Добромир Публикувано 1 януари 2016 Сподели Публикувано 1 януари 2016 Здравейте колеги,ЧНГ с пожелание за много лично и семейно щастие, бъдете здрави и безпроблемно шофиране!!!След 10г. шофиране на френски автомобили прескочих към японски.Тъй като семейството ми е четиричленно това беше най-добрият автомобил за мен.Вече имам и въпроси,макар че изчетох всичко във форума.Започва се още от 4-ти смяна на всички консумативи.Кое моторно масло понася този мотор най-добре,препоръчителни марки ролки,ремъци и прочие.Благодаря предварително!Поздрави Добромир Димитров. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 1 януари 2016 Сподели Публикувано 1 януари 2016 (редакция) Кое моторно масло понася този мотор най-добре. Здраве колега, честито за придобивката. Производителя е супер либерален към изисквания за типовете стандарти и вискозитетни класове. Казано накратко, всяко масло от реномирана фирма ще свърши работа. В дълбочина като американските стандарти се изискват по API да е мин API SG (остаряла норма важаща за двигатели преди и между 1988-1992г) или европейската ACEA A3-98 год издание).Към днешен момент на пазара по американските стандарти дори и актуалната норма API SM (за двигатели преди и между 2004-2010г) почна да изчезва. Масово модерните масла поддържат или са сертифицирани по последната API SN (за двигатели преди и след 2011г до днес). Колкото до европейските норми (умишлено избягвам ACEA A1), то те се надграждат през всеки 3-4г. Следователно както не можеш да намериш в масло стандарта API SG, така и колкото и да търсиш няма да намериш ACEA A3-98. Към днешен момент последната валидна ACEA e ACEA 2012г и изискванията й ще важат за масла произведени от 01.01.2015г. Т.е. ако намериш прясно произведено масло и то е направено по последните европейски изисквания, то има много голям шанс да е по ACEA 2012. Но и по предходните да е ACEA 2010/2007, пак осигуряваш над 15г по-напред смазочна защита. Позволените вискозитетните класове са толкова много, че не мога да ги изпиша, нека да ги намалим до SAE 0W-30 ; SAE 0W-40 ; SAE 5W-30 ; SAE 5W-40...Следователно най-подходящото масло трябва да отговаря на едно и/или повече от следните условия API SN + ACEA A3 в комбинация от SAE 0W-30 ; SAE 0W-40 ; SAE 5W-30 ; SAE 5W-40 В европейските изисквания след 2004г (конкретно те не се изискват за твоя двигател) се въведоха и друга категория за модерните системи за третиране на отработените газове - катализатори, DPF/FAP. Ако попаднеш на такова масло, а ти и ще попаднеш, гледай освен горните условия да отговаря и на ACEA C3 (особено ако ще слагаш и газ). Много масла отговарят едновременно на ACEA C3/ ACEA C2 (тогава е позволено).Както те бях посъветвал да избягваш ACEA A1 (позволена е, но аз не я предпочитам обаче, задължително избягвай масла отговарящи само на ACEA C1; ACEA C2 ; ACEA C4). За другите възли също има специфични изисквания, но за сега питаш само за двигателя.Поздрави Редактирано 1 януари 2016 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Добромир Публикувано 1 януари 2016 Автор Сподели Публикувано 1 януари 2016 (редакция) Благодаря за обширната информация за маслата,цяла лекция Преди малко пооглеждах колата и не успях да видя къде е филтърът за купето, къде е мястото на крика, газ ще се слага(обикновен инкецион става ли или трябва течна фаза), но първо да я обслужа, видях и за много разисквани неща....и двата габарита са за смяна, но наистина отгоре успях само да ги завъртя...по трудния начин ще е , място за крик не откривам.Предните дискове също са криви, така че всичко се припокрива с писаното по темата.Странно конструкторите са решили за бутона превключващ показанията на бордкомпютърът - ако реша да сменя СД-то оставам без него, макар че аудиото ми харесва! Редактирано 1 януари 2016 от Добромир Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 1 януари 2016 Сподели Публикувано 1 януари 2016 Благодаря за обширната информация за маслата,цяла лекция Преди малко пооглеждах колата и не успях да видя къде е филтърът за купето, къде е мястото на крика, газ ще се слага(обикновен инкецион става ли или трябва течна фаза), но първо да я обслужа, видях и за много разисквани неща....и двата габарита са за смяна, но наистина отгоре успях само да ги завъртя...по трудния начин ще е , място за крик не откривам.Предните дискове също са криви, така че всичко се припокрива с писаното по темата.Странно конструкторите са решили за бутона превключващ показанията на бордкомпютърът - ако реша да сменя СД-то оставам без него, макар че аудиото ми харесва!....Честито,крика, както и другите неща са ти зад задната седалка,от ляво...т.е. над задна лява гума .....има тапициран капак........филтъра си е там... :D зад жабката ,отваряш жабката и откачаш демпферното амортесьорче,после отляво и отдясно леко го кривиш за да излезне от водачите изад него ще го видите...с две винчета е хванат....може обикновен ГИ ,но е добре да е по хубав и по висок клас да е, за да нямате проблеми с чековете...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Добромир Публикувано 1 януари 2016 Автор Сподели Публикувано 1 януари 2016 (редакция) ....Честито,крика, както и другите неща са ти зад задната седалка,от ляво...т.е. над задна лява гума .....има тапициран капак........филтъра си е там... :D зад жабката ,отваряш жабката и откачаш демпферното амортесьорче,после отляво и отдясно леко го кривиш за да излезне от водачите изад него ще го видите...с две винчета е хванат....може обикновен ГИ ,но е добре да е по хубав и по висок клас да е, за да нямате проблеми с чековете......Ето, вече започват полезните съвети от форума Слава богу всичко фабрично си е в колата, крикът и др неща са под едната задна седалка,а под тапицираното капаче няма нищо.Филтърът вече е дори изпран.Друго питане...аз съм с варианта за управление на въздушния поток на задните пасажери с малко повечкото екстри(топло, студено и ауто за обдухването).След пускане от таблото на задните въздуховоди духа само през тези, които са на пода на задните седалки, а през горните четири въздуховоди не духо въобще.- как се пускат те?- Бутон Heat какво затопля?- 100 км ми беше пробегът до дома след покупката и веднъж автопилотът сработи, а след това пробвах няколко пъти и не искаше.Аз ли бъркам нещо или може да имам проблем с автопилотът.On Of са ясни, напред-назад за скоростта, а издърпване нагоре какво прави?Ето и снимка за пригледност: Редактирано 1 януари 2016 от Добромир Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Добромир Публикувано 3 януари 2016 Автор Сподели Публикувано 3 януари 2016 Горните въздуховоди както и предполагах работят само при нагласена мин температура от задното управление. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Добромир Публикувано 4 януари 2016 Автор Сподели Публикувано 4 януари 2016 Макар , че малко съм я карал имам чувството,че разходът е завишен , имайки и дългогодишен опит в шофирането на автомобил с борд компютър.Забелязах, че има цели 4 ламбда сонди.Може някоя от тях да не работи вече коректно.Утре ще си запазвам час за обслужване в сервиз на мицубиши в Ст. Загора и ще ги накарам да я закачат за диагностика.Ако е въртян километража ще го засекат ли? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Добромир Публикувано 5 януари 2016 Автор Сподели Публикувано 5 януари 2016 Къде сте колеги,защо спря диалогът?Никой нищо не коментира... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 5 януари 2016 Сподели Публикувано 5 януари 2016 (редакция) Къде сте колеги,защо спря диалогът?Никой нищо не коментира... Моята специалност колега са маслата, за съжаление, аз само с това мога да ти бъда полезен. Поздрави Редактирано 5 януари 2016 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Добромир Публикувано 8 януари 2016 Автор Сподели Публикувано 8 януари 2016 Искам да споделя информация относно обслужването на този двигател.Оказа се, че е с два ангренажни ремъка, водната помпа е зацепена към пистовия ремък.Съединителят е старият вид без скъпия демпферен маховик( извинявам се изказа, но не съм авто инж.)Бутон Heat се оказа много полезна екстра за зимата - има монтирани нагреватели( най-вероятно към охл. система), които ускоряват затоплянето на охл. течност следователно и по-бързо затопляне на купето. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Venelin Dimov Публикувано 31 януари 2016 Сподели Публикувано 31 януари 2016 Ето, вече започват полезните съвети от форума Слава богу всичко фабрично си е в колата, крикът и др неща са под едната задна седалка,а под тапицираното капаче няма нищо.Филтърът вече е дори изпран.Друго питане...аз съм с варианта за управление на въздушния поток на задните пасажери с малко повечкото екстри(топло, студено и ауто за обдухването).След пускане от таблото на задните въздуховоди духа само през тези, които са на пода на задните седалки, а през горните четири въздуховоди не духо въобще.- как се пускат те?- Бутон Heat какво затопля?- 100 км ми беше пробегът до дома след покупката и веднъж автопилотът сработи, а след това пробвах няколко пъти и не искаше.Аз ли бъркам нещо или може да имам проблем с автопилотът.On Of са ясни, напред-назад за скоростта, а издърпване нагоре какво прави?Ето и снимка за пригледност: Здравей! Изтегли си от интернет ръководство на английски ако случайно нямаш в колата.Там е описано всичко подробно и ще даде отговори на много въпроси Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Добромир Публикувано 31 януари 2016 Автор Сподели Публикувано 31 януари 2016 (редакция) Здравей,да, не е лоша идея. Редактирано 31 януари 2016 от Добромир Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.