Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

ASX 1.6 petrol - масло скорости смяна.


Препоръчано мнение

Привет на всички.

 

Може ли да помогнете със следното:

 

1. ASX 1.6. бензин (75 000 км.) - На кокло хиляди трябва да се смени маслото на скорустната кутия?

 

2. Това масло подходящо ли е? - http://www.prospeed.bg/bg/product/4202/0. По-подходящо ако има такова?

 

3. Къде бихте препоръчали да се осъществи смяната - София. (Сервиз в който знаят какво правят с грижа за колата).

 

Ако споделите, къде сам мога да проверявам за препоръчаните от производитла интервали на смяна на консумативи, ще съм много благодарен.

 

 

Предварително благодаря за съдействието.

Поздрави,

Георги

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, заповядай изискванията за възела,

поздрави

 

Transaxle, manual F5M43

Manual

Capacity 2 liter

Gears forward: 5

Gears reverse: 1

 

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 100000 km

OEM recommendation: See below

 

Use: Severe

Check 20000 km/12 months

Change 40000 km

 

OEM recommendation

temperate climate API: GL-3 SAE 75W-80

 

OEM recommends: Dia Queen New Multi Gear Oil

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Svetliof/Miroslav,

 

Благодаря за бързия отговор.

Какво масло произодител/продукт бихте препоръчали?

 

Здравей колега,

аз конкретен производител/продукт не препоръчвам за да не се сметне като натрапчива реклама. Моя съвет е след като си избереш производител, на неговия сайт ще има секция от рода на Lubricant advisor. Правиш сверка в каталога му, кое масло от гамата си препоръчва за твоя възел. После за застраховка намираш техническият документ на маслото и се уверяваш че вътре се потвърждават 2-та най-важни критерия: API: GL-3 SAE 75W-80.

Поздрави

 

П.С. В препоръките които ти дадох, най-отдолу е изписан какво масло препоръчва самият производител за възела си. Една бърза справка ми потвърди, че и то отговаря на API: GL-3 SAE 75W-80.

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет Svetliof, Рових се нощеска, и честно казано, не намерих никакво масло, което да съответства на спецификацията освен маслото на мицубиши. DIA QUEEN. Само то и някакво на лики моли съответстват на спецификацията. От къде мога да си купя масло, само от официалното представителство на мицубиши? Наистина 75w80 много, но нито едно от тях не е GL-3. GL4/5 колкото искаш.

Редактирано от GMM
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То и в User manual-а http://www.mitsubishibg.com/forum/mitsubishi_asx_user_manual.pdf качен тук във форума на страница 356 от 368 е дадено в табличката маслото DIA QUEEN NEW MULTI GEAR OIL API classification GL-3, SAE 75W-80, с което се потвърди информацията за възела, че е правилна.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет Svetliof, Рових се нощеска, и честно казано, не намерих никакво масло, което да съответства на спецификацията освен маслото на мицубиши. DIA QUEEN. Само то и някакво на лики моли съответстват на спецификацията. От къде мога да си купя масло, само от официалното представителство на мицубиши? Наистина 75w80 много, но нито едно от тях не е GL-3. GL4/5 колкото искаш.

 

Мисля, че оригиналното масло е добър избор, без да е особено скъпо. Освен в Балканстар, се продава и в Ратола, които също са оторизиран дилър на оригинални мицубиши части. Бих препоръчал в този случай ОЕМ масло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет и Благодаря на всички!

Цвна в БС за масло и смяна е 100 лева. Тъй като времето ми е много ограничено, няма да мога да копувам от едно място да сменям на друго и т.н.

Докато разгледам Outladera маслото ще е сменено.

Темата с GL стандартите ми стана много интересна.

Оптиах са да намеря отговор - защо съвременен автомобил се произвежда за стар стандард масло.

GL-3 e Inactive от доста време.

API Category GL-3 (inactive*) designates the type of service characteristic of manual transmissions and spiral-bevel axles operating under mild to moderate to severe conditions of speed and load. These service conditions require a lubricant having load-carrying capacities greater than those that will satisfy APL GL-1 service, but below the requirements of lubricants satisfying the API GL-4 service.

 

API Category GL-4 designates the type of service characteristic of spiral-bevel and hypoid gears in automotive axles operated under moderate speeds and loads. These oils may be used in selected manual transmission and transaxle applications.

 

 

По форумите прочетох, че масово слагат GL-4 вместо GL-3.

 

Но никъде не намерих официално изявление, че GL-4 има Backward Compatibility с GL-3

 

Аз исках да сложа Motul , но маслото кето излиза на сайта им за моята каручка няма никакъв стандард (GL) описан в спецификацията.

 

 

Поздрави,

 

Георги

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

[/color][/size][/font]

...Оптиах са да намеря отговор - защо съвременен автомобил се произвежда за стар стандард масло.

 

Ще дам разяснение по въпроса в скоро време...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет и Благодаря на всички!

Цвна в БС за масло и смяна е 100 лева. Тъй като времето ми е много ограничено, няма да мога да копувам от едно място да сменям на друго и т.н.

Докато разгледам Outladera маслото ще е сменено.

Темата с GL стандартите ми стана много интересна.

Оптиах са да намеря отговор - защо съвременен автомобил се произвежда за стар стандард масло.

GL-3 e Inactive от доста време.

API Category GL-3 (inactive*) designates the type of service characteristic of manual transmissions and spiral-bevel axles operating under mild to moderate to severe conditions of speed and load. These service conditions require a lubricant having load-carrying capacities greater than those that will satisfy APL GL-1 service, but below the requirements of lubricants satisfying the API GL-4 service.

 

API Category GL-4 designates the type of service characteristic of spiral-bevel and hypoid gears in automotive axles operated under moderate speeds and loads. These oils may be used in selected manual transmission and transaxle applications.

 

 

 

По форумите прочетох, че масово слагат GL-4 вместо GL-3.

 

Но никъде не намерих официално изявление, че GL-4 има Backward Compatibility с GL-3

 

Аз исках да сложа Motul , но маслото кето излиза на сайта им за моята каручка няма никакъв стандард (GL) описан в спецификацията.

 

 

 

Поздрави,

 

Георги

 

 

 

Най- просто казано НЕ слагай GL 5 на мицубиши, специфицирано за GL3

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Темата с GL стандартите ми стана много интересна. [/color][/size][/font]

Оптиах са да намеря отговор - защо съвременен автомобил се произвежда за стар стандард масло.

GL-3 e Inactive от доста време.

API Category GL-3 (inactive*) designates the type of service

 

Като продължение на темата цък в пост 15 - се дава отговор правилно ли е използването на масло (все повече присъстващо на пазара) по комбинирани стандарти API GL5/GL4 когато се изисква само API GL4? И отговора накратко е: Да, може.

 

Връщайки акцента в настоящата тема трябва да се знае следното:

За екстремни натоварвания, API GL5 е по-добра от API GL4, а пък API GL4 е по-добра от API GL3.

 

API GL3 като препоръка не се среща често днес, генерално е била актуална за по-предни превозни средства. Какво е имал в предвид производителя изискващ за възел API GL3 в съвременна кола, само той си знае...

 

Категорията GL4+ не е официлна, тя е повече от API GL4, но по-ниска от API GL5 (т.е. някаква междинка. Т.напр. и при спирачните течности има класическа DOT 4 и засилена на характеристики DOT 4+).

 

За съвместимостта на материалите и еластомерите, не се препоръчва да се използва по-високо ниво по API спрямо това което изисква производителя, с изключение на случаите, когато маслото е направено по "мека" технология и има API GL5 EP качества със API GL4 съвместимост (казуса разискван в другата тема).

 

Респективно няма никакъв проблем да се ползва (казуса с ASX 1.6i), когато се изисква API GL3 - масло по комбинирани стандарти API GL4/GL3 (излишно е да споменавам че трябва да се спазва и същият вискозитетен клас, в случая тук SAE 75W-80).

 

Кога е възможно да се заменят категориите? Възможно е да се замени API GL3 с API GL4, API GL4 с API GL4+ но не и с API GL5(това се отнася за леки и лекотоварни превозни средства, но трябва да се внимава, защото и понякога вановете имат същите (ZF) скоростни кутии като камионите). Идеалният вариант е да няма акробатики и да се слага точно каквото се изисква. Това не са двигателни масла (при тях понякога има избор/опции) и минаването "метър" се пише на гърба на собственика и на възела.

 

Не се препоръчва да се използва масло с по-ниски характеристики/качества които препоръчва производителя (напр. да се изпозлва API GL4 когато API GL4+, или API GL5 масло се изисва)!

 

Надявам се дискутираният казус да е стандал по-ясен.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...