Премини към съдържание

Препоръчано мнение

  • преди 2 месеца ...

Има някои неточности, но общо взето е добре написано и повдига духа... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето още една статия в същия дух:

 

http://gtmagazine.net/smf/index.php?topic=395.msg396#msg396

 

 

Американският японец

 

 

Японците и американците, седнали в лобитата на скъпи хотели могат да си говорят за много неща. На тези срещи всеки има какво да научи от другия за бизнеса, мениджмънта, за технологиите. Могат да си говорят доста и за Пърл Харбър. Това, обаче, не им е любима тема. Тема, оставяща лошо чувство.

Ако срещата е край състезателна писта, тогава вече спортменството е задължително и се случва често, американци да хвалят искренно японската техника и обратно. Има какво да кажат и едните и другите. Има и една страница от автомобилната история, под която заедно са се подписали инженерите от двете страни на Пасифика.

В края на 80-те заради бюджетни съкращения от НАСА, топ-спецове се прехвърлят в Додж и създават концепта – „Интрепид”. Той е основа на познатото в Япония и Европа Mitsubishi 3000 GT, а в Америка същият техно-експеримент носи името Додж „Стелт”.

Кръстоската е изцяло произведена в Япония и изглежда, като космически кораб, случайно попаднал на улицата...

От пръв поглед става ясно, че 3000 GT (или Stealth R/T) не е стандартен автомобил с 2 врати. Пред замечтания поглед на истинския ентусиаст веднага заблестяват 4-те зенитки на ауспуховите дула, доста широкият преден капак с мистериозни извивки, побрал под себе си двигател, който не прилича на нищо друго, което сте виждали... Няма пластмасови кори, няма никакво празно място и няма нищо излишно.

Всеки детайл издържа безупречно проверката на времето и, че не са пестени средства за проектирането и производството му личи от: компютрите при : двигателя; активното електронно окачване със завиващ заден мост над 50км/ч; аеродинамично само-настройващият се спойлер в зависимост от скоростта; активната изпускателна система. Нито един от тези компютри не дефектира и до днес... Кожените спортни седалки с ел. управление имат и лумбален съпорт, и настройки на страничните панели, които ви подкрепят в завой (при Porsche от 2005г.)

Когато излиза от производствените бункери в Япония, журналисти го сравняват с немската икона 911 Турбо. Показателите на писта са идентични, и макар 3000 GT да е по-технологично от 911, по обясними причини евпопейските писачи дават предимството на Porsche. Японците присвиват очички и замълчават. Журито не е знаело какво да очаква от 3000 GT след години.

3 литровият V6 (320к.с.; 0-100км/ч за 5.3сек.) е напомпан минимално (0.7бара) от две турбини с водно охлаждане. Произвежда ги същият концерн, който преди време пуска над Пърл Харбър изтребителя Mitsubishi Zero. В наши дни има цяла армия от полудели инженери, които с маниакална отдаденост към идеята, бълват електронни пакети, инжектори, турбини, керамични съединители и какво ли не още, за да могат чудните чудовища от миналото да реват нощем, като обезумели в индустриалните зони на Япония, Америка и Европа.

Заради супер-надежната си скоростна кутия с дълги предавки, 3000 GT дори в заводския си вариант, наистина, на трета вдига 205км/ч. Задвижването му е 4X4 и е с компоненти, като на камион- масивни и здрави. Те са една от причините автомобила да е свръх тежък (1720кг.) Това тегло заедно с аеродинамиката му, обаче, го прави много устойчив при високи скорости. През 1994г. (сигурно от скука) му монтират 6 степенна механична скоростна кутия, която на 6-та е сметната да развива 352км/ч.

Разбирате ли, вече, за какво извратено творение иде реч?! В Щатите, явно, доста добре са го разбрали, защото без да се страхуват много, го подлагат на карбонова диета и с доста по-тунинговани двигатели от този на снимката, му „ритат столчето” на различни драг писти. Днес рекорда на един от най-бързите екземпляри е 8.74сек. на 400метра (без нитро) . А има бараби, които замерват мощността на техния „тулуп” на стенд. Вижте клипа сами.http://gtmagazine.net/view_news_gen.php?lang=bg&news_id=188

Сигурно и тогава ще има скептици и прочее... Ние лесно не вярваме. И аз не повярвах на очите си, когато го видях на живо през 1991г. Разбрах, че светът се е променил за една нощ. Повярвах, че след като между опелите и рената на светофара на баня „Мадара”, чака и перлено бяла летяща чиния с тъмни люкове, нищо вече не е същото! Повярвах, че през 2010 ще има човешки колонии на Марс и хотели на Луната...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_thumbup: Колегата ме изпревари, тъкмо се канех и аз да го публикувам.... хихи уникати са ни куклите и до ден днешен :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За първи път видях такова чудо пред Шератон като дете. Направо останах без думи. Уникална за времето си истинска кола. След няколко години май и Славчо си беше купил Стелт? Циркулираше из София и гледаше страшно. А как само не му тичашееееее :-)

Уффф, спомени-спомени! Имаше четири коли, които са ме карали да настръхна - Митсубишито, Супрата , Нисана, Хонда НСХ и Ланчиа Делта Интеграле. Всички до една съм ги виждал из нашите улици на живо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...