Премини към съдържание

1.6, 98 няма мощност на бензин и пали трудно


lordcho

Препоръчано мнение

Здравейте колеги. Проблема на колата е, че няма мощтност на бензин, гори повече от нормалното, при по-ниски температури пали от втория път и се тресе всеедно работи на 2,3 цилиндъра и при подаване на газ гасне(това е само първото палене, оставя ли я да поработи макар и неравномерно 1 минута си даржи нормални обороти не прекъсва но остава липсата на мощност(особенно при по-ниските обороти. Има и едно заглъхване (без прекъсване) и после започва да ускорява но не е както трябва) и горенето.

 

Този проблем го имам от 1 година и още тогава ходих на диагностика при Милен от пловдив (тук в форума ми го препоръчаха). Тогава той установи че колата има перфектна работа на газ а на бензин няма добро налягане и ми каза да проверя цялата безинова с-ма.

 

Проверени са:

Бензиновата помпа (даваше над 5 бара налягане само с чукването на стартера)

Вакум регулатор - проверен (отваряше на 3.4 бара до колкото помня)

Бензинов филтър - сменен

Дюзи - почистени на ултразвук. Едната даваше с 20кубика по малко(вече са както трябва)

Дроселова клапа - почистена

Свещите - сменени

 

След тези процедури колата пали малко по лесно и почти не тресе, останалото е без подобрение а на газ колата работи нормално (затова съм исключил кабели бубини и т.н).

 

Ако някой има идея какво ще подобри работата на колата или какво още и как да проверя да казва .

 

Благодаря за помоща предварително и весели празници !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом на газ работи би трябвало да са дюзите нищо че си ги чистил на ултразвук.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Там по скоро ги развалят отколкото почистват. Наскоро едно приятелче с такива симптоми ходи на чистене на дюзи - 2-3 дена беше добре а след това съвсем зазля работа на бензин. Сега си търси други дюзи.

И при мен е така както описваш. Карам си на газ и не се главоболя :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и така да е ама дюзите ги слагаха на стенд не само в ваничката на ултра звука... Тарсих други дюзи обаче незнам от къде да взема нови освен от ратола ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като си проверил всичко по горивната система и е наред не остава нищо друго освен другият елемент в горивния процес - въздуха . Предполагам че си с мотор 4G92 , поне такива се всички 1.6 16V двигатели на Мицубиши и при каране на газ дебитомера почва да прави проблеми и да дава грешни данни на ЕКУ-то вследствие на което двигателя почва да работи на бензин неравномерно със симптомите описани от теб , че дори и тежки ... Свали капака на филтърната кутия , на изходящият отвор където е голямата букса с много кабели се намира дебитомера . Погледнато отвътре под кутията на дебитомера ще видиш нещо като решетка приличащо на пчелна пита , по нея се събира нагар и пречи на свободното преминаване и засмукване на входящия въздух през каналите , които пък от своя страна прецизно насочват и дозират въздуха към дебитомера , а той от своя страна подава инфо към ЕКУ-то за да дозира точно порцията гориво . Опитай се да почистиш решетката със спрей / аз използвам контактен спрей за ел. елементи / и пробвай отново . Другият начин да разбереш дали дебитомера ти прави проблеми е при работещ двигател да откачиш буксата му , двигателя минава в авариен режим - на таблото светва чека , трудно пали , няма стабилни ниски обороти , но работи в средните и се форсира добре на високи . Ако в авариен режим двигателя ти работи значи не е горивната система и остава да е дебитомер . Преди всичко обаче провери дали добре са поставени буксите на инжекторите , дебитомера и навсякъде където можеш да бръкнеш и след това направи това което ти писах .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като си проверил всичко по горивната система и е наред не остава нищо друго освен другият елемент в горивния процес - въздуха . Предполагам че си с мотор 4G92 , поне такива се всички 1.6 16V двигатели на Мицубиши и при каране на газ дебитомера почва да прави проблеми и да дава грешни данни на ЕКУ-то вследствие на което двигателя почва да работи на бензин неравномерно със симптомите описани от теб , че дори и тежки ... Свали капака на филтърната кутия , на изходящият отвор където е голямата букса с много кабели се намира дебитомера . Погледнато отвътре под кутията на дебитомера ще видиш нещо като решетка приличащо на пчелна пита , по нея се събира нагар и пречи на свободното преминаване и засмукване на входящия въздух през каналите , които пък от своя страна прецизно насочват и дозират въздуха към дебитомера , а той от своя страна подава инфо към ЕКУ-то за да дозира точно порцията гориво . Опитай се да почистиш решетката със спрей / аз използвам контактен спрей за ел. елементи / и пробвай отново . Другият начин да разбереш дали дебитомера ти прави проблеми е при работещ двигател да откачиш буксата му , двигателя минава в авариен режим - на таблото светва чека , трудно пали , няма стабилни ниски обороти , но работи в средните и се форсира добре на високи . Ако в авариен режим двигателя ти работи значи не е горивната система и остава да е дебитомер . Преди всичко обаче провери дали добре са поставени буксите на инжекторите , дебитомера и навсякъде където можеш да бръкнеш и след това направи това което ти писах .

 

Благодаря за съвета... утре ще го направя и ще пиша какво е станало . Дали ще се повреди ако го почистя със спея за карбуратори (по добре разгражда нагара ) ?

Редактирано от lordcho
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета... утре ще го направя и ще пиша какво е станало . Дали ще се повреди ако го почистя със спея за карбуратори (по добре разгражда нагара ) ?

Трябва по някакъв начин да махнеш нагара , става с какъв да е спрей за почистване . Внимавай само че решетката е от доста слаб материал и може да се повреди ако се опитваш механично да отстраниш нагара .
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва по някакъв начин да махнеш нагара , става с какъв да е спрей за почистване . Внимавай само че решетката е от доста слаб материал и може да се повреди ако се опитваш механично да отстраниш нагара .

 

След операциата с почистването нямаше ефект. Когато го изключа от буксата пали трудно и неработи на ниски оборити, след средните е реже както обикновенно, включвам го и се нормализира работата на ниски и средни обороти но спъването си остава.Сега се сещам, че преди време когато свалях дроселовата клапа забелязах, че във всмукателния колектор има няква мазнотия но нямах възможност да го сваля и да го почистя (а и незнам дали няма да объркам нещо) дали не е възможно проблема да е от там.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След операциата с почистването нямаше ефект. Когато го изключа от буксата пали трудно и неработи на ниски оборити, след средните е реже както обикновенно, включвам го и се нормализира работата на ниски и средни обороти но спъването си остава.Сега се сещам, че преди време когато свалях дроселовата клапа забелязах, че във всмукателния колектор има няква мазнотия но нямах възможност да го сваля и да го почистя (а и незнам дали няма да объркам нещо) дали не е възможно проблема да е от там.

Проблема ти е както ти казах от дебитомера , горивната система е ОК , просто дебитомера подава грешни данни към ЕКУ-то . Проблема е че са скъпи и ги няма , търси някой втора употреба или ако можеш вземи от някъде един само за проба .
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

дросел клапата е малко опасно да се чисти но ако искаш може да я забършиш без да падат буклуци по надоло

 

Колега, слагай тук-там препинателни знаци.

И в началото на изречението натискай първият клавиш от втория ред на клавиатурата....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...