sony Публикувано 2 декември 2014 Сподели Публикувано 2 декември 2014 Колеги извинявам се за темата, има писано по нея, но никъде неоткрих следното: Става въпрос, че не иска да ми подгрява свещите и паленето е проблем. Свещите са изправни и релето за подгряване също, питам се къде се намира датчика, който подава сигнал кога да затваря веригата, тоест да се подава напрежение към свещите и кога да се прекъсва. Стигам до това заключение, тъй като не виждам друга причина за проблема. Само да допълня, че има моменти в които си подгрява нормално, една сутрин работи нормално, друга не. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 3 декември 2014 Сподели Публикувано 3 декември 2014 Да не би да има слаба връзка някъде по веригата...нямам много опит но до колкото си представям това ми хрумва. Друготоако има начин може да се опита да се даде напрежение директно за да подгреят свещите и така ще се разбере от къде е проблема именно от джджите който се пропускат когато се подаде напрежение директно...примерно конт.ключ или някой датчик през които преминава нап.ежението преди да достигне свещите. Виждал съм подгряване дето изобщо не минава през ключа,а е направено отделно копче. Задържа се няколко секунди да подгрее и после се върти ключа да запали. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sony Публикувано 3 декември 2014 Автор Сподели Публикувано 3 декември 2014 (редакция) Да не би да има слаба връзка някъде по веригата...нямам много опит но до колкото си представям това ми хрумва. Друготоако има начин може да се опита да се даде напрежение директно за да подгреят свещите и така ще се разбере от къде е проблема именно от джджите който се пропускат когато се подаде напрежение директно...примерно конт.ключ или някой датчик през които преминава нап.ежението преди да достигне свещите. Виждал съм подгряване дето изобщо не минава през ключа,а е направено отделно копче. Задържа се няколко секунди да подгрее и после се върти ключа да запали. Аз съм мислил точно за такъв бутон чрез който да се подава директно напрежение на свещите, даже съм и намерил и бутон и кабел. Само че е този вариант мисля да го оставя като последен, ако не се реши проблема, тъй като е малко неудобно, не е като с контактния ключ с два пръста извършваш цялата манипулация. Днес сутринта подгре идеално, а след обяд като си тръгнах от работа не пожела изобщо :icon_hmm: Редактирано 3 декември 2014 от sony Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 4 декември 2014 Сподели Публикувано 4 декември 2014 Колеги извинявам се за темата, има писано по нея, но никъде неоткрих следното: Става въпрос, че не иска да ми подгрява свещите и паленето е проблем. Свещите са изправни и релето за подгряване също, питам се къде се намира датчика, който подава сигнал кога да затваря веригата, тоест да се подава напрежение към свещите и кога да се прекъсва. И двата температурни датчика са на термостатното тяло, единия е отгоре и отзад (към купето) сив на цвят, другия е отдолу и отпред (към водния радиатор) зелен на цвят .. Лошото е, че скоро не съм се занимавал с такива коли и съм забравил кой точно подава сигнал и за подгрева, все си мисля, че е зеления, ама може и да те излъжа ..Ако можеш да намериш някой със същата кола и да разменяте датчиците, най лесно ще стигнеш до проблемния .. Смяната е лесна, само се издърпва една скоба и датчика излиза с издърпване, уплътняват ги О пръстени от вътрешната страна . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sony Публикувано 4 декември 2014 Автор Сподели Публикувано 4 декември 2014 (редакция) Още в събота ще ги потърся тези датчици и ще се опитам да ги сваля, може би има начин да се замерят с мултицет или друг уред. Ако ли не, най-добре ще е да ги сменя и двата стига да не бърка много в джоба. Редактирано 4 декември 2014 от sony Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sony Публикувано 4 декември 2014 Автор Сподели Публикувано 4 декември 2014 Сега се сещам и друго: има и едно реле за запалването, което подава напрежение към релето за подгряване и оттам кам свещите. Има ли вероятност това реле( на запалването) да ми прави проблем, а също така и контактния ключ. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 5 декември 2014 Сподели Публикувано 5 декември 2014 Именно на там исках да те насоча...просто да се проследи цялата система за подгряване и така да се гледа всяка една джаджа преди свещите. Сигурно може да се мери с мултицет и да се гледа има ли и какво е напрежението на всяка играчка. Както и да не би да има слаба връзка и затова един път да има напрежение един път не. Ако може с кабел да се прескочи даден уред пак ще се разбере къде е причината за проблема. Примерно от ключа директно да се върже кабел вместо релето за да пропуснеш релето, ако заработи така без реле значи е от него...надявам се разбра накъде бия, но все пак не съм човъркал подобно нещо и не искам да те подведа...просто мисля логично. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sony Публикувано 6 декември 2014 Автор Сподели Публикувано 6 декември 2014 Мерси колега, точно това се опитвах да направя днес да проследя веригата от контактния ключ до свещите, но в този дъжд само успях да се намокря, работа не можах да свърша :D Поне успях да разбера, че контактния ключ не може да се свали или поне не и в домашни условия, отгоре е капсулован. Нищо, чакам време да по омекне и продължавам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
колев Публикувано 7 декември 2014 Сподели Публикувано 7 декември 2014 Колега на мойта релето ми правеше проблем.Пъпките в него бяха залепнали и акумулатора бързо ми падаше.Но го отворих и след като го почистих хубаво го напръсках с един спрей за ел.контакт и се оправи Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sony Публикувано 7 декември 2014 Автор Сподели Публикувано 7 декември 2014 (редакция) Проблема е решен, малко "побългарен", но решен. Взех и монтирарах бутон(копче) чрез което подавам дирекно напрежение на свещите. Взех (+) от акумулатора през бутона и отива на свещите, най - сигурно и най - опростено. Има само един недостатък, че на едната клема на бутона има постоянно напрежение и ме притеснява ако нещо някога окъси или се повреди бутона може да стане беля, но се надявам, че предпазителя, който е вързан непосредствено след плюсовата клема на акумулатора ще спаси положението. Не съм сигурен обаче дали ампеража на този предпазител не е голям и дали ще реагира ако се наложи. Редактирано 7 декември 2014 от sony Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 8 декември 2014 Сподели Публикувано 8 декември 2014 Не знам дали има фабрично сложено бушонче. Ако има и се намери къде е може да види каква е стойността му като ампери за да сложиш правилния...иначе не вярвам да стане беля. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sony Публикувано 8 декември 2014 Автор Сподели Публикувано 8 декември 2014 Ами относно предпазителя, мисля че се пада главен, защото се намира веднага след плюса на акумулатора, тоест на плюсовия кабел, който отива към всичко останало по автомобила. Мисля, че би трябвало да го има на всички Каризми, поне при моята е така и е монтиран в едно стъклено тяло. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 9 декември 2014 Сподели Публикувано 9 декември 2014 http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=180230 тука се говори за 50а бушон...може да е ок с такъв. А и да стане нещо откъм ток ще изгори главния бушон. Копчето ако е някое просто и здраво едва ли ще направи проблем, а и има някъв бушон. То и аз много не ги знам работите ама горе долу. Пък и до копчето отива + но той не върши никаква работа докато не срещне - затова едва ли ще стане мизерия...слагай ако искаш даже по малък бушон 20-30 ампера и да изгори знаеш поне че предпазва други неща от изгаряне и може след като е изгорял да сложиш друг с малко повече ампери...поне така мисля аз ...не бързай нека се изкаже и някой друг. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sony Публикувано 9 декември 2014 Автор Сподели Публикувано 9 декември 2014 И аз така мисля, бутона(копчето) се нагрява по време на затваряне на веригата, тоест при натискане и то за няколко секунди, в астаналото време няма верига. Трябва само да е далеч от "маса" за да не окъси, за всеки случай ще му сложа един предпазител, иначе работи добре и няма проблем с подгряването. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 10 декември 2014 Сподели Публикувано 10 декември 2014 И аз така мисля, бутона(копчето) се нагрява по време на затваряне на веригата, тоест при натискане и то за няколко секунди, в астаналото време няма верига. Трябва само да е далеч от "маса" за да не окъси, за всеки случай ще му сложа един предпазител, иначе работи добре и няма проблем с подгряването. Дотук си разбрал какъв е проблема, сега остава да откриеш къде е.Аз на твое място бих възстановил оригиналната схема при първа възможност и бих махнал всичките побългарявания, прекъсвачи, допълнителни вериги и т.н.Така ще бъде по-прегледно и в пъти по- безопасно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 10 декември 2014 Сподели Публикувано 10 декември 2014 Проблема е в това което се пропуска след като е направено по лесния начин с ръчно подгряване. Дали ще е някой датчик или реле ще трябва да се гледа или измерва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sony Публикувано 11 декември 2014 Автор Сподели Публикувано 11 декември 2014 Наистина при оригиналния начин е по нагледно и по естетически, само че проблема там си остава, а колкото до специалисти, те неможаха да ми кажат какво е и къде е, понеже веригата е дълга - контактен ключ, датчик или датчици, електронен управляваш блок(компютър), реле и не на последно място лоша верига, която е доста дълга. Всичко това на практика е свързано с доста лутане и главоболия, а в това вече зимно време няма как да стане за съжаление. Иначе с този прословут бутон не е толкова неудобно, даже вече му свикнах, а и е опростено до минимум. В скоро време ще монтирам и един ключ маса, хем да няма риск когато не съм в колата, хем едно застраховане против кражба, пък живот и здраве като се поотопли времето може пак да се помъча да потърся причината за този проблем при оригиналния вариант за подгряване, Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 12 декември 2014 Сподели Публикувано 12 декември 2014 Много добре си го измислил. Ноистина от-до ми хареса мисленето ти. От друга страна така като е опростено като е мнооого голям студа мисля че ще можеш да подгрееш малко повече отколкото ще подгрее когато има реле ако е нужно разбира се. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sony Публикувано 12 декември 2014 Автор Сподели Публикувано 12 декември 2014 Да, накрая това се оказа решение на проблема, пък и ако някога стане повреда, ще може лесно да се установи от къде е, няма датчици и компютър и т.н. Е, няма спор, че оригиналния вариант е по - удачен, но в момента нямам възможност, да търся повредата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.