Премини към съдържание

Предложете алтернатива на Body Auto Flex


Andy Van Der Drift

Препоръчано мнение

Бях свикнал с тропащите камъчета по вътрешната част на калниците, но откакто закарах една 58-годишна жена до тях и ме попита защо тропа така от камъчетата, съм решил да направя нещо по въпроса.

Първо мисля да сваля подкалниците. След това да измия с гъба и леген вода цялото пространство от метал. Подсушавам с парцал. Да речем няма ръжда. Ако има, си слагам подкалниците и приключвам. Така, минавам с кореселин и изчаквам малко да се изпари. Взимам един грунд на спрей за целта (намерих името на "боди", но остана в кабинета ми). Чакам да изсъхне. Закачвам пистолет за шегрен и пускам компресора да вдига въздух. На 4 атмосфери пръскам една ръка от Боди ауто флекс или друг подобен продукт със съдържание като напластена гума и смола, който освен антикорозионни има и звукоизолационни св-ва. Това Боди е точно такова.

Докато чакам да изсъхне "бодито" взимам 2 мм виброизолация и облепвам подкалниците на ~90%. Оставям само вентилационните отвори непокрити, като ще сложа само по средата между двата реда оребрения. След това сглобявам подкалниците и се надявам камъчетата да не барабанят като на тенекия от сирене.

Правил ли е някой нещо такова и има ли ефект?

Цената на грунда е 8,50 за 400 мл (спрея), а на ауто флекса беше към 13 лева за 1 кг. Би трябвало 1 килограм да стигне (черно е на цвят и прилича на фабричното "мазало" по пода откъм пътя). Не знам дали да не пъхна между подкалника и "бодито" един слой 4 мм звукоизолационен материал. Дават го устойчив на външните условия и е за коли, т.е. не му пречи вода, кал, пясък и тем подобни мизерии от околната среда. Има широк работен температурен диапазон също. И ако пак клопат тези камъчета ..... :rolleyes:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отказах се. Ще ги направя с "мокет". Камъчетата нямат никакъв шанс :icon_rock: :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какъв мокет бре? Няма ли да се задържа много влага и мърсотия така и да засилиш шансовете за ръжда под/около мокета ;) Като знам какъв лед става в калниците зимата с тоя мокет ще е весело :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

:icon_doh: Мокет....?

Ти и без това Body-то задържа много влага...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

О, ще им бая нещо, че ме дразни.

 

Да не отварям нова тема, да питам - колко сантиметра материал мога да набутам под таблото?

 

Досега никой не е свалял таблото с цел борбЪ с шума. Сигурно ще бъда без кола дълго време, но по-важното е да знам колко материал може да се набута там.

Дали да сложа К-флекс, дали Екобон ... не знам. Едно и също ли правят, кое е по-доброто, може ли и двете да сложа... Примерно 12 мм К-флекс и отгоре екобон 10 мм. Или да взема това http://www.avitel-bg.com/xprod/793.jpg

и отгоре 10 мм Екобон. Някои казват че и с пенополиетилен става, но да е с покритие. Тотално се обърках.

Искам да се изгради нещо като цялостен щит (доколкото чарколЯта от таблото към двигателя позволяват), обхващащ зоната под предното стъкло по цялото му протежение и надолу до "стъпалцето" на предните седалки.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://media.snimka.bg/s1/3960/034163988.jpg

 

Нещо подобно защо не? Стара гумена стелка, служила вярно в купето, сега извън него. Нитовах я на няколко места като гледах да не дупча много самото купе, хванах я на гредите и ламарината, която няма общо с купето... За предния подкалник при Галант мисля, че би могла да се хване за пластмасата зад гумата и калобрана отново...

Иначе според мен с разни мазила е играчка (най-вече да се почисти добре) и не се знае дали ще има желания ефект (те са по-скоро за защита, не за шумоизолация).

Аз това го направих с друга цел - да не пръска луга зимата по гредите и купето.

 

ПП: Анди е сложил 'мокет' в кавички, предполагам целенасочено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да хвана мека материя за външната част на подкалниците от долния ръб до почти най-горната част. Напред не достигат голям брой камъчета и други парчета мизерия по пътищата. В момента гумата ги мята и те се складират. Одеве махнах по една шепа чакъл. За над подкалниците (тоест от вътрешната им скрита горна част) имам STP 2,3 мм и някой ден ще ги опаковам. След тези две неща не мисля че ще се чуват камъчета. То май и само с естепето няма се чуват в купето.

 

Явно материалите за борба с шумотевицата не са ви по вкуса. Имам нови идеи и когато има възможност, го прибирам в гаража, разглобявам и така. Не може някой да ми говори от задната седалка и аз вместо да му отговоря направо го питам А?, а?, а? Какво?

От сега казвам, че съм МНОГО скептично настроен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 10 месеца ...

Колега направи ли нещо с шумоизолацията.Вчера я замерих моята по магистралата със 150км./ч.Показваше 90дб/до колкото може да се вярва на тези приложения/,направо ми надува главата тази кола.С друга програма показа 85дб.Шума в купете е ужасен.На пластмасовите калници съм залепил гума за да не се чуват камъчета или дъжда.Под тях съм залепил битумна лента със станиол.Вратите са облепени целите с битумна лента със станиол и отделно вата на корите.Имах стара изолация от кола която я сложих на целия под.Ефект НИКАКЪВ.Чудя се предните калници от към вратата са отворени.Дали не влиза въздух при високата скорост от там и за това да шуми толкова.Дали да го запуша.Уплатненията на вратите са добре.При висока скорост като дръпна вратата шума не намалява.Вчера забелязах че стъклата на вратите при затворено положение като ги натисна на вътре към купето и те мърдат доста.Предполагам и от там идва шум при висока скорост.Подложих тънка гумена лента от вътре на уплатнението и сега вече не мърда и не пречи на свалянето и вдигането на стъклото.Дали има ефект това не знам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...