Премини към съдържание

Скъсах ремъците на Паджеро 3.2


Препоръчано мнение

Здравейте колеги от форума!Търся причината,поради която втори път за 8 месеца късам двата ремъка на алтернатора и водната помпа на Паджеро 3.2DID 2003г.И първия път и сега се късат и двата едновременно.По ролките няма видими наранявания или пукнатини и се въртят свободно без шум.При втория случай около скъсванията и на двата ремъка има участъци около 5-10 см.,където ремъците са като изпилени от ролката,изтрити са зъбите и малко над тях.Ще бъда благодарен ако споделите мнения или опит при подобни случаи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги от форума!Търся причината,поради която втори път за 8 месеца късам двата ремъка на алтернатора и водната помпа на Паджеро 3.2DID 2003г.И първия път и сега се късат и двата едновременно.По ролките няма видими наранявания или пукнатини и се въртят свободно без шум.При втория случай около скъсванията и на двата ремъка има участъци около 5-10 см.,където ремъците са като изпилени от ролката,изтрити са зъбите и малко над тях.Ще бъда благодарен ако споделите мнения или опит при подобни случаи.

......вероятно не слагаш правилните ремъци, има 12.7 мм , има и 13 мм.......ако слагаш вторите се полуава така.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

......вероятно не слагаш правилните ремъци, има 12.7 мм , има и 13 мм.......ако слагаш вторите се полуава така.......

Благодаря за бързата реакция.Правя следното уточнение:Когато купих джипа е бил с 2 различни ремъка-10/960 и 11.9/965.Това според майсторите е причината за скъсването първия път.Сега беше с два 11.9/965 на контитех и пак се скъсаха.За предстоящия ремонт съм приготвил 10/960 на контитех,каквито ги дават по каталога.Ще проверим ролките и лагерите на алтернатора.Ако трябва да се сменя нещо ще го правим,иначе риска да остана на пътя отново е реален.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързата реакция.Правя следното уточнение:Когато купих джипа е бил с 2 различни ремъка-10/960 и 11.9/965.Това според майсторите е причината за скъсването първия път.Сега беше с два 11.9/965 на контитех и пак се скъсаха.За предстоящия ремонт съм приготвил 10/960 на контитех,каквито ги дават по каталога.Ще проверим ролките и лагерите на алтернатора.Ако трябва да се сменя нещо ще го правим,иначе риска да остана на пътя отново е реален.

.....да,вярно че бяха 10 и 12мм......сега си сложи като по каталог, и проверете от лагерите на алтернатора и В.П.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На първия номер излизат като взаимозаменяеми следните ремъци:http://www.yoyopart.com/oem/6454457/mitsubishi-mh014065.html.Тези които аз ще слагам са на Контитех 10/960 и се надявам да реша проблема,ако не открием някакъв дефект по ролките или лагерите.

На втория номер алтернатива са 10/975,а тези които сега се скъсаха бяха по-широки.Според колегата DJ Tymbi, по-широките ремъци водят до такъв завършек.Това мнение сподели с мен и един инженер от Кърджали,който даде и солидни аргументи в своя подкрепа.Очаквам огледа до края на деня и ще споделя резултата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези които аз ще слагам са на Контитех 10/960 и се надявам да реша проблема,ако не открием някакъв дефект по ролките или лагерите.

На втория номер алтернатива са 10/975,а тези които сега се скъсаха бяха по-широки.Според колегата DJ Tymbi, по-широките ремъци водят до такъв завършек.Това мнение сподели с мен и един инженер от Кърджали,който даде и солидни аргументи в своя подкрепа.Очаквам огледа до края на деня и ще споделя резултата.

Аз пък залагам, че тези ще ги скъсаш още по бързо ..:)

Щом в първия пост говориш за протрити зъби на ремъците, това означава, че са тесни и потъват прекомерно в шайбите, което води дъното на шайбата да трие по зъбите, а странично в клина на шайбата ремъка да няма достатъчно сцепление ..

Аз бих заложил на ремъци 13Х 980 примерно ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според инженерната мисъл,широкият ремък контактува с шайбата с около 30% от повърхността си.Това води до странично износване,последвано от потъване в шайбата и охлабване.При натоварване на алтернатора може да се получи приплъзване в шайбата на коляновия вал и съответно леко износване на ремъка в определен участък,което не се усеща.Във времето този наранен участък продължава да се износва незабележимо докато се скъса.В това виждам логика, тъй като и в двата случая при мен не съм усетил нито звук нито мирис от триенето на ремъка,което като размери е достатъчно за да ми направи впечатление.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След щателен оглед на ролки и лагери,не открихме видима причина за късането на ремъците,освен че последните са по-широки и имат следи от странично износване.Сложихме 10/960 на контитех,но се оказваха къси и за да ги монтираме се наложи да се свали ролката на водната помпа,тъй като има опасност да се наранят ако се монтират чрез превъртане през ролката.

Номера на рамата е JMBLYV78W4J001827.Колеги,любопитно ми е никой ли от форума с такъв модел-Паджеро 3.2 DI-D 160 к.с- 26.12.2003г не може да сподели с какви ремъци е неговият автомобил,та се налага да търсим номера на рамата и да подлагаме на съмнение каталозите на фирмите производители.Очаквам мнения от колегите,тъй като загадката засега остава.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.При втория случай около скъсванията и на двата ремъка има участъци около 5-10 см.,където ремъците са като изпилени от ролката,изтрити са зъбите и малко над тях.

 

 

След щателен оглед на ролки и лагери,не открихме видима причина за късането на ремъците,освен че последните са по-широки и имат следи от странично износване.

Последно кое от двете е вярно ? ..:icon_hmm:

Ако е първото, на 100% ремъците ти идват тесни спрямо ролките, за да се изтрият зъбите значи ремъка е тесен и е потънал докрай в ролката и трие челно в дъното и . ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Последно кое от двете е вярно ? ..:icon_hmm:

Ако е първото, на 100% ремъците ти идват тесни спрямо ролките, за да се изтрият зъбите значи ремъка е тесен и е потънал докрай в ролката и трие челно в дъното и . ;)

Вярно е това,че има участък от около 10 см. в който са изтрити зъбите на ремъка,а по останалата му дължина има странично износване,тъй като е 11.9/965,а не 10 каквито сложихме сега.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е това,че има участък от около 10 см. в който са изтрити зъбите на ремъка,а по останалата му дължина има странично износване,тъй като е 11.9/965,а не 10 каквито сложихме сега.

 

Здравейте колега ,

Това странично износване за което говорите и от двете страни на ремъка ли е или само от едната ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колега ,

Това странично износване за което говорите и от двете страни на ремъка ли е или само от едната ?

От двете страни до където са били в шайбата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво гледате каталози и програми,ама направихте ли си труда да проверите тези ролки,които са на колата,от този модел ли са,еднакви ли са,пипал ли е бай джамбаз там,преди да купиш колата. По принцип,тези ролки не се ли износват и те,не трябва ли да се сменят на определен пробег ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво гледате каталози и програми,ама направихте ли си труда да проверите тези ролки,които са на колата,от този модел ли са,еднакви ли са,пипал ли е бай джамбаз там,преди да купиш колата. По принцип,тези ролки не се ли износват и те,не трябва ли да се сменят на определен пробег ?

 

Също може ролките да не лежат в една равнина и от там да идва износването..

 

успех

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,днес направих следният експеримент:белязах двата ремъка с маркер.След запалване на двигателя за кратко,имаше разминаване между белезите близо 10 см. След около 2 минути работа на двигателя,единия ремък беше направил почти цяла обиколка повече от другия/може да са и почти две/.Според мен, при два еднакви ремъка като марка и размери и поставени заедно,движейки се по едни и същи ролки,не би трябвало да има такова фрапиращо разминаване между белезите.Едната възможна причина е приплъзване,а другата-износване на улеите на единия ремък,и той се движи по по-къс път.Възможно е и трета или четвърта и т.н. Какво мислите колеги по тези мои предположения?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Третата или четвъртата причина са, различно износване на каналите в ролките (от карането с 2 различни ремъка) и сега едната ти ролка е по тясна от другата ..;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно е прав колегата mario64.След направения експеримент с белязането на ремъците,проведох разговор с майстора обслужвал джипа преди да да го купя и се оказа че е каран неясно колко с един ремък.Внимателния оглед на шайбата на генератора вече в друг сервиз, показа че първия ремък "танцува" в улея,а втория потъва с около 1мм. повече.Поради това ми дадоха съвет да сменя и трите шайби с нови,каквото съм решил да направя.Смятам,че купуването на втора употреба е рискова инвестиция,или греша?Готов съм да чуя и обратно мнение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...