Премини към съдържание

Питане за Каризма-1.9ТД


sony

Препоръчано мнение

Колеги извинявам се за темата, има писано по нея, но никъде неоткрих следното: Става въпрос, че не иска да ми подгрява свещите и паленето е проблем. Свещите са изправни и релето за подгряване също, питам се къде се намира датчика, който подава сигнал кога да затваря веригата, тоест да се подава напрежение към свещите и кога да се прекъсва. Стигам до това заключение, тъй като не виждам друга причина за проблема. Само да допълня, че има моменти в които си подгрява нормално, една сутрин работи нормално, друга не.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да има слаба връзка някъде по веригата...нямам много опит но до колкото си представям това ми хрумва. Друготоако има начин може да се опита да се даде напрежение директно за да подгреят свещите и така ще се разбере от къде е проблема именно от джджите който се пропускат когато се подаде напрежение директно...примерно конт.ключ или някой датчик през които преминава нап.ежението преди да достигне свещите. Виждал съм подгряване дето изобщо не минава през ключа,а е направено отделно копче. Задържа се няколко секунди да подгрее и после се върти ключа да запали.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да има слаба връзка някъде по веригата...нямам много опит но до колкото си представям това ми хрумва. Друготоако има начин може да се опита да се даде напрежение директно за да подгреят свещите и така ще се разбере от къде е проблема именно от джджите който се пропускат когато се подаде напрежение директно...примерно конт.ключ или някой датчик през които преминава нап.ежението преди да достигне свещите. Виждал съм подгряване дето изобщо не минава през ключа,а е направено отделно копче. Задържа се няколко секунди да подгрее и после се върти ключа да запали.

 

Аз съм мислил точно за такъв бутон чрез който да се подава директно напрежение на свещите, даже съм и намерил и бутон и кабел. Само че е този вариант мисля да го оставя като последен, ако не се реши проблема, тъй като е малко неудобно, не е като с контактния ключ с два пръста извършваш цялата манипулация. Днес сутринта подгре идеално, а след обяд като си тръгнах от работа не пожела изобщо

:icon_hmm:

Редактирано от sony
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги извинявам се за темата, има писано по нея, но никъде неоткрих следното: Става въпрос, че не иска да ми подгрява свещите и паленето е проблем. Свещите са изправни и релето за подгряване също, питам се къде се намира датчика, който подава сигнал кога да затваря веригата, тоест да се подава напрежение към свещите и кога да се прекъсва.

И двата температурни датчика са на термостатното тяло, единия е отгоре и отзад (към купето) сив на цвят, другия е отдолу и отпред (към водния радиатор) зелен на цвят .. Лошото е, че скоро не съм се занимавал с такива коли и съм забравил кой точно подава сигнал и за подгрева, все си мисля, че е зеления, ама може и да те излъжа ..:)

Ако можеш да намериш някой със същата кола и да разменяте датчиците, най лесно ще стигнеш до проблемния .. Смяната е лесна, само се издърпва една скоба и датчика излиза с издърпване, уплътняват ги О пръстени от вътрешната страна .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Още в събота ще ги потърся тези датчици и ще се опитам да ги сваля, може би има начин да се замерят с мултицет или друг уред. Ако ли не, най-добре ще е да ги сменя и двата стига да не бърка много в джоба.

Редактирано от sony
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега се сещам и друго: има и едно реле за запалването, което подава напрежение към релето за подгряване и оттам кам свещите. Има ли вероятност това реле( на запалването) да ми прави проблем, а също така и контактния ключ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Именно на там исках да те насоча...просто да се проследи цялата система за подгряване и така да се гледа всяка една джаджа преди свещите. Сигурно може да се мери с мултицет и да се гледа има ли и какво е напрежението на всяка играчка. Както и да не би да има слаба връзка и затова един път да има напрежение един път не. Ако може с кабел да се прескочи даден уред пак ще се разбере къде е причината за проблема. Примерно от ключа директно да се върже кабел вместо релето за да пропуснеш релето, ако заработи така без реле значи е от него...надявам се разбра накъде бия, но все пак не съм човъркал подобно нещо и не искам да те подведа...просто мисля логично.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега, точно това се опитвах да направя днес да проследя веригата от контактния ключ до свещите, но в този дъжд само успях да се намокря, работа не можах да свърша :D Поне успях да разбера, че контактния ключ не може да се свали или поне не и в домашни условия, отгоре е капсулован. Нищо, чакам време да по омекне и продължавам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега на мойта релето ми правеше проблем.Пъпките в него бяха залепнали и акумулатора бързо ми падаше.Но го отворих и след като го почистих хубаво го напръсках с един спрей за ел.контакт и се оправи

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е решен, малко "побългарен", но решен. Взех и монтирарах бутон(копче) чрез което подавам дирекно напрежение на свещите. Взех (+) от акумулатора през бутона и отива на свещите, най - сигурно и най - опростено. Има само един недостатък, че на едната клема на бутона има постоянно напрежение и ме притеснява ако нещо някога окъси или се повреди бутона може да стане беля, но се надявам, че предпазителя, който е вързан непосредствено след плюсовата клема на акумулатора ще спаси положението. Не съм сигурен обаче дали ампеража на този предпазител не е голям и дали ще реагира ако се наложи.

Редактирано от sony
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали има фабрично сложено бушонче. Ако има и се намери къде е може да види каква е стойността му като ампери за да сложиш правилния...иначе не вярвам да стане беля.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами относно предпазителя, мисля че се пада главен, защото се намира веднага след плюса на акумулатора, тоест на плюсовия кабел, който отива към всичко останало по автомобила. Мисля, че би трябвало да го има на всички Каризми, поне при моята е така и е монтиран в едно стъклено тяло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=180230 тука се говори за 50а бушон...може да е ок с такъв. А и да стане нещо откъм ток ще изгори главния бушон. Копчето ако е някое просто и здраво едва ли ще направи проблем, а и има някъв бушон. То и аз много не ги знам работите ама горе долу. Пък и до копчето отива + но той не върши никаква работа докато не срещне - затова едва ли ще стане мизерия...слагай ако искаш даже по малък бушон 20-30 ампера и да изгори знаеш поне че предпазва други неща от изгаряне и може след като е изгорял да сложиш друг с малко повече ампери...поне така мисля аз ...не бързай нека се изкаже и някой друг.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз така мисля, бутона(копчето) се нагрява по време на затваряне на веригата, тоест при натискане и то за няколко секунди, в астаналото време няма верига. Трябва само да е далеч от "маса" за да не окъси, за всеки случай ще му сложа един предпазител, иначе работи добре и няма проблем с подгряването. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз така мисля, бутона(копчето) се нагрява по време на затваряне на веригата, тоест при натискане и то за няколко секунди, в астаналото време няма верига. Трябва само да е далеч от "маса" за да не окъси, за всеки случай ще му сложа един предпазител, иначе работи добре и няма проблем с подгряването. :)

Дотук си разбрал какъв е проблема, сега остава да откриеш къде е.

Аз на твое място бих възстановил оригиналната схема при първа възможност и бих махнал всичките побългарявания, прекъсвачи, допълнителни вериги и т.н.

Така ще бъде по-прегледно и в пъти по- безопасно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е в това което се пропуска след като е направено по лесния начин с ръчно подгряване. Дали ще е някой датчик или реле ще трябва да се гледа или измерва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наистина при оригиналния начин е по нагледно и по естетически, само че проблема там си остава, а колкото до специалисти, те неможаха да ми кажат какво е и къде е, понеже веригата е дълга - контактен ключ, датчик или датчици, електронен управляваш блок(компютър), реле и не на последно място лоша верига, която е доста дълга. Всичко това на практика е свързано с доста лутане и главоболия, а в това вече зимно време няма как да стане за съжаление. Иначе с този прословут бутон не е толкова неудобно, даже вече му свикнах, а и е опростено до минимум. В скоро време ще монтирам и един ключ маса, хем да няма риск когато не съм в колата, хем едно застраховане против кражба, пък живот и здраве като се поотопли времето може пак да се помъча да потърся причината за този проблем при оригиналния вариант за подгряване, :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много добре си го измислил. Ноистина от-до ми хареса мисленето ти. От друга страна така като е опростено като е мнооого голям студа мисля че ще можеш да подгрееш малко повече отколкото ще подгрее когато има реле ако е нужно разбира се.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, накрая това се оказа решение на проблема, пък и ако някога стане повреда, ще може лесно да се установи от къде е, няма датчици и компютър и т.н. Е, няма спор, че оригиналния вариант е по - удачен, но в момента нямам възможност, да търся повредата. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...