

Започва се още от 4-ти смяна на всички консумативи.Кое моторно масло понася този мотор най-добре,препоръчителни марки ролки,ремъци и прочие.

Благодаря предварително!

Поздрави Добромир Димитров.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кое моторно масло понася този мотор най-добре.

 

Здраве колега, честито за придобивката. Производителя е супер либерален към изисквания за типовете стандарти и вискозитетни класове. Казано накратко, всяко масло от реномирана фирма ще свърши работа. В дълбочина като американските стандарти се изискват по API да е мин API SG (остаряла норма важаща за двигатели преди и между 1988-1992г) или европейската ACEA A3-98 год издание).

Към днешен момент на пазара по американските стандарти дори и актуалната норма API SM (за двигатели преди и между 2004-2010г) почна да изчезва. Масово модерните масла поддържат или са сертифицирани по последната API SN (за двигатели преди и след 2011г до днес).

Колкото до европейските норми (умишлено избягвам ACEA A1), то те се надграждат през всеки 3-4г. Следователно както не можеш да намериш в масло стандарта API SG, така и колкото и да търсиш няма да намериш ACEA A3-98. Към днешен момент последната валидна ACEA e ACEA 2012г и изискванията й ще важат за масла произведени от 01.01.2015г. Т.е. ако намериш прясно произведено масло и то е направено по последните европейски изисквания, то има много голям шанс да е по ACEA 2012. Но и по предходните да е ACEA 2010/2007, пак осигуряваш над 15г по-напред смазочна защита. Позволените вискозитетните класове са толкова много, че не мога да ги изпиша, нека да ги намалим до SAE 0W-30 ; SAE 0W-40 ; SAE 5W-30 ; SAE 5W-40...

Следователно най-подходящото масло трябва да отговаря на едно и/или повече от следните условия API SN + ACEA A3 в комбинация от SAE 0W-30 ; SAE 0W-40 ; SAE 5W-30 ; SAE 5W-40

 

В европейските изисквания след 2004г (конкретно те не се изискват за твоя двигател) се въведоха и друга категория за модерните системи за третиране на отработените газове - катализатори, DPF/FAP. Ако попаднеш на такова масло, а ти и ще попаднеш, гледай освен горните условия да отговаря и на ACEA C3 (особено ако ще слагаш и газ). Много масла отговарят едновременно на ACEA C3/ ACEA C2 (тогава е позволено).

Както те бях посъветвал да избягваш ACEA A1 (позволена е, но аз не я предпочитам обаче, задължително избягвай масла отговарящи само на ACEA C1; ACEA C2 ; ACEA C4).

За другите възли също има специфични изисквания, но за сега питаш само за двигателя.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за обширната информация за маслата,цяла лекция :)

Преди малко пооглеждах колата и не успях да видя къде е филтърът за купето, къде е мястото на крика, газ ще се слага(обикновен инкецион става ли или трябва течна фаза), но първо да я обслужа, видях и за много разисквани неща....и двата габарита са за смяна, но наистина отгоре успях само да ги завъртя...по трудния начин ще е :), място за крик не откривам.Предните дискове също са криви, така че всичко се припокрива с писаното по темата.

Странно конструкторите са решили за бутона превключващ показанията на бордкомпютърът - ако реша да сменя СД-то оставам без него, макар че аудиото ми харесва!

Редактирано от Добромир
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за обширната информация за маслата,цяла лекция :)

Преди малко пооглеждах колата и не успях да видя къде е филтърът за купето, къде е мястото на крика, газ ще се слага(обикновен инкецион става ли или трябва течна фаза), но първо да я обслужа, видях и за много разисквани неща....и двата габарита са за смяна, но наистина отгоре успях само да ги завъртя...по трудния начин ще е :), място за крик не откривам.Предните дискове също са криви, така че всичко се припокрива с писаното по темата.

Странно конструкторите са решили за бутона превключващ показанията на бордкомпютърът - ако реша да сменя СД-то оставам без него, макар че аудиото ми харесва!

....Честито,крика, както и другите неща са ти зад задната седалка,от ляво...т.е. над задна лява гума .....има тапициран капак........филтъра си е там... :D зад жабката ,отваряш жабката и откачаш демпферното амортесьорче,после отляво и отдясно леко го кривиш за да излезне от водачите изад него ще го видите...с две винчета е хванат....може обикновен ГИ ,но е добре да е по хубав и по висок клас да е, за да нямате проблеми с чековете......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....Честито,крика, както и другите неща са ти зад задната седалка,от ляво...т.е. над задна лява гума .....има тапициран капак........филтъра си е там... :D зад жабката ,отваряш жабката и откачаш демпферното амортесьорче,после отляво и отдясно леко го кривиш за да излезне от водачите изад него ще го видите...с две винчета е хванат....може обикновен ГИ ,но е добре да е по хубав и по висок клас да е, за да нямате проблеми с чековете......

Ето, вече започват полезните съвети от форума :)Слава богу всичко фабрично си е в колата, крикът и др неща са под едната задна седалка,а под тапицираното капаче няма нищо.Филтърът вече е дори изпран.

Друго питане...аз съм с варианта за управление на въздушния поток на задните пасажери с малко повечкото екстри(топло, студено и ауто за обдухването).След пускане от таблото на задните въздуховоди духа само през тези, които са на пода на задните седалки, а през горните четири въздуховоди не духо въобще.

- как се пускат те?

- Бутон Heat какво затопля?

- 100 км ми беше пробегът до дома след покупката и веднъж автопилотът сработи, а след това пробвах няколко пъти и не искаше.Аз ли бъркам нещо или може да имам проблем с автопилотът.

On Of са ясни, напред-назад за скоростта, а издърпване нагоре какво прави?

Ето и снимка за пригледност:

post-13257-057893100 1451671881.txt

Редактирано от Добромир
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Горните въздуховоди както и предполагах работят само при нагласена мин температура от задното управление.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Макар , че малко съм я карал имам чувството,че разходът е завишен , имайки и дългогодишен опит в шофирането на автомобил с борд компютър.Забелязах, че има цели 4 ламбда сонди.Може някоя от тях да не работи вече коректно.Утре ще си запазвам час за обслужване в сервиз на мицубиши в Ст. Загора и ще ги накарам да я закачат за диагностика.Ако е въртян километража ще го засекат ли?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Къде сте колеги,защо спря диалогът?Никой нищо не коментира...

 

Моята специалност колега са маслата, за съжаление, аз само с това мога да ти бъда полезен.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да споделя информация относно обслужването на този двигател.Оказа се, че е с два ангренажни ремъка, водната помпа е зацепена към пистовия ремък.Съединителят е старият вид без скъпия демпферен маховик( извинявам се изказа, но не съм авто инж.)

Бутон Heat се оказа много полезна екстра за зимата - има монтирани нагреватели( най-вероятно към охл. система), които ускоряват затоплянето на охл. течност следователно и по-бързо затопляне на купето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Ето, вече започват полезните съвети от форума :)Слава богу всичко фабрично си е в колата, крикът и др неща са под едната задна седалка,а под тапицираното капаче няма нищо.Филтърът вече е дори изпран.

Друго питане...аз съм с варианта за управление на въздушния поток на задните пасажери с малко повечкото екстри(топло, студено и ауто за обдухването).След пускане от таблото на задните въздуховоди духа само през тези, които са на пода на задните седалки, а през горните четири въздуховоди не духо въобще.

- как се пускат те?

- Бутон Heat какво затопля?

- 100 км ми беше пробегът до дома след покупката и веднъж автопилотът сработи, а след това пробвах няколко пъти и не искаше.Аз ли бъркам нещо или може да имам проблем с автопилотът.

On Of са ясни, напред-назад за скоростта, а издърпване нагоре какво прави?

Ето и снимка за пригледност:

 

Здравей! Изтегли си от интернет ръководство на английски ако случайно нямаш в колата.Там е описано всичко подробно и ще даде отговори на много въпроси

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...