Премини към съдържание

С какво масло карате Каризмата си?


MusicMAN

Препоръчано мнение

Понеже не намерих такава тема, реших да повдигна въпроса. Кой с каква марка масло кара или е карал Каризмата си и от коя марка е доволен?

На моята Каризма в момента съм с някъв Castrol 10W40 от 4 литрова туба за 42 лева. Като го сипах колата мъркаше, но вече маслото е на 6000км от които 80% само градско и вчера почнах да си въобразявам че е почнал да става по-шумен двигателя. На места пише, че при градско каране на 7500км да се сменя. Почнах да се замислям какво да е следващото масло, понеже това ме съмнява да е оригинален Кастрол. Понеже на предишната кола карах 2 пъти с Repsol и бях доволен, реших да видя какво го дават за Каризмата ми. В каталога на Repsol излиза за Каризма 1,6 90к.с. ,че маслото трябва да е 5W40 (а тук във форума се препоръчва 10W40), разликата във вискозитета според PDF на 10W40 и на 5W40 е само при температури по-ниски от 100градуса, което да улеснява старта зимата. На 100 градуса вискозитетите са еднакви, което ме навежда на мисълта, че няма да го гори ако сложа 5W40.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Такава тема има просто не си се ровил достатъчно,но аз нямам намерение да го правя.Малко по внимателно се порови във форума. :mitsu-smiley:Въпреки всичко го направих ето ти линка http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=5282

Редактирано от james_bond
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже не намерих такава тема, реших да повдигна въпроса. Кой с каква марка масло кара или е карал Каризмата си и от коя марка е доволен?

На моята Каризма в момента съм с някъв Castrol 10W40 от 4 литрова туба за 42 лева. Като го сипах колата мъркаше, но вече маслото е на 6000км от които 80% само градско и вчера почнах да си въобразявам че е почнал да става по-шумен двигателя. На места пише, че при градско каране на 7500км да се сменя. Почнах да се замислям какво да е следващото масло, понеже това ме съмнява да е оригинален Кастрол. Понеже на предишната кола карах 2 пъти с Repsol и бях доволен, реших да видя какво го дават за Каризмата ми. В каталога на Repsol излиза за Каризма 1,6 90к.с. ,че маслото трябва да е 5W40 (а тук във форума се препоръчва 10W40), разликата във вискозитета според PDF на 10W40 и на 5W40 е само при температури по-ниски от 100градуса, което да улеснява старта зимата. На 100 градуса вискозитетите са еднакви, което ме навежда на мисълта, че няма да го гори ако сложа 5W40.

 

Колега,

производителя е преценил и задал пробега на маслото, то е 15000км/1г (което събитие настъпи по-напред). От този препоръчителен интервал ще намаляш спрямо техническото състояние на двигателя и експлоатационните условия в които оперира (градски трафик..., планиснка местност..., качество на горивата и т.н.). Това което е задължително всяко двигателно масло (за твоята каризма) е да има мин американски стандарт API SG. Много пъти е казвано във форума, че и под лупа да търсиш от масовите на пазара няма да намериш,...защото всички те го надвишават. Вече те са мин API SL. Колкото до вискозитетния клас, разбира се че кинематичните вискозитети при 100С ще са почти еднакви. SAE J 300 таблицата регламентира стойностите от-до имащи право да се бъдат SAE 20, SAE 30, SAE 40, SAE 50, SAE 60. Динамичният, кинематичният вискозитет, както и вискозитетния инденкс, пламната температура, нивата на фосвор и т.н. ще бъдат други при SAE 5W-40 масло спрямо SAЕ 10W-40, както навярно и вида формула (в първия случай по-вероятно тя да е синтетика, а във втория полусинтетика, въпреки че формулата не е обвързана с вискозитетния клас). Колкото до каталозите какво препоръчват и това сме го коментирали. Има заводски препоръки и за теб са API SG + няколко вискозитетни класове. Продуктовия мениджър който съставя каталозите от съответната марка масло попълва тези масла, които отговарят на изискванията. Ако каталога на марка Х е попълнил накакви масла да речем 1.SAE 5W-40, 2.SAE 10W-40, 3.SAE 15W-50, а в каталога на втора марка масло са примерно 1.SAE 5W-30, 2.SAE 5W-40, 3.SAE 10W-40, то общото между всички масла че отговарят на API SG мин в комбинация от ползволените вискозитетни класове и нищо повече. И самият производител на масло не знае кое е точното за твоя двигател, докато не я зареди в каталога си (ще знае какви типове масла трябва да присъстват обаче). Защо? Защото съставянето на каталозите е дело на 3-та фирма. Аз съм виждал абсурдна ситуация. На входа заводските препоръки покрай двигателните масла се препоръчва и API GL4+ SAE 75W-90 и продуктовия мениджър дърпа във всички каталози (на няколко фирми за масла) напечатани от съответната печатница за двигателя и трансмисионно масло! Затова и всички тези каталози с тънък шрифт подчертават, че са съветници при избора на продукт от съответната марка, но не заменят препоръките подадени от производителя в сервизната литература на колата или издадена в последствие с официален бюлетин.

Поздрави

 

P.S. 2-те фирми имащи право да издават каталози препоръчват 1-вата до 4 масла, 2-рата два избора. В съответната гама на производителя може да има над 10 масла ставащи за твоя двигател, но съответния каталог да покаже ограничените избори. те разбира се ще бъдат high perfomance масла, чиито цени може да не се харесат на потребителя. Затова е важно да се знае кой е ключовият момент при избора на масло, това е присъствието на стандарта API SG мин.

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...