Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

За бензина


Препоръчано мнение

Реших да погъделичкам моето :mitsu-smiley: с хубаво гориво и му налях 100 октанов бензин. Върви повече от отлично, но после си зададох въпроса дали няма да стане някоя бела с двигателя (ако не е предвиден за това)?

Може ли някой да се изкаже по този въпрос?

:mitsu-smiley: Lancer GLXi 1500 - 1992г.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нищо му няма :)

Бензина си е един и същ, разликата

е само в антидетонационните присадки

които се слагат и не са евтини./каквото

и да се казва в рекламите/.

Стар шофьорски лаф е, че октановото

число на бензина винаги е 2-3 единици

по-ниско от това което пише на колон

ката.

Сега при тази конкуренция и вериги от

бензиностанции може и да отговаря ....

не знам.

След 1985 г. мисля, даже и руските коли

можеха да горят безоловен бензин и с

по-високо окт. число. Добре е да се бут

не малко центровката в посока предварение,

за да се използват по-пълно качествата на "супера" :)

Поздрави!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Евентуалното бутане е в посока закъснение, защото няма опасност от детонация ;)

Това, което знам е че номера е да караш с най-ниско октановия при който в твоя автомобил няма детонации, защото ако има се връща центровката и е по-неефктивно изгарянето. Да ползваш по-високооктанов няма принципен проблем, но е по-малко калоричен и гори по-бавно и няма смисъл. Засечи си разхода, ако ти падне може да ти излезе и същата сметката, но това трябва да го провериш конкретно при теб как е и при бензиностанцията, на която зареждаш :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Аз ще споделя малко опит с моята кола: зимата зареждах ОМВ Супер100 и той все едно се изпаряваше - толкова много ми харчеше, че след 5-6 зареждания пак си минах на А95. А разлика във вървежа почти не се усещаше. Но това е опит с 20 годишна кола... :icon_blush: . :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Евентуалното бутане е в посока закъснение, защото няма опасност от детонация ;)

 

 

В грешка си. Точно защото няма опасност от детонация се дава по-голямо

предварение. Тогава изгарянето е по- пълно и КПД е по- висок.

 

 

Това, което знам е че номера е да караш с най-ниско октановия при който в твоя автомобил няма детонации, защото ако има се връща центровката и е по-неефктивно изгарянето.

 

 

Това е вярно. Ако има детонация се връща предварението, но колата губи.

 

 

Да ползваш по-високооктанов няма принципен проблем, но е по-малко калоричен и гори по-бавно и няма смисъл. :icon_blush:

 

Не съм съгласен, че е по-малко калоричен и гори по-бавно. Има писани препоръки когато

колата се кара повече градско или по други причини се натрупа нагар в двигателя, да се

зареди с по-високооктанов бензин и се минат няколко десетки километра извънградско при

което се очиства /изгаря/ нагара в горивната камера и челата на буталата.

На по-старите нискооборотни двигатели им горяха клапаните от "по-силния" бензин и зато

ва са тези опасения. Разбира се това не беше масова практика, но имаше случаи на зареж

зане на Москвич с авиационен бензин 120 октана. В началото е бил като самолет.........

Тогава беше всичко държавно и кой откъдето можеше нещо да докопа....

Поздрави!!! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В грешка си. Точно защото няма опасност от детонация се дава по-голямо

предварение. Тогава изгарянето е по- пълно и КПД е по- висок.

 

Това е вярно. Ако има детонация се връща предварението, но колата губи.

 

Не съм съгласен, че е по-малко калоричен и гори по-бавно. Има писани препоръки когато

колата се кара повече градско или по други причини се натрупа нагар в двигателя, да се

зареди с по-високооктанов бензин и се минат няколко десетки километра извънградско при

което се очиства /изгаря/ нагара в горивната камера и челата на буталата.

На по-старите нискооборотни двигатели им горяха клапаните от "по-силния" бензин и зато

ва са тези опасения. Разбира се това не беше масова практика, но имаше случаи на зареж

зане на Москвич с авиационен бензин 120 октана. В началото е бил като самолет.........

Тогава беше всичко държавно и кой откъдето можеше нещо да докопа....

Поздрави!!! :)

 

Ами...не съм в грешка, стига да изясним какво имаме в предвид под предварение. По-голямо предварение според мен означава по-ранно подаване на искрата преди ГМТ, по-малко - по-късно подаване на искрата.

Така че колкото по-късно се подаде искрата - предварението е по-малко, е по-ефективен процеса, защото бензина е сгъстен повече и по-малка част от енергията отива в обратна посока - преди ГМТ. Стига бензина да не детонира преди запалването.

 

За скоростта на горене и калоричността, също съм прав :icon_blush:

"Силен"/"Слаб" бензин не се определя само от октановото число ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с най-скъпия и уж високооктанов, но честно казано май 92 с нищо не му отстъпва- просто е на изчезване и си е чист- без каквито и да било примеси!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами...не съм в грешка, стига да изясним какво имаме в предвид под предварение. По-голямо предварение според мен означава по-ранно подаване на искрата преди ГМТ, по-малко - по-късно подаване на искрата.

 

Абсолютно точно :good:

Не си прав за посоката на бутането.

При по-високооктанов бензин трябва да са даде

малко по-голямо предварение /до 2 градуса/.

За да приключим :D ще си позволя малко теория:

Детонационното /взривообразно/ горене на сместта е

много вредно за двигателя и зависи от няколко фактори.

На първо място от степента на сгъстяване в горивната каме

ра. на второ място от състава на сместа - бедна, богата, ната

тък от формата и завихрянията в горивната камера, предваре

нието на запалването, качеството на бензина, натрупванията

на нагар в двигателя и сигурно има и други.

Конструкторите дълги години са експериментирали докато

стигнат до оптималните варианти. Нещата не могат да се разглеж

дат едно пластово, а са взаимносвързани.

Ние като водачи можем да влияем само на два фактора:

1. Качеството на бензините.

2. Предварението на запалването.

По първа точка съм съгласен, че силен/слаб бензин не се влияе

само от октановото число. Това са разговорни понятия. Бензина

си е един и същ /автомобилния/, различни са присадките.

Не съм съгласен, че по-високооктановия гори по-бавно. Всички

бензини в работен режим горят по-бавно от детонационното горене.

По втора точка теоретически си прав. Би трябвало искрата да се

подаде в ГМТ когато сгъстяването е завършило и разширението на

запалената горивна смес няма да противодейства на движението

на буталото /преди ГМТ/, а ще му помага /фактически ще го бута/

след ГМТ. Обаче.....

На практика нещата не стоят така. При съвременните бързооборотни

двигатели времето за работния ход на буталото не стига за пълното

изгаряне /и отдаване на енергията/ на горивната смес. Затова се на

лага да се запали "малко" преди ГМТ с което от една стране се пече

ли време, от друга по ефективно се сгъстява и горят по-добре бедните

смеси.

Сега стандартното предварение при малки обороти е от 0 до 13-15

градуса преди ГМТ /зададено е от конструктора/, а в режим на обороти

вакуумния и центробежния регулатор го правят до над 35 градуса

предварение.

Преди години състезателните автомобили са имали ръчно изменяне

на предварението и водача в движение съобразно пътните условия е

избирал различно предварение. :drive:

Може много още да се пише, защото въпроса е фундаментален за двига

телите, но мисля, че това е достатъчно :D

Поздрави!!! :icon_thumbup:

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_clap:

Благодаря на всички за мненията!

Искам да добавя, че вчера засичах разхода си и излезе че със 18 литра съм минал 310 Км. Това е под 6 литра на сто! От тях 60 Км градско. Преди съм засичал със 95 безоловен - 7 литра на сто - значи съм на далавера! А иначе на капачката на резервоара си пише 95+ Octane. Колкото за центровката никога не съм усещал характерното "причукване" на клапаните.

:icon_thumbup: :mitsu-smiley: :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мене при всички коли е различно.Но от високооктановите най-съм доволен от Шел :icon_thumbup: . На ОМВ супер 100 нещо не ми харесва,колкото и пъти да съм сипвал такъв,разлика във вървенето няма а и разхода ми се качи с по 1-2 л. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

клапаните нямат нищо общо с чукането при голямо предварение,

Колите с компютър,който регулира подаването на бензин,мисля, че нямат нужда от предварение. Всичко само се регулира.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колите с компютър,който регулира подаването на бензин,мисля, че нямат нужда от предварение. Всичко само се регулира.

Така е. Компютъра регулира и ъгъла на запалване, т.е. предварението :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...