nicklaz Публикувано 11 юни 2007 Сподели Публикувано 11 юни 2007 Реших да погъделичкам моето :mitsu-smiley: с хубаво гориво и му налях 100 октанов бензин. Върви повече от отлично, но после си зададох въпроса дали няма да стане някоя бела с двигателя (ако не е предвиден за това)?Може ли някой да се изкаже по този въпрос? :mitsu-smiley: Lancer GLXi 1500 - 1992г. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 11 юни 2007 Сподели Публикувано 11 юни 2007 Нищо му няма Бензина си е един и същ, разликата е само в антидетонационните присадки които се слагат и не са евтини./каквотои да се казва в рекламите/.Стар шофьорски лаф е, че октановото число на бензина винаги е 2-3 единиципо-ниско от това което пише на колонката. Сега при тази конкуренция и вериги отбензиностанции може и да отговаря ....не знам.След 1985 г. мисля, даже и руските колиможеха да горят безоловен бензин и с по-високо окт. число. Добре е да се бутне малко центровката в посока предварение,за да се използват по-пълно качествата на "супера" Поздрави!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 11 юни 2007 Сподели Публикувано 11 юни 2007 Евентуалното бутане е в посока закъснение, защото няма опасност от детонация ;)Това, което знам е че номера е да караш с най-ниско октановия при който в твоя автомобил няма детонации, защото ако има се връща центровката и е по-неефктивно изгарянето. Да ползваш по-високооктанов няма принципен проблем, но е по-малко калоричен и гори по-бавно и няма смисъл. Засечи си разхода, ако ти падне може да ти излезе и същата сметката, но това трябва да го провериш конкретно при теб как е и при бензиностанцията, на която зареждаш :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jolly_roger Публикувано 11 юни 2007 Сподели Публикувано 11 юни 2007 :mitsu-smiley: Аз ще споделя малко опит с моята кола: зимата зареждах ОМВ Супер100 и той все едно се изпаряваше - толкова много ми харчеше, че след 5-6 зареждания пак си минах на А95. А разлика във вървежа почти не се усещаше. Но това е опит с 20 годишна кола... :icon_blush: . :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 11 юни 2007 Сподели Публикувано 11 юни 2007 Евентуалното бутане е в посока закъснение, защото няма опасност от детонация ;) В грешка си. Точно защото няма опасност от детонация се дава по-голямопредварение. Тогава изгарянето е по- пълно и КПД е по- висок. Това, което знам е че номера е да караш с най-ниско октановия при който в твоя автомобил няма детонации, защото ако има се връща центровката и е по-неефктивно изгарянето. Това е вярно. Ако има детонация се връща предварението, но колата губи. Да ползваш по-високооктанов няма принципен проблем, но е по-малко калоричен и гори по-бавно и няма смисъл. :icon_blush: Не съм съгласен, че е по-малко калоричен и гори по-бавно. Има писани препоръки когатоколата се кара повече градско или по други причини се натрупа нагар в двигателя, да сезареди с по-високооктанов бензин и се минат няколко десетки километра извънградско прикоето се очиства /изгаря/ нагара в горивната камера и челата на буталата.На по-старите нискооборотни двигатели им горяха клапаните от "по-силния" бензин и затова са тези опасения. Разбира се това не беше масова практика, но имаше случаи на зарежзане на Москвич с авиационен бензин 120 октана. В началото е бил като самолет.........Тогава беше всичко държавно и кой откъдето можеше нещо да докопа....Поздрави!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 11 юни 2007 Сподели Публикувано 11 юни 2007 В грешка си. Точно защото няма опасност от детонация се дава по-голямопредварение. Тогава изгарянето е по- пълно и КПД е по- висок. Това е вярно. Ако има детонация се връща предварението, но колата губи. Не съм съгласен, че е по-малко калоричен и гори по-бавно. Има писани препоръки когатоколата се кара повече градско или по други причини се натрупа нагар в двигателя, да сезареди с по-високооктанов бензин и се минат няколко десетки километра извънградско прикоето се очиства /изгаря/ нагара в горивната камера и челата на буталата.На по-старите нискооборотни двигатели им горяха клапаните от "по-силния" бензин и затова са тези опасения. Разбира се това не беше масова практика, но имаше случаи на зарежзане на Москвич с авиационен бензин 120 октана. В началото е бил като самолет.........Тогава беше всичко държавно и кой откъдето можеше нещо да докопа....Поздрави!!! Ами...не съм в грешка, стига да изясним какво имаме в предвид под предварение. По-голямо предварение според мен означава по-ранно подаване на искрата преди ГМТ, по-малко - по-късно подаване на искрата. Така че колкото по-късно се подаде искрата - предварението е по-малко, е по-ефективен процеса, защото бензина е сгъстен повече и по-малка част от енергията отива в обратна посока - преди ГМТ. Стига бензина да не детонира преди запалването. За скоростта на горене и калоричността, също съм прав :icon_blush: "Силен"/"Слаб" бензин не се определя само от октановото число ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IVAN VR4x4 Публикувано 11 юни 2007 Сподели Публикувано 11 юни 2007 Аз карам с най-скъпия и уж високооктанов, но честно казано май 92 с нищо не му отстъпва- просто е на изчезване и си е чист- без каквито и да било примеси!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 12 юни 2007 Сподели Публикувано 12 юни 2007 Ами...не съм в грешка, стига да изясним какво имаме в предвид под предварение. По-голямо предварение според мен означава по-ранно подаване на искрата преди ГМТ, по-малко - по-късно подаване на искрата. Абсолютно точно :good: Не си прав за посоката на бутането.При по-високооктанов бензин трябва да са дадемалко по-голямо предварение /до 2 градуса/.За да приключим :D ще си позволя малко теория:Детонационното /взривообразно/ горене на сместта емного вредно за двигателя и зависи от няколко фактори.На първо място от степента на сгъстяване в горивната камера. на второ място от състава на сместа - бедна, богата, нататък от формата и завихрянията в горивната камера, предварението на запалването, качеството на бензина, натрупваниятана нагар в двигателя и сигурно има и други. Конструкторите дълги години са експериментирали докато стигнат до оптималните варианти. Нещата не могат да се разглеждат едно пластово, а са взаимносвързани.Ние като водачи можем да влияем само на два фактора:1. Качеството на бензините.2. Предварението на запалването.По първа точка съм съгласен, че силен/слаб бензин не се влияесамо от октановото число. Това са разговорни понятия. Бензинаси е един и същ /автомобилния/, различни са присадките. Не съм съгласен, че по-високооктановия гори по-бавно. Всичкибензини в работен режим горят по-бавно от детонационното горене.По втора точка теоретически си прав. Би трябвало искрата да сеподаде в ГМТ когато сгъстяването е завършило и разширението назапалената горивна смес няма да противодейства на движението на буталото /преди ГМТ/, а ще му помага /фактически ще го бута/след ГМТ. Обаче.....На практика нещата не стоят така. При съвременните бързооборотнидвигатели времето за работния ход на буталото не стига за пълнотоизгаряне /и отдаване на енергията/ на горивната смес. Затова се налага да се запали "малко" преди ГМТ с което от една стране се печели време, от друга по ефективно се сгъстява и горят по-добре беднитесмеси. Сега стандартното предварение при малки обороти е от 0 до 13-15 градуса преди ГМТ /зададено е от конструктора/, а в режим на оборотивакуумния и центробежния регулатор го правят до над 35 градусапредварение.Преди години състезателните автомобили са имали ръчно изменянена предварението и водача в движение съобразно пътните условия еизбирал различно предварение. Може много още да се пише, защото въпроса е фундаментален за двигателите, но мисля, че това е достатъчно :D Поздрави!!! :icon_thumbup: Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nicklaz Публикувано 12 юни 2007 Автор Сподели Публикувано 12 юни 2007 :icon_clap: Благодаря на всички за мненията!Искам да добавя, че вчера засичах разхода си и излезе че със 18 литра съм минал 310 Км. Това е под 6 литра на сто! От тях 60 Км градско. Преди съм засичал със 95 безоловен - 7 литра на сто - значи съм на далавера! А иначе на капачката на резервоара си пише 95+ Octane. Колкото за центровката никога не съм усещал характерното "причукване" на клапаните. :icon_thumbup: :mitsu-smiley: :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubenti Публикувано 12 юни 2007 Сподели Публикувано 12 юни 2007 При мене при всички коли е различно.Но от високооктановите най-съм доволен от Шел :icon_thumbup: . На ОМВ супер 100 нещо не ми харесва,колкото и пъти да съм сипвал такъв,разлика във вървенето няма а и разхода ми се качи с по 1-2 л. :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alf Публикувано 12 юни 2007 Сподели Публикувано 12 юни 2007 клапаните нямат нищо общо с чукането при голямо предварение, Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gorin Публикувано 12 юни 2007 Сподели Публикувано 12 юни 2007 клапаните нямат нищо общо с чукането при голямо предварение, Колите с компютър,който регулира подаването на бензин,мисля, че нямат нужда от предварение. Всичко само се регулира. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Avtomata Публикувано 12 юни 2007 Сподели Публикувано 12 юни 2007 Колите с компютър,който регулира подаването на бензин,мисля, че нямат нужда от предварение. Всичко само се регулира.Така е. Компютъра регулира и ъгъла на запалване, т.е. предварението :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.