Премини към съдържание

Задни спирачки


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

От втората година от както имам галанта (вече 4-та), всеки път като минавам през техническия преглед на валяка на задните колела със (17-ки 205 55), не мога да го спра. Нормално ли е задните колела да не блокират на 100% като се натисне спирачката? Почвам да се съмнявам вече. Съвсем наскоро сменях феродото. Спирачната система е обезвъздушавана преди година. Общо взето не виждам причина да се получава тази аномалия освен ако на самия преглед ми правят номера или галанта задните му колела са проектирани така че да не блокират на 100% при пълно натискане на спирачката?

 

Поздрави

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е нормалното, иначе при по-хлъзгав път задницата ще започне да "бяга". Т.е. има съотношение, но въпросът е рамката на тази норма. Освен това нормата е заложена и в стенда на ГТП-то. Т.е. те трябва да ти кажат според замерванията, дали си в норма.

Когато купих колата, задните апарати бяха блокирали, а единият диск крив. Колата не спираше въобще, даже си беше опасна. Пламен профилактира цялата спирачна система и колата започна да спира по-добре, но все още не беше както ми се иска. Сложих задни накладки Акебоно и колата започна да спира много по добре. Струва ми се обаче, че може още и това го установявам по начина, по който се износва задните дискове. Затова си купих от колега, който разпродаваше Галант комби, "разпределителя" /не знам как се казва/, който насочва спирачната течност към предните/задните спирачни апарати. Според мен той регулира съотношението - какво налягане да върви към предни/задни. Мисля, че в това се крие ключа от палатката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с теб, и аз мисля че това съотношение задни предни може да се регулира. В момента виждам че предните дискове са перфектно лъснати тоест износват се равномерно, докато задните имат леки следи от ръжда (много малки точици) и не са толкова лъскави което ме навежда на мисълта че именно задните не работят перфектно. При по рязко спиране (понеже съм изключил ABS-а) предницата ми забива и започват да се хлъзгат предните гуми а задните усещам че нямат никакво спиране (това си е до чисто усещане). Явно ще трябва да ходя при Пламен да ми гледа това съотношение дали може да се промени малко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Причината е че задните спирачни апарати искат профилактика - демонтаж на апарата, разглобяване, преглед на буталцето за корозия (полиране или замяна с друго, читаво), смяна на гумички на спирачния апарат, смяна (престъргване) на дискове и нови накладки. След всичко това аз усетих , че колата ми започна да спира, дори имам подозрение, че голяма "заслуга" за изкривяването на предните дискове имат точно неправилно действащи задни спирачни апарати.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много е прав колегата! Задните апарати на галант и каризма имат нужда от време на време да минат на профилактика. И ако те мързи както каза ,че е правил един колега . Ходиш на пусто място и разтъркваш колата.

- Спирам с ГОЛЕМИЯ КРАК и ми се подобри спирането на задните спирачки. Нямам вече ръжда ! :icon_thumbup:

Ама по - добре ги разглоби ако ме питаш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да си призная не съм разглабял спирачки до сега и не знам как става... Иначе желание имам голямо. Просто не знам дали ще се справя и да не омажа нещо. Все пак са спирачки, с това шега не бива.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаш два пътя :

Единия да ги раздвижиш

Другия да ги разглобиш

 

Като при втория ти трябват ремонтни комплекти за тях. Те се изразяват в маншони и семеринги. Ако няма да сменяш бутала е хубаво да имаш фина шкурка за да ги зачистиш.

 

Ако ги раздвижваш само ще ти трябва спирачна течност . Не ,че не може да върнеш източената обратно. Но по - добре да смениш течността с нова . Трябва ти още ключе за развъртане на пробката и скоба примерно за дърво или чирак клещи , или нещо с което да може да прибереш буталото обратно след помпенето с педала на спирачката. Желателно е да сте двама човека за това. Като раздвижването се прави няколко пъти. Надявам се да съм ти бил полезен. Поздрави :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за детайлите. За съжаление няма да се справя сам с това нямам нито инструментите, нито частите нито знанията, така че ще ходя при Пламката като ми остане време.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, глождат ме няколко въпроса и понеже видях отворена темата реших и аз да пиша, Галанта ми е 98г 2 литра бензин, някои знае ли колко спирачна течност събира. Другото е колегата De4i дето е писал за'разпределителя' при моя модел има ли такова нещо и къде се намира примерно.

Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Причината е че задните спирачни апарати искат профилактика - демонтаж на апарата, разглобяване, преглед на буталцето за корозия (полиране или замяна с друго, читаво), смяна на гумички на спирачния апарат, смяна (престъргване) на дискове и нови накладки. След всичко това аз усетих , че колата ми започна да спира, дори имам подозрение, че голяма "заслуга" за изкривяването на предните дискове имат точно неправилно действащи задни спирачни апарати.

 

Напълно съм съгласен с колегата Свен, минах през същото и колата започна да спира едва след като направихме профилактика и на спирачките на задните гуми. Цилиндърчетата бяха блокирали и спираха основно спирачките на предните колела. И аз установих проблема след ГТП.

И на предишната ми кола положението беше същото, само че на Галанта хвърлих и предните дискове на 180 000 км., след едно дълго пътуване с по-интензивно използване на спирачките, явно колата дълго време си е спирала с предните спирачки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намира се под АБС-а и е хванато за коша на двигателя.

http://de4i1111.snimka.bg/automobiles/quot-razpredelitel-quot.826977.33596257

От снимките се вижда и как функционира - два входни и два изходни щуцера, между които вероятно има някакъв жигльор /или съчмен вентил/, който дозира налягането за предните и задните спирачки. Регулирането става със завъртане по оста.

Нямам идея дали може да се регулира без да се сваля - ако не може би било голяма мъка да сваляш, да пробваш и така докато ти хареса /или влезне в норма/. Това на снимката е закупеното, не съм го слагал още, та не зная дали ще има разлика. Също така не съм го бъзикал, да не го повредя.

Логиката ми е такава - след като са профилактирани спирачната помпа и четирите апарата на колелата, а колата не спира като хората, остават тръбите /запушване или приплескване от удар отдолу/ и задръстване на АБС-а или тази джаджа. Моята помпа и апаратите са профилактирани, течността е подменяна, накладки също са пробвани поне три модела. АБС-а съм го пробвал и усещането ми е, че работи нормално /защото съм се хлъзгал зимата и не ме е дърпал нанякъде/. Остава устройството от снимката и тръбите /които при мен отвън изглеждат ужасно/. Затова съм решил да сменям накуп. Като го направя, ще пиша впечатления.

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...